Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 18 november 2016, 21:23 uur
Had wel wat hoger gemogen.
Meesterlijk album, al hebben ze er nog een meesterlijker!
Meesterlijk album, al hebben ze er nog een meesterlijker!
0
geplaatst: 18 november 2016, 21:37 uur
Had dit album zonder meer in de top 10 verwacht, eigenlijk nog iets hoger. Uitstekend album maar ik vond Echo's debuut Crocodiles toch nog ietsje beter.
Mijn nummer 9 overigens.
Mijn nummer 9 overigens.
0
geplaatst: 18 november 2016, 21:42 uur
New Order moest ik vroeger nooit iets van hebben, die hele "new wave" was niet mijn ding, maar heb ze eeder dit jaar toch better leren kennen. Helemaal niet slecht. Maar zoals Casartelli reeds zei, ook bij mij is het albumgewijs iets minder. Wel hebben ze enkelle uitstekende tracks, vooral op hun volgende schijf.
Echo And The Bunnymen is helemaal niet mijn ding.
Gelukkig is dat new wave binnenkort gedaan
Echo And The Bunnymen is helemaal niet mijn ding.
Gelukkig is dat new wave binnenkort gedaan

0
geplaatst: 18 november 2016, 22:29 uur
vigil schreef:
redelijk album, schitterende hoes!
redelijk album, schitterende hoes!
Zou het album uit hetzelfde jaar met een vergelijkbare hoes de top 10 gehaald hebben?
Ik verbaas me steeds over de hoge ogen die Movement gooit.
Je hoort de band worstelen met haar verdriet en met de te varen koers.
De opvolger staat wat mij betreft veel steviger in zijn schoenen.
Het plaatje van Echo & The Bunnymen haalde ook mijn top 10.
Moving Pictures pik ik bij de eerstvolgende gelegenheid mee uit de winkel.
1
geplaatst: 18 november 2016, 22:55 uur
Ik doe het in een wip en zorg ervoor dat er geen bewegende beelden van zijn.
0
geplaatst: 18 november 2016, 22:58 uur
0
geplaatst: 18 november 2016, 23:04 uur
Met Echo & The Bunnyman niet echt bekend.
Stond bij mij ook niet op lijstje luisteren.
Maar zal het eens aandacht geven.
Knappe notering overigens.
Stond bij mij ook niet op lijstje luisteren.
Maar zal het eens aandacht geven.
Knappe notering overigens.
5
geplaatst: 18 november 2016, 23:07 uur
Tja, in Nederland kan je gewoon gaan poepen op een openbaar toilet zonder in de problemen te komen.
0
zaaf
geplaatst: 19 november 2016, 09:25 uur
5. Brian Eno & David Byrne - My Life In the Bush of Ghosts
https://www.musicmeter.nl/album/3508
Punten : 356
Nom. : 14 x
Nr. 1 van : Lura, catchup, Cellulord
Ook My Life In The Bush Of Ghosts maakte de beweging van goeie start, netaan uit de top 10 zakken en er ruimschoots weer in terugkeren.
Het gaf nog een hoop gedoe voor de mannen, het gebruik van samples. De release van dit project werd er behoorlijk door uitgesteld want de rechten voor het gebruik moesten alle goed worden uitgezocht. De opnames vonden plaats na het opnemen van Fear Of Music tot naast de opnames voor Remain In Light. Eno noemt het resultaat "just a vision of a psychedelic Africa."
Samplen was niet nieuw, maar was nooit eerder zo breed toegepast om een vervreemdend effect te bereiken. Ze werden op deze plaat veelal gebruikt om de leadzang te vervangen door o.a. een exorcist, Arabische zangers, disk jockeys. Ook normale stemopnamen van tientallen jaren geleden die in de context van de songs (en door de herhaling) een beklemmend effect kregen. Maar niet alleen de samples werden ingezet om de tracks 'anders' te laten zijn, ook in de percussie werden wat foefjes uitgehaald: in een normale set werd de ene keer de bassdrum vervangen door een kartonnen doos, de andere keer de snare door een frituurpan. Om maar het 'gewone' met het ongewone te mengen.
Analoog als het album gecreëerd werd, was de synchronisatie een gedoe, wat veel ergernissen maar ook veel gelukzalige momenten opleverde.
Voor de titel werd gekozen voor de titel van het boek van de Nigeriaanse schrijver Amos Tutuola, een boek dat beiden destijds nog niet kenden (wel The Palm-Wine Drinkard), maar wat naar hun idee de sfeer van het album juist neerzette.
Geweldige plaat, intrigerend en opzienbarend. Verveelt me nooit (ook omdat ik m nou ook weer niet zo vaak draai).
https://www.musicmeter.nl/album/3508
Punten : 356
Nom. : 14 x
Nr. 1 van : Lura, catchup, Cellulord
Ook My Life In The Bush Of Ghosts maakte de beweging van goeie start, netaan uit de top 10 zakken en er ruimschoots weer in terugkeren.
Het gaf nog een hoop gedoe voor de mannen, het gebruik van samples. De release van dit project werd er behoorlijk door uitgesteld want de rechten voor het gebruik moesten alle goed worden uitgezocht. De opnames vonden plaats na het opnemen van Fear Of Music tot naast de opnames voor Remain In Light. Eno noemt het resultaat "just a vision of a psychedelic Africa."
Samplen was niet nieuw, maar was nooit eerder zo breed toegepast om een vervreemdend effect te bereiken. Ze werden op deze plaat veelal gebruikt om de leadzang te vervangen door o.a. een exorcist, Arabische zangers, disk jockeys. Ook normale stemopnamen van tientallen jaren geleden die in de context van de songs (en door de herhaling) een beklemmend effect kregen. Maar niet alleen de samples werden ingezet om de tracks 'anders' te laten zijn, ook in de percussie werden wat foefjes uitgehaald: in een normale set werd de ene keer de bassdrum vervangen door een kartonnen doos, de andere keer de snare door een frituurpan. Om maar het 'gewone' met het ongewone te mengen.
Analoog als het album gecreëerd werd, was de synchronisatie een gedoe, wat veel ergernissen maar ook veel gelukzalige momenten opleverde.
Voor de titel werd gekozen voor de titel van het boek van de Nigeriaanse schrijver Amos Tutuola, een boek dat beiden destijds nog niet kenden (wel The Palm-Wine Drinkard), maar wat naar hun idee de sfeer van het album juist neerzette.
Geweldige plaat, intrigerend en opzienbarend. Verveelt me nooit (ook omdat ik m nou ook weer niet zo vaak draai).
0
geplaatst: 19 november 2016, 09:27 uur
Kijk,kijk, mijn nummer 5 en oh ja The jezebel spirit is zo goed 

0
zaaf
geplaatst: 19 november 2016, 09:30 uur
Succes met de voetbal straks rudi en neem een pluutje mee.
0
geplaatst: 19 november 2016, 09:31 uur
Wedstrijd is verzet naar december, ik kan het hier live meemaken 

1
geplaatst: 19 november 2016, 09:34 uur
zaaf schreef:
Geldt toch ook voor hockey? Straks naar het mooie Hoogeveen.
0
geplaatst: 19 november 2016, 09:38 uur
Eno&Byrne is al jaren een vaste waarde in mijn shuffleplay renlijst. Gedoseerd zo'n bizar liedje tussendoor geeft een prima oppepper.
0
geplaatst: 19 november 2016, 09:43 uur
net niet in mijn lijst, wel een heel fijne plaat.
Ik begin me wel wat zorgen te maken wat betreft Simple Minds

1
zaaf
geplaatst: 19 november 2016, 09:49 uur
vigil schreef:
Daar begon ik medio jaren 80 al mee.net niet in mijn lijst, wel een heel fijne plaat.
1
geplaatst: 19 november 2016, 09:49 uur
vigil schreef:
Nee joh, in de zaafrekenmethode gaan zonen en zussen hand in hand.
0
geplaatst: 19 november 2016, 09:52 uur
Ik vraag het mij nu wel af of This Heat het nog gaat redden 
Verder zit ik wel aan de goede kant met mijn lijstje denk ik zo

Verder zit ik wel aan de goede kant met mijn lijstje denk ik zo

1
geplaatst: 19 november 2016, 09:55 uur
Sorry, geen punten dezer zijde. Vind het gelijknamige titelalbum van This Heat verreweg het beste. Al ben ik Deceit ook gewoon grofweg vergeten 
Zie ik dat nou goed? Een nr. 1 van Cellulord in de top 30, laat staan top 5?!

Zie ik dat nou goed? Een nr. 1 van Cellulord in de top 30, laat staan top 5?!

1
geplaatst: 19 november 2016, 09:57 uur
Voor een keertje haalt mijn nr.1 ook eens de top 10 
.... Bush of Ghosts is een van mijn "all time" favoriete albums.
Mooi gezegd.
Vroeger echt grijs gedraait. Was ook een album dat grensoverschtijdend was, in de zin dat vrienden met extreem verschillende smaak, allemaal gek op dit plaatje waren.

.... Bush of Ghosts is een van mijn "all time" favoriete albums.
bikkel2 schreef:
... het is een fantastische muzikaal gedurfde trip. Het kan swingen als de neten, maar voordat je het goed en wel in de gaten hebt, zit je ineens in een heel andere dimensie. Vervreemend soms.
... het is een fantastische muzikaal gedurfde trip. Het kan swingen als de neten, maar voordat je het goed en wel in de gaten hebt, zit je ineens in een heel andere dimensie. Vervreemend soms.
Mooi gezegd.Vroeger echt grijs gedraait. Was ook een album dat grensoverschtijdend was, in de zin dat vrienden met extreem verschillende smaak, allemaal gek op dit plaatje waren.
1
geplaatst: 19 november 2016, 10:08 uur
Meer dan een 3.0* kon er voor mij niet af voor het album van het duo Eno/Byrne, dat ik op 26 oktober voor het eerst beluisterd heb. Ben dit album nu voor de 2e keer aan het beluisteren en 3.0* is gewoon veel te laag. Dat gaan er minstens 4.0* worden en misschien alsnog een plaats in mijn top 10.
0
geplaatst: 19 november 2016, 10:10 uur
wibro schreef:
Dat gaan er minstens 4.0* worden en misschien alsnog een plaats in mijn top 10.
Dat gaan er minstens 4.0* worden en misschien alsnog een plaats in mijn top 10.
Ik vraag me af of zaaf dat gaat accepteren

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.