Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 18 november 2016, 16:52 uur
Mooi dat ie t gehaald heeft. Heeft bij mij lang geduurd dit album voor het kwartje viel, maar toen ik om was bleef ik om.
Prachtplaat! Ook al staat Polaroids bij mij ook net ff iets hoger in aanzien.
Prachtplaat! Ook al staat Polaroids bij mij ook net ff iets hoger in aanzien.
0
geplaatst: 18 november 2016, 16:54 uur
Ik vind het ook de minste van de drie, maar nog altijd op nr 12 bij mij.
Hopelijk het begin van een verder mooie top-10.
Hopelijk het begin van een verder mooie top-10.
1
geplaatst: 18 november 2016, 16:56 uur
0
geplaatst: 18 november 2016, 17:01 uur
Eigenlijk gun ik jou dat wel west.
Maar mij steun heeft het niet gehad.Helaas niet genoeg mijn ding.
0
geplaatst: 18 november 2016, 17:04 uur
bikkel2 schreef:
Maar mij steun heeft het niet gehad.
Helaas niet genoeg mijn ding.
(quote)
Maar mij steun heeft het niet gehad.Helaas niet genoeg mijn ding.
Dank je Bikkel

Maar ja, als het je ding niet is, dan is het je ding niet!

Overigens komen de echte toppers van Maiden de komende jaren. En ook een band als Metallica heeft in de jaren '80 aardige plaatjes gemaakt. Wie weet?
0
geplaatst: 18 november 2016, 17:15 uur
0
geplaatst: 18 november 2016, 17:23 uur
Ah: de eerste tip is al binnen. Welk nummer bedoel jij? Dat beestachtige?
0
geplaatst: 18 november 2016, 17:31 uur
het is hier een albumspel toch dus ik heb het over sextet-sextet-sextet

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 november 2016, 17:48 uur
Zoals mijn collega van de week nog zei: veel mensen hebben nog seks
de Zweedse munteenheid dus, waar dacht u dan dat het over ging?
de Zweedse munteenheid dus, waar dacht u dan dat het over ging?
0
zaaf
geplaatst: 18 november 2016, 18:04 uur
7. New Order - Movement
https://www.musicmeter.nl/album/7239
Punten : 318
Nom. : 15
Nr. 1 van : Dwejkk_
In het begin redelijk wat nominaties, zakte daarna enorm weg en halverwege werd de weg terug gevonden en die werd sneller en sneller bewandeld.
Overgangsplaat. Daar zou ik het bij kunnen laten. En spreekt voor zich.
Zowel muzikaal als van band naar band, van Joy Division naar New Order. Het geluid is doorontwikkeld, vanuit Closer waar de elektronica al duidelijk aanwezig was en waar het toegevoegde gitaargeluid nu af en toe funky is.
De drie overgeblevenen waren het al eens verder te gaan onder een andere naam, naar men zegt omdat deze afspraak al stond (los van wie er de brui aan zou geven). Ze schreven nieuwe nummers (zoals Dreams Never End en Truth - reeds gespeeld bij de eerste concerten als trio, als New Order), maar onduidelijk was nog wie er zou gaan zingen.
Na de interimoplossing dat ze bij toerbeurten de zang op zich namen, werd gekozen voor Sumner met Hook als back-up. Op Movement ondersteunt Morris' verkering, Gillian Gilbert hen met zang en toetsenwerk.
Martin Hannett, wegens succes van de Joy Divisionplaten, wederom aan hen toegevoegd door de platenmaatschappij, doet hier zijn laatste kunstje met hen. Hij belandde uit gratie bij Factory door zijn alcohol en drugmisbruik. De band overwoog na de opnames de mixing dunnetjes over te doen, maar financiële beperkingen verhinderden dit.
Ik waardeer een aantal nummers op deze plaat zeer (Truth!) en een aantal een stuk minder. Mag wel weer eens in de herkansing.
https://www.musicmeter.nl/album/7239
Punten : 318
Nr. 1 van : Dwejkk_
In het begin redelijk wat nominaties, zakte daarna enorm weg en halverwege werd de weg terug gevonden en die werd sneller en sneller bewandeld.
Overgangsplaat. Daar zou ik het bij kunnen laten. En spreekt voor zich.
Zowel muzikaal als van band naar band, van Joy Division naar New Order. Het geluid is doorontwikkeld, vanuit Closer waar de elektronica al duidelijk aanwezig was en waar het toegevoegde gitaargeluid nu af en toe funky is.
De drie overgeblevenen waren het al eens verder te gaan onder een andere naam, naar men zegt omdat deze afspraak al stond (los van wie er de brui aan zou geven). Ze schreven nieuwe nummers (zoals Dreams Never End en Truth - reeds gespeeld bij de eerste concerten als trio, als New Order), maar onduidelijk was nog wie er zou gaan zingen.
Na de interimoplossing dat ze bij toerbeurten de zang op zich namen, werd gekozen voor Sumner met Hook als back-up. Op Movement ondersteunt Morris' verkering, Gillian Gilbert hen met zang en toetsenwerk.
Martin Hannett, wegens succes van de Joy Divisionplaten, wederom aan hen toegevoegd door de platenmaatschappij, doet hier zijn laatste kunstje met hen. Hij belandde uit gratie bij Factory door zijn alcohol en drugmisbruik. De band overwoog na de opnames de mixing dunnetjes over te doen, maar financiële beperkingen verhinderden dit.
Ik waardeer een aantal nummers op deze plaat zeer (Truth!) en een aantal een stuk minder. Mag wel weer eens in de herkansing.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 november 2016, 18:32 uur
New Order heeft voor mij op albumniveau nog niet waargemaakt wat ze op enkele losse nummers (ja, inderdaad, de beide non-album usual suspects) wel gelukt is. Maar Movement haalde bij mij toch een 18e plaats. De blauwe sterretjes staan bij Chosen Time en Denial, maar dit is een typisch gevalletje zou-hem-eigenlijk-weer-eens-op-moeten-zetten (en dan nog eens bedenken waarom Doubts Even Here niet een van die sterretjes kreeg).
Tin Drum ken ik niet en dat blijft voorlopig ook zo. Japan is een band waarvan ik vermoed dat hij wel in mijn straatje zou moeten passen, maar op een of andere manier komen sfeer en instrumentatie meestal niet echt lekker samen. De zang van David Sylvian helpt sowieso ook niet.
Tin Drum ken ik niet en dat blijft voorlopig ook zo. Japan is een band waarvan ik vermoed dat hij wel in mijn straatje zou moeten passen, maar op een of andere manier komen sfeer en instrumentatie meestal niet echt lekker samen. De zang van David Sylvian helpt sowieso ook niet.
1
geplaatst: 18 november 2016, 18:35 uur
Plek 13 hier voor Movement, de echte NO-klappers moeten nog komen wat mij betreft.
0
geplaatst: 18 november 2016, 18:50 uur
Deze haalt het bij mij niet, ik zeg niet dat het in 1983 wel zo is maar meer kans heeft het zeker
0
geplaatst: 18 november 2016, 18:58 uur
Bij mij op 17, wel de minste NO van de 80s, de komende releases zullen dus alleen nog maar hoger scoren.
Mooi dat-ie zo hoog staat!
Mooi dat-ie zo hoog staat!
0
geplaatst: 18 november 2016, 19:07 uur
Was lange tijd mijn favoriete New Order-plaat en misschien nog steeds wel al komt de opvolger erg dicht in de buurt. Wat daarna komt vind ik allemaal wel een heel stuk minder.
Movement komt altijd erg hard binnen... met name Doubts Even Here met zo'n pijnlijke en rake tekst.
Op 3 in mijn lijstje van dit jaar.
Movement komt altijd erg hard binnen... met name Doubts Even Here met zo'n pijnlijke en rake tekst.
Op 3 in mijn lijstje van dit jaar.
0
Joezer49263
geplaatst: 18 november 2016, 19:20 uur
Is al lange tijd mijn favo van NO, en zal dat altijd blijven ! Rest van hun oeuvre is duudlijk minder, tot soms zelfs vervelend.
Movement is werkelijk een prachtalbum, en in dit jaar mijn nummer 2.
Movement is werkelijk een prachtalbum, en in dit jaar mijn nummer 2.
0
geplaatst: 18 november 2016, 19:21 uur
Net als herman bij mij ook op 3. Beladen plaat. Nog best in de geest van Ian Curtis. Fraai!
Hele fijne lijst tot nu toe.
Hele fijne lijst tot nu toe.

0
geplaatst: 18 november 2016, 20:06 uur
Nee maar: die heb ik! Yeah! 
Uitstekende plaat van New Order, mijn nummer 9, opmaat naar de blauwe maandag van over 2 jaar.

Uitstekende plaat van New Order, mijn nummer 9, opmaat naar de blauwe maandag van over 2 jaar.
1
zaaf
geplaatst: 18 november 2016, 21:06 uur
6. Echo & The Bunnymen - Heaven Up Here
https://www.musicmeter.nl/album/3918
Punten : 322
Nr. 1 van : Rudi S, johan de witt
De hele tijd op 5. Ongelooflijk! Maar nu niet want de nummer 5 kwam voorbij, hahahahaha!
Nadat hun debuut Crocodiles en de daaropvolgende EP Shine So Hard positief ontvangen waren, begonnen the Bunnymen al snel te werken aan hun 2e album. Onenigheid met producers Bill Drummond en David Balfe leidde tot hun keus dit traject samen met engineer Hugh Jones als producer te doen. Als locatie werd gekozen voor de Rockfield Studios in Wales.
Volgens bassist Les Pattinson was de band wat landerig en lui en McCulloch onderschrijft dit: hij ziet Heaven Up Here als Will Sergeant's album, want die was tijdens het opnameproces "bazig en een control freak".
Resultaat is uiteindelijk een donkerder, persoonlijker album dan Crocodiles met een gelaagdere productie.
Heaven Up Here was direct erg succesvol en zette Echo & the Bunnymen destijds een stap voor op generatiegenoten U2 en Simple Minds.
Deze week aardig wat gedraaid, want: te licht bevonden in grijs verleden en mijn liefde ging uit naar hun album van even later. Is een fijne herontdekking, blijft nog even bij de speler ligen.
https://www.musicmeter.nl/album/3918
Punten : 322
Nr. 1 van : Rudi S, johan de witt
De hele tijd op 5. Ongelooflijk! Maar nu niet want de nummer 5 kwam voorbij, hahahahaha!
Nadat hun debuut Crocodiles en de daaropvolgende EP Shine So Hard positief ontvangen waren, begonnen the Bunnymen al snel te werken aan hun 2e album. Onenigheid met producers Bill Drummond en David Balfe leidde tot hun keus dit traject samen met engineer Hugh Jones als producer te doen. Als locatie werd gekozen voor de Rockfield Studios in Wales.
Volgens bassist Les Pattinson was de band wat landerig en lui en McCulloch onderschrijft dit: hij ziet Heaven Up Here als Will Sergeant's album, want die was tijdens het opnameproces "bazig en een control freak".
Resultaat is uiteindelijk een donkerder, persoonlijker album dan Crocodiles met een gelaagdere productie.
Heaven Up Here was direct erg succesvol en zette Echo & the Bunnymen destijds een stap voor op generatiegenoten U2 en Simple Minds.
Deze week aardig wat gedraaid, want: te licht bevonden in grijs verleden en mijn liefde ging uit naar hun album van even later. Is een fijne herontdekking, blijft nog even bij de speler ligen.
0
geplaatst: 18 november 2016, 21:15 uur
Dit zou wel iets voor mij moeten zijn (mijn top 20 staat vol wave en aanverwanten), maar ik vind het een beetje een vervelende plaat eigenlijk (scoort bij mij 2,5*). Losse singles en latere albums vind ik dan wel weer erg sterk.
0
geplaatst: 18 november 2016, 21:17 uur
Mijn nr. 5, maar al mijn top 5 platen hadden op 1 gekund.
Gelukkig heeft ie t gehaald!
Gelukkig heeft ie t gehaald!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.