Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 26 november 2016, 00:38 uur
Zal wel heel dom zijn, maar ik heb geen idee wat de geheide nummer 1 voor dit jaar is. Blijkbaar heeft Herman insider informatie.
0
geplaatst: 26 november 2016, 01:25 uur
Hier nog een wakkere bikkel.
Net terug van een Zaanse popquiz.
2e geworden van 13 teams, voor wie het evt interesseert.
Ja! XTC in de top 10.
En zo hoort het ook.
Had eigenlijk al met de twee vorige albums zo moeten zijn, maar okay.
Erkenning voor een zeer inventieve band+ album.
Welterusten.
Net terug van een Zaanse popquiz.
2e geworden van 13 teams, voor wie het evt interesseert.
Ja! XTC in de top 10.
En zo hoort het ook.
Had eigenlijk al met de twee vorige albums zo moeten zijn, maar okay.
Erkenning voor een zeer inventieve band+ album.
Welterusten.
0
geplaatst: 26 november 2016, 02:07 uur
EttaJamesBrown schreef:
Gelukkig geen OMD.
Gelukkig geen OMD.
Uiteraard niet. One OMD a day keeps the doctor away.
1
geplaatst: 26 november 2016, 09:23 uur
GrafGantz schreef:
Zal wel heel dom zijn, maar ik heb geen idee wat de geheide nummer 1 voor dit jaar is. Blijkbaar heeft Herman insider informatie.
Zij vinden zich ook de jaren erna het beste, ik zelf nah, het is niet alles goud dat blinkt

John Cale zal wel niet meer komen

0
zaaf
geplaatst: 26 november 2016, 09:24 uur
5. Bruce Springsteen - Nebraska
https://www.musicmeter.nl/album/3495
Punten : 424
Nom. : 19 x
Nr. 1 van : shinybeast
Bruce startte met dit album kalm voor zijn doen. Rond plek 10. Wel een lekker dramatische aanzweller op het eind.
Een plaat met donkere thema's en tekstueel dus een stuk minder upbeat dan de voorgangers.
Springsteen nam de demo thuis op, op een 4-track cassetterecorder met alleen zijn stemgeluid en wat snaar- en toetseninstrumenten, tamboerijn, klokkenspel en harmonica. Die demo werd de staalkaart voor de opnames met de E-Street Band, die toe ze eenmaal klaar waren niet die rauwe folkziel meer bevatten. Na overleg werd besloten om de demo als plaat uit te brengen.
Dat gaf wel wat moeilijkheden, de opnames waren zacht qua volume, maar door het betrekken van wat fancy ruisonderdrukking bij de mastering klonk het uiteindelijke resultaat naar behoren.
De opnames met de E Street Band zijn ondanks continue geruchten nooit gereleased.
zaaf en Bruce… ach laat ook maar. Maar deze beluister ik met minder ongemak dan andere Brucies.
https://www.musicmeter.nl/album/3495
Punten : 424
Nom. : 19 x
Nr. 1 van : shinybeast
Bruce startte met dit album kalm voor zijn doen. Rond plek 10. Wel een lekker dramatische aanzweller op het eind.
Een plaat met donkere thema's en tekstueel dus een stuk minder upbeat dan de voorgangers.
Springsteen nam de demo thuis op, op een 4-track cassetterecorder met alleen zijn stemgeluid en wat snaar- en toetseninstrumenten, tamboerijn, klokkenspel en harmonica. Die demo werd de staalkaart voor de opnames met de E-Street Band, die toe ze eenmaal klaar waren niet die rauwe folkziel meer bevatten. Na overleg werd besloten om de demo als plaat uit te brengen.
Dat gaf wel wat moeilijkheden, de opnames waren zacht qua volume, maar door het betrekken van wat fancy ruisonderdrukking bij de mastering klonk het uiteindelijke resultaat naar behoren.
De opnames met de E Street Band zijn ondanks continue geruchten nooit gereleased.
zaaf en Bruce… ach laat ook maar. Maar deze beluister ik met minder ongemak dan andere Brucies.
0
geplaatst: 26 november 2016, 09:38 uur
Prachtalbum. Mijn nummer 2. Eén van de albums van The Boss die ik als laatste 'ontdekte', maar absoluut ook één van zijn sterksten.
0
geplaatst: 26 november 2016, 09:42 uur
Nee geen Bruce in mijn lijst. Vrouwlief is groot liefhebber en ik kan het over het algemeen wel goed waarderen. Dit is wel heel minimaal en niet zo heel erg aan mij besteed.
0
geplaatst: 26 november 2016, 09:42 uur
Nope, maar aan mij heeft het niet gelegen.
Bruce overigens op plek 8 hier, mooi intens plaatje.
0
geplaatst: 26 november 2016, 10:31 uur
Mooie van Bruce. Hier op 9.
Zou geweldig zijn als Cale nog komt idd.
Zou geweldig zijn als Cale nog komt idd.
0
geplaatst: 26 november 2016, 10:38 uur
Enige album van Bruce dat ik wel mooi vind. Viel nochtans het buiten de top 20.
0
geplaatst: 26 november 2016, 10:41 uur
Cale zie ik niet komen en mijn nr.1 ook niet. Ik verwacht nog Michael Jackson en Simple Minds. Bruce Springsteen heb ik op 12.
0
geplaatst: 26 november 2016, 10:48 uur
Mooie plek, al had ik 'm niet heel erg hoog staan dit jaar. Wel van de week weer eens beluisterd, en dat was dus weer genieten. Vooral Highway Patrolman en Johnny 99 willen nogal hard aankomen.
0
geplaatst: 26 november 2016, 10:55 uur
Nou goedemorgen: het is weer 2x raak. Natuurlijk Bruce met het wonderschone Nebraska, mijn nummer 2. En XTC had ik op nummer 8, met de supersingle Senses Working Overtime. Die heb ik toen helemaal grijs gedraaid.
0
geplaatst: 26 november 2016, 11:06 uur
ik heb deze mooi verstilde Nebraska niet in mijn lijst staan: Queen Elisabeth rules 82 ?
0
geplaatst: 26 november 2016, 11:09 uur
We zitten in '82 toch? Dan neem ik aan dat Thriller met ruime voorsprong wint... 

0
geplaatst: 26 november 2016, 11:16 uur
de ontknoping van deze thriller speelt zich af in Schotland
0
zaaf
geplaatst: 26 november 2016, 11:18 uur
shinybeast schreef:
ik heb deze mooi verstilde Nebraska niet in mijn lijst staan: Queen Elisabeth rules 82 ?
Excuus Ton, heb je naam abusievelijk bij de verkeerde plaat in de sheet gezet. Je komt nog aan de beurt ik heb deze mooi verstilde Nebraska niet in mijn lijst staan: Queen Elisabeth rules 82 ?

0
zaaf
geplaatst: 26 november 2016, 11:30 uur
4. Joe Jackson - Night and Day
https://www.musicmeter.nl/album/3778
Punten : 494
Nom. : 22 x
Nr. 1 van : niemand
Joe deed het errrrrg goed. Nooit in de buurt van 1, maar daaronder maakt hij het spannend. De laatste dag deed hem van het podium kukelen.
Joe Jackson verhuisde na het uiteenvallen van zijn band en het direct erop volgende zijstapje 'Jumpin' Jive' naar New York. Jackson, die op zijn eigen wijze een ode wilde brengen aan de stijl van Cole Porter en George Gerschwin, liet zich beïnvloeden door diverse culturen en legde dat vast met de typische Tin Pan Alley schrijfstijl.
Gedurfd in het jaar van verschijnen was het geheel weglaten van gitaren (m.u.v. bas - door oudgediende Graham Maby). Joe Jackson geloofde stellig dat de gitaar had afgedaan en legde de nadruk sterk op percussie, piano, hoorns en elektrische instrumenten. Samen met de veelvuldig toegepaste culturele invloeden gaf dit de plaat een geheel eigen klank.
Ondanks de kritische ondertoon van het album ten aanzien van de toenmalige opvattingen over leven in die multiculturele samenleving in The Big Apple behaalde het album goede verkopen en successen.
Tja Joe… Als jong ventje vond ik die eerste platen lekker hoor, hapten makkelijk weg. Beat Crazy vond/vind ik echt goed. En deze… dat lichtvoetige staat me wat tegen. Maar ik zet hem heel af en toe op en dan vind ik het leuk.
https://www.musicmeter.nl/album/3778
Punten : 494
Nom. : 22 x
Nr. 1 van : niemand
Joe deed het errrrrg goed. Nooit in de buurt van 1, maar daaronder maakt hij het spannend. De laatste dag deed hem van het podium kukelen.
Joe Jackson verhuisde na het uiteenvallen van zijn band en het direct erop volgende zijstapje 'Jumpin' Jive' naar New York. Jackson, die op zijn eigen wijze een ode wilde brengen aan de stijl van Cole Porter en George Gerschwin, liet zich beïnvloeden door diverse culturen en legde dat vast met de typische Tin Pan Alley schrijfstijl.
Gedurfd in het jaar van verschijnen was het geheel weglaten van gitaren (m.u.v. bas - door oudgediende Graham Maby). Joe Jackson geloofde stellig dat de gitaar had afgedaan en legde de nadruk sterk op percussie, piano, hoorns en elektrische instrumenten. Samen met de veelvuldig toegepaste culturele invloeden gaf dit de plaat een geheel eigen klank.
Ondanks de kritische ondertoon van het album ten aanzien van de toenmalige opvattingen over leven in die multiculturele samenleving in The Big Apple behaalde het album goede verkopen en successen.
Tja Joe… Als jong ventje vond ik die eerste platen lekker hoor, hapten makkelijk weg. Beat Crazy vond/vind ik echt goed. En deze… dat lichtvoetige staat me wat tegen. Maar ik zet hem heel af en toe op en dan vind ik het leuk.
0
geplaatst: 26 november 2016, 11:33 uur
Schitterend album! De opvolger is zelfs nog een klein tikje mooier.
0
geplaatst: 26 november 2016, 11:38 uur
Alweer een geweldig album. Mijn nummer 3. Dat betekent dat mijn hele top 5 inmiddels langs is geweest met uitzondering van mijn nummer 1. Het zou natuurlijk fantastisch als die ook nog langs komt. Maar alleen zaaf is alwetend (zoals eerder gezegd op dat vlak dan). 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 november 2016, 11:38 uur
Mijn nummer 13. Fraai album, vooral de tweede helft en in het bijzonder de monsterhit. Zoals Edgar al aangeeft: over de hele linie is de opvolger nog een tandje beter.
Het album van XTC ken ik niet (allergie voor het nummer Making Plans for Nigel heeft mijn belangstelling voor de band als geheel lang op de nullijn gehouden). Naar dit album ben ik niettemin wel enigszins benieuwd geworden. Deze van Bruce Springsteen was in mijn oren geen hoogvlieger in het boxje met zijn eerste zeven.
Het album van XTC ken ik niet (allergie voor het nummer Making Plans for Nigel heeft mijn belangstelling voor de band als geheel lang op de nullijn gehouden). Naar dit album ben ik niettemin wel enigszins benieuwd geworden. Deze van Bruce Springsteen was in mijn oren geen hoogvlieger in het boxje met zijn eerste zeven.
0
geplaatst: 26 november 2016, 11:44 uur
Joe bij mij ook op een 4e plek.
Nog altijd een machtig album.
Draai 'm niet veel, maar als ie op staat is het altijd weer geweldig.
Zeer terecht in de bovenste regionen.
Nog altijd een machtig album.
Draai 'm niet veel, maar als ie op staat is het altijd weer geweldig.
Zeer terecht in de bovenste regionen.

0
geplaatst: 26 november 2016, 11:52 uur
Edgar18 schreef:
Ik ben het met je stelling eensdit is mijn nummer 6.
0
geplaatst: 26 november 2016, 11:55 uur
Ooit eens gekocht op LP, maar eigenlijk nog nooit gedraaid, deze van Joe Jackson. Steppin' Out is wel een erg leuk nummer in ieder geval. Ik denk dat ik hem toch eens op ga zetten. 
Nebraska van Bruce Springsteen heb ik beluisterd omdat Highway Patrolman in de prachtige film De rouille et d'os zit. Duidelijk te horen dat Bruce hier flink beïnvloed is door Suicide, met wie hij eens in dezelfde studio bivakkeerde.
Verder ben ik blij met Rio in de lijst. The Chauffeur wordt hier nogal hoog aangeslagen, maar dat vind ik juist een van de mindere nummers op het album. Ik vind ze het leukst als ze uptempo zijn (mijn favoriet is My Own Way in de Night Version).
Op naar Thriller, NGD en Sextet!

Nebraska van Bruce Springsteen heb ik beluisterd omdat Highway Patrolman in de prachtige film De rouille et d'os zit. Duidelijk te horen dat Bruce hier flink beïnvloed is door Suicide, met wie hij eens in dezelfde studio bivakkeerde.
Verder ben ik blij met Rio in de lijst. The Chauffeur wordt hier nogal hoog aangeslagen, maar dat vind ik juist een van de mindere nummers op het album. Ik vind ze het leukst als ze uptempo zijn (mijn favoriet is My Own Way in de Night Version).
Op naar Thriller, NGD en Sextet!

0
geplaatst: 26 november 2016, 12:11 uur
herman schreef:
Ooit eens gekocht op LP, maar eigenlijk nog nooit gedraaid, deze van Joe Jackson. Steppin' Out is wel een erg leuk nummer in ieder geval. Ik denk dat ik hem toch eens op ga zetten.

Doen! Hier op plek 3 te vinden, en toch echt wel veel beter dan de (ook niet verkeerde) opvolger.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.