MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:

Verkeerde topic, deze had in het Sinterklaasverlanglijstjes topic moeten staan

luigifort schreef:
Mijn tip
(afbeelding)

Jij hebt een flinke verzameling.

Komt nog.

EttaJamesBrown schreef:
Nou west,

We hebben hartstochtelijk gesproken over de participium perfecti passivi tijdens het slowdansen.

Op Kill 'Em All?

Op een enkele uitzondering na gelukkig, is alles bij elkaar 1983 minste jaar sinds ergens half jaren '60 wat mij betreft.

He een oude Fonz

Leuk om het succes van dit spel terug te zien in de albumupdates, waar het deze week wemelt van de 1983 albums met verse berichten en stemmen

Zo, lijstje is binnen. Hopelijk verliezen jullie die gewelddadige vrouwen niet uit het oog .

Echt een rukplaat. Nou ja, alleen het bekendste nummer eigenlijk.

Casartelli (moderator)
Of de ontwikkeling van de muziekgeschiedenis in 1983 nu daadwerkelijk op een kruispunt stond of niet, feit is dat vijf debuutalbums mijn lijst aanvoeren. Ik hoor nu gemompel dat sommige van die bands vooral bekend zijn als voorprogramma van grotere publiekstrekkers, maar een knappe voorstelling kan dat toch opleveren. Of zo'n band nou met vuur speelt of ermee werkt, dat laat mij uiteindelijk Siberisch. De Indische goeie ouwe tijd werd hier toch verjaagd door de revolutie die het daglicht niet verdragen kon. Over die pijniging kan de nar een traan laten, hij mag alsnog blij zijn dat hij geen stekelvarken in zijn oog kreeg.

Wat zeg je? Vroeger leek je op mij? Dag oude meneer!

(zoek de 13 albums)

Ik hoor alleen gemompel

De band die met vuur speelt was volgens mij niet aan zijn proefstuk toe.
Ik schuwde in mijn lijst een vleugje ballet niet. Ik hou wel van populaire cultuur.

Maar als het om mijn nummer één gaat zijn de hierboven vermelde platen niet aan de orde.

catchup
Zelfs dat gemompel zegt me weinig, dus ik pas voor dit jaar. Geen diepe slaap, wel minder zoete dromen.

Casartelli (moderator)
dazzler schreef:
De band die met vuur speelt was volgens mij niet aan zijn proefstuk toe.
De echte hysterie moest inderdaad nog volgen.
dazzler schreef:
Maar als het om mijn nummer één gaat zijn de hierboven vermelde platen niet aan de orde.
Ik vermoed dat ik die ook wel heb, maar ik kreeg het album in kwestie niet in een zinsverband gevaren.

En dat terwijl het ook vandaag de dag nog aan de orde van de dag is.

Casartelli schreef:
De echte hysterie moest inderdaad nog volgen.

Ik dacht wel dat er een dubbele bodem in zat.

Ik moest het in mijn vorige opmerking duidelijker geformuleerd hebben.
De band die met vuur "werkte" was volgens mij niet aan zijn proefstuk (= eerste album) toe.
Ik weet niet of je die band ook in gedachte had toen je over debuutalbums sprak.

Dat gezegd zijnde: er zit meer dan één crisis in mijn jaaroverzicht van 1983.

Maar zoals Urbanus in 1983 al zei: beter tien crisissen in de lucht dan één in het land.

johan de witt schreef:
En dat terwijl het ook vandaag de dag nog aan de orde van de dag is.

De dag van eergisteren kwam dichter in de buurt van de plaat in kwestie.

Casartelli (moderator)
dazzler schreef:
Ik moest het in mijn vorige opmerking duidelijker geformuleerd hebben.
De band die met vuur "werkte" was volgens mij niet aan zijn proefstuk (= eerste album) toe.
Ik weet niet of je die band ook in gedachte had toen je over debuutalbums sprak.
Nee, noch de band die ermee speelde noch die ermee werkte haalde mijn topvijf (en geen van beide had zijn proefstuk in 1983).
dazzler schreef:
Dat gezegd zijnde: er zit meer dan één crisis in mijn jaaroverzicht van 1983.

Maar zoals Urbanus in 1983 al zei: beter tien crisissen in de lucht dan één in het land.
Ja, die tien crisissen (sic) in het maanlicht groeien hier ook wel in aanzien. Maar een top-20 positie zat daar nog niet in.

zaaf
Laatste dag, Ataloona, bikkel2, catchup, Cellulord, Film Pegasus, herman, HugovdBos, Koenr, luigifort, teus. Mag ik nog op jullie lijstjes hopen?

Het zijn ook altijd dezelfde.

GrafGantz schreef:

als je alle zaaf oproepen terug leest dan vind je mij steeds ...bij al ingeleverd

Eind v/d middag stuur ik in.

zaaf
teus schreef:
(quote)

als je alle zaaf oproepen terug leest dan vind je mij steeds ...bij al ingeleverd
jij weet wat je het best met je tijd kunt doen

GrafGantz schreef:

Dat is niet waar!
Gewoonlijk sta ik daar ook bij

Er valt ook zoveel te beluisteren

Luisteren? Daar doe ik niet aan.

psst, fluisteren misschien wel?

lijstje verstuurd.
Mijn nr. 2 + 3 maken kans, en dan heb ik hier, zoals steeds, 1 of 2 voltreffers. En dat terwijl er 20 voltreffers in mijn lijstje staan .
Mijn eerste plaats word ingenomen door een schijf die mijn muzikale smaak stevig omboog. Na deze plaat was muziek nooit meer zoals voorheen, er gingen nieuwe werelden open.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:15 uur

geplaatst: vandaag om 23:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.