Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 9 december 2016, 09:24 uur
johan de witt schreef:
Een kaliber lager wat mij betreft. Goeie singles maar ook draken als The Girl Is Mine en The Lady/Baby in my Life/Be Mine.
Op Purple Rain zijn de niet-singles ook echt top, maar ik vind Prince ook veel meer een album-artiest dan MJ.
Een kaliber lager wat mij betreft. Goeie singles maar ook draken als The Girl Is Mine en The Lady/Baby in my Life/Be Mine.
Op Purple Rain zijn de niet-singles ook echt top, maar ik vind Prince ook veel meer een album-artiest dan MJ.
Ja, bij MJ zijn bijna alle nummers singles uiteindelijk. Ik vind de nummers die je noemt ook niet de sterkste van Thriller, al vind ik The Girl Is Mine zeker wel een leuk nummer. De zes nummers die je niet genoemd heb behoren wel tot de beste popmuziek allertijden. Dat heb ik bij Purple Rain slechts bij 2 of misschien 3 nummers.
0
geplaatst: 9 december 2016, 09:39 uur
Als er iets zo 80s en gedateerd klinkt is t Thriller wel 
Purple Rain heeft dat veel minder..

0
geplaatst: 9 december 2016, 09:40 uur
Ik vind de vijf singles van Purple Rain ook stuk voor stuk beter dan die van Thriller, maar dat blijft een kwestie van smaak uiteraard.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 december 2016, 09:43 uur
dazzler schreef:
Een orgasme van meer dan 8 minuten... daar past toch niemand voor.
Nou, als dat het orgasme van ieder ander dan mezelf (of vooruit: mijn partner) betreft...Een orgasme van meer dan 8 minuten... daar past toch niemand voor.
Een van de grootste draken uit de popgeschiedenis.
1
geplaatst: 9 december 2016, 09:44 uur
Ja, ik ben opgegroeid met Michael Jackson's Bad en Thriller, Prince heb ik pas 20 jaar later eens een album van beluisterd. Dat zal ook wel schelen. Mijn favoriete Prince-nummer is overigens wel een B-kant uit de Purple Rain-tijd (Erotic City).
Niets mis met 80s en gedateerd klinken overigens (al vind ik de hits van Thriller juist wel tijdloos).
Niets mis met 80s en gedateerd klinken overigens (al vind ik de hits van Thriller juist wel tijdloos).
0
geplaatst: 9 december 2016, 09:54 uur
zaaf schreef:
5. New Order - Power, Corruption & Lies
En We All Stand en Ecstasy vind ik niet best.[/embed]
5. New Order - Power, Corruption & Lies
En We All Stand en Ecstasy vind ik niet best.[/embed]
+ dazzler
Jongens toch, dit is de beste track op die plaat. Samen met "Ultraviolence" tilt het dit album tot 3.5*.
0
geplaatst: 9 december 2016, 10:13 uur
zaaf schreef:
i.v.m. werk start de tentoonstelling eind van de ochtend....
i.v.m. werk start de tentoonstelling eind van de ochtend....
En ik maar denken dat je elke vrijdag een snipperdag opneemt voor de presentatie van dit spel

0
geplaatst: 9 december 2016, 10:14 uur
luigifort schreef:

Ik heb nooit begrepen wat er zo verkeerd is aan albums die klinken naar de tijd waarin ze zijn uitgebracht.
0
geplaatst: 9 december 2016, 10:17 uur
GrafGantz schreef:
Ik heb nooit begrepen wat er zo verkeerd is aan albums die klinken naar de tijd waarin ze zijn uitgebracht.
(quote)
Je neemt me de woorden uit de mond.
0
geplaatst: 9 december 2016, 10:21 uur
Cellulord schreef:
Jongens toch, dit is de beste track op die plaat. Samen met "Ultraviolence" tilt het dit album tot 3.5*.
Tof dat je Ultraviolence noemt.
Voor mij de perfecte symbiose tussen gitaren en beats.
Muzikaal het meest ingenieuze nummer, hoewel andere tracks me meer raken.
0
geplaatst: 9 december 2016, 10:27 uur
Gisteren helaas er niet meer aan toegekomen om een lijstje in te sturen. Dit was hem geweest:
1. Manuel Göttsching - E2-E4 (1984)
2. Hüsker Dü - Zen Arcade (1984)
3. Cocteau Twins - Treasure (1984)
4. Minutemen - Double Nickels on the Dime (1984)
5. The Replacements - Let It Be (1984)
6. David Sylvian - Brilliant Trees (1984)
7. The Sound - Shock of Daylight (1984)
8. Anne Clark - Joined Up Writing (1984)
9. Echo & The Bunnymen - Ocean Rain (1984)
10. The Fall - The Wonderful and Frightening World of the Fall (1984)
11. Meat Puppets - II (1984)
12. Lloyd Cole & The Commotions - Rattlesnakes (1984)
0
geplaatst: 9 december 2016, 10:28 uur
1
geplaatst: 9 december 2016, 10:31 uur
Doodzonde ja als ik je lijst zo zie. Als je nr 3 de top 10 niet haalt weet ik je te vinden

1
geplaatst: 9 december 2016, 10:39 uur
Zeker zonde! Ik verwacht dat Cocteau Twins het wel haalt (alhoewel ik dat ook dacht van de voorganger die ik mooier vind en die werd 11e), maar Manuel Göttsching had je punten goed kunnen gebruiken.
1
geplaatst: 9 december 2016, 10:43 uur
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 december 2016, 10:46 uur
Manuel Göttsching had ze zeker goed kunnen gebruiken (die van mij ook overigens - geen top 20, wel een fijne plaat). Verder zie ik maar één overeenkomst met mijn lijstje (in een plaat waarvan ik vrijwel zeker weet dat hij de top 10 hoe dan ook wel haalt), dus scorebordtechnisch ben ik niet heel rouwig om Teuns verstrooidheid. 

0
geplaatst: 9 december 2016, 10:55 uur
Casartelli schreef:
Manuel Göttsching had ze zeker goed kunnen gebruiken (die van mij ook overigens - geen top 20, wel een fijne plaat).
Manuel Göttsching had ze zeker goed kunnen gebruiken (die van mij ook overigens - geen top 20, wel een fijne plaat).
Bij mij het zelfde verhaal, viel op het laatste moment af. Maar dan ook echt letterlijk, hij had 21ste of 22ste gestaan.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 december 2016, 11:00 uur
Toch het verschil tussen 11 en 0 punten... maar daar zou ik verder mijn mond over houden, geloof ik. 

0
geplaatst: 9 december 2016, 11:09 uur
zal ik mijn openingszet,E2-E4,
ook maar prijsgeven; in mijn lijst op 2
ook maar prijsgeven; in mijn lijst op 2
0
geplaatst: 9 december 2016, 11:21 uur
Als ie bij sommige van deze users al buiten de boot valt zegt dat wel genoeg..dus hoef je m niet te proberen 

0
geplaatst: 9 december 2016, 11:25 uur
0
geplaatst: 9 december 2016, 11:31 uur
johan de witt schreef:
Ik vind de vijf singles van Purple Rain ook stuk voor stuk beter dan die van Thriller, maar dat blijft een kwestie van smaak uiteraard.
Idd blijft het een kwestie van smaak ,de vergelijking met MJ en Prince (wat herhaaldelijk terugkomt)
gaat eigg nergens over.... beiden hebben duidelijk een andere sound of richting
MJ ligt bij mij heel wat beter in de smaak dan Prince ,ook zijn album Thriller herbergt meerdere hoogstandjes ,waaronder juist... The Lady In My Life als favoriete track

Ja smaken verschillen en dat mag hier...
Van Prince krijg ik nu eenmaal geen Kick of Orgasme,wel vind ik tracks als When Doves Cry of later Sign 'O' the Times wel heel wat beter dan ....
idd een van de grootste draken uit de muziekhystory Purple Rain...Sorry
0
geplaatst: 9 december 2016, 11:52 uur
Teunnis schreef:
Gisteren helaas er niet meer aan toegekomen om een lijstje in te sturen. Dit was hem geweest:
Verdikkeme, Teun; je hele top 5 staat ook in mijn top 20. Drie van die vijf maakt zelfs mijn top drie

1
geplaatst: 9 december 2016, 11:57 uur
luigifort schreef:
Als ie bij sommige van deze users al buiten de boot valt zegt dat wel genoeg..dus hoef je m niet te proberen
Misschien maar goed dat ie bij hun buiten de boot valt. Als ie hoog scoort bij de progjongens kan dat ook juist een reden zijn om hem niet te beluisteren.

0
zaaf
geplaatst: 9 december 2016, 12:02 uur
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/52/Ow1984.jpg/266px-Ow1984.jpg
39 lijstjes in het teken van iets minder nivellering…
39 lijstjes in het teken van iets minder nivellering…
0
zaaf
geplaatst: 9 december 2016, 12:03 uur
10. Talking Heads - Stop Making Sense
https://www.musicmeter.nl/album/4437
Punten : 339
Nom. : 15
Nr. 1 van : Johnny Marr, ArthurDZ
Een live-album in de top 10, het moet niet gekker worden. Alras in de top 10, zakte iets weg en donderdag voldoende genoemd om juist terug te keren.
Vooral bedoeld als visueel spektakel mag de muziek er zijn. Na de opening credits in de stijl van Dr. Strangelove staat Byrne alleen op het podium om Psycho Killer ten gehore te brengen. Nummer voor nummer wordt hij vergezeld, eerst van de 'core' Talking Heads, dan van de gastmuzikanten.
In volgorde van verschijnen: David Byrne - lead vocals, guitar ; Tina Weymouth - bass, keyboard bass, guitar, lead vocals in Tom Tom Club ; Chris Frantz - drums, vocals in Tom Tom Club ; Jerry Harrison - guitar, keyboards, backing vocals ; Steve Scales - percussion, backing vocals ; Lynn Mabry - backing vocals ; Ednah Holt - backing vocals ; Alex Weir - guitar, backing vocals ; Bernie Worrell - keyboards.
De film en de soundtrack waren direct een enorm succes met Slippery People als kaskraker in de charts.
Op een of andere manier vind ik deze Talking Heads klinisch. Vergeleken bij hun vorige live-worp ademt het veel minder. De plaat verveelde me al redelijk snel.
https://www.musicmeter.nl/album/4437
Punten : 339
Nom. : 15
Nr. 1 van : Johnny Marr, ArthurDZ
Een live-album in de top 10, het moet niet gekker worden. Alras in de top 10, zakte iets weg en donderdag voldoende genoemd om juist terug te keren.
Vooral bedoeld als visueel spektakel mag de muziek er zijn. Na de opening credits in de stijl van Dr. Strangelove staat Byrne alleen op het podium om Psycho Killer ten gehore te brengen. Nummer voor nummer wordt hij vergezeld, eerst van de 'core' Talking Heads, dan van de gastmuzikanten.
In volgorde van verschijnen: David Byrne - lead vocals, guitar ; Tina Weymouth - bass, keyboard bass, guitar, lead vocals in Tom Tom Club ; Chris Frantz - drums, vocals in Tom Tom Club ; Jerry Harrison - guitar, keyboards, backing vocals ; Steve Scales - percussion, backing vocals ; Lynn Mabry - backing vocals ; Ednah Holt - backing vocals ; Alex Weir - guitar, backing vocals ; Bernie Worrell - keyboards.
De film en de soundtrack waren direct een enorm succes met Slippery People als kaskraker in de charts.
Op een of andere manier vind ik deze Talking Heads klinisch. Vergeleken bij hun vorige live-worp ademt het veel minder. De plaat verveelde me al redelijk snel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.