MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Toen ik m'n allereerste stereotoren met cd-speler kocht, schafte ik ook gelijk 3 cd's aan. Misplaced Childhood was een van die drie, dus dit album heeft nog altijd een speciale plek in de collectie. Groot fan van de band ben ik desondanks niet geworden, dus "slechts" op plek 9 hier.

zaaf schreef:

Marillion startte goed, startte nog beter door en leek de nummer 3 te blijven. De laatste dag werd er nog een inhaalslag gemaakt door twee albums.

Hoe kan dat nou? Zijn er nog meer mensen die pas op de laatste dag hun lijstje inleveren?
Aan mij heeft het niet gelegen op die laatste dag.

Zoals elders wel eens uitgebreider uit de doeken gedaan, maar toen ik dit album voor het eerst hoorde gingen er vele poorten open voor mij naar heel veel 'nieuwe' muziek. Dat je ook op deze wijze muziek kon maken, was destijds volledig nieuw voor mij. Fantastisch album en dus een essentiële plek in 'mijn' muziekgeschiedenis.

Je had alle voorgaande 5 wel FJ en je zal vast van de komende 4 er ook minimaal 3 hebben.

Waarom altijd maar dat misplaatste (jaja woordspelinkje) gedrag bij een "andere" smaak? Een soort van het niet gunnen. Ik kan er echt niet bij. Gewoon jammer van een verder erg leuk topic.

Dan zal nu opmerking over prog en serieus wel weer komen...

Volgens mij zeg ik alleen dat ik er niet van hou, maarja...

luigifort schreef:
Volgens mij zeg ik alleen dat ik er niet van hou, maarja...

Het is elke keer heh, dat het niet je smaak is is uiteraard prima maar je doet dat +1 uiteraard wel met een reden en dat is gewoon bewust sarren en hopen dat de +2 en +3 heel snel volgen, jongens wat een pret.

Je mag invullen wat je wil...

Het ligt zeker ook aan mij hoor, ik ben de eerste die dat toegeeft. Ik moet er ook gewoon niet op reageren, maar ja soms lukt dat blijkbaar niet.

Jou maakt het sowieso niet uit, je hebt in veel topics al ruzie gehad en laatst nog het halve MuMe ledenbestand over je heen gehad wegens "valsspelen". Het doet je zo te zien verder niets dus daar kan ik op zich nog wel een voorbeeld aan nemen.

Dat zegt wat mij betreft iets over het halve MuMe bestand. Als zij met 2 maten willen meten..prima.
Verder doet het niet niets, maar ik heb t opgegeven om erop in te gaan, want ze luisteren niet of zien het als een reden er weer op los te gaan...geen zin meer in.

Wijze woorden vigil, dus hoog tijd om nu positieve aandacht op dit album te vestigen en jouw beschouwing op dit geniale album te geven

/edit: ik heb verdomme echt de traagste laptop van Nederland

Wow, dat was langs me heen gegaan. Ik zal gauw bijlezen! Dapper hoor. Over je favoriete band, zo'n topic. Zit al een tijdje te denken om iets dergelijks over Queen te doen, maar juist omdat je de band zo hoog hebt zitten, is er ook juist de lastigheid om het goed onder woorden te brengen, lijkt me. Nou ja, ik zal bij gaan lezen

GrafGantz schreef:

Die moet nu eenmaal ook iemand hebben, hulde!

Hé die heb ik zowaar, mijn nummer 12. Een plaat met mooie en wat minder bijzondere songs.

Bonk schreef:
(quote)

Hoe kan dat nou? Zijn er nog meer mensen die pas op de laatste dag hun lijstje inleveren?
Aan mij heeft het niet gelegen op die laatste dag.

Aan mijn lijstje op de laatste stemdag heeft het ook niet gelegen, blijkbaar was het behoorlijk druk.

zaaf
Ja blijkbaar...

GrafGantz schreef:

Ik zal even updaten, REM en Marillion zijn ook al voorbij gekomen en vigil is boos op luigi of andersom

Ook deze net gelezen, nooit geweten dat Fish bijna ten onder ging aan drank en drugs, en er zoveel verwijzingen daarna op de albums stonden.
Dan is mijn recensie bij het album toch wel een te romantisch beeld.

Op de dagen dat ik geen soul, rammelrock of Royksopp draai is Marillion mijn vriend.

Ja, Fish is ( was) een echte levensgenieter.
Mooie plaat, bij release ook gelijk gekocht.
Ben in de loop der tijd wat meer gecharmeerd geraakt van de opvolger uit "87."
Plek 12 bij mij.

Bij mij plek 2.

Vind ik een goed album, al heeft hij nog groeimarge.
Maar hij verdiende wel al een hoog plaatsje in mijn top 20.

deric raven schreef:

Ook deze net gelezen, nooit geweten dat Fish bijna ten onder ging aan drank en drugs, en er zoveel verwijzingen daarna op de albums stonden.

Nou ja bijna ten onder is ook weer niet aan de orde. Hij dronk vooral veel en rookte veel gewone sigaretten. Hij kon ook gewoon wel een hoop hebben

Overdosis of zo is niet aan de orde geweest.

Misplaced heeft wel een heel romantisch geluid dat ben ik met je eens. Zeker in vergelijk met Fugazi of Cas.

Rudi S schreef:
vigil is boos op luigi of andersom

Laatste nieuws is dat dit ook al weer uitgepraat is

zaaf
Nou, kijken wie over deze plaat(s) overhoop gaan liggen...

zaaf
4. Tom Waits - Rain Dogs
https://www.musicmeter.nl/album/872

Punten : 545
Nom. : 23 x
Nr. 1 van : ArthurDZ, Ataloona, Film Pegasus, bikkel2, Koenr

De ogenschijnlijk vaste nummer 5, maar woensdag tekende zich een spurt af die donderdag werd voortgezet. Toch een plekkie winst voor Thomas Alan.

Waits schreef het leeuwendeel van Rain Dogs in een basement in New York, vlakbij East River. In voorbereiding nam hij veel stadsgeluiden op om te verwerken op het album dat een duidelijk grootsteeds karakter diende te hebben, en dan specifiek vanuit het gezichtspunt van de minder bedeelden. De inspiratie ontstond gedurende Waits' medewerking aan de documentaire Streetwise van Martin Bell uit 1984.

Ook op deze plaat werden weer veel instrumenten ingezet en was de stoet aan stijlen en ideeën nog bonter dan op Swordfishtrombones.

Waits over zijn wantrouwen richting moderne opnametechnieken:
"If I want a sound, I usually feel better if I've chased it and killed it, skinned it and cooked it. Most things you can get with a button nowadays. So if I was trying for a certain drum sound, my engineer would say: "Oh, for Christ's sake, why are we wasting our time? Let's just hit this little cup with a stick here, sample something (take a drum sound from another record) and make it bigger in the mix, don't worry about it." I'd say, "No, I would rather go in the bathroom and hit the door with a piece of two-by-four very hard."

Rain Dogs was het eerste album waarop Waits samenwerkte met gitarist Marc Ribot, die erg onder de indruk was van Waits 'losheid':
Rain Dogs was my first major label type recording, and I thought everybody made records the way Tom makes records. ... I've learned since that it's a very original and individual way of producing. As writer and singer and guitar player he brings in his ideas, but he's very open to sounds that suddenly and accidentally occur in the studio. He had this ratty old hollow body, and he would spell out the grooves. It wasn't a mechanical kind of recording at all. We didn't have to rehearse and rehearse...

Minder dan Swordfish, maar zeer sterk. En zijn plek in de top 10 betekent een kleine afwisseling, altijd fijn.

Bij mij op plek 12 deze, loop nog altijd 7 op 7. Volgens mij nog geen enkele keer 100% gescoord, dus ik ben benieuwd naar de top 3. Ik gok er op dat die alle drie in mijn top 4 te vinden zijn

Waitzzzz had m hoger verwacht zelfs..

GrafGantz schreef:
Toen ik m'n allereerste stereotoren met cd-speler kocht, schafte ik ook gelijk 3 cd's aan. Misplaced Childhood was een van die drie, dus dit album heeft nog altijd een speciale plek in de collectie. Groot fan van de band ben ik desondanks niet geworden, dus "slechts" op plek 9 hier.

Na weer eens wat gelezen en geluisterd te hebben in Het-Grote-Marillion-Topic van vigil deze maar weer eens afgestoft, was al weer veel te lang gelee. Kan nog altijd 90% van het album meezingen, dus de buren zullen vast blij met me zijn vandaag

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:15 uur

geplaatst: vandaag om 11:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.