MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
luigifort schreef:
Waitzzzz had m hoger verwacht zelfs..

In een jaar met topalbums van Kate Bush, The Smiths en The Waterboys lijkt mij de vierde plaats eigenlijk de hoogst mogelijk stek.

Eens, deze Tom heb ik op 5.

vigil schreef:

Misplaced heeft wel een heel romantisch geluid dat ben ik met je eens. Zeker in vergelijk met Fugazi of Cas.

Tja natuurlijk ook wel een voorbeeld waar schijn bedriegt, overigen is de toon en felheid in Hearts of lothian en zeker in het centrale stuk Blind Curve verre van romantisch .

Tom Waits op 7, gezien in Nijmegen ( De Vereeniging) - Rain Dogs tour

Mooie plek voor Ome Tom. Raindogs hoort in het bovenste rijtje. Ik had 'm ook niet op 1 verwacht.
Dat zullen ongetwijfeld de zoutjes zijn.

Rudi S schreef:
(quote)

Tja natuurlijk ook wel een voorbeeld waar schijn bedriegt, overigen is de toon en felheid in Hearts of lothian en zeker in het centrale stuk Blind Curve verre van romantisch .

Dan nog steeds is het muzikaal gezien een stuk romantischer dan het opgefuckte (eeehh ik bedoel opgefokte) Fugazi en het donkere CAS. Ik doel op de sort of liefdesliedjes, de zwierige synthpartijen en de fraai gebruikte Franse taal.

Maar goed Waits... nee niet in mijn lijstje.

Ik hoop op een 1ste stek van The Waterboys verder maakt t mij niet uit

vigil schreef:
Maar goed Waits... nee niet in mijn lijstje.

Ik hoop op een 1ste stek van The Waterboys verder maakt t mij niet uit

Mag, geen probleem. Kaatje ook prima....Maar ik vrees van niet.

Mijn voorspelling:

3. Waterboys
2. Kate
1. Smiths

Smiths mag ook, maar ik vrees (nog) niet.

3. Smiths
2. Waterboys
1. Kate

Oh, haalde even wat door elkaar, we spelen dit jaar nog niet met het populairste Smiths album. In dat geval verwacht ik:

3. Smiths
2. Waterboys
1. Kate

Tom Waits.

Ik zit nu al jaren te wachten op remasters om in de man zijn oeuvre te duiken.
Dus steek de schuld maar op de platenbonzen voor het niet opnemen in mijn lijstje.

Dit was de uitslag van Greatest Albums of 1985 op 18 maart 2010.
Er kon enkel gestemd worden op de 40 albums met het hoogste aantal MuMe stemmen.

01. (149) Kate Bush,"Hounds of Love",1985
02. (118) The Smiths,"Meat Is Murder",1985
03. (106) The Waterboys,"This Is the Sea",1985

04. (88) The Cure,"The Head on the Door",1985
05. (83) Marillion,"Misplaced Childhood",1985
06. (75) Tom Waits,"Rain Dogs",1985
07. (64) R.E.M.,"Fables of the Reconstruction",1985
08. (57) Sting,"The Dream of the Blue Turtles",1985
09. (56) Dead Can Dance,"Spleen and Ideal",1985
10. (53) The Jesus and Mary Chain,"Psychocandy",1985

Opvallend weinig verschil, zou ik durven zeggen.

11. (52) Prefab Sprout,"Steve McQueen",1985
12. (49) Propaganda,"A Secret Wish",1985
13. (44) Sonic Youth,"Bad Moon Rising",1985
14. (38) New Order,"Low-Life",1985
15. (31) The Fall,"This Nation's Saving Grace",1985
16. (30) The Pogues,"Rum Sodomy & the Lash",1985
17. (30) Tears for Fears,"Songs from the Big Chair",1985
18. (30) Prince & The Revolution,"Around the World in a Day",1985
19. (29) Talking Heads,"Little Creatures",1985
20. (26) Bryan Ferry,"Boys and Girls",1985

Er waren toen 25 deelnemers met een top 10.

Rain Dogs Kan zo in mijn top 10, wat een topper, wat een meesterwerk. Zonder te moeten nadenken op 1 gezet dit jaar.

Marillion had ik op 5. Prachtige plaat, haters maken hen groot.

Laat The Smiths dit jaar maar hun enige titel pakken. Veruit hun beste. Dan duim ik volgend jaar voor de geluidsgolven van de jeugd. This Is the Sea is trouwens ook een topalbum en die van Kate niet slecht.

zaaf
3. The Smiths - Meat Is Murder
https://www.musicmeter.nl/album/227

Punten : 589
Nom. : 26 x
Nr. 1 van : bennerd, Rudi S, Johnny Marr, johan de witt, Dwejkk_

Heel even 1, daarna kwamen de kleppers langs en leek plek 4 het maximaal haalbare. Dat lieten Morrissey en co niet op zich zitten en de kans op het podium werd gepakt.

Na hun doorbraak besloten The Smiths het vervolg van hun gelijknamige debuutalbum zelf te produceren. Als geluidstechnicus werd Stephen Street ingehuurd, die ze hadden ontmoet tijdens de opnamesessie van het nummer Heaven Knows I'm Miserable Now.
Meat Is Murder verscheen te midden van de turbulente regeringsperiode van prime minister Margaret Thatcher en is meer politiek geëngageerd dan hun vorige album. In zijn teksten spreekt Morrissey zich uit tegen sociale misstanden en dieren- en kindermishandeling. De pro-vegetarische boodschap van het gelijknamige slotnummer zou een grote invloed hebben gehad op de verspreiding van het vegetarisme. Morrissey was al van kinds af aan vegetariër en forceerde zijn groepsleden om zijn voorbeeld te volgen. Bij solo-optredens van Morrissey gaat dit lied gepaard met afschrikwekkend beeldmateriaal van slachthuizen op de achtergrond.

Muzikaal gezien is de band gegroeid, speelt met meer invloeden zoals rockabilly en funk (Ruffians en Barbarism).

Zoals vorig jaar gemeld, The Smiths is bij mij hit or miss. Maar zeker meer hit. Deze ook.

Haar meesterwerk, dé kans voor Kate dit jaar

Deel 2 in een serie van vier meesterweken.
Bij mij op 1 derhalve!

Ik had deze op 1 verwacht maar niet dus.

Ik denk toch Waterboys omdat ik verwacht dat die wat breder gedragen wordt dan Kaatje van Den Bos

Nou lekker dan: ook The Cult hebben de top 10 niet gehaald. Dat is te weinig Love mede users!

(En dat met een score van 4,09*.....)

Ik had in dit matige jaar zowaar The Smiths op 17. Tom Waits had ik op 10. Zijn vorige vind ik nog wat beter.

vigil schreef:

Ik denk toch Waterboys omdat ik verwacht dat die wat breder gedragen wordt dan Kaatje van Den Bos

Beiden profiteren denk ik optimaal van de zaafregel.
Lijken me beiden wel allemansvrienden die over de 30 lijsten gaan, waarbij ik Kate net wat hogere klasseringen toedicht.

dazzler schreef:

11. (52) Prefab Sprout,"Steve McQueen",1985
14. (38) New Order,"Low-Life",1985

Ja, deze verwacht ik er hier ook net buiten te staan, helaas...

west schreef:
Nou lekker dan: ook The Cult hebben de top 10 niet gehaald. Dat is te weinig mede users!

30(!) jaar later hun beste plaat wél in mijn top 2016

shinybeast schreef:
(quote)

30(!) jaar later hun beste plaat wél in mijn top 2016

Goed dat je het meldt: ga ik nog even luisteren. Alleen beter dan Love?

west schreef:
Nou lekker dan: ook The Cult hebben de top 10 niet gehaald. Dat is te weinig Love mede users!

Bij mij op de 1e plek.

west schreef:

Ja jammer ,Cult had ik op 5
Smiths op 9 (eigg bonus track hierop mooiste van the Smiths ......voor mij dan )

Ik had the Cult op 2, achter Prince (die verwacht ik niet meer ).

dix
The Smiths werden iedere plaat weer ietsje beter. Deze tweede wordt gewaardeerd, maar zal hier nooit in een lijstje verschijnen. Bij mij staat natuurlijk de enige échte Smith op één. Zonder lipstick that is

dix schreef:
Bij mij staat natuurlijk de enige échte Smith op één. Zonder lipstick that is

Mark-E Mark en z'n fallen bunch?

dix
Uh-huh

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:47 uur

geplaatst: vandaag om 07:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.