Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 29 december 2016, 20:18 uur
In 1986 waaierden we weer iets verder uiteen, maar over de nummer 1 waren we het nog het hoogst gewaardeerd eens in vergelijking met de vorige jaren:
42 stemmers gaven 234 verschillende albums en nummer 1 ontving 32 nominaties en 780 punten.
42 stemmers gaven 234 verschillende albums en nummer 1 ontving 32 nominaties en 780 punten.
0
zaaf
geplaatst: 29 december 2016, 20:55 uur
Ik ben ook enorm van mijn sokken geblazen. Maar ja, áls we het ergens over eens zijn... ♪♫
0
geplaatst: 29 december 2016, 21:25 uur
Het album heet niet voor niets REIGN in 1986. 
Of is het toch Metallica: MASTER of 1986.

Of is het toch Metallica: MASTER of 1986.

0
geplaatst: 29 december 2016, 21:27 uur
zaaf schreef:
Ik denk dat niemand verbaasd is dat de #1 van dit jaar flink scoort. Kunnen we niet een top-10 doen zonder die plaat? Dan is het tenminste nog spannend wie er gaat winnen...
0
geplaatst: 29 december 2016, 21:43 uur
Ja, prima, maar dan moeten we dat ook in 1989 doen, en in 1997, en in 2004 
Ik ben wel benieuwd of we nog over die 780 punten heen gaan.

Ik ben wel benieuwd of we nog over die 780 punten heen gaan.
2
geplaatst: 29 december 2016, 21:46 uur
Teunnis schreef:
Ik denk dat niemand verbaasd is dat de #1 van dit jaar flink scoort. Kunnen we niet een top-10 doen zonder die plaat? Dan is het tenminste nog spannend wie er gaat winnen...
(quote)
Nou voorlopig is dat nog niet bekend en hoop ik dat je voor je beurt praat praat
0
geplaatst: 29 december 2016, 22:36 uur
1
geplaatst: 29 december 2016, 23:02 uur
En je raadt nooit waar hij ze mee naar toe genomen heeft... 

0
zaaf
geplaatst: 30 december 2016, 07:32 uur
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/18/Tweede_Kamerverkiezingen_1986.png/266px-Tweede_Kamerverkiezingen_1986.png
42 lijstjes in een verdeeld- en heerscultuur…
42 lijstjes in een verdeeld- en heerscultuur…
0
zaaf
geplaatst: 30 december 2016, 07:32 uur
10. Prince and the Revolution - Parade (Music from the Motion Picture "Under the Cherry Moon")
https://www.musicmeter.nl/album/1637
Punten : 291
Nom. : 13
Nr. 1 van : west, catchup
In de top 10, er flink uitgedonderd, er ruimschoots weer in en weer wegzakkend. Het was geen appeltje-eitje voor Prince & the Revolution. Toch was de marge met nr 11 ruim genoeg en kwam de top 10 notering niet in gevaar.
Parade is een diverse plaat en fungeerde als de soundtrack van de film Under the Cherry Moon. Het is het derde en laatste album van Prince & The Revolution.
Opmerkelijk is de afwezigheid van veel elektrisch gitaarwerk. Het album straalt in zijn geheel een akoestische en door de orkestraties Europese sfeer uit.
Prince werkte voor dit album samen met jazz-arrangeur Clare Fischer, wat duidelijk een stempel op de plaat drukt: naast funk is jazz de belangrijkste invloed en zelfs de funky grooves van I Wonder U en Life Can Be So Nice krijgen door de jazzy arrangementen een vervreemdend effect mee.
Twee songs springen er nadrukkelijk uit, de klapper Kiss (
) en het subtiele Sometimes It Snows in April zijn twee van zijn meest geliefde nummers en verschillen als dag en nacht van elkaar.
Prachtige Princeplaat. Een van zijn beste. Een rijk album dat me nooit verveelt.
https://www.musicmeter.nl/album/1637
Punten : 291
Nom. : 13
Nr. 1 van : west, catchup
In de top 10, er flink uitgedonderd, er ruimschoots weer in en weer wegzakkend. Het was geen appeltje-eitje voor Prince & the Revolution. Toch was de marge met nr 11 ruim genoeg en kwam de top 10 notering niet in gevaar.
Parade is een diverse plaat en fungeerde als de soundtrack van de film Under the Cherry Moon. Het is het derde en laatste album van Prince & The Revolution.
Opmerkelijk is de afwezigheid van veel elektrisch gitaarwerk. Het album straalt in zijn geheel een akoestische en door de orkestraties Europese sfeer uit.
Prince werkte voor dit album samen met jazz-arrangeur Clare Fischer, wat duidelijk een stempel op de plaat drukt: naast funk is jazz de belangrijkste invloed en zelfs de funky grooves van I Wonder U en Life Can Be So Nice krijgen door de jazzy arrangementen een vervreemdend effect mee.
Twee songs springen er nadrukkelijk uit, de klapper Kiss (
) en het subtiele Sometimes It Snows in April zijn twee van zijn meest geliefde nummers en verschillen als dag en nacht van elkaar. Prachtige Princeplaat. Een van zijn beste. Een rijk album dat me nooit verveelt.
0
geplaatst: 30 december 2016, 08:34 uur
Vreemd wel dat het veel betere Around the World in a Day het vorig jaar niet haalde.
0
geplaatst: 30 december 2016, 09:04 uur
Tja, had deze graag een kans willen geven, maar legaal naar Prince luisteren zonder het album te hebben is nog zo gemakkelijk niet 
Niet in mijn lijst dus, maar blijf wel benieuwd naar deze.

1
geplaatst: 30 december 2016, 09:11 uur
Bonk schreef:
Tja, had deze graag een kans willen geven, maar legaal naar Prince luisteren zonder het album te hebben is nog zo gemakkelijk niet

Groninger toch? Dan mag je hem wel van mij lenen.
0
geplaatst: 30 december 2016, 09:30 uur
Wat een mooi begin van deze witte dag. Sometime It Snows In December (een heel klein beetje dan). zaaf heeft het rijke soms wat vervreemende geluid van deze prachtplaat mooi beschreven. Met zijn wonderschone en soms weer funky songs hoort dit album tot mijn favoriete (Prince) platen.
0
geplaatst: 30 december 2016, 09:31 uur
Onmogelijk te beluisteren via spotify en youtube. Dus was het pindakazen geblazen. Niet voor niks overigens, Prince - ik hield er niet van in de jaren tachtig - ben ik flink gaan herwaarderen.
Ook dit album vond ik het beluisteren meer dan waard.
Mijn nummer 12.
Ook dit album vond ik het beluisteren meer dan waard.
Mijn nummer 12.
0
geplaatst: 30 december 2016, 09:35 uur
wibro schreef:
Dus was het pindakazen geblazen. Niet voor niks overigens, Prince - ik hield er niet van in de jaren tachtig - ben ik flink gaan herwaarderen. Ook dit album vond ik het beluisteren meer dan waard.
Dus was het pindakazen geblazen. Niet voor niks overigens, Prince - ik hield er niet van in de jaren tachtig - ben ik flink gaan herwaarderen. Ook dit album vond ik het beluisteren meer dan waard.
Leuk Wim! Ik zag dat je 'volgend jaar' ook al beluisterd hebt. Dat is de nummer 1 in mijn top 10 allertijden.
1
zaaf
geplaatst: 30 december 2016, 12:05 uur
9. Depeche Mode - Black Celebration
https://www.musicmeter.nl/album/9821
Punten : 295
Nom. : 16
Nr. 1 van : niemand
Werd in het begin erg vaak genoemd met vrij lage noteringen, dit patroon veranderde halverwege en de plaat kreeg weliswaar minder steun in aantal, maar de plekken waren een stuk hoger, waardoor ze slechts ietwat zakten in de ranglijst.
De titel zegt veel over de plaat: het geluid is donkerder en zelfverzekerder, de composities worden sterker en Martin Gore pakt zijn plek in de groep met meer vertrouwen.
Op Black Celebration vult hij de lege schoenen, achtergelaten door initiële liedjesmaker Vince Clarke pas met gemak. Hij was verhuisd naar Berlijn en in de scene aldaar geïntrigeerd geraakt door mode, seksclubs en het SM wereldje – wat ook te horen was op Master and Servant op de voorganger van Black Celebration (claimend dat hij geïnspireerd werd door Camus, Kafka en Brecht).
Hij liet zich verder beïnvloeden door de toenemende rol van Alan Wilder in de groep en het ouder worden zorgde voor het definitief achter zich laten van het teeny bopper imago.
Gareth Jones, die ook met de groep had gewerkt op eerdere albums, stelde voor om de sessies voor de plaat aan een stuk door te doen, zonder pauzes, om naar het idee van filmregisseur Werner Herzog: ‘living the art’. Dit werd een behoorlijk gestresste en claustrofobische periode, wat weliswaar het eindproduct ten goede kwam, maar voor veel spanning zorgde in de groep en de producers.
Ik volgde Depeche Mode destijds vrij nauwgezet en was onder de indruk van de stap die ze met deze plaat zetten. Ik vind het nog steeds een goede plaat.
https://www.musicmeter.nl/album/9821
Punten : 295
Nom. : 16
Nr. 1 van : niemand
Werd in het begin erg vaak genoemd met vrij lage noteringen, dit patroon veranderde halverwege en de plaat kreeg weliswaar minder steun in aantal, maar de plekken waren een stuk hoger, waardoor ze slechts ietwat zakten in de ranglijst.
De titel zegt veel over de plaat: het geluid is donkerder en zelfverzekerder, de composities worden sterker en Martin Gore pakt zijn plek in de groep met meer vertrouwen.
Op Black Celebration vult hij de lege schoenen, achtergelaten door initiële liedjesmaker Vince Clarke pas met gemak. Hij was verhuisd naar Berlijn en in de scene aldaar geïntrigeerd geraakt door mode, seksclubs en het SM wereldje – wat ook te horen was op Master and Servant op de voorganger van Black Celebration (claimend dat hij geïnspireerd werd door Camus, Kafka en Brecht).
Hij liet zich verder beïnvloeden door de toenemende rol van Alan Wilder in de groep en het ouder worden zorgde voor het definitief achter zich laten van het teeny bopper imago.
Gareth Jones, die ook met de groep had gewerkt op eerdere albums, stelde voor om de sessies voor de plaat aan een stuk door te doen, zonder pauzes, om naar het idee van filmregisseur Werner Herzog: ‘living the art’. Dit werd een behoorlijk gestresste en claustrofobische periode, wat weliswaar het eindproduct ten goede kwam, maar voor veel spanning zorgde in de groep en de producers.
Ik volgde Depeche Mode destijds vrij nauwgezet en was onder de indruk van de stap die ze met deze plaat zetten. Ik vind het nog steeds een goede plaat.
0
geplaatst: 30 december 2016, 12:12 uur
Een van de beste albums van Depeche Mode, beter dan hun meer bekende album Violator.
Mijn nummer 2
Mijn nummer 2
0
geplaatst: 30 december 2016, 12:16 uur
Ik ken hem nog niet volledig, maar er staan een paar fantastische nummers op. Beter dan Violator lijkt me echter sterk.
0
geplaatst: 30 december 2016, 12:22 uur
Net buiten de top 20 bij mij.
Mooi album, opmaat naar hun meesterwerk, Music for the Masses.
Mooi album, opmaat naar hun meesterwerk, Music for the Masses.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.