Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 9 januari 2017, 23:26 uur
zaaf schreef:
Het zal toch niet je tuinhek zijn?
Het zal toch niet je tuinhek zijn?
Nee toch mijn zuster: ze staat eindelijk op hier. Ik zie dat ze op haar kop staat: vreemd.
0
geplaatst: 9 januari 2017, 23:27 uur
vigil schreef:
Overigens is 1987 ook het jaar van... jawel... Muziek >> Muziekgames >> Greatest Hits of #3 (George Michael/Wham)!
Overigens is 1987 ook het jaar van... jawel... Muziek >> Muziekgames >> Greatest Hits of #3 (George Michael/Wham)!
Geloof me: ik heb 'm.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 januari 2017, 22:33 uur
In het oog van de wervelstorm is het droog en donker geworden in de Nederlandse bergen. In dromenland was de wereld nog normaal, maar moet je de hysterie van die hopeloze gevallen nu eens zien. Nu (brand)stof opgetrokken is en zelfs de muziek populistisch blijkt, geven we er een klap op. Vanuit Park Güell is er slechts één weg huiswaarts. En of die laatste strohalm nu een yucca brevifolia is of niet, wij gaan al w.i.n.k.e.l.e.n.d. het vuur in.
(16 albums)
(16 albums)
0
zaaf
geplaatst: 12 januari 2017, 20:01 uur
En we zijn weer klaar met inzenden.
Ik ga knutselen met de 46 lijsten die 258 verschillende albums gaven en waarvan 31 de nummer 1 noemden, die daarmee 724 punten bijeen scharrelde.
Ondanks het ruim grotere aantal deelnemers is deze nummer 1 zeker niet de best scorende nummer 1 van dit topic.
Ik ga knutselen met de 46 lijsten die 258 verschillende albums gaven en waarvan 31 de nummer 1 noemden, die daarmee 724 punten bijeen scharrelde.
Ondanks het ruim grotere aantal deelnemers is deze nummer 1 zeker niet de best scorende nummer 1 van dit topic.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 21:05 uur
Ik moet weer even inkomen... Vergist in de deadline
Dat zal het zusje, mijn #2, niet leuk vinden. Mijn #1 had sowieso geen thoekomst in de top-10.
Dat zal het zusje, mijn #2, niet leuk vinden. Mijn #1 had sowieso geen thoekomst in de top-10.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 21:27 uur
Twee weken de tijd en nog de deadline niet halen. Dat wordt strafwerk!
0
geplaatst: 12 januari 2017, 21:54 uur
Teunnis schreef:
Mijn #1 had sowieso geen thoekomst in de top-10.
Mijn #1 had sowieso geen thoekomst in de top-10.
Ha,ha die 20 minuten dat is een singletje.
Doe wat een normaal mens in 1987 deed en zet zusje bovenaan.

0
geplaatst: 12 januari 2017, 22:06 uur
Dat is niet best, wij hopen die zuiplap toch ook nog top 10 terug te zien.
1
zaaf
geplaatst: 12 januari 2017, 22:25 uur
Rudi S schreef:
wij hopen die zuiplap toch ook nog met de top 10 terug te zien.
Jaja, ik ben morgenochtend van de partijwij hopen die zuiplap toch ook nog met de top 10 terug te zien.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 23:04 uur
zaaf schreef:
Het wordt Prince of U2. Over de doden niets dan goeds, maar U2 viert een jubileum.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 23:23 uur
Helaas zit ik nog niet op het minimaal aantal stemmen om een lijstje voor 1988 te kunnen inleveren. Hielp ook niet mee dat een aantal platen die me werden aangeraden noch op Spotify noch op YouTube te vinden waren.
1
geplaatst: 13 januari 2017, 03:36 uur
dazzler schreef:
Het wordt Prince of U2. Over de doden niets dan goeds, maar U2 viert een jubileum.
(quote)
31 noemden de nummer 1, dus het zal wel U2 worden. Overigens viert Prince ook een jubileum: sterker nog, wij spreken hier over een complete jubileumlijst!

0
zaaf
geplaatst: 13 januari 2017, 07:24 uur
10. Michael Jackson - Bad
https://www.musicmeter.nl/album/37
Punten : 328
Nom. : 16
Nr. 1 van : Superbitch
De hele periode aan gene zijde van de top10-grens, herrezen op de laatste dag.
Michael Jackson was natuurlijk een vreemde kwibus, met een zeldzaam muzikaal talent, die een beetje de weg kwijtraakte hier en daar. Medio jaren 80 werd hij het doelwit van de pulp-pers, ingegeven door zijn veranderende uiterlijk en zijn bijzondere aankopen en levenswijzen.
Dat uiterlijk was wellicht niet zo bedoeld, maar het gevolg van pech en hoe Michael daarmee dealde. In 1979 brak hij zijn neus ten gevolge van zijn onnavolgbare dans-moves. De correctie die volgde gaf hem last met ademhalen en een tweede operatie volgde. Toen hij in 1984 een commercial opnam voor Pepsi vatte zijn haar vlam en hij onderging behandelingen om de littekens weg te werken en hij pakte toen ook een derde corrigerende operatie aan zijn neus mee.
Dit, samen met zijn ogenschijnlijk bleker wordende huid ten gevolge van behandelingen om zijn vitiligo te camoufleren, een aangebracht spleetje in zijn kin, zijn gewichtsafname, maakte hem tot doelwit van de roddelpers (Wacko Jacko).
In deze tijd ontstond de basis van Bad. Dat nam nogal wat tijd in beslag door perfectionisme en nevenprojecten (USA for Africa, Captain EO - een 3D project voor Disneyland) maar resulteerde toch in maar liefst 60 songs die Michael uit wilde brengen als 3-disc. Q. Jones bracht hem daar vanaf en wilde een knaller van 10 songs.
En zo geschiedde. 8 songs van de plaat werden hitsingles (met bonustrack Leave Me Alone erbij 9) en 5 ervan werden nummer 1 hits in de USA. Ongehoord. En waar Jackson meerdere grootheden had beoogd te participeren op de plaat deed hij het zelve met een snufje Stevie en Siedah. Voor het titelnummer had hij Prince op het oog om mee te sparren, maar deze (en een aantal andere sterren als Diana Ross, Whitney Houston, Aretha Franklin en Barbra Streisand) weigerde. En Jackson trok een lange neus.
Ik had m niet, maar ben blij dat ie erin staat. Ja, dat zegt ook wat over de bubbling unders, maar ik vind Michael deze de top 10 verrijken. Leuke plaat met enkele uitglijders.
https://www.musicmeter.nl/album/37
Punten : 328
Nom. : 16
Nr. 1 van : Superbitch
De hele periode aan gene zijde van de top10-grens, herrezen op de laatste dag.
Michael Jackson was natuurlijk een vreemde kwibus, met een zeldzaam muzikaal talent, die een beetje de weg kwijtraakte hier en daar. Medio jaren 80 werd hij het doelwit van de pulp-pers, ingegeven door zijn veranderende uiterlijk en zijn bijzondere aankopen en levenswijzen.
Dat uiterlijk was wellicht niet zo bedoeld, maar het gevolg van pech en hoe Michael daarmee dealde. In 1979 brak hij zijn neus ten gevolge van zijn onnavolgbare dans-moves. De correctie die volgde gaf hem last met ademhalen en een tweede operatie volgde. Toen hij in 1984 een commercial opnam voor Pepsi vatte zijn haar vlam en hij onderging behandelingen om de littekens weg te werken en hij pakte toen ook een derde corrigerende operatie aan zijn neus mee.
Dit, samen met zijn ogenschijnlijk bleker wordende huid ten gevolge van behandelingen om zijn vitiligo te camoufleren, een aangebracht spleetje in zijn kin, zijn gewichtsafname, maakte hem tot doelwit van de roddelpers (Wacko Jacko).
In deze tijd ontstond de basis van Bad. Dat nam nogal wat tijd in beslag door perfectionisme en nevenprojecten (USA for Africa, Captain EO - een 3D project voor Disneyland) maar resulteerde toch in maar liefst 60 songs die Michael uit wilde brengen als 3-disc. Q. Jones bracht hem daar vanaf en wilde een knaller van 10 songs.
En zo geschiedde. 8 songs van de plaat werden hitsingles (met bonustrack Leave Me Alone erbij 9) en 5 ervan werden nummer 1 hits in de USA. Ongehoord. En waar Jackson meerdere grootheden had beoogd te participeren op de plaat deed hij het zelve met een snufje Stevie en Siedah. Voor het titelnummer had hij Prince op het oog om mee te sparren, maar deze (en een aantal andere sterren als Diana Ross, Whitney Houston, Aretha Franklin en Barbra Streisand) weigerde. En Jackson trok een lange neus.
Ik had m niet, maar ben blij dat ie erin staat. Ja, dat zegt ook wat over de bubbling unders, maar ik vind Michael deze de top 10 verrijken. Leuke plaat met enkele uitglijders.
0
geplaatst: 13 januari 2017, 07:50 uur
Ik heb dit album nog nooit integraal gehoord. Raar eigenlijk.
Alles was single geweest, toch? Zal vanavond eens kijken of ik ze allemaal herken.
Alles was single geweest, toch? Zal vanavond eens kijken of ik ze allemaal herken.
0
geplaatst: 13 januari 2017, 08:44 uur
Dit album helemaal aan mij voorbij laten gaan. Ben het nu alsnog aan het beluisteren. Het staat ten slotte wel in de top 10, niet waar. 

0
geplaatst: 13 januari 2017, 08:47 uur
Hmmm, Bad, wel een leuk album maar had ik niet in de top 10 verwacht eigenlijk.
0
Telamon
geplaatst: 13 januari 2017, 08:57 uur
Toen ik m voor t eerst hoorde vond ik t helemaal niks. Vier minuten lang 'ik ben slecht' zingen klonk toch wel erg sneu. Later viel toch wel enigszins t kwartje. Niet met het titelnummer maar wel met een aantal andere songs van dit album. Dankzij met name Dirty Diana en Smooth Criminal mocht Bad hier op 3.
0
geplaatst: 13 januari 2017, 09:21 uur
Hier op 19. Ben het net als Telamon door de jaren heen wel wat meer gaan waarderen, dus die plek in de top 20 is al heel wat. Zal nooit helemaal 'mijn ding' worden, maar kan er op zijn tijd prima van genieten.
0
geplaatst: 13 januari 2017, 09:33 uur
vigil schreef:
Als Michael Jackson kan, kan George Michael ook.
Toch, Zaaf?
0
geplaatst: 13 januari 2017, 09:37 uur
ook niet bij mij in de buurt. Ik had hem ook niet verwacht...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 januari 2017, 09:53 uur
vigil schreef:
Ik had hem ook niet verwacht...
uhhh... Ik had hem ook niet verwacht...

Ik had hem ook niet. Heb deze, in tegenstelling tot Thriller, wel eens integraal gehoord. Ook hier staan zonder meer enkele verdienstelijke nummers op.
2
geplaatst: 13 januari 2017, 09:58 uur
Mainstream oke, doorslaan is dan weer iets anders...
Wel extreem bekend natuurlijk en daardoor wellicht veel "opvul" materiaal voor mensen die met moeite 20 platen kennen uit 1987. Gezien het behoorlijke aantal deelnemers heeft de extra regel van punten per lijstje nu misschien niet zo heel veel zin meer?
Wel extreem bekend natuurlijk en daardoor wellicht veel "opvul" materiaal voor mensen die met moeite 20 platen kennen uit 1987. Gezien het behoorlijke aantal deelnemers heeft de extra regel van punten per lijstje nu misschien niet zo heel veel zin meer?
1
geplaatst: 13 januari 2017, 10:14 uur
west schreef:
Overigens viert Prince ook een jubileum: sterker nog, wij spreken hier over een complete jubileumlijst!
Overigens viert Prince ook een jubileum: sterker nog, wij spreken hier over een complete jubileumlijst!
Ja, dat was slim van mij.
0
geplaatst: 13 januari 2017, 10:15 uur
Op nummer 9 hier. Niet zo geniaal als Thriller, maar toch een bijna perfect popalbum.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.