Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 13 januari 2017, 23:00 uur
Smaakt naar meer. Betreft de reguliere albums niet zo heel bekend met Depeche Mode.
Deze kwam fantastisch binnen!
Op 7.
Deze kwam fantastisch binnen!

Op 7.
0
geplaatst: 13 januari 2017, 23:10 uur
EttaJamesBrown schreef:
Nul uit vier, tijd voor bier.
Nul uit vier, tijd voor bier.
Verdriet maar weg drinken Etta

Morgen hopelijk jou dag!

0
geplaatst: 13 januari 2017, 23:11 uur
Ik hou van Violator, Black Celebration en Some Great Reward maar in deze Music For kon ik nooit echt inkomen. Er moet iets zijn dat ik mis ...
1
geplaatst: 13 januari 2017, 23:12 uur
1
geplaatst: 13 januari 2017, 23:13 uur
Voor mij juist een greatest hits dit album, classic na classic 

1
geplaatst: 13 januari 2017, 23:18 uur
Bijna alleen maar prijsnummers ja 
The Things You Said damn wat hemels

The Things You Said damn wat hemels

2
geplaatst: 13 januari 2017, 23:20 uur
De correcte titel is trouwens ' Music for the Masses minus one' zou mijn dochter zomaar bepleiten.
0
geplaatst: 14 januari 2017, 00:09 uur
Voor mij een van de beste albums van Depeche Mode, beter dan Violator in ieder geval.
Mijn nummer # 3.
Mijn nummer # 3.
0
geplaatst: 14 januari 2017, 00:10 uur
Music for the Masses is alles wat zijn voorganger niet is.
Een bruisend album met songs die op eigen benen kunnen staan.
Mute baas en DM producer Daniel Miller zet een stap terug.
Alan Wilder werpt zich op als arrangeur en die ingreep loonde.
De opvolger zal wat dat betreft nog meer zijn stempel dragen.
Een bruisend album met songs die op eigen benen kunnen staan.
Mute baas en DM producer Daniel Miller zet een stap terug.
Alan Wilder werpt zich op als arrangeur en die ingreep loonde.
De opvolger zal wat dat betreft nog meer zijn stempel dragen.
0
geplaatst: 14 januari 2017, 01:09 uur
Mijn nummer 7 en dan te bedenken dat ze zeker 3 betere albums hebben.
Het openingsnummer behoort dan wel weer titel de best of the best van DM
Het openingsnummer behoort dan wel weer titel de best of the best van DM
0
johannesA
geplaatst: 14 januari 2017, 07:15 uur
Depeche Mode was mijn nummer 2 en de voorgaande drie albums ook allen in mijn top 20. Mooie lijst, tot zover.
0
zaaf
geplaatst: 14 januari 2017, 08:01 uur
6. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
https://www.musicmeter.nl/album/1305
Punten : 443
Nom. : 20
Nr. 1 van : dazzler, wibro
WTROADS kende een geinig verloop: na een aantal lijstjes stond deze plaat op 10 en rond eind week 1 stond hij op 6. Een dip liet de plaat weer naar 10 duikelen en aan het eind van week 2….
Na het vertrek van Scott Rodger en James Pinker in 1987 was Dead Can Dance zo goed als een duo geworden, met vaste ondersteuning van percussionist Peter Ulrich. De overige instrumenten worden door het duo voor zijn rekening genomen met uitzondering van sessiemuzikanten op strijk- en blaasinstrumenten.
Lisa Gerrard's zang is prominent op de tweede helft van het album en haar zangstijl heeft vaak honingzoete oriëntaalse boventonen, vooral op Cantara.
Over het geluid van dit album gaf de groep te kennen: "We beseften dat we onze muzikale visie beperkten door steevast de nummers op te bouwen rond gitaar, bas en drums. Deze instrumenten zijn niet geschikt om een groot deel van de dingen die we hoorden te uiten".
4AD label eigenaar Ivo Watts-Russell: "Ik denk dat de relatie tussen hen en [producer] John Rivers op zijn hoogtepunt was met WTROADS. Het is waarschijnlijk mijn favoriete plaat van hen ".
Wel een verbetering t.o.v. hun vorige top 10 notering (Spleen), maar het maakt nog steeds niet al te veel indruk op me. Het laat me zogezegd Siberisch.
https://www.musicmeter.nl/album/1305
Punten : 443
Nom. : 20
Nr. 1 van : dazzler, wibro
WTROADS kende een geinig verloop: na een aantal lijstjes stond deze plaat op 10 en rond eind week 1 stond hij op 6. Een dip liet de plaat weer naar 10 duikelen en aan het eind van week 2….
Na het vertrek van Scott Rodger en James Pinker in 1987 was Dead Can Dance zo goed als een duo geworden, met vaste ondersteuning van percussionist Peter Ulrich. De overige instrumenten worden door het duo voor zijn rekening genomen met uitzondering van sessiemuzikanten op strijk- en blaasinstrumenten.
Lisa Gerrard's zang is prominent op de tweede helft van het album en haar zangstijl heeft vaak honingzoete oriëntaalse boventonen, vooral op Cantara.
Over het geluid van dit album gaf de groep te kennen: "We beseften dat we onze muzikale visie beperkten door steevast de nummers op te bouwen rond gitaar, bas en drums. Deze instrumenten zijn niet geschikt om een groot deel van de dingen die we hoorden te uiten".
4AD label eigenaar Ivo Watts-Russell: "Ik denk dat de relatie tussen hen en [producer] John Rivers op zijn hoogtepunt was met WTROADS. Het is waarschijnlijk mijn favoriete plaat van hen ".
Wel een verbetering t.o.v. hun vorige top 10 notering (Spleen), maar het maakt nog steeds niet al te veel indruk op me. Het laat me zogezegd Siberisch.
0
geplaatst: 14 januari 2017, 08:45 uur
Ik heb deze plaat door dit forum ontdekt en ben daar erg blij mee. Wat een fraaie sfeer roept het op. Een aantal songs vind ik werkelijk hemels, een aantal (nu nog?) gewoon mooi. Daarom mijn nummer 9.
0
geplaatst: 14 januari 2017, 08:48 uur
Gooi die top 5 er maar uit zaaf! Doen we 'm snel even met z'n 2-en. 

0
zaaf
geplaatst: 14 januari 2017, 08:54 uur
Nou zeg dat. Ik was al niet voor eigen parochie aan het preken...
Maar het is uitslaapdag blijkbaar. En even rustig ontbijten, dat ga ik nu ook doen. Rond 11 uur ben ik weer van de party.
Maar het is uitslaapdag blijkbaar. En even rustig ontbijten, dat ga ik nu ook doen. Rond 11 uur ben ik weer van de party.
0
geplaatst: 14 januari 2017, 08:55 uur
Mooi. 
Had 'm ook wel ongeveer op deze positie verwacht. Within the Realm of a Dying Sun is trouwens niet alleen mijn nummer 1 van het betreffende jaar maar ook mijn nummer 1 all time. Prachtig album

Had 'm ook wel ongeveer op deze positie verwacht. Within the Realm of a Dying Sun is trouwens niet alleen mijn nummer 1 van het betreffende jaar maar ook mijn nummer 1 all time. Prachtig album

0
geplaatst: 14 januari 2017, 09:19 uur
Mijn nummer 1 album van 1987 kwam al voorbij en hier is gewoon mijn nummer 3 album!
Prachtig album, mijn favoriet van ze, beter dan het openings nummer hebben ze niet gemaakt
Ik ga hem gelijk op zetten, ik heb er zin in!
Nu nog ff wachten tot mijn nummer 2 voorbij komt.
Prachtig album, mijn favoriet van ze, beter dan het openings nummer hebben ze niet gemaakt

Ik ga hem gelijk op zetten, ik heb er zin in!
Nu nog ff wachten tot mijn nummer 2 voorbij komt.

0
geplaatst: 14 januari 2017, 09:37 uur
Hmm, de mooiste albums zijn er al uit of Felt moet nog komen. Het zal toch niet zo zijn dat The Smiths gaan winnen met hun minste plaat. 
Wat zouden naast het nog krijgen? Sylvian, Sinéad, R.E.M.?

0
Telamon
geplaatst: 14 januari 2017, 09:40 uur
DCD voor t eerst beluisterd vorige week en had zomaar top 10 kunnen zijn als ik dat eerder had gedaan. Mooie plaat. Op de 'wanted' list in mn Discogs.
0
geplaatst: 14 januari 2017, 09:40 uur
herman schreef:
Hmm, de mooiste albums zijn er al uit of Felt moet nog komen. Het zal toch niet zo zijn dat The Smiths gaan winnen met hun minste plaat.

Wat mij betreft juist hun beste, op the Queen na, en die won al niet.
Nee, U2 of Prince wint.
Smiths, REM en Sylvian verwacht ik ook nog wel.
Heb ik er toch nog 4 van de 10.
Felt haalt heel misschien de top-25

Evenals Pixies, Cure, Echo, House of Love, Go-Betweens, Jesus and Mary Chain, Replacements etc etc
0
geplaatst: 14 januari 2017, 09:50 uur
Wie zijn dat ook alweer: dat chips-groepje? Zit in ieder geval geen vlees noch vis in.
0
geplaatst: 14 januari 2017, 09:50 uur
Ik denk dat U2 gaat winnen, volgens mij hun enige echte album dat heel breed gedragen wordt (ook door de puristen) zonder veel haters.
REM zal ook nog wel komen idd
Wat vind jij eigenlijk van DCD?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.