Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 15 januari 2017, 20:58 uur
Of anders:
http://static.ipaustralia.com.au/store3/15/23/1523697.1.high.jpg
Beestachtig hard voor jou!
http://static.ipaustralia.com.au/store3/15/23/1523697.1.high.jpg
Beestachtig hard voor jou!
0
geplaatst: 15 januari 2017, 21:26 uur
't Is alle dagen zondag. Ik verklap mijn top 10.
Zo zet ik die grijsheid om in een veelkleurendruk.
Ik ben zonet in de verleiding geweest
om tijdens het feest nog wat rode wijn te nemen.
Dan zie ik straks groen of blaas ik blauwe belletjes.
En pis ik met mijn zijden hoofd in de wasbak.
Ik hoor mezelf al zingen in de badkamer.
Hik.
Waar is mijn verstand toch? Ik zou beter vroeg thuis zijn.
Ik rijd voorzichtig met mijn snelle wagen. Verliefd als een sinaasappel.
Carolyn, mag ik je vasthouden vannacht? Je bent niet alleen meer.
Je bent net als Mona Lisa. Je hebt de glimlach van de blues.
Vamos.
Zo zet ik die grijsheid om in een veelkleurendruk.
Ik ben zonet in de verleiding geweest
om tijdens het feest nog wat rode wijn te nemen.
Dan zie ik straks groen of blaas ik blauwe belletjes.
En pis ik met mijn zijden hoofd in de wasbak.
Ik hoor mezelf al zingen in de badkamer.
Hik.
Waar is mijn verstand toch? Ik zou beter vroeg thuis zijn.
Ik rijd voorzichtig met mijn snelle wagen. Verliefd als een sinaasappel.
Carolyn, mag ik je vasthouden vannacht? Je bent niet alleen meer.
Je bent net als Mona Lisa. Je hebt de glimlach van de blues.
Vamos.
0
geplaatst: 16 januari 2017, 04:46 uur
Dead Can Dance - The Serpent's Egg
En de vechtende cola blikjes:
Lost Kids - Cola Freaks (1979)
vs
Pepsi & Shirlie - All Right Now (1987)
Het bier:
Irena Budweiserová - Svlíkání Z Kůže (1995)
vs.
Steve Miller Band - Born 2B Blue (1988)
Makkie!

1
geplaatst: 16 januari 2017, 08:25 uur
Weer een mooi album uit 1987 overgeslagen blijkt nu. "In My Tribe" van 10.000 Maniacs klinkt erg goed. Had zeker in mijn top 10 gestaan of net erbuiten. Tja, kan gebeuren. 

0
geplaatst: 16 januari 2017, 09:39 uur
Rudi S schreef:
Hm, nu ik ze allemaal weet is het niet meer leuk.
Hm, nu ik ze allemaal weet is het niet meer leuk.
Blij te vernemen dat je in het andere geval nog enige vreugde aan mijn top 10 beleeft.
0
geplaatst: 16 januari 2017, 17:17 uur
Ik moet je teleurstellen, West.
Je krijgt een troostprijs in de vorm van een mooie cover van mij:
Etta James - Welcome to the Jungle (zie mijn afscheidsalbum)
Je krijgt een troostprijs in de vorm van een mooie cover van mij:
Etta James - Welcome to the Jungle (zie mijn afscheidsalbum)
0
geplaatst: 16 januari 2017, 17:39 uur
Toen ik de cijfers opensloeg van 1988 zag ik behoorlijk wat hoge cijfers. Helaas bleken er een heleboel live albums en zelfs een b kanten verzamelaar tussen te zitten. Die neem ik verder niet mee dus ik redde het niet om een Top 20 te makken met minimaal een 4* als hoogste cijfer. Maar goed een paar 3,5* er bij is verder ook niet verkeerd, wat staat er dan allemaal in?
Sowieso een zevende, daarnaast wat kinderen en de ellende van een vissersman. Uiteraard kan je ook naar een liefdeshuis wat je zal vinden zolang je op deze weg blijft. Neem direct even een kijkje (als je niet blind bent) bij de jongens van de dierenwinkel want misschien hebben ze wel iets groens te koop.
Nou dat was het weer, ik ga nog even een hatelijk vrouwenblad lezen en misschien als ik tijd heb ga ik nog even naar de wallen voor een showtje.
11 albums.
Sowieso een zevende, daarnaast wat kinderen en de ellende van een vissersman. Uiteraard kan je ook naar een liefdeshuis wat je zal vinden zolang je op deze weg blijft. Neem direct even een kijkje (als je niet blind bent) bij de jongens van de dierenwinkel want misschien hebben ze wel iets groens te koop.
Nou dat was het weer, ik ga nog even een hatelijk vrouwenblad lezen en misschien als ik tijd heb ga ik nog even naar de wallen voor een showtje.
11 albums.
1
geplaatst: 16 januari 2017, 17:56 uur
Ik wil best jouw visserman zijn in het groene liefdeshuisje.
0
zaaf
geplaatst: 17 januari 2017, 14:33 uur
Nog 2,27 dagen… lijstjes over 1988 binnen van:
ArthurDZ, bennerd, Brunniepoo, catchup, dazzler, deric raven, dix, dynamo d, EttaJamesBrown, GrafGantz, J.J. Wever, johan de witt, Johnny Marr, likeahurricane, Lying Mouth, Manfield, nelis, nico1616, Poeha, Renoir, Rudi S, shinybeast, Superbitch, Telamon, vigil, west, wibro
Dus nog niet en graag wel van:
Arno, Ataloona, bikkel2, Bonk, Casartelli, Cellulord, Dwejkk_, Film Pegasus, Henri-S, herman, HugovdBos, Joezer49263, johannesA, Koenr, LucM, luigifort, Lura, Teunnis, thelion e.v.a.
ArthurDZ, bennerd, Brunniepoo, catchup, dazzler, deric raven, dix, dynamo d, EttaJamesBrown, GrafGantz, J.J. Wever, johan de witt, Johnny Marr, likeahurricane, Lying Mouth, Manfield, nelis, nico1616, Poeha, Renoir, Rudi S, shinybeast, Superbitch, Telamon, vigil, west, wibro
Dus nog niet en graag wel van:
Arno, Ataloona, bikkel2, Bonk, Casartelli, Cellulord, Dwejkk_, Film Pegasus, Henri-S, herman, HugovdBos, Joezer49263, johannesA, Koenr, LucM, luigifort, Lura, Teunnis, thelion e.v.a.
0
geplaatst: 17 januari 2017, 14:34 uur
Zal blij zijn als die jaren tachtig achter de rug zijn, zaaf 

4
geplaatst: 17 januari 2017, 14:49 uur
De waarde voor mij van deze game is het ontdekken van muziek die destijds aan mijn aandacht is ontsnapt. In ieder geval gaat het er bij mij niet om of mijn favoriete albums hoog zullen eindigen, want dan was ik er al lang mee gestopt. Het is zo voorspelbaar allemaal. Ik durf nu al te zeggen welke albums de jaren negentig edities zullen gaan winnen.
1
geplaatst: 17 januari 2017, 14:53 uur
Nou ja, elk jaar staan er wel enkele onverwachte dingen in de top 10/top 25 en vooral enkele onverwachte dingen niet. Dat maakt het voor mij toch altijd wel leuk om deze game te spelen.
Afgezien daarvan is het inderdaad een mooie manier om vergeten albums op te halen of te ontdekken. Ik dacht dat dat alleen voor de 60s en 70s-edities zou gelden bij mij, maar ook van deze voor mij topjaren ontdek ik elke week wel weer een paar mooie albums.
Afgezien daarvan is het inderdaad een mooie manier om vergeten albums op te halen of te ontdekken. Ik dacht dat dat alleen voor de 60s en 70s-edities zou gelden bij mij, maar ook van deze voor mij topjaren ontdek ik elke week wel weer een paar mooie albums.
4
geplaatst: 17 januari 2017, 19:57 uur
Voor mij is ook het (her-)beluisteren en samenstellen het boeiendste gedeelte, vooral de onderste helft van de top 20. Ik weet op voorhand dat sommige van mijn favorieten kansloos zijn en dat sommige platen waar ik niks aan vind, er onvermijdelijk in zullen staan. In elk geval is het een boeiende manier om de pop-en rockgeschiedenis in snelvaart te herbeleven.
2
geplaatst: 17 januari 2017, 21:47 uur
Het teletijdsmachine-effect is fantastisch: ik ga helemaal terug naar de jaren 86-87-88... waar ik zoveel muzikale herinneringen aan heb. En toch zoveel gemist, merk ik dan aan de andere lijstjes 

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 januari 2017, 22:06 uur
Niet geel, niet blauw, niet de zesde, niet de achtste, dit wordt een grote! Blijf je op deze Jeruzalemse lijdensweg? Wellicht bekruipt je in Israël zo'n lang-leve-de-haatgevoel en heb je de indruk onderdeel te zijn van een geestelijk misdrijfcomplot, maar dan pluk ik vier madeliefjes voor je en dan heb je de geest van het paradijs weer te pakken. Zie je wel, ik ben je man. Een kleine man met een huis waar de hele wereld op het raam geprojecteerd is en waar liefde heerst dan toch. Dat helpt bij de zelfreflectie. En zo zijn we allemaal weer kinderen en reizen we van de bron terug naar de zee, alwaar de visser zijn misère bezingt en ons vraagt of we onze zeester rauw of gekookt willen. Klinkt dit weer al te dol? Dat komt waarschijnlijk doordat ik een aanraking ervoer van de staatsgenoot van Bruce Springsteen; sterker nog: hij legde zijn handen op mij!
(20 albums (jawel!))
(20 albums (jawel!))
0
geplaatst: 17 januari 2017, 22:08 uur
Heb mijn lijstje al maar binnen gedaan want veel zal er spijtig genoeg niet meer geluisterd worden de volgende paar maanden. Tja, dat verdomde werk is weer begonnen
. Van zonsopgang tot zonsondergang in de wijnvelden en natuurlijk is de vriestijd ook weer geariveerd.
Drink nog een wijntje (lijfst Franse Bordeaux regio) en geniet van de mooi plaatjes.
. Van zonsopgang tot zonsondergang in de wijnvelden en natuurlijk is de vriestijd ook weer geariveerd.Drink nog een wijntje (lijfst Franse Bordeaux regio) en geniet van de mooi plaatjes.

0
geplaatst: 17 januari 2017, 23:53 uur
Cellulord schreef:
Tja, dat verdomde werk is weer begonnen
. Van zonsopgang tot zonsondergang in de wijnvelden en natuurlijk is de vriestijd ook weer geariveerd.
Drink nog een wijntje (lijfst Franse Bordeaux regio) en geniet van de mooi plaatjes.
Tja, dat verdomde werk is weer begonnen
. Van zonsopgang tot zonsondergang in de wijnvelden en natuurlijk is de vriestijd ook weer geariveerd.Drink nog een wijntje (lijfst Franse Bordeaux regio) en geniet van de mooi plaatjes.
Proost! Ben jij eigenaar van een wijnboerderij of ben je plukker van de druiven (of allebei)?
0
johannesA
geplaatst: 19 januari 2017, 12:02 uur
Ik heb helaas te weinig gestemd op albums uit 1988 om een representatieve lijst te maken. Volgende week hopelijk wel weer!
0
geplaatst: 19 januari 2017, 12:05 uur
Voor mij geldt hetzelfde, maar ik heb er nog genoeg bij geluisterd deze week, dus over 0,35 dagen volgt wel een lijstje!
0
geplaatst: 19 januari 2017, 14:43 uur
Morgen geeft Zaaf weer zijn wekelijkse feestje. Rijdt er nog iemand mee?
http://image.streetrodderweb.com/f/42069036/1208sr-01-z%2B1967-ford-galaxie-500%2B.jpg
http://image.streetrodderweb.com/f/42069036/1208sr-01-z%2B1967-ford-galaxie-500%2B.jpg
1
geplaatst: 19 januari 2017, 14:48 uur
Ik lift ff verder op mee. 
Gooi 'm er nog uit straks.
Weer echt zo'n onvoorspelbare week met een zekere griepgolf in de werksfeer.
Uren meppen, al had ik het liever anders.

Gooi 'm er nog uit straks.
Weer echt zo'n onvoorspelbare week met een zekere griepgolf in de werksfeer.
Uren meppen, al had ik het liever anders.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.