MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Neil op 8 hier.

Telamon
Staat hier niet een nummer op dat vrijwel een kopie is van een The Cure nummer?

Telamon
Heb de plaat zelf wel in huis, maar (nog) niet echt mijn ding. Wel een mooi bruggetje van de Hacienda naar de Madchester sound. Mn al ingestuurde '90 top 20 staat vol daarmee.

Telamon
Found it, Just Like Heaven:

Casartelli (moderator)
Het was schrapen dit jaar (de 4*-albums waren na nummer 6 op) en dat leverde New Order een nette 14e plek op.

Neil op 9.
Zeker niet zijn beste, maar juist wel zijn beste sinds lange tijd. Sympatiek album, die hem voorlopig weer op het juiste spoor zette.
Mooi ook de notering van New Order.
Bij mij op 6.

Wat doet New Order nou in de top 10 van 1989?

Nog even gecheckt: 3,65 gemiddeld hier op Musicmeter. Ver verwijderd van de toplijst 1989.
Dit doet natuurlijk weer het ergste vrezen voor albums die daar wel in staan, met name uit een minder alternatieve hoek.. Zucht....

Edit: was er ergens een lange keukentafel of zoiets?

west schreef:

volgens mij was de uitnodiging wel richting west verstuurd maar was je niet komen opdagen

zaaf
west schreef:

Was vorige week in de aanbieding bij IKEA ja

Casartelli (moderator)
zaaf schreef:
Was vorige week in de aanbieding bij IKEA ja
Ja, dat zag ik ook in de folder. Ny Örder heette die. Ik vroeg me toen nog wel af of daar misschien een subliminale boodschap in zat. Misschien had ik het installatieboekje even achterstevoren moeten lezen.

Mannen, mannen, niet zo onaardig.

Let love rule!

Ach, een ieder vermoordt juist hetgene waar hij van houdt.

Misschien heb ik 'm wel het laatste zetje gegeven west.
Ik was natuurlijk weer laat met insturen.

Casartelli (moderator)
EttaJamesBrown schreef:
Je hebt gelijk. Het is immers alweer bijna Pasen.

zaaf
EttaJamesBrown schreef:

Let love rule!
8. Lenny Kravitz - Let Love Rule
https://www.musicmeter.nl/album/2450

Punten : 268
Nom. : 14
Nr. 1 van : west

In den beginne nog nergens te bekennen maar na het eerste kwart kwam Lenny sterk opstomen. Dreigde er daarna weer uit te kukelen, maar de laatste lijstjes gaven hem voldoende steun om zijn gepiercete neus weer te laten zien.

Lenny was al zeer vroeg 'in de muziek'. Als peuter op pannen 'drummend', korte tijd later gevolgd door gitaar en omdat pa Kravitz bevriend was met vele jazz-grootheden waren de oh's en ah's all over the place. Zelf luisterde hij in zijn vroege jaren vooral veel soul en funk, na verhuizing naar LA op zijn 10e kwam daar de interesse voor rock bij.

Nadat hij zich ook vertrouwd maakte met piano en bas wilde hij naam maken als sessiemuzikant. Zijn stijl echter, werd niet gedigd door de LA scene "niet zwart genoeg/niet wit genoeg" en na jaren sappelen besloot hij zijn eigen album na te streven.

Hij was bevriend geraakt met muzikant en engineer Henry Hirsch in 1985 toen hij bij hem een demo opnam en ze gelijke interesses bleken te hebben (oude apparatuur bijvoorbeeld). Anderhalf jaar werd er met ruime tussenpozen besteed aan het materiaal voor die debuutplaat en na ontmoeting van Kravitz met saxofonist Karl Denson en de uitnodiging om mee te spelen op het titelnummer was Kravitz zo onder de indruk dat Denson op veel nummers zijn sax kon laten horen.

Oktober 1988 was de plaat in grove lijnen klaar en benaderde Kravitz de music supervisor van de Cosby Show spin-off van zijn vrouw (Lisa Bonet), Stephen Smith om hem te helpen met het vinden van een goeie platendeal.
Binnen een maand stonden 5 majors te trappelen en werd gekozen voor Virgin.

Ach Lenny… Deze indertijd ook wel vaak gedraaid, maar Lenny gaf me toenemend een slechte smaak in de mond. Vind nu het geluid prettig, maar de songs niet allemaal even sterk en stoort dat overdetopstemmetje me op een gegeven moment. Wel een prettige afwisseling voor de top 10.

dix
IKEA-rock!

Eerste twee Kravitz albums vind ik eigenlijk niet zo verkeerd, maar deze kwam bij mij toch te kort voor een plek bij de eerste 20.

west schreef:
Wat doet New Order nou in de top 10 van 1989?

Nog even gecheckt: 3,65 gemiddeld hier op Musicmeter. Ver verwijderd van de toplijst 1989.
Dit doet natuurlijk weer het ergste vrezen voor albums die daar wel in staan, met name uit een minder alternatieve hoek.

Jouw nummer 1 scoort anders niet heel veel hoger gemiddeld en staat evenmin in de toplijst over 1989.

Volgens mij trouwens het eerste album dat voor dance zou kunnen doorgaan dat de top 10 haalt.

Dance? New Order is toch veel meer dance dan Lenny?

Nee, deze omgevallen platenkast had ik niet

herman schreef:
(quote)

Jouw nummer 1 scoort anders niet heel veel hoger gemiddeld en staat evenmin in de toplijst over 1989.

Nou.... 3,78 hier op Musicmeter voor een soul/rock/funk plaat is helemaal niet slecht.

Desondanks.......

Lenny Kravitz in de top 10. Mijn eerder wat te kritische stemming is geheel omgeslagen. Ik ben geraakt mensen, licht emotioneel....

johan de witt schreef:
Dance? New Order is toch veel meer dance dan Lenny?

Herman bedoelt volgens mij juist New Order met Dance.

Klagen over New Order maar wel Lenny op 1

Ik bedoelde inderdaad New Order met dance.
Maakte Lenny maar dance, wellicht zou ik dan eens een album van hem luisteren.

west schreef:
Nou.... 3,78 hier op Musicmeter voor een soul/rock/funk plaat is helemaal niet slecht.

Ik ken het album niet, maar hoor eigenlijk weinig soul/funk in de drie nummers (de hits) die ik wel ken.

Het staat ook bekend als een rock plaat, maar ik hoor toch ook soul & funk invloeden uit the 70's.

catchup
Lenny staat bij mij ook in de Billy want van grote sentimentele waarde, dan bomt het niet of het echt een goed album is. New Order kon ik niet meer betrappen op sentiment, bij dance begon voor mij een soort muzikale winter. Gelukkig kwam hiphop (en klassiek) mijn leven redden.

Toendertijd een verademing door de basic aanpak.
Naderhand by far ook zijn beste album.
Op 13 gezet. Lekkere vibe.
Alles ingespeeld op 70's apparatuur.
Is wel werk van gemaakt.

Hoewel het Friday is lijkt het doek nu toch wel gevallen

vigil schreef:
Friday(

Nee joh, die heeft enkel hoge scores en vandaag is zijn dag

Lenny op 14

Friday staat toch wel in mijn persoonlijke top 3 dagen van de week

Laten we dat dan maar hopen Rudi S!

Lenny heb ik niet. Soul, funk lees ik maar ik dacht dat het vooral 60's en 70's flower power achtige inspiratiebronnen had. het singletje I Build This Garden for Us kocht ik destijds. Best een fijne nummer en Mr. Cab Driver zelfs een goed nummer maar verder... Een 2,5 heb ik er op staan derhalve ver weg van mijn Top 20 inzending

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:22 uur

geplaatst: vandaag om 12:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.