Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 24 februari 2017, 09:32 uur
Verrassend deze, heb hem niet eens overwogen in mijn voorspelling van de top 10. En ook niet voor mijn eigen lijstje. In de jaren '90 wel eens de cd geleend bij de bibliotheek, maar ik vond er niet veel aan. Misschien dat ik het nu wel meer zou kunnen waarderen.
Had overigens wel verwacht dat de nummer 1 van LucM op 10 zou eindigen, maar ik dacht aan een ander album.
Had overigens wel verwacht dat de nummer 1 van LucM op 10 zou eindigen, maar ik dacht aan een ander album.

1
geplaatst: 24 februari 2017, 09:42 uur
Goedemorgen!
Hieronder op volgorde van binnenkomst de 10 mensen die meedoen met het schaduwspel der schaduwspellen. Ik probeer om na vrijwel iedere plaat een tussenstand te plaatsen (al zal dat morgen niet lukken om dat na iedere plaat te doen). Je krijgt 1 punt bij een goede voorspelling en een extra punt als het goed voorspelde album ook nog eens exact op de juiste plek te vinden is.
Na de nummer 10 is dit de tussenstand!
0 teunis
1 ettajamesbrown
0 vigil
0 herman
0 manfield
0 GrafGantz
0 Nico1616
0 Casartelli
0 Joezer49263
0 johan de witt
Onze originele spelleider pakt direct brutaal de kop! Slechts 1 keer genoemd dus we kunnen eigenlijk direct al stellen dat het een kleine verrassing is dat we Los "por ti seré, por ti seré" Lobos in de Top 10 tegen komen.
Hieronder op volgorde van binnenkomst de 10 mensen die meedoen met het schaduwspel der schaduwspellen. Ik probeer om na vrijwel iedere plaat een tussenstand te plaatsen (al zal dat morgen niet lukken om dat na iedere plaat te doen). Je krijgt 1 punt bij een goede voorspelling en een extra punt als het goed voorspelde album ook nog eens exact op de juiste plek te vinden is.
Na de nummer 10 is dit de tussenstand!
0 teunis
1 ettajamesbrown
0 vigil
0 herman
0 manfield
0 GrafGantz
0 Nico1616
0 Casartelli
0 Joezer49263
0 johan de witt
Onze originele spelleider pakt direct brutaal de kop! Slechts 1 keer genoemd dus we kunnen eigenlijk direct al stellen dat het een kleine verrassing is dat we Los "por ti seré, por ti seré" Lobos in de Top 10 tegen komen.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 09:43 uur
Mooie plek voor Los Lobos.
Meesterlijke plaat met veel afwisseling.
Ben benieuwd wat we verder krijgen. Fijn jaar in ieder geval.
Meesterlijke plaat met veel afwisseling.
Ben benieuwd wat we verder krijgen. Fijn jaar in ieder geval.
1
geplaatst: 24 februari 2017, 09:43 uur
hhhhmm een te laat lijstje lijst waar je u tegen zegt en dan ook nog eens het verschil maken met de nummer 10.
5
geplaatst: 24 februari 2017, 10:06 uur
Herman er bij gezet en hij pakt direct een gedeelde 2de plaats!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 februari 2017, 10:36 uur
Volkomen onder mijn radar gebleven inderdaad. Typisch zo'n band waar je het ietwat tragische adjectief 'sympathiek' op plakt. Heb alleen The Neighborhood van ze en dat is een goede plaat, maar veel urgentie tot verder zoeken heeft hij nog niet opgeleverd. Onze luistertijd in dit aardse is ook maar beperkt...
0
geplaatst: 24 februari 2017, 10:39 uur
Ik had Los Lobos helemaal niet verwacht hier. Ik associeer de groep vooral met La Bamba en de filmmuziek voor Desperado uit 1995.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 11:03 uur
Kiko is toendertijd zeer goed ontvangen.
De band had al een aantal prima albums op haar naam staan.
Ik denk ook dat het hitje La Bamba velen op het verkeerde been hebben gezet.
Los Lobos is een heel goede band. Echt zo'n formatie die alles kan spelen.
De band had al een aantal prima albums op haar naam staan.
Ik denk ook dat het hitje La Bamba velen op het verkeerde been hebben gezet.
Los Lobos is een heel goede band. Echt zo'n formatie die alles kan spelen.
1
zaaf
geplaatst: 24 februari 2017, 12:42 uur
9. Sonic Youth - Dirty
https://www.musicmeter.nl/album/3696
Punten : 270
Nom. : 14
Nr. 1 van : Rudi S
Dirty kwam er aanvankelijk niet aan te pas, maar in het begin van de werkweek ontving de band veel nominaties. Stond zelfs heel even op het podium. Maar deze week wapperden de podiumplekken en zelfs top 10 plekken alle kanten op, dus woendag kieperde de plaat weer uit de top 10. Donderdag gaf voldoende herstel en here they are... Sonic Youth!
Goo had enig commercieel succes geboekt en kwam in de US, de UK, Nieuw Zeeland en Nederland in de charts. En nu ook grunge mainstream werd, werd meer succes verwacht van de band. Voor aan een opvolger te beginnen toerde de band uitgebreid door Europa in de herfst van '91 met Nirvana, Dinosaur Jr, Babes in Toyland en Gumball. Tijdens deze tour 'debuteerden' de songs Orange Rolls, Angel's Spit en Chapel Hill. In november begonnen ze songs op te nemen op hun 8-track recorder in hun oefenruimte in Hoboken.
Voor Dirty werkte de groep met Butch Vig en Andy Wallace, hetzelfde productieteam als op Nevermind inderdaad. Vig had de groep direct gemeld dat als het aan hem lag, de arrangementen bondiger zouden worden en de aandacht zou worden gevestigd op de sound van de gitaren. Aan de andere kant lieten Moore en Gordon weten dat ze de plaat wilden laten klinken als de EP Acceptance van Mecht Mensch, die Vig in het verleden had geproduceerd.
Vig werd een stel cassettes gestuurd eind '91, met nieuwe songs, die weliswaar prima waren, maar lange instrumentale stukken kenden waar Vig de structuur moeilijk van kon herkennen. De tweede serie cassettes lieten horen dat de groep zelf al een het editen geslagen was. Na verhuizing van Vig naar NY voor drie maanden begin '92 betrok men The Magic Shop in maart. Na de opnames (van 18 songs) moesten er keuzes gemaakt worden en het weglaten van Ranaldo's song Genetic was een zeer pijnlijke keuze voor hem. Hij zat op dat moment in een moeilijke fase en verteerde de keuze zwaar. Hij overwoog zelfs om uit de groep te stappen.
Na een paar weken waren de gemoederen wat bedaard en is Genetic uiteindelijk als B-kant gebruikt voor de single 100%.
De eerste plaat van SY die ik in mijn bezit had en heeft dus een speciaal plekje. Vind hem onverminderd prachtig.
https://www.musicmeter.nl/album/3696
Punten : 270
Nom. : 14
Nr. 1 van : Rudi S
Dirty kwam er aanvankelijk niet aan te pas, maar in het begin van de werkweek ontving de band veel nominaties. Stond zelfs heel even op het podium. Maar deze week wapperden de podiumplekken en zelfs top 10 plekken alle kanten op, dus woendag kieperde de plaat weer uit de top 10. Donderdag gaf voldoende herstel en here they are... Sonic Youth!
Goo had enig commercieel succes geboekt en kwam in de US, de UK, Nieuw Zeeland en Nederland in de charts. En nu ook grunge mainstream werd, werd meer succes verwacht van de band. Voor aan een opvolger te beginnen toerde de band uitgebreid door Europa in de herfst van '91 met Nirvana, Dinosaur Jr, Babes in Toyland en Gumball. Tijdens deze tour 'debuteerden' de songs Orange Rolls, Angel's Spit en Chapel Hill. In november begonnen ze songs op te nemen op hun 8-track recorder in hun oefenruimte in Hoboken.
Voor Dirty werkte de groep met Butch Vig en Andy Wallace, hetzelfde productieteam als op Nevermind inderdaad. Vig had de groep direct gemeld dat als het aan hem lag, de arrangementen bondiger zouden worden en de aandacht zou worden gevestigd op de sound van de gitaren. Aan de andere kant lieten Moore en Gordon weten dat ze de plaat wilden laten klinken als de EP Acceptance van Mecht Mensch, die Vig in het verleden had geproduceerd.
Vig werd een stel cassettes gestuurd eind '91, met nieuwe songs, die weliswaar prima waren, maar lange instrumentale stukken kenden waar Vig de structuur moeilijk van kon herkennen. De tweede serie cassettes lieten horen dat de groep zelf al een het editen geslagen was. Na verhuizing van Vig naar NY voor drie maanden begin '92 betrok men The Magic Shop in maart. Na de opnames (van 18 songs) moesten er keuzes gemaakt worden en het weglaten van Ranaldo's song Genetic was een zeer pijnlijke keuze voor hem. Hij zat op dat moment in een moeilijke fase en verteerde de keuze zwaar. Hij overwoog zelfs om uit de groep te stappen.
Na een paar weken waren de gemoederen wat bedaard en is Genetic uiteindelijk als B-kant gebruikt voor de single 100%.
De eerste plaat van SY die ik in mijn bezit had en heeft dus een speciaal plekje. Vind hem onverminderd prachtig.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 12:49 uur
Wat minder dan de 5 voorgangers, maar nog steeds een hele fijne plaat. Ben hem de laatste 5 jaar wel wat meer gaan waarderen. Shoot, Orange Rolls, Angel's Spit en On The Strip zijn geweldige nummers.
Had hem in mijn voorspelling op 11, dus hij doet het hier iets beter dan verwacht.
Genetic ken ik niet, maar die ga ik eens opzoeken!
Had hem in mijn voorspelling op 11, dus hij doet het hier iets beter dan verwacht.
Genetic ken ik niet, maar die ga ik eens opzoeken!
0
geplaatst: 24 februari 2017, 12:51 uur
De onvermijdelijke Sonic Youth had ik wel voorspeld.
Maar niet in mijn lijst.
Maar niet in mijn lijst.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 13:08 uur
Afgaande op bepaalde voorgaande platen maar laten zitten.
Geen klik mee.
Maar knappe notering.
Geen klik mee.
Maar knappe notering.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 13:10 uur
Op plek 4 in m'n eigen lijst. Had hem op 8 voorspeld dus loop nipt een bonuspunt mis. Eerste SY-album dat ik ontdekte, en lange tijd ook de enige SY die ik kende. Heb het cassettebandje helemaal kapot gedraaid en dit is dan ook met afstand m'n favoriete SY-album. En Wish Fulfillment zal altijd m'n favoriete nummer van de band blijven 

0
geplaatst: 24 februari 2017, 13:36 uur
tussenstand na de nummer 9
0 teunis
2 ettajamesbrown
0 vigil
0 herman
1 manfield
1 GrafGantz
1 Nico1616
0 Casartelli
0 Joezer49263
1 johan de witt
5 x goed! Opvallend genoeg niemand op de goede plek, wel twee keer een 8ste en 2 x een 10de plek
0 teunis
2 ettajamesbrown
0 vigil
0 herman
1 manfield
1 GrafGantz
1 Nico1616
0 Casartelli
0 Joezer49263
1 johan de witt
5 x goed! Opvallend genoeg niemand op de goede plek, wel twee keer een 8ste en 2 x een 10de plek
0
geplaatst: 24 februari 2017, 14:03 uur
Dirty had ik eerlijk gezegd hoger verwacht. Mijn nummer 6, schitterende plaat.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 14:11 uur
Ik dacht ooit: na Daydream Nation & Goo kan ik Dirty blind kopen. Niet dus: haalt niet mijn top 20.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 14:44 uur
west schreef:
Ik dacht ooit: na Daydream Nation & Goo kan ik Dirty blind kopen. Niet dus: haalt niet mijn top 20.
Mmm.....Had een nieuw tuinhek een betere investering geweest west.
Zonde v/h geld.
Luister dan ook eens eerst.

1
geplaatst: 24 februari 2017, 14:46 uur
bikkel2 schreef:
Zonde v/h geld.
(quote)
Zonde v/h geld.
Dit is echt waar: gisteren zijn bij drie van mijn buren hun tuinhekken (ook wel eens schuttingen genoemd) over vele meters weggevaagd door één of andere wervelende windstoot. Als je de puinhoop ziet! Precies die van ons staat nog. Ik vermoed omdat juist ik aan dit 'tuinhek' spel hier meedoe.
1
geplaatst: 24 februari 2017, 14:49 uur
Dat had je gedacht! Het was een allesverwoestende WESTenwind!

2
geplaatst: 24 februari 2017, 14:56 uur
Ik zag het ooit in 2006 gebeuren.
Net verhuisd en een storm, niet te kort zeg.
Was gewoon een waardeloze schutting.
Net aan mijn knie geopereerd, dus kon het alleen maar aan zien. Alles om.
De verzekering heeft alles keurig vergoed en met de buurman een hardhouten schutting geplaatst. Geen probleem meer gehad.
Lucky You west....
Net verhuisd en een storm, niet te kort zeg.
Was gewoon een waardeloze schutting.
Net aan mijn knie geopereerd, dus kon het alleen maar aan zien. Alles om.
De verzekering heeft alles keurig vergoed en met de buurman een hardhouten schutting geplaatst. Geen probleem meer gehad.
Lucky You west....

0
geplaatst: 24 februari 2017, 16:11 uur
Gaat goef zo, kiko op 6 en Sonic on top.
Mijn no.2 zal wel winnen
Mijn no.2 zal wel winnen

1
zaaf
geplaatst: 24 februari 2017, 16:22 uur
8. Faith No More - Angel Dust
https://www.musicmeter.nl/album/5378
Punten : 275
Nom. : 13
Nr. 1 van : niemand
In geen velden of wegen (lees: niet bij de beste 25) tot woensdag. Maar zoals gezegd, er was niet veel voor nodig om erbij te horen. Onee dat heb ik niet gezegd.
Nadat het vorige album, The Real Thing, op aparte wijze tot stand was gekomen (Chuck Mosley was tijdens 'the making of' ontslagen en Mike Patton gerekruteerd, waardoor laatstgenoemde slechts wat zanglijnen en teksten aanleverde) en een enorm succes kende (o.a. een Grammy), nam de band een break na de promotionele activiteiten.
In die tijd ging Patton verder met zijn werk voor zijn eigen band Mr. Bungle. En de rest van de groep stond dus even 'on hold', of koos daar in elk geval voor. En eenmaal Patton weer aangesloten was, droeg deze ook zijn steentje bij aan de totstandkoming van de composities. Tot ergernis van gitarist Jim Martin werd hierdoor een andere richting ingeslagen en was zijn sjaggerijn alom aanwezig. Bijvoorbeeld m.b.t. de albumtitel: "Roddy [Bottum] wanted to name it Angel Dust, I don't know why, I just want you to know that if it's named Angel Dust, it didn't have anything to do with me."
Bottum verklaarde dat, in analogie met de albumcover, waar een mooie voorkant tegenover een lelijke achterkant staat, hij de mooie naam voor een lelijke drug wilde kiezen. De muziek is immers ook agressief met 'mooie' kanten.
Over de break en weer aansluiten bij FNM zei Mike Patton: “ There had never been any question of my staying in the band. We started writing the music for this album, and being part of something so fundamental was what made sure of it for me. The Real Thing had been like someone else's, someone else's band, it had felt like an obligatory thing. They hadn't needed a damn singer, it was just that they had to have a singer. That's why I was there, that's why Chuck was there, we weren't needed there. ”
Los van de invloed van Patton is de verandering in sound ook het gevolg van 'moving on' en steeds betere instrumentbeheersing van de groep - aldus de zanger. Daardoor konden ze vertolken wat ze in hun hoofd hoorden. And there's even a song that sounds like The Carpenters! (Patton)
Waar ik qua metal ook ongemoved ben, hoor ik dit nog erg graag. Ruimschoots in mijn lijst.
https://www.musicmeter.nl/album/5378
Punten : 275
Nom. : 13
Nr. 1 van : niemand
In geen velden of wegen (lees: niet bij de beste 25) tot woensdag. Maar zoals gezegd, er was niet veel voor nodig om erbij te horen. Onee dat heb ik niet gezegd.
Nadat het vorige album, The Real Thing, op aparte wijze tot stand was gekomen (Chuck Mosley was tijdens 'the making of' ontslagen en Mike Patton gerekruteerd, waardoor laatstgenoemde slechts wat zanglijnen en teksten aanleverde) en een enorm succes kende (o.a. een Grammy), nam de band een break na de promotionele activiteiten.
In die tijd ging Patton verder met zijn werk voor zijn eigen band Mr. Bungle. En de rest van de groep stond dus even 'on hold', of koos daar in elk geval voor. En eenmaal Patton weer aangesloten was, droeg deze ook zijn steentje bij aan de totstandkoming van de composities. Tot ergernis van gitarist Jim Martin werd hierdoor een andere richting ingeslagen en was zijn sjaggerijn alom aanwezig. Bijvoorbeeld m.b.t. de albumtitel: "Roddy [Bottum] wanted to name it Angel Dust, I don't know why, I just want you to know that if it's named Angel Dust, it didn't have anything to do with me."
Bottum verklaarde dat, in analogie met de albumcover, waar een mooie voorkant tegenover een lelijke achterkant staat, hij de mooie naam voor een lelijke drug wilde kiezen. De muziek is immers ook agressief met 'mooie' kanten.
Over de break en weer aansluiten bij FNM zei Mike Patton: “ There had never been any question of my staying in the band. We started writing the music for this album, and being part of something so fundamental was what made sure of it for me. The Real Thing had been like someone else's, someone else's band, it had felt like an obligatory thing. They hadn't needed a damn singer, it was just that they had to have a singer. That's why I was there, that's why Chuck was there, we weren't needed there. ”
Los van de invloed van Patton is de verandering in sound ook het gevolg van 'moving on' en steeds betere instrumentbeheersing van de groep - aldus de zanger. Daardoor konden ze vertolken wat ze in hun hoofd hoorden. And there's even a song that sounds like The Carpenters! (Patton)
Waar ik qua metal ook ongemoved ben, hoor ik dit nog erg graag. Ruimschoots in mijn lijst.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 16:25 uur
Idem, wel op 9 voorspeld.
0 uit 3, gelukkig wel een mooie nummer 1 dit jaar
0 uit 3, gelukkig wel een mooie nummer 1 dit jaar

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.