Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 10 maart 2017, 09:29 uur
Niet in mijn lijstje, maar had hem wel goed gegokt. Dat laatste lijstje heb ik overigens twee hiphopperts, dus ook daar kan ik de 10 uit 10 score op m'n buik schrijven.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2017, 09:32 uur
Jawel, de voorspellingen, bij uitstek de competitie die in het begin beslist wordt en niet aan het eind
. Wat dat aangaat zit de vorige spreker meteen al op rozen. 6 uit 10 mensen voorspelden correct dat A Tribe Called Quest de toptien zou halen (sommigen hielden het ook bij mismoedig commentaar dat hiphop de statistieken nooit waarmaakt), maar hij had hem als enige op de juiste plek.
GrafGantz 20
EttaJamesBrown 18
west 18
Casartelli 16
Teunnis 16
vigil 14
herman 0
johan de witt 0
nico1616 0
Telamon 0
Voor mij persoonlijk zal er nog wel wat water door de Rijn gaan eer een hiphopalbum mijn top 20 haalt, maar deze is in zijn soort in elk geval erg ok.
. Wat dat aangaat zit de vorige spreker meteen al op rozen. 6 uit 10 mensen voorspelden correct dat A Tribe Called Quest de toptien zou halen (sommigen hielden het ook bij mismoedig commentaar dat hiphop de statistieken nooit waarmaakt), maar hij had hem als enige op de juiste plek.GrafGantz 20
EttaJamesBrown 18
west 18
Casartelli 16
Teunnis 16
vigil 14
herman 0
johan de witt 0
nico1616 0
Telamon 0
Voor mij persoonlijk zal er nog wel wat water door de Rijn gaan eer een hiphopalbum mijn top 20 haalt, maar deze is in zijn soort in elk geval erg ok.
0
geplaatst: 10 maart 2017, 10:04 uur
U ziet mijzelf er hierboven natuurlijk bij staan, net als deze Midnight Marauders er natuurlijk bij moet staan in onze top 10. Gemiddeld 4,25 hier op de site met 679 stemmen. En of het nou je ding is of niet: dit is één van de hiphop klassiekers ooit en trouwens prima te verteren voor heel wat muziekliefhebbers. Bij mij net niet op nummer 1.
1
geplaatst: 10 maart 2017, 10:09 uur
Inmiddels terug gebracht naar net meer dan 150. Er zaten bijvoorbeeld teveel Best Of en Live albums tussen, om maar wat te noemen. Bedankt voor je opmerking!

0
geplaatst: 10 maart 2017, 10:23 uur
Hoewel ik hooguit zo af en toe een liefhebber ben van hiphop, stonden er dit jaar maar liefst drie hiphopplaten in mijn top 20. En die van A Tribe Called Quest staat het hoogst op nummer 9!
0
geplaatst: 10 maart 2017, 10:26 uur
ATCQ in de top 10. 
Ik had 6 hip-hop platen bij mijn 20 van dit jaar, maar deze stak er wel ruim bovenuit.

Ik had 6 hip-hop platen bij mijn 20 van dit jaar, maar deze stak er wel ruim bovenuit.
0
catchup
geplaatst: 10 maart 2017, 11:38 uur
Fijne nummer 10 alvast. Eerder genoemde hiphopcursus sloeg bij mij dit jaar over, ik kwam in 1993 niet verder dan een meisje met een traan en een dikke trui (op 1 t/m 20).
1
zaaf
geplaatst: 10 maart 2017, 12:08 uur
9. Tindersticks - Tindersticks
https://www.musicmeter.nl/album/5043
Punten : 293
Nom. : 13
Nr. 1 van : niemand
Begon zeer sterk aan deze editie, stonden op een gegeven moment zelfs op het podium, maar de aandacht verslapte en men kon ternauwernood de top 10 positie vasthouden.
Tindersticks, een band gevormd uit voorganger Asphalt Ribbons, komt uit Nottingham. Over de individuele leden of de ontstaansgeschiedenis is weinig tot niets te vinden. Het is dan ook niet geheel duidelijk waarom men in 1991 de naam wijzigde, waar de personele bezetting grotendeels gelijk bleef. De muziek veranderde wel enigszins, de country-invloed nam duidelijk af.
Het debuutalbum is direct een dubbel-elpee met 21 nummers. De muziek is sfeervol, verzorgd en de lage, nasale stem van Stuart Staples draagt de nummers.
De plaat viel erg goed bij John Peel en diens steun en de bijbehorende airplay maakten dit debuut tot een redelijk succes.
Plaat waar ik niets mee heb. Ik laat hem door dit daverende succes nog wel een keer langskomen.
https://www.musicmeter.nl/album/5043
Punten : 293
Nom. : 13
Nr. 1 van : niemand
Begon zeer sterk aan deze editie, stonden op een gegeven moment zelfs op het podium, maar de aandacht verslapte en men kon ternauwernood de top 10 positie vasthouden.
Tindersticks, een band gevormd uit voorganger Asphalt Ribbons, komt uit Nottingham. Over de individuele leden of de ontstaansgeschiedenis is weinig tot niets te vinden. Het is dan ook niet geheel duidelijk waarom men in 1991 de naam wijzigde, waar de personele bezetting grotendeels gelijk bleef. De muziek veranderde wel enigszins, de country-invloed nam duidelijk af.
Het debuutalbum is direct een dubbel-elpee met 21 nummers. De muziek is sfeervol, verzorgd en de lage, nasale stem van Stuart Staples draagt de nummers.
De plaat viel erg goed bij John Peel en diens steun en de bijbehorende airplay maakten dit debuut tot een redelijk succes.
Plaat waar ik niets mee heb. Ik laat hem door dit daverende succes nog wel een keer langskomen.
0
geplaatst: 10 maart 2017, 12:09 uur
Wow, niet verwacht. Ken Tindersticks enkel van naam. Blijkbaar toch wel het beluisteren waard.
0
geplaatst: 10 maart 2017, 12:27 uur
2 uit 2 ?; ATCQ op 20, Tindersticks bij mij op 7.
diversiteit heerst alom
diversiteit heerst alom
0
geplaatst: 10 maart 2017, 12:50 uur
Mijn nummer 3, terecht notering voor dit schitterende en aangrijpende werk van Stuart A. Staples en co.
1
geplaatst: 10 maart 2017, 13:06 uur
Ik heb een wat moeilijke verhouding met deze band. Live erg mooi (heb nog een oud concert op VHS en ook eens een fraai concert in Paradiso gezien), maar op plaat (laat staan dubbelaar) wordt het me al snel te zwaarmoedig. Heb eigenlijk ook wel genoeg aan de 2 CD's die ik al van ze heb en daar zit deze niet bij...
Had ze ook niet verwacht eigenlijk. Hoog gemiddelde, maar relatief weinig stemmen in vergelijking met de concurrentie. En in real life ben ik eigenlijk alleen maar vrouwelijke Tindersticks-liefhebbers tegengekomen en die doen in dit topic nauwelijks mee.
Dan weet je wat je te doen staat. Ik ben zelf niet van de verzamelaars, maar dit is wel een hele goede die ik liever draai dan de albums: Tindersticks - Donkeys 92-97 (1998)
Had ze ook niet verwacht eigenlijk. Hoog gemiddelde, maar relatief weinig stemmen in vergelijking met de concurrentie. En in real life ben ik eigenlijk alleen maar vrouwelijke Tindersticks-liefhebbers tegengekomen en die doen in dit topic nauwelijks mee.

Johnny Marr schreef:
Wow, niet verwacht. Ken Tindersticks enkel van naam. Blijkbaar toch wel het beluisteren waard.
Dan weet je wat je te doen staat. Ik ben zelf niet van de verzamelaars, maar dit is wel een hele goede die ik liever draai dan de albums: Tindersticks - Donkeys 92-97 (1998)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2017, 13:10 uur
Ook Tindersticks zat bij 6 van de 10 deelnemers in het vizier. En ditmaal mag Teunnis het ik-had-hem-helemaal-goed-hoedje op. De grote overlap met de mensen die A Tribe Called Quest terecht in hun lijstje zetten zorgt voor een nu al vrij forse achterstand voor de Arrière de la Course. Maar ik heb begrepen dat de nummers 8 en 7 kuitenbijtertjes vormen die alles weer om kunnen gooien.
38 GrafGantz +18
36 EttaJamesBrown +18
36 Teunnis +20
35 Casartelli +19
33 vigil +19
18 west
14 Telamon +14
0 herman
0 johan de witt
0 nico1616
38 GrafGantz +18
36 EttaJamesBrown +18
36 Teunnis +20
35 Casartelli +19
33 vigil +19
18 west
14 Telamon +14
0 herman
0 johan de witt
0 nico1616
zaaf schreef:
De muziek is sfeervol, verzorgd en de lage, nasale stem van Stuart Staples draagt de nummers.
Uitstekende samenvatting waarom deze band aan mij doorgaans ook niet besteed is, al is All the Love wel een groeiertje gebleken (maar die staat dan weer niet hierop).De muziek is sfeervol, verzorgd en de lage, nasale stem van Stuart Staples draagt de nummers.
0
geplaatst: 10 maart 2017, 13:25 uur
Bij mij nét niet op het podium.
Had 'm niet terugverwacht hier
Had 'm niet terugverwacht hier

0
geplaatst: 10 maart 2017, 13:30 uur
Tindersticks. Een paar weken geleden voor het eerst beluisterd. Niet slecht.
Bij mij op nummer 13.
Bij mij op nummer 13.
0
geplaatst: 10 maart 2017, 13:40 uur
Ik ga voorlopig goed in de voorspellingen 
Tindersticks, top mijn nummer 7!

Tindersticks, top mijn nummer 7!
0
geplaatst: 10 maart 2017, 14:26 uur
herman schreef:
Heb eigenlijk ook wel genoeg aan de 2 CD's die ik al van ze heb en daar zit deze niet bij...
Heb eigenlijk ook wel genoeg aan de 2 CD's die ik al van ze heb en daar zit deze niet bij...
Maar dit is hun beste!

Bij mij op 10 overigens.
0
geplaatst: 10 maart 2017, 14:51 uur
Fijn dat ATCQ nog net de top-10 heeft gehaald!
Jammer dat Wu-Tang het niet gehaald heeft, al is dat wel goed nieuws voor mijn voorspellingen. Als Morphine snel langskomt schat ik mijn kansen wel hoog in
Jammer dat Wu-Tang het niet gehaald heeft, al is dat wel goed nieuws voor mijn voorspellingen. Als Morphine snel langskomt schat ik mijn kansen wel hoog in

0
geplaatst: 10 maart 2017, 15:05 uur
Ah, that reminds me. Wu-Tang vergeten in mijn lijstje op te nemen.
Bring the Ruckus maar mensen...
Bring the Ruckus maar mensen...

0
geplaatst: 10 maart 2017, 15:25 uur
Kan echt niet. Is zowat het beste van het jaar. Buiten een siamese droom gerekend dan.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2017, 16:08 uur
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sommigen hier meer in deze openingszin van zijne zaafheid lezen dan er staat:
zaaf schreef:
Zag er lang niet naar uit voor geen enkele hiphop-plaat. De Quest sprong weliswaar tussen de 1e en de 2e dinsdag van 24 naar 14, maar er was nog een gaatje te dichten. En zowaar gebeurde dat…
Zag er lang niet naar uit voor geen enkele hiphop-plaat. De Quest sprong weliswaar tussen de 1e en de 2e dinsdag van 24 naar 14, maar er was nog een gaatje te dichten. En zowaar gebeurde dat…
1
Telamon
geplaatst: 10 maart 2017, 16:22 uur
Hè, ik was die openingszin van zaaf net vergeten. Nu breek ik weer alles hierover. Is die 'naar' nu een voorzetsel of bijvoeglijk naamwoord? En wordt er met 'geen enkele' dus een dubbelalbum bedoeld? Vragen, vragen. Het zag er lang niet naar uit maar nu wordt t steeds naarder. Geloof ik.
0
geplaatst: 10 maart 2017, 16:24 uur
Met de kennis van nu denk ik dat in de laatste dagen ook de WTC nog de top 10 ingedoken is.
0
zaaf
geplaatst: 10 maart 2017, 16:26 uur
8. The Afghan Whigs - Gentlemen
https://www.musicmeter.nl/album/198
Punten : 308
Nom. : 16
Nr. 1 van : deric raven
Dieseltje. Deed het aardig in het begin, kwam op stoom en reikte tot plek 5 afgelopen dinsdag. Daarna was de diesel op, maar werd nog redelijk standgehouden.
The Afghan Whigs. Cincinnati band van Gutter Twin Greg Dulli en belangrijkste leden Rick McCollum (leadgitaar) en John Curley (bas). Van garageband geëvolueerd tot band met nadrukkelijke soul-invloeden.
En dat in de grunge-tijd. Startte bij Sub Pop en vervolgde met deze plaat, Gentlemen, hun pad bij 'major' Elektra.
Voorganger Congregations was al bepalend m.b.t. het neerzetten van hun signature sound en leverde materiaal op dat door MTV veel werd uitgezonden. Zo werd de band neergezet als "a new band to watch".
Uit het getouwtrek dat volgde was Elektra de winnaar met een naar verluid zeer lucratieve deal, die zelfs de financiering beloofde van een door Dulli gescripte film (die er uiteindelijk nooit kwam).
Dus deze plaat viel in zeer vruchtbare grond, is gemaakt in de studio waar ook Big Star, Bob Dylan, Led Zeppelin en ZZ Top hadden opgenomen: Ardent Studios in Memphis. Opvallend is het nummer My Curse, met zang van Marcy Mays i.p.v. Dulli omdat deze de zeer persoonlijke tekst over een turbulent einde van een relatie zelf niet kon inzingen.
Gentlemen was commercieel de meest succesvolle Afghan Whig.
Kreeg de voorganger ooit voor mijn verjaardag, die beroerde me niet en op grond van de cijfers ook Gentlemen geprobeerd. Resultaat: lauw.
https://www.musicmeter.nl/album/198
Punten : 308
Nom. : 16
Nr. 1 van : deric raven
Dieseltje. Deed het aardig in het begin, kwam op stoom en reikte tot plek 5 afgelopen dinsdag. Daarna was de diesel op, maar werd nog redelijk standgehouden.
The Afghan Whigs. Cincinnati band van Gutter Twin Greg Dulli en belangrijkste leden Rick McCollum (leadgitaar) en John Curley (bas). Van garageband geëvolueerd tot band met nadrukkelijke soul-invloeden.
En dat in de grunge-tijd. Startte bij Sub Pop en vervolgde met deze plaat, Gentlemen, hun pad bij 'major' Elektra.
Voorganger Congregations was al bepalend m.b.t. het neerzetten van hun signature sound en leverde materiaal op dat door MTV veel werd uitgezonden. Zo werd de band neergezet als "a new band to watch".
Uit het getouwtrek dat volgde was Elektra de winnaar met een naar verluid zeer lucratieve deal, die zelfs de financiering beloofde van een door Dulli gescripte film (die er uiteindelijk nooit kwam).
Dus deze plaat viel in zeer vruchtbare grond, is gemaakt in de studio waar ook Big Star, Bob Dylan, Led Zeppelin en ZZ Top hadden opgenomen: Ardent Studios in Memphis. Opvallend is het nummer My Curse, met zang van Marcy Mays i.p.v. Dulli omdat deze de zeer persoonlijke tekst over een turbulent einde van een relatie zelf niet kon inzingen.
Gentlemen was commercieel de meest succesvolle Afghan Whig.
Kreeg de voorganger ooit voor mijn verjaardag, die beroerde me niet en op grond van de cijfers ook Gentlemen geprobeerd. Resultaat: lauw.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.