MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2017

zoeken in:
Teunnis schreef:
De deadline voor De Finale is vrijdag 13 mei, 10:00 uur.
Moet dat niet zijn vrijdag 13 april Teunnis

wibro schreef:
(quote)
Moet dat niet zijn vrijdag 13 april Teunnis

Dat krijg je ervan als je berichten van vorige edities gaat kopiëren. Betekent dus wel dat we nu een stuk eerder klaar zijn dan de laatste twee edities

In navolging van Teunnis ook een kleine voorbeschouwing van mijn kant. Een voorbeschouwing die ik graag wil beginnen met een bedankje aan Teun. Ondanks een tijdelijke afwezigheid begin dit jaar (die o.a. Kendrick Lamar de kop heeft gekost) is hij toch degene die dit topic ieder jaar weer in goede banen leidt. En ook een shout out naar Dance Lover die tijdens Teuns afwezigheid met verve een aantal maal de finalepresentatie voor zijn rekening nam. En natuurlijk Gertjan en Geert, leuk om dit topic met elkaar draaiende te houden

De finale is dit jaar gelukkig weer terug op niveau. Ik haakte zelf aan in 2014, een jaar met een gevarieerde finale waarin niet ieder nummer van hoog niveau was maar als geheel was het best prima. 2015 was een topjaar met onder andere twee maal Kendrick Lamar, Sufjan Stevens en David Bowie, allen artiesten (en nummers) die ik nog steeds een warm hart toedraag. Vorig jaar was voor mij persoonlijk een flinke deceptie met een bijzonder teleurstellende finale. Als ik er nu een jaar later op terugkijk zie ik drie liedjes die ik nog weleens voor mijn plezier opzet en verder was het huilen met de spreekwoordelijke pet op. Dit jaar is dat compleet anders, een finale waarin het ene nummer nog beter is dan het andere. Natuurlijk zijn ze niet alle twaalf even favoriet maar geen enkel nummer zakt voor mij door de ondergrens. Bovenin wordt het zelfs flink spannend met drie van mijn favoriete 2017 liedjes. Voor iedereen die meegespeeld heeft, veel dank daarvoor .

En dan nu een korte voorspelling waarbij ik probeer mijn persoonlijke voorkeur niet mee te laten wegen.

De toppers:

Hier sluit ik mij volledig aan bij Teun want ook ik verwacht dat de strijd zal gaan tussen Chromatics, James Holden & The Animal Spirits en Wolf Alice. Deze nummers steken deze hele finalereeks al duidelijk boven de rest uit dus waarom zou dat in de finale anders zijn?

Zelf zie ik James Holden als de favoriet van de 'experimentele' electronic/jazz liefhebber en Wolf Alice als die van de 'veiligere' indie pop/rock liefhebber. Chromatics dwarrelt daar precies tussendoor en lijkt bij iedereen wel goed in de smaak te vallen. Dat laatste is ook de reden dat ik Chromatics als grootste kanshebber voor de toppositie inschaal. Tel daarbij de monsterscore in de halve finale en het feit dat het nummer in iedere ronde de meeste nummer 1 en 2 posities (bij elkaar opgeteld) pakte en je bent voor mij de topfavoriet.

Daarachter zal het erom spannen. Ik denk dat James Holden wat meer hoge posities in de eindlijstjes pakt terwijl Wolf Alice wat vaker genoemd zal worden. Nu hebben we aan de winnaars van de afgelopen twee jaar wel gezien dat het helemaal niet zo belangrijk is hoe vaak je genoemd wordt als de nominaties die er zijn maar veel punten opleveren. Het zal erom spannen maar ik gok dat de eenmalige finalestemmers Wolf Alice net wat beter gezind zijn en voor het verschil gaan zorgen.

1. Chromatics - Shadow
2. Wolf Alice - Don't Delete the Kisses
3. James Holden & The Animal Spirits - Each Moment Like the First

Het linkerrijtje:

Vanaf ronde drie (het moment dat alle nummers meespeelden) zijn er vijf nummers geweest die na iedere ronde virtueel in de finale stonden. De drie hierboven, LCD Soundsystem en Sufjan Stevens. Die laatste twee zullen dus zeker voor een positie in het linkerrijtje gaan. De meeste concurrentie voor die plekken verwacht ik van Spinvis en Alvvays. Die laatste begon deze grote finale met vijf (!!) liedjes in de race maar die zaten elkaar ook nog weleens in de weg. Zo troffen Lollipop en Dream Tonite elkaar in ronde 2 wat voor beide gelijk het eindstation bleek. Hetzelfde lot ondergingen In Undertow en Not My Baby in ronde 4. Maar, gelukkig voor Alvvays overleefde Plimsoll Punks wel iedere ronde en plaatste zich uiteindelijk voor de finale. Spinvis had zelfs zes liedjes (!!) in de race maar die vielen - vooral in het begin - bij bosjes. Toen Trein Vuur Dageraad het veld moest ruimen zag ik het somber in maar zie hier, Stefan en Lisette komen de honneurs waarnemen.

Spinvis is een geliefde artiest hier op de site en zijn album scoorde hoog in de jaarlijst van 2017. De niet-reguliere stemmers kunnen dit nummer weleens een boost geven. Alvvays lijkt me een typische allemansvriend, goed voor een waslijst aan noteringen maar of daar veel hoge posities tussen zitten betwijfel ik. Sufjan Stevens mag op deze site tot het meubilair gerekend worden maar blijft toch een artiest waar je van houdt, of (helemaal) niet. De zesde plek van Should Have Known Better twee jaar geleden viel me toen iets tegen maar ik zie wel dat het maar elf puntjes scheelde met de nummer twee. Een of twee stemmers en de uitslag had er toen flink anders uitgezien. In deze finale zullen er zeker weer een aantal hoge noteringen zijn voor Mr. Illinois. En dan nog LCD Soundsystem. Ik vind het heel lastig in te schatten hoe die het gaan doen. Je staat niet voor niks ronde na ronde in de virtuele finale, de aanhang is trouw en zal dat in de finale ook zijn.

4. Sufjan Stevens - Tonya Harding (In D Major)
5. LCD Soundsystem - How Do You Sleep?
6. Spinvis - Stefan en Lisette
7. Alvvays - Plimsoll Punks (aanvoerder van het rechterrijtje dus)

Best of the rest:

Hoewel Phoebe Bridgers er in ronde 4 (evenals Kamasi Washington, Blanck Mass en Spinvis) bijna uit lag heeft dit nummer een trouwe fanbase. Het is een klein gevoelig liedje met een mooie en pure tekst. Qua soort nummer in deze finale hooguit vergelijkbaar met Sufjan Stevens. Deze niche positie in het finalelandschap zal het nummer geen windeieren leggen.

En over een trouwe fanbase gesproken, Blanck Mass. Was in zijn ronde 4 ladder in een hevige strijd verwikkeld met Alvvays, Susanne Sundfør en Bedwetter maar scoorde in de andere ronden virtuele finaleplekken. Wat daarbij vooral opvalt zijn de vele nummer 1 noteringen. Het nummer heeft een trouwe schare fans en die zullen in de finale het nummer ook zeker steunen. Of dit nummer veel punten krijgt van 'eenmalige' stemmers betwijfel ik. Het is nogal uitgesproken en zal daarom niet bij iedereen meteen in de smaak vallen.

Een nummer dat juist geen enkele keer in de buurt van uitschakeling kwam is Los Ageless van St. Vincent. Maar, zoals Teun al benoemde, echt goed werd er ook geen enkele keer gescoord. Zal het in deze finale moeten hebben van de trouwe fans die het nummer naar de finale hielpen en de restpuntjes die het her en der sprokkelt. Dit lijkt me typisch een nummer wat vaak genoemd gaat worden maar dan wel onderin de finalelijstjes.

8. Blanck Mass - Silent Treatment
9. Phoebe Bridgers - Funeral
10. St. Vincent - Los Ageless

De hekkensluiters:

Als je er tien hebt gehad dan blijven er logischerwijs twee over. Twee nummers waarvan het een wonder is dat ze deze finale bereikt hebben. Vooral Kamasi Washington bungelde een paar keer aan een zijden draadje. Ook Anna von Hausswolff overleefde twee keer ternauwernood. In ronde 3 op twee puntjes en in deze laatste ronde zelfs op een schamel puntje. Gretz overweegt nog een video scheids . In de finale verwacht ik een achterhoede gevecht tussen deze twee liedjes. Voor beide geldt, je moet er van houden. En dat doet niet iedereen. Kamasi Washington heeft nog wel het voordeel dat hij het enige (pure) jazznummer in deze finale is. De composities van Anna von Hausswolff hebben bij mij vaak even tijd nodig om te landen en ik verwacht dat dit voor finalestemmers ook zo zal zijn. Veel restpuntjes verwacht ik daarom niet.

11. Kamasi Washington - Truth
12. Anna von Hausswolff - The Mysterious Vanishing of Electra

Dit zou het zo'n beetje moeten worden. Denk ik.

Tijdens het tikken van dit bericht heb ik de finalelijst voor de eerste keer helemaal afgespeeld en momenteel heb ik een nummer één staan die mij zelf eigenlijk verbaast. Ook op de laatste plek staat voorlopig een nummer dat ik daar vooraf niet verwachtte. Volgende luistertrip met koptelefoon op, dan is de beleving vaak toch weer anders.

Altijd leuk om de bespiegelingen vooraf te lezen. Schat Shadow van Chromatics ook in als winnaar, met Wolf Alice, Sufjan Stevens en James Holden vechtend voor het podium en Lcd Soundsystem stevig in de middenmoot op de hielen gezeten door St. Vincent en Alvvays. Dan volgen Spinvis, Phoebe en Blanck Mass, nummer laatst gaat Anna worden vrees ik. Maar die mag al blij zijn dat ze de finale heeft gehaald.

Opvallend dat de nummers van Arcade Fire, The National en War on Drugs die zo heersten in de MuMeAfrekening afgelopen jaar geen van allen de finale halen. Kan er niet mee zitten; al was Everything Now wel een fijne toevoeging geweest. Wat betreft al het andere, goed gestemd mensen. 2 lichte onvoldoendes op het eerste oog, die ik nog een kans ga geven en verder allemaal minstens 8+

Teunnis schreef:
Ik heb mijn eigen lijstje ter controle naar Edgar18 gestuurd. Wel onder voorbehoud, want ik zie dit weekend James Holden & The Animal Spirit (als het niet weer mis gaat) live en ik verklap alvast dat die nog niet op #1 staat, maar wel aandringt.

Toch niet zondag in de AB in Brussel? Want daar ga ik ook heen!

Nee, Rewire

Ik zit er ook aan te denken om te gaan!

Grote kans dat James Holden dan ook goede zaken doet in mijn lijstje!

Had je mijn lijstje ontvangen Teunnis?

Ik heb nog geen tijd gehad om de lijstjes te verwerken. Hopelijk lukt me dat vanavond. Dan geef ik ook een overzicht van welke lijstjes ik binnen heb. Die van jou zit daar sowieso bij.

Zo, mijn laatste luisterbeurt is achter de rug. De finale is van een erg hoog niveau gebleken, en dat maakt het erg lastig om onderscheid te maken tussen tof, erg tof en episch tof. Mijn topdrie bijvoorbeeld was nog continu wisselende, en ook de strijd om de laatste puntjes lag nog volop open. Dus wat is een betere manier om alles definitief op zijn plek te zetten dan de boel op mijn oortjes gooien en nog een laatste fietstocht des oordeels te maken? Voordeel van weer tijdelijk in Vianen wonen is dat je een prachtig rondje Lek kunt maken dat bijna precies valt in de vijf kwartier lange duur van de finalelijst. Een finale test voor de nummers om hun meerwaarde te tonen. Waarvan gaat mijn beentempo omhoog? Welke nummers nodigen uit tot meeschreeuwen op de dijk? Wanneer komt er een stiekem stukje luchtdrummen bij kijken? En welk nummer maakt me juist volledig stil?

Het tochtje heeft er niet om gelogen en terug thuis denk ik met grote zekerheid te weten dat mijn lijst nu definitief staat. Mijn algemene indruk over de lijst is alleen maar positiever geworden: tien van de twaalf nummers staan terecht in de finale. Mijn gedoodverfde nummer laatst heeft zich toch een beetje gerevancheerd en sluit toch nog af met een krappe voldoende, waardoor er nog één kleine stinker overblijft. Mijn nummer zes, die nochtans vrij stevig leek te staan, zakt dan weer twee plekjes. En mijn podium is niet meer veranderd.

Ik ga vanmiddag nog proberen wat stukjes te tikken.

Voordat ik de eerste tussenstand presenteer wil ik eerst melden dat ik de deadline nog twee dagen ga opschuiven. De nieuwe deadline is zondag 15 april 16:00 uur.

Het eerste overzicht is de stand na vijf lijstjes. Ik heb er gelukkig al een hele hoop meer binnen - later zal ik nog even opnoemen wat ik binnen heb gekregen. Welke vijf lijstjes in de eerste tussenstand zijn meegenomen ga ik natuurlijk niet verklappen. Ik zie een aantal verrassende namen, maar vijf lijstjes zegt nog ook niet zo heel veel. We zien in de eerste tussenstand weinig verschillen*. Drie nummers in de top-4 vallen op: één daarvan is tot nu toe altijd in de top-8 gezet en twee nummers al twee keer op #1. In de top-5 vinden we verder ook twee zeer verrassende naam, benieuwd hoe lang die dat vol gaan houden. In het wielrennen kan het voor de mindere goden soms lonen om al vroeg een voorsprong te nemen; zo zagen we Silvan Dillier vorig weekend knap tweede worden in Parijs-Roubaix. In de staart van het peloton lijkt heeft er eentje al een gaatje moeten laten, maar er is nog niet direct reden voor paniek.

01. ??? - ??? (20 punten, 5 keer genoemd, 0 keer #1)
02. ??? - ??? (20 punten, 4 keer genoemd, 0 keer #1)
03. ??? - ??? (19 punten, 4 keer genoemd, 2 keer #1)
04. ??? - ??? (18 punten, 3 keer genoemd, 2 keer #1)
05. ??? - ??? (17 punten, 3 keer genoemd, 0 keer #1)
06. ??? - ??? (15 punten, 4 keer genoemd, 0 keer #1)
07. ??? - ??? (15 punten, 4 keer genoemd, 0 keer #1)
08. ??? - ??? (14 punten, 3 keer genoemd, 1 keer #1)
09. ??? - ??? (12 punten, 3 keer genoemd, 0 keer #1)
10. ??? - ??? (11 punten, 2 keer genoemd, 0 keer #1)
11. ??? - ??? (11 punten, 3 keer genoemd, 0 keer #1)
12. ??? - ??? (8 punten, 2 keer genoemd, 0 keer #1)

* Ik had eerst per ongeluk het vierde lijstje overgeslagen en toen waren de verschillen juist enorm. Zo zie je maar dat er na vijf lijstjes nog veel kan gebeuren.

En maar meteen verder met de tussenstand na tien lijstjes geteld te hebben. De stand begint zich al wat meer te vormen, met nu wel redelijke verschillen. De top-3 heeft een klein gaatje. Daartussen zit nog steeds één van de eerder genoemde verrassing. Dat dit nummer in negen van de tien lijstjes staat is iets wat ik totaal niet zag aankomen. Maar misschien dat alle fans nu al zijn geweest. De Grote Drie doet het gemiddeld iets beter dan in de vorige stand, maar van dominantie is (nog) totaal geen sprake. Ook opvallend is dat we nog steeds met twee nummers met twee #1-noteringen zitten. De spreiding in #1's is dus groot. Naast een top-3 is er ook een duidelijke bottom-3. De nummer laatst wordt op zich wel vaak in de top-8 gezet, maar daar zitten een hele hoop 1-punters bij.

Morgen geef ik jullie een overzicht na vijftien en misschien ook twintig lijstjes. En misschien zondag nog net voor de deadline het overzicht na 25 lijstjes, mits we dat halen. De twintig is in ieder geval al bijna gehaald. Zodadelijk een overzicht van welke lijstjes ik binnen heb.

01. (01) ??? - ??? (41 punten, 9 keer genoemd, 0 keer #1)
02. (03) ??? - ??? (39 punten, 9 keer genoemd, 2 keer #1)
03. (05) ??? - ??? (39 punten, 7 keer genoemd, 1 keer #1)
04. (08) ??? - ??? (35 punten, 6 keer genoemd, 1 keer #1)
05. (02) ??? - ??? (32 punten, 8 keer genoemd, 0 keer #1)
06. (09) ??? - ??? (31 punten, 6 keer genoemd, 1 keer #1)
07. (06) ??? - ??? (29 punten, 7 keer genoemd, 0 keer #1)
08. (07) ??? - ??? (28 punten, 6 keer genoemd, 1 keer #1)
09. (04) ??? - ??? (25 punten, 5 keer genoemd, 2 keer #1)
10. (12) ??? - ??? (21 punten, 4 keer genoemd, 1 keer #1)
11. (10) ??? - ??? (21 punten, 5 keer genoemd, 0 keer #1)
12. (11) ??? - ??? (19 punten, 7 keer genoemd, 0 keer #1)

Ik heb een top-8 ontvangen van arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ, Cervantes, charlotte2807, Choconas, DjFrankie, johan de witt, Ploppesteksel, Simon77, stardust_be, stoepkrijt, Teunnis, Titmeister, Vince vega, wibro en yeahyeahyeah.

Sta je hier niet tussen, maar heb je wel een top-8 gestuurd, stuur me dan even een pm.

En een notificatie richting iedereen die nog niet gestemd heeft. Je hebt tot zondag 16:00 uur!

123poetertjes, 50tracks, 7744leon, Angelo, Aroentje, Ataloona, bart1989, catdog, chevy93, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, Dave82, De-noir, DenDimi, deric raven, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, Eigenwijze 30, Gebruiker43757, Gloeilamp, GrafGantz, Grecio, Gretz, Gyzzz, herman, hoi123, inquestos, jassn, Johnny Marr, JSPR_G, kemm, Koenr, luigifort, Lukas, maaartjje, Magick1, Manfield, Masimo, musician, nelis, niels94, odi, Paap_Floyd, Poeha, ranboy, Rudi S, Salvadore, Sandokan-veld, Silent_shout, sniezo, Snoeperd, starbright boy, Sundance, Sunderland, Svendra, The Eraser, Tom Traubert, tsjong, tuktak, wandelindenatuur, Wolfmother en Zuurmatje.

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over Song van het Jaar? Stuur dan even een pm aan mij en dan wordt je van de lijst gehaald. Sta je er niet tussen, maar wil je liever wél notificaties ontvangen: dat kan ook met een pm'tje geregeld worden.

Grappig dat Chromatics hier zo goed gaat. Ik vind het echt helemaal niks en eigenlijk sowieso dat Johnny Jewel al een paar jaar niet meer iets echt goeds heeft uitgebracht. Best vaak geluisterd omdat ik hem in de periode 2007-2012 geweldige muziek vond maken, maar ik hoor het er niet meer in helaas. Bij mij dus niet in de top 8.

Hetzelfde heb ik met Sufjan eigenlijk: heeft echt prachtige liedjes gemaakt vorig jaar (Wallowa Lake Monster en Mystery of Love allebei helemaal grijsgedraaid), maar met uitgerekend deze heb ik nooit een klik gekregen.

1. beste albumtrack van het jaar
2. meest gedraaide single van het jaar

3. een gewoon goede plaat van een voormalige topfavoriet
4. een erg veel gedraaide plaat van een artiest die ik voorheen nooit zo heb gevolgd

5/6/7: liedjes van favoriete artiesten die ik okay vind

8. iets buiten mijn comfortzone dat me toch wel aansprak

herman schreef:
Hetzelfde heb ik met Sufjan eigenlijk: heeft echt prachtige liedjes gemaakt vorig jaar (Wallowa Lake Monster en Mystery of Love allebei helemaal grijsgedraaid), maar met uitgerekend deze heb ik nooit een klik gekregen.
Van de drie mooie liedjes die meespeelden vind ik Tonya Harding juist de allerbeste, wat mij betreft de terechte finalist (al hadden ze er ook best alle drie in gemogen).

Moet zeggen dat ik Mystery of Love gewoon wel mooi vond (vergelijkbaar met Tonya Harding), maar toen ik Call Me By Your Name zag kwam die wel heel hard binnen. Die film spookt nu al drie maanden door mijn hoofd door Sufjan. Ik had gehoopt op hetzelfde effect bij Tonya, toen ik I, Tonya ging zien, maar daar bleek het liedje helemaal niet in de film te zitten. Tekstueel is het wel interessant, maar echt raken doet het me niet. Bij Wallowa Lake Monster raakt de tekst en muziek me dan weer wel vanwege het bijzondere element.

Wallowa Lake Monster is ook mijn favoriet van de drie.

Bij mij is Mystery of Love duidelijk favoriet was mijn #1 geweest denk ik, maar Wallowa Lake Monster had ook op zijn sloffen de finale mogen halen. En Tonya Harding is ook erg mooi!

Ga vanavond mijn lijst insturen, zo nog even alles voor de laatste keer beluisteren.

herman schreef:
Grappig dat Chromatics hier zo goed gaat. Ik vind het echt helemaal niks en eigenlijk sowieso dat Johnny Jewel al een paar jaar niet meer iets echt goeds heeft uitgebracht. Best vaak geluisterd omdat ik hem in de periode 2007-2012 geweldige muziek vond maken, maar ik hoor het er niet meer in helaas.

Echt een geweldig nummer juist Shadow en ook Dear Tommy was van grote schoonheid, erg subtiel en gelaagd allemaal. En ook Cherry kon je niet smaken?

Verder is het wachten op een nieuw album; zou hem ook graag een keer live willen zien.

Ondertussen is het 20e en 21e lijstje binnen! Op naar de 25 (en wie weet halen we de 30)!

Net mijn lijstje ingediend en voor mij is de finale de minste ooit. Drie goede nummers, maar geen toppers en dan heel aantal redelijke tot matige nummers. Ik mis Brockhampton, Amenra, The National, Susanne, ...

Dance Lover schreef:
Bij mij is Mystery of Love duidelijk favoriet was mijn #1 geweest denk ik, maar Wallowa Lake Monster had ook op zijn sloffen de finale mogen halen. En Tonya Harding is ook erg mooi!

Ga vanavond mijn lijst insturen, zo nog even alles voor de laatste keer beluisteren.

(quote)

Echt een geweldig nummer juist Shadow en ook Dear Tommy was van grote schoonheid, erg subtiel en gelaagd allemaal. En ook Cherry kon je niet smaken?

Verder is het wachten op een nieuw album; zou hem ook graag een keer live willen zien.

Cherry wel, maar dat was al een ouder nummer dat opnieuw uitgebracht werd dacht ik.

Een paar maanden na Kill for Love, nog in 2012.

Ìk was even in de war met Geto Boys van Glass Candy, die in die tijd opnieuw werd uitgebracht.
Na Kill For Love kwam er zo veel uit van Chromatics en aanverwanten (bijna elke maand wel iets) dat ik een beetje een overdosis heb gehad wellicht. Misschien had ik ook beter de reguliere releases kunnen volgen.

Wie gaat me gelukkig maken met het 25e lijstje? We zitten nu op 24. Hopelijk halen we de dertig.

Er zijn nog steeds grote verschuivingen gaande. Wat het eerst opvalt is dat we een nieuwe koploper hebben en dat de vorige koploper flink terugzakt. Die haalde de laatste vijf lijstjes net zo veel punten als de onderste twee nummers. Nog matiger was deze ronde van vijf voor het nummer dat nu op #10 staat. Slechts zes schamele puntjes.

De nieuwe koploper haalt juist een enorme berg aan punten: meer dan zes punten per lijstje! Daarmee neemt het ook een flinke voorsprong en lijkt dit de eerste serieuze demarrage. Daarachter hebben we een grote groep die nog alles behalve kansloos zijn. Daar zitten nog twee daverende verrassingen tussen. De gehele top-5 presteert vorig erg goed daar enorm vaak genoemd te worden en lijken daarmee de beste papieren te hebben. Dat dit niet altijd wat zegt zien we aan de nummer laatst.

01. (04) (08) ??? - ??? (63 punten, 11 keer genoemd, 1 keer #1)
02. (02) (03) ??? - ??? (55 punten, 12 keer genoemd, 2 keer #1)
03. (03) (05) ??? - ??? (53 punten, 11 keer genoemd, 1 keer #1)
04. (05) (02) ??? - ??? (52 punten, 12 keer genoemd, 1 keer #1)
05. (01) (01) ??? - ??? (50 punten, 12 keer genoemd, 0 keer #1)
06. (06) (09) ??? - ??? (48 punten, 9 keer genoemd, 1 keer #1)
07. (09) (04) ??? - ??? (46 punten, 9 keer genoemd, 3 keer #1)
08. (08) (07) ??? - ??? (41 punten, 9 keer genoemd, 1 keer #1)
09. (11) (10) ??? - ??? (39 punten, 8 keer genoemd, 1 keer #1)
10. (07) (06) ??? - ??? (35 punten, 9 keer genoemd, 0 keer #1)
11. (10) (12) ??? - ??? (30 punten, 6 keer genoemd, 2 keer #1)
12. (12) (11) ??? - ??? (28 punten, 10 keer genoemd, 0 keer #1)

Ik ben benieuwd of men kan raden wie #1, #7, #11 en #12 zijn.

Ik ga ook nog wel eventjes proberen in te haken.

Ik heb nu ook de lijstjes binnen en verwerkt van Dance Lover, dumb_helicopter, GrafGantz, herman, Johnny Marr en nelis.

Ik hoop nog op een top-8 van 123poetertjes, 50tracks, Ataloona, catdog, Co Jackso, Dwejkk_, Edgar18, Gizzmann, Gretz, hoi123, inquestos, jassn, jordidj1, kemm, Koenr, luigifort, Manfield, Masimo, niels94, Poeha, Salvadore, Snoeperd, Sundance, Sunderland en Tom Traubert.

Jullie hebben tot zondag 16.00 uur!

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over Song van het Jaar? Stuur dan even een pm aan mij en dan wordt je van de lijst gehaald. Sta je er niet tussen, maar wil je liever wél notificaties ontvangen: dat kan ook met een pm'tje geregeld worden.

Lijstje ingestuurd intussen!

jordidj1 schreef:
Ik ga ook nog wel eventjes proberen in te haken.

Had dat eerder gedaan, dan had BROCKHAMPTON het wellicht gehaald.

voorspelling:

11. Kamasi Washington - Truth (niet iedereen heeft zin in een kwartier getoeter, maar een paar zullen dit vast het hoogtepunt vinden)

12. St. Vincent - Los Ageless (allemansvriend, maar door niemand op 1)

Arrie schreef:
(quote)

Had dat eerder gedaan, dan had BROCKHAMPTON het wellicht gehaald.

Ja, ik zie het. Helaas maar jammer

Gast
geplaatst: vandaag om 05:14 uur

geplaatst: vandaag om 05:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.