Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 12 februari 2017, 20:57 uur
Zelfs elastiek wordt poreus. Niet mijn muziek maar was altijd destemeer onder indruk van de uitvoer. R.I.P. Al Jarreau.
0
geplaatst: 12 februari 2017, 20:57 uur
Hendrik68 schreef:
Een van de eersten die ik er openlijk voor uit hoorde komen dat hij geld belangrijker vond dan de muziek zelf. "Als je met een tiende van je kunnen 10 keer meer kan verdienen, dan zou ik wel gek zijn om het niet te doen". Dit naar aanleiding van zijn ietwat simplistische maar heel catchy wereldhit Roof Garden. Eerlijke mensen, daar houd ik van. Rust in vrede Al.(embed)
Een van de eersten die ik er openlijk voor uit hoorde komen dat hij geld belangrijker vond dan de muziek zelf. "Als je met een tiende van je kunnen 10 keer meer kan verdienen, dan zou ik wel gek zijn om het niet te doen". Dit naar aanleiding van zijn ietwat simplistische maar heel catchy wereldhit Roof Garden. Eerlijke mensen, daar houd ik van. Rust in vrede Al.(embed)
Nou, ik zou Roof garden toch niet bepaald als 'simplistisch' willen afdoen, zeker niet in vergelijking met het gemiddelde hitparadegedreutel. Maar feit is idd wel dat hij zijn muziek gaandeweg meer stroomlijnde, op het aalgladde af zelfs, waardoor het - in elk geval in de jaren tachtig - veel meer pop dan jazz werd.
Dat citaat verdient overigens wel wat nuancering. Volgens mij was de quote, uit een interview in de Telegraaf, meer iets in de lijn van 'Ik heb mijn muziek tien keer zo simpel gemaakt en ik blijk er een tien keer zo groot publiek mee te bereiken'. Evengoed een knieval voor de commercie dus, al vond ik ook in die periode zijn muziek nog goed te pruimen.
Toch een bijzondere artiest, met hoe dan ook een zeer eigen (stem-)geluid.
R.I.P. Al Jarreau
0
geplaatst: 13 februari 2017, 15:07 uur
Oww ... dan is het met de samenzwering ook gedaan. Een onvoltooide carrière 

0
Hendrik68
geplaatst: 13 februari 2017, 15:58 uur
gaucho schreef:
Nou, ik zou Roof garden toch niet bepaald als 'simplistisch' willen afdoen, zeker niet in vergelijking met het gemiddelde hitparadegedreutel. Maar feit is idd wel dat hij zijn muziek gaandeweg meer stroomlijnde, op het aalgladde af zelfs, waardoor het - in elk geval in de jaren tachtig - veel meer pop dan jazz werd.
Dat citaat verdient overigens wel wat nuancering. Volgens mij was de quote, uit een interview in de Telegraaf, meer iets in de lijn van 'Ik heb mijn muziek tien keer zo simpel gemaakt en ik blijk er een tien keer zo groot publiek mee te bereiken'. Evengoed een knieval voor de commercie dus, al vond ik ook in die periode zijn muziek nog goed te pruimen.
Ik vond Roof Garden zelf best geniaal, maar ik zei ook niet dat het simplistisch was, dat zei hijzelf in min of meer zulke woorden. Ik heb dat ooit op de radio gehoord. Als ik ooit uit de Telegraaf citeer mag je een dokter op me af sturen. Ik lees eens per week een artikeltje bij de patatboer en dat is elke week weer 1 artikel teveel.Nou, ik zou Roof garden toch niet bepaald als 'simplistisch' willen afdoen, zeker niet in vergelijking met het gemiddelde hitparadegedreutel. Maar feit is idd wel dat hij zijn muziek gaandeweg meer stroomlijnde, op het aalgladde af zelfs, waardoor het - in elk geval in de jaren tachtig - veel meer pop dan jazz werd.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 17:17 uur
Was gisteren ingesneeuwd vandaar nu pas... rust zacht Al Jarreau!
0
geplaatst: 13 februari 2017, 20:27 uur
Had nog de hoop Willard Grant Conspiracy ooit live te zien, maar dat zal dus in een andere bezetting worden, of helemaal niet. Zonde, sinds de tijd dat ik ze ken is het een belangrijke band voor me geworden die gaat van experimentele folk, akoestische ballads, desolate alt-country en in mindere mate belangrijk: harde rockers.
0
Hendrik68
geplaatst: 13 februari 2017, 20:31 uur
Niet te beroerd om nieuwe wegen in te slaan deze Willard Grant Conpiracy. Ik ken niet veel albums, maar saai is het in ieder geval nergens. Jammer. R.I.P.
0
buizen
geplaatst: 14 februari 2017, 15:13 uur
Anorexia nervosa en depressies. Ik geef het u te doen.
Kittie-bassiste Trish Doan is overleden. Ze werd slechts 31 jaar.
"De in Zuid-Korea geboren muzikante sloot zich in 2005 bij het Canadese nu-metal gezelschap aan.."
R.I.P. Trish Doan.
Kittie-bassiste Trish Doan is overleden. Ze werd slechts 31 jaar.
"De in Zuid-Korea geboren muzikante sloot zich in 2005 bij het Canadese nu-metal gezelschap aan.."
R.I.P. Trish Doan.
1
geplaatst: 14 februari 2017, 16:42 uur
RIP Trish Doan
Kittie Bassist Trish Doan Dead At 31 - Blabbermouth.net
Kittie Bassist Trish Doan Dead At 31 - Blabbermouth.net
0
buizen
geplaatst: 14 februari 2017, 18:13 uur
"... she was one of the ..., ...., most down-to-earth people on this planet."
Yeah, right.
1
geplaatst: 14 februari 2017, 23:00 uur
"... she was one of the ..., ...., most down-to-earth people on this planet."
Na de begrafenis dan toch

0
geplaatst: 16 februari 2017, 21:33 uur
RIP Junie Morrison, lid van oa Ohio Players en Parliament-Funkadelic,
Junie Morrison - juniemorrison.com
Junie Morrison - juniemorrison.com
0
geplaatst: 17 februari 2017, 14:43 uur
Dick Bruna is overleden. Geen muzikant, wel erg verdrietig.
0
geplaatst: 17 februari 2017, 14:46 uur
Nijntje is toch maar mooi 89 geworden, toch een nette leeftijd lijkt me . Zeker gezien het feit dat hij zonder echt ziek te zijn geweest vredig in zijn slaap is overleden.
RIP Dick Bruna
RIP Dick Bruna
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 februari 2017, 14:52 uur
Ik zal de muzikale link maar even aandragen dan.
Kom gauw kijken allemaal
Het is tijd voor een verhaal
Van Dick Bruna 1, 2, 3
En rond en rond en do re mi
Voor jou en mij
Voor jou en mij
Weet eigenlijk niet of ik als kind Nijntje-boekjes had. Wat ik wel zeker weet is dat ik van de goede man het uiterst educatieve boekje Rond, Vierkant, Driehoekig had. Sterker: ik heb hem nog steeds.
R.I.P. Dick Bruna
Kom gauw kijken allemaal
Het is tijd voor een verhaal
Van Dick Bruna 1, 2, 3
En rond en rond en do re mi
Voor jou en mij
Voor jou en mij
Weet eigenlijk niet of ik als kind Nijntje-boekjes had. Wat ik wel zeker weet is dat ik van de goede man het uiterst educatieve boekje Rond, Vierkant, Driehoekig had. Sterker: ik heb hem nog steeds.
R.I.P. Dick Bruna
0
geplaatst: 17 februari 2017, 15:35 uur
En ook Peter Skellern is overleden, in Nederland vooral bekend van dit nummer:
0
geplaatst: 17 februari 2017, 16:58 uur
RIP Dick Bruna
RIP Peter Skellern
Prachtig nummer, vooral hoe dat koper en koor er subtiel in verwerkt zijn.
RIP Peter Skellern
Prachtig nummer, vooral hoe dat koper en koor er subtiel in verwerkt zijn.
0
geplaatst: 17 februari 2017, 19:45 uur
R.I.P. Dick Bruna, lieve man en kunstenaar voor kinderen. Gelukkig heb je jouw eigen museum hier in Utrecht.
https://beterbuiten.files.wordpress.com/2015/02/nijntje-pleintje.jpg
Hier woonde ik ooit om de hoek (Nijntjepleintje)
https://beterbuiten.files.wordpress.com/2015/02/nijntje-pleintje.jpg
Hier woonde ik ooit om de hoek (Nijntjepleintje)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.