MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Ach....

R.i.p. Al Jarreau

Zelfs elastiek wordt poreus. Niet mijn muziek maar was altijd destemeer onder indruk van de uitvoer. R.I.P. Al Jarreau.

Hendrik68 schreef:
Een van de eersten die ik er openlijk voor uit hoorde komen dat hij geld belangrijker vond dan de muziek zelf. "Als je met een tiende van je kunnen 10 keer meer kan verdienen, dan zou ik wel gek zijn om het niet te doen". Dit naar aanleiding van zijn ietwat simplistische maar heel catchy wereldhit Roof Garden. Eerlijke mensen, daar houd ik van. Rust in vrede Al.(embed)

Nou, ik zou Roof garden toch niet bepaald als 'simplistisch' willen afdoen, zeker niet in vergelijking met het gemiddelde hitparadegedreutel. Maar feit is idd wel dat hij zijn muziek gaandeweg meer stroomlijnde, op het aalgladde af zelfs, waardoor het - in elk geval in de jaren tachtig - veel meer pop dan jazz werd.

Dat citaat verdient overigens wel wat nuancering. Volgens mij was de quote, uit een interview in de Telegraaf, meer iets in de lijn van 'Ik heb mijn muziek tien keer zo simpel gemaakt en ik blijk er een tien keer zo groot publiek mee te bereiken'. Evengoed een knieval voor de commercie dus, al vond ik ook in die periode zijn muziek nog goed te pruimen.

Toch een bijzondere artiest, met hoe dan ook een zeer eigen (stem-)geluid.

R.I.P. Al Jarreau

R.I.P. Al Jarreau

R.I.P. Robert Fisher (Willard Grant Conspiracy).

dix
Oww ... dan is het met de samenzwering ook gedaan. Een onvoltooide carrière

Geweldige zanger, verschillende keren live gezien.

Hendrik68
gaucho schreef:
Nou, ik zou Roof garden toch niet bepaald als 'simplistisch' willen afdoen, zeker niet in vergelijking met het gemiddelde hitparadegedreutel. Maar feit is idd wel dat hij zijn muziek gaandeweg meer stroomlijnde, op het aalgladde af zelfs, waardoor het - in elk geval in de jaren tachtig - veel meer pop dan jazz werd.
Dat citaat verdient overigens wel wat nuancering. Volgens mij was de quote, uit een interview in de Telegraaf, meer iets in de lijn van 'Ik heb mijn muziek tien keer zo simpel gemaakt en ik blijk er een tien keer zo groot publiek mee te bereiken'. Evengoed een knieval voor de commercie dus, al vond ik ook in die periode zijn muziek nog goed te pruimen.
Ik vond Roof Garden zelf best geniaal, maar ik zei ook niet dat het simplistisch was, dat zei hijzelf in min of meer zulke woorden. Ik heb dat ooit op de radio gehoord. Als ik ooit uit de Telegraaf citeer mag je een dokter op me af sturen. Ik lees eens per week een artikeltje bij de patatboer en dat is elke week weer 1 artikel teveel.

Robert Fisher dood

Robert Fisher! Had geen idee dat hij ziek was

Was gisteren ingesneeuwd vandaar nu pas... rust zacht Al Jarreau!

Had nog de hoop Willard Grant Conspiracy ooit live te zien, maar dat zal dus in een andere bezetting worden, of helemaal niet. Zonde, sinds de tijd dat ik ze ken is het een belangrijke band voor me geworden die gaat van experimentele folk, akoestische ballads, desolate alt-country en in mindere mate belangrijk: harde rockers.

Hendrik68
Niet te beroerd om nieuwe wegen in te slaan deze Willard Grant Conpiracy. Ik ken niet veel albums, maar saai is het in ieder geval nergens. Jammer. R.I.P.

buizen
Anorexia nervosa en depressies. Ik geef het u te doen.
Kittie-bassiste Trish Doan is overleden. Ze werd slechts 31 jaar.
"De in Zuid-Korea geboren muzikante sloot zich in 2005 bij het Canadese nu-metal gezelschap aan.."

R.I.P. Trish Doan.

Vreselijke manier om te gaan... R.I.P.

buizen

"... she was one of the ..., ...., most down-to-earth people on this planet."

Yeah, right.

zaaf
Dat zeggen ze tegen iedereen

dix
"... she was one of the ..., ...., most down-to-earth people on this planet."

Na de begrafenis dan toch

RIP Junie Morrison, lid van oa Ohio Players en Parliament-Funkadelic,

Junie Morrison - juniemorrison.com

zaaf
Ow... Junie... held... 62 jaar pas. RIP

Junie

R.I.P.

Dick Bruna is overleden. Geen muzikant, wel erg verdrietig.

Nijntje is toch maar mooi 89 geworden, toch een nette leeftijd lijkt me . Zeker gezien het feit dat hij zonder echt ziek te zijn geweest vredig in zijn slaap is overleden.

RIP Dick Bruna

Casartelli (moderator)
Ik zal de muzikale link maar even aandragen dan.

Kom gauw kijken allemaal
Het is tijd voor een verhaal
Van Dick Bruna 1, 2, 3
En rond en rond en do re mi
Voor jou en mij
Voor jou en mij

Weet eigenlijk niet of ik als kind Nijntje-boekjes had. Wat ik wel zeker weet is dat ik van de goede man het uiterst educatieve boekje Rond, Vierkant, Driehoekig had. Sterker: ik heb hem nog steeds.

R.I.P. Dick Bruna

En ook Peter Skellern is overleden, in Nederland vooral bekend van dit nummer:

zaaf
Mooi nummer. RIP Peter Skellern

RIP Dick Bruna

RIP Peter Skellern

Prachtig nummer, vooral hoe dat koper en koor er subtiel in verwerkt zijn.

R.I.P. Peter Skellern. You're a lady blijft prachtig.

R.I.P. Dick Bruna, lieve man en kunstenaar voor kinderen. Gelukkig heb je jouw eigen museum hier in Utrecht.
https://beterbuiten.files.wordpress.com/2015/02/nijntje-pleintje.jpg
Hier woonde ik ooit om de hoek (Nijntjepleintje)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:07 uur

geplaatst: vandaag om 05:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.