MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Grappig. Mijn blijvende interesse in Wetton begon met een artikel in de toenmalige Muziek Expres waarin hij als de nieuwe bassist van Uriah Heep - waar ik toen helemaal gek van was - werd voorgesteld. Dat zal ergens in '75 zijn geweest ten tijde van Return To Fantasy. Sindsdien raakte ik van zijn eerdere werk bij KC behoorlijk onder de indruk en heb dus ook de sensationele primeur van U.K. en Asia meegemaakt. Het waren en blijven memorabele tijden in ieder geval.

Oei, Robert Dahlqvist van Hellacopters... ... op 40 jarige leeftijd...
RIP Robert....
Gitarist van Zweedse rockband Hellacopters overleden - Het Belang van Limburg - hbvl.be

buizen
freakey schreef:
Oei, Robert Dahlqvist van Hellacopters... ... op 40 jarige leeftijd...
RIP Robert....
Gitarist van Zweedse rockband Hellacopters overleden - Het Belang van Limburg - hbvl.be

Wat??!!
Ongelooflijk.
Geweldige punkrockband.. Vreselijk. Ze zouden begin juli headlining zijn voor het Sjockfestival, met o.a. ook Nashville Pussy.
Stil ervan.
R.I.P. Robert Dahlqvist.

zaaf
Various Artists werd onder andere geboren op 23 augustus 1935, 18 februari 1960 en 12 maart 1921.
?

Wie heeft er niet een album van Various Artists in zijn/haar collectie?

Misterfool
Tijd om de albums van Various Artists maar weer eens te gaan beluisteren

Tijd om de discografie te completeren.

Die verzamelaars zijn wel goed te vinden, de reguliere albums stukken minder.

Het lijkt mij nepnieuws, want (en dit is echt waar) ik ben van 18 februari 1960 en toch nog springlevend!

Is alleen heel vervelend als meerdere acts zich zo gaan noemen: Various Artists (3) Discography at Discogs want welke is nu dood?

En het is ergste is nog dat straks de platenmaatschappij uit dit betreurde overlijden een slaatje wil gaan slaan -- let maar eens op, binnenkort verschijnen er allemaal goedkope compilaties!

Stijn_Slayer
Shit, Wetton overleden! Op de een of andere manier wantrouw ik muzikanten die in Asia hebben gespeeld, ook al hebben ze voor die tijd prima werk uitgebracht. Wetton valt voor mij in die categorie, maar ik heb toch wel een behoorlijk aantal goede platen in de kast staan waarop hij meedoet. Met name met King Crimson vind ik hem ijzersterk.

Ze hadden het natuurlijk kunnen uitdiepen door uit te leggen dat Various Artist in de loop van de afgelopen jaren steeds verder wegkwijnde en uiteindelijk een langzame, pijnlijke dood is gestorven.

Immers, doordat de belangstelling voor fysieke geluidsdragers (wanneer zijn die R.I.P.?) zo dramatisch afneemt, kwam ook het bestaansrecht van Various Artists steeds verder onder druk te staan. Vroeger stonden ze nog wel eens in de hitlijsten, zowel in de singles- als de LP-charts. Maar tegenwoordig stelt iedereen op Spotify, Deezer en Tidal zijn eigen Various Artists samen. Leeft-ie toch nog een beetje voort. Zoals wel vaker gezegd bij overlijden van een beroemd muzikant: gelukkig hebben we zijn/haar muziek nog...

dix
Torsten Pröfrock leeft gewoon nog hoor.

R.I.P. David Axelrod - Stereogum

Een jazz-muzikant die is begonnen als arrangeur en producer (van o.a. Cannonball Adderley) en uiteindelijk flink wat soloplaten heeft gemaakt. Is voor mij ook bekend als een veel gesampled artiest. Zo is The Human Abstract nog gebruikt foor DJ Shadow in Midnight in a Perfect World.

Eergisteren nog naar 'The Human Abstract' en 'Holy Thursday' geluisterd. Prachtig.
R.I.P. David Axelrod

Ah, dat is iemand die tussen de linies van de popmuziek heel veel heeft betekend. The Human Abstract is inderdaad prachtig. R.I.P.

R.I.P. David Axelrod. Hopelijk heeft-ie nu een midnight in a perfect world.

Ken alleen 'Song of Innocence', maar dat vind ik een buitengewoon leuke plaat.
RIP David Axelrod

R.I.P. Eén van de meest gesamplede en dus ook een van de invloedrijkste artiesten ooit in de hiphopwereld.

RIP Axelrod. Song of Innocence is een prachtige plaat. Ik zal mijn LP weer eens opzetten.

RIP David Axelrod

Hendrik68
Een van de eersten die ik er openlijk voor uit hoorde komen dat hij geld belangrijker vond dan de muziek zelf. "Als je met een tiende van je kunnen 10 keer meer kan verdienen, dan zou ik wel gek zijn om het niet te doen". Dit naar aanleiding van zijn ietwat simplistische maar heel catchy wereldhit Roof Garden. Eerlijke mensen, daar houd ik van. Rust in vrede Al.

RIP Al Jarreau (12 maart 1940 - 12 februari 2017)

In de Paradiso eind november zei hij nog nergens na toe te gaan, subtiel duidend dat hij nog lang niet dood wil.

Mo(u)rning

Boogie Down

Onverwachts (volgens mij)

Rip Al Jarreau

R.I.P. Al Jarreau

Rust in vrede Al Jarreau. De man met stembanden van elastiek.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:14 uur

geplaatst: vandaag om 01:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.