MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Daar ik pas vanochtend leerde dat de man achter Centerfold en Freeze Frame John heette (laat staan junior), houd ik het ook maar bij

R.I.P. J. Geils

Toch verantwoordelijk voor een aantal goede albums, incluis Freeze-Frame, wat wel meer is dan 'dat album met Centerfold erop'. RIP J. Geils

R.I.P. J. Geils

Stonden op een zelf-opgenomen cassette-bandje die ik in die tijd grijs draaide.

gaucho schreef:
(quote)

Daar was ik ook bij, zomer '82, en ik kan dat bevestigen. Ze lieten een betere indruk achter dan de Stones zelf.
(quote)

Ik was net iets eerder: met het album Love stinks en het radiohitje Come back. Maar hoewel ik goede verhalen heb gehoord over hun periode daarvoor, heb ik me er nooit in verdiept. Moest er misschien toch nog maar eens van komen. Alleen jammer dat de aanleiding zo triest is...

R.I.P J.Geils

Heb jullie daar anders niet gezien.

Rust in vrede J. Geils.

R.I.P. Charlie Murphy. Weliswaar geen muzikant, maar samen met Dave Chappelle verantwoordelijk voor twee van m'n favoriete muziekgerelateerde sketches:

Charlie Murphy has died after a battle with leukemia - CNN.com - edition.cnn.com

Hendrik68
O ja. J. Geils overleden. Ik had het legendarische Centerfold nog op een 45 toeren schijfje, misschien nog wel. Kan het nog altijd woord voor woord meezingen. Rage in the Cage stond achterop. Daarna kwam Freeze Frame nog, maar verder nooit veel van de band gehoord. Ik lees dat ze ook blues speelden. Nou, misschien toch nog eens met terugwerkende kracht beluisteren? R.I.P.

Mika Vainio, wtf...
Laatst nog genoten van een aantal Pan Sonic platen

Inderdaad, wtf...

dix
Shit

Visionaire geest. Die had nog niet mogen doven.

Toby Smith, de oorspronkelijke keyboardspeler van Jamiroquai, is overleden. Hij speelde op de eerste vijf albums.

Toby Smith, Jamiroquai Founding Member & Original Keyboardist, Dies at 46 | Billboard

R.I.P. Toby Smith

R.I.P. Toby Smith

R.I.P. Allan Holdsworth (o.a. UK, Soft Machine, Gong en solo)

Fantastische invloedrijke gitarist.
Ik ken 'm van UK en zijn werk met Bill Bruford.
70 jaar.
R.I.P Allan Holdsworth.

Misterfool
.

Een van mijn favoriete gitaristen.
Heeft bij U.K. en Soft Machine geniaal werk afgeleverd.
Zijn solo-albums zijn ook goed te pruimen.

R.I.P Allan Holdsworth.

Shit, een van de beste gitaristen die ik ken...

R.I.P. Allan Holdsworrh

De 2e van U.K. in een paar maanden tijd; John Wetton overleed 31 januari.

Ik lees dus net (op dit K+t forum) dat Gitarist J. Geils overleden is. R.I.P J. Geils.
Een band die iedereen van het podium speelde op Pinkpop 1980.

Arrie schreef:
Toby Smith, de oorspronkelijke keyboardspeler van Jamiroquai, is overleden. Hij speelde op de eerste vijf albums.

46 jaar... niet te geloven weer. R.I.P Toby Smith

RIP Sylvia Moy (78). Motown producer en componiste, van o.a. Uptight, My Cherie Amour, This old heart of mine, It takes two en I was made to love her...

iggy schreef:
Ik lees dus net (op dit K+t forum) dat Gitarist J. Geils overleden is. R.I.P J. Geils.
Een band die iedereen van het podium speelde op Pinkpop 1980.

Zeker weten, wat een dagje.

Great names disappear in the dead of night.......

R.I.P. Allan Holdsworth

Bluebird schreef:
Great names disappear in the dead of night.......

Ik ken niet zoveel Holdsworth, maar dat nummer natuurlijk wel - klassieker van UK met inderdaad geweldig gitaarspel. Volgens mij heb ik ook nog een paar platen van Soft Machine en Gong waar-ie op meespeelt: latere albums met fusion-achtige muziek, die ik persoonlijk beter trek dan het eerdere werk van beide bands. Misschien moest ik me toch maar eens in 's mans solo-werk verdiepen.

R.I.P. Allan Holdsworth

Het einde van een groot tekstschrijver....

Zijn werk is ook vanuit ontwikkelingspsychologisch perspectief interessant. Van vaardigheidsontwikkeling (I can boogie) naar vorming van de identiteit (I am a lady)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.