menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
avatar van E-Clect-Eddy
R.I.P. ALESSANDRO ALESSANDRONI

grote hulp van Ennio Morricone bij bekende scores zoals The Good, the Bad and the Ugly.






avatar van Poles Apart
Clem Curtis (76), zanger van the Foundations, is ook overleden.

avatar van E-Clect-Eddy
RIP Clem Curtis

Twee van The Foundations klassiekers...






avatar van Poeha
R.I.P. Clemons Curtis

avatar van dix
dix
E-Clect-Eddy schreef:
R.I.P. ALESSANDRO ALESSANDRONI

grote hulp van Ennio Morricone bij bekende scores zoals The Good, the Bad and the Ugly.


Typisch iemand die iedereen wel eens gehoord heeft, maar die niemand bij naam kende. Ik ook niet.

avatar van Rockfan
E-Clect-Eddy schreef:
RIP Clem Curtis

Twee van The Foundations klassiekers...

(embed)

(embed)


In Build Me Up doet Clem Niet mee dacht ik....

avatar van E-Clect-Eddy
Ja, lees het op wikipedia terug dat Clem net vervangen was...


avatar van trebremmit
Zijn naam is misschien niet zo bekend maar wat hij gemaakt heeft des te meer.

R.I.P Ikutaro Kakehashi

808



avatar van PUbu
RIP Ikutaro Kakehashi, dankzij zijn Roland drumcomputer hadden bands als bv The Human Leaque, Depeche Mode etc etc etc een heel andere ontwikkeling gehad. En de muziek in de jaren 80 (en laat 70) nog even stilgestaan.

avatar van echoes
Roland, een van de grote synth en pro-audio merken, opgericht door Kakehashi, een pionier van de electronische muziekinstrumenten en mede bedenker van MIDI. Vele legendarische instrumenten gemaakt. Ik heb z'n bio hier liggen. Ga ik maar gauw eens lezen.

avatar van Ceasar
RIP Ikutaro Kakehashi.

Zonder de Roland TR 606, TR 808, TR 909, TB 303, Juno 106, JP8000 en Alpha Juno 1 en 2 had de dance muziek heel anders geklonken.
De Juno 60 en 106 en de Jupiter 4 en 8 zijn op ontzettend veel albums te horen: van synthpop tot new age, van disco tot hardrock, van middle-of-the-road tot progrock...
Kortom: een belangrijke man voor de muziekwereld.
Ik ga zo, als eerbetoon, wat van "zijn" synths bespelen...

avatar van notsub
RIP Paul O'Neill (Savatage, TSO)

avatar van gaucho
De producer die uitgroeide tot bandleider. Voor de muziek van de latere Savatage en vooral Trans Siberian Orchestra heb ik altijd wel een zwak gehad. Laatstgenoemde act zou zonder hem niet tot stand gekomen zijn, vermoed ik.

R.I.P. Paul O'Neill

Trans-Siberian Orchestra leader Paul O’Neill dead at 61 | Metal Insider - metalinsider.net

avatar van Von Helsing
RIP Paul O'Neill.

avatar van trebremmit
David Peel is op 6 april overleden, ik kende hem niet, maar dit nummer dan weer wel.



avatar van Ataloona
Album (je raadt het niet; 'Have a Marijuana') waar dat nummer op staat is ook wel een heuse hippieklassieker.

RIP David Peel

avatar van Shangri-la
Tenenkrommende tekst, maar desalniettemin R.I.P. David Peel.

avatar van vigil
R.I.P. Alan Griffiths

Na het vertrek van Curth Smith was hij een soort van de rechterhand van Orzabal bij Tears for Fears op de 2 albums die daarna kwamen (Elemental en Raoul). Ook was hij tourgitarist tijdens de Songs From The Big Chair tour.

Slechts 57

avatar van luigifort
vigil schreef:
R.I.P. Alan Griffiths

Na het vertrek van Curth Smith was hij een soort van de rechterhand van Orzabal bij Tears for Fears op de 2 albums die daarna kwamen (Elemental en Raoul). Ook was hij tourgitarist tijdens de Songs From The Big Chair tour.

Slechts 57


Jeetje

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
De naam is met toelichting een o-ja'tje.

R.I.P. Alan Griffiths

avatar van remcodulac
De site Ondergewaardeerde Liedjes meldt het overlijden van Ton van der Meer.

Geen familie, wel bij mijn ouders in de platenkast. RIP Ton.



avatar van nlkink
Ton van der Meer:

'k heb niets aan mijn leven, komkommer en kwel


RIP Ton

avatar van Bluebird
Hij hield van een korte rock en kon het niet alleen...... R.I.P. Ton


avatar van deedee
R.I.P. J. Geils.

Geweldig Blues gitarist van de J. Geils band. Luister bijv. het intro en rest van het gitaarspel van Serves your right to suffer op het Full House live album.
Ik herinner me nog dat de J. Geils Band regelmatig in ons land optrad, waaronder begin jaren '80 dat ze als voorprogramma, de Stones van het podium van de Kuip bliezen met hun opwindende optreden.

avatar van bikkel2
Met name de liveplaat Full House (1972) is een monument.
Al kwam ik daar veel later achter.
Ik leerde de band kennen ten tijden van Centerfold en Freeze Frame.

R.I.P J.Geils.

avatar van zaaf
Cry One More Time...

R.I.P. John Warren Geils Jr.

avatar van gaucho
deedee schreef:
Ik herinner me nog dat de J. Geils Band regelmatig in ons land optrad, waaronder begin jaren '80 dat ze als voorprogramma, de Stones van het podium van de Kuip bliezen met hun opwindende optreden.

Daar was ik ook bij, zomer '82, en ik kan dat bevestigen. Ze lieten een betere indruk achter dan de Stones zelf.
bikkel2 schreef:
Ik leerde de band kennen ten tijden van Centerfold en Freeze Frame.

Ik was net iets eerder: met het album Love stinks en het radiohitje Come back. Maar hoewel ik goede verhalen heb gehoord over hun periode daarvoor, heb ik me er nooit in verdiept. Moest er misschien toch nog maar eens van komen. Alleen jammer dat de aanleiding zo triest is...

R.I.P J.Geils

avatar van dazzler
Oprichter en gitarist The J. Geils Band ("Centerfold") overleden - deredactie.be

Freeze Frame van The J. Geils Band was het eerste liedje dat ik ooit op cassette zette.
Het gelijknamige album was de tweede langspeler die ik ooit kocht.

Hoewel zanger Peter Wolf en toetsenist Seth Justman de songwriters waren,
was gitarist J. Geils de oprichter en rots in de branding van de naar hem vernoemde band.

Het gitaarspel van Geils was zangerig en situeerde zich in de lagere regionen van de toonladder.
Uniek aan het geluid van zijn band was het samenspel tussen gitaar en mondharmonica.
Op hun best gingen Magic Dick en J. Geils solerend naadloos in elkaar over.



Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:01 uur

geplaatst: vandaag om 03:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.