MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. John Blackwell

west schreef:
John Blackwell? Nee he! Ik heb hem gezien als drummer bij zowel Prince als D'Angelo. 43 jaar....

Prince- en D'Angelo-drummer John Blackwell Jr. (43) overleden - show.nl
jr-43-overleden/

R.I.P. John

Bassist Nik West, met wie Blackwell jr. de laatste jaren geregeld optrad, plaatste opInstagram een eerbetoon aan de drummer. „Prince heeft zijn favoriete drummer terug en ik weet zeker dat hij en John een geweldige groove hebben daarboven”, aldus West, die eraan toevoegde dat hij Blackwell jr. als een broer van hem beschouwde.

John Blackwell was echt een fantastische drummer. Beroerde de vellen ook meesterlijk in de band van Justin Timberlake.

R.I.P.

Johnny B. Well, bring the beat!

RIP Mick Bund, bassist bij Felt en Saint Etienne en zanger bij Mexico 70

Heb een tijdje getwijfeld of mijn bericht hier wel past maar ik heb de knoop toch maar doorgehakt. De in Assen zeer bekende en geliefde Lex Gazendam, eigenaar van de muziekhandel Daisybell Music, is 3 juli jl. onverwacht overleden. Lex begon zijn zaak in 1979 en stond daarmee aan de wieg van talloze Asser bandjes. Zelf kwam ik er vanaf 1982. Gitaren, versterkers, snaren, snoeren en plectrums heb ik er gekocht. Een enkele keer was hij mijn geluidsman, tot volle tevredenheid.
Doordat de verhoudingen tussen Lex en zijn directe familie 'niet optimaal' waren werd deze week duidelijk dat de totale inboedel en daarna het pand verkocht wordt. De muziekscholen die ruimtes huurden bij Lex moesten halsoverkop hun spullen uit het pand halen, dit om eigendomsdiscussies te voorkomen. Tot verdriet van vele klanten/muzikanten zal de uitvaart van Lex op 10 juli in beperkte kring plaatsvinden. Met ingang van 3 juli heeft Assen geen muziekzaak meer. Dat is jammer maar het is altijd mogelijk dat iemand mogelijkheden ziet om in dat gat te springen. Wat ik veel erger vind is het feit dat iemand die bijna 40 jaren steun en toeverlaat was voor Asser muzikanten zo roemloos en stilletjes het toneel verlaat. Lex, ik zal je missen.

Sterkte Gert!

Hopelijk komt er snel een oplossing/alternatief voor deze muziekhandel

Triest bericht zeg.
Sterkte man en hopelijk komt er een alternatief.

zaaf
RIP Lex

nlkink schreef:
Heb een tijdje getwijfeld of mijn bericht hier wel past maar ik heb de knoop toch maar doorgehakt. De in Assen zeer bekende en geliefde Lex Gazendam, eigenaar van de muziekhandel Daisybell Music, is 3 juli jl. onverwacht overleden.

Misschien was je twijfel ingegeven door de onverkwikkelijke toestanden rond de 'afwikkeling'. Maar voor het overige is deze R.I.P. hier natuurlijk helemaal op zijn plaats. Ik kende de man niet, maar hij was ongetwijfeld vele jaren gepassioneerd met muziek bezig. Hij heeft jou rechtstreeks beïnvloed en zo te lezen de hele muziekscene in en rond Assen. Een digitale 'rouwkaart' lijkt me hier zeker op zijn plaats. Je bent vast niet de enige MuMe'er die hem goed kent.

Ik zou er zelf ook behoorlijk van ondersteboven zijn als iemand die ik al jaren zou kennen vanwege zijn werk in een muziekhandel plotseling zou overlijden.

R.I.P. Lex Gazendam derhalve en sterkte, Gert.

Christopher "Fresh Kid Ice" Wong Won, a founding member of rap group 2 Live Crew, died Thursday, according to his agent. He was 53.

De band Adrenaline Mob was gisteravond betrokken bij een vreselijk verkeersongeluk,.

Truck slams into Adrenaline Mob's RV on I-75 - News - Gainesville Sun - Gainesville, FL

De bassist David Zablidowsky is overleden.

RIP David Z.

Jemig, wat een vreselijk verhaal.

R.I.P. David Zablidowsky

Bonk schreef:
Jemig, wat een vreselijk verhaal.

R.I.P. David Zablidowsky

Hoop dat de rest van de band er goed vanaf weet te komen... Russell Allen is een groots zanger, een van mijn idolen binnen de progressieve metalwereld.. duimen!

RIP David Z !

Bizar verhaal. Rust in vrede Barbara Weldens.

Vreselijk en dat op die leeftijd...

Robert Gene "Red" West is vandaag overleden. Hij was één van Elvis' oudste vrienden. Hij kende Elvis nog van highschool. West kreeg gitaarles van Scotty Moore en ging ook liedjes schrijven, waarvan Elvis er diverse opnam, maar ook artiesten als Ricky Nelson en Pat Boone. Ook speelde hij in diverse Elvis films mee. Later is hij een gerespecteerd acteur geworden. Hij werd 81 jaar oud.

Chester Bennington, frontman van Linkin Park, zou vandaag overleden zijn. (klik). Absoluut niet mijn favoriete band, maar dit is toch triest nieuws.

dix
Nou moe ? leuk voor die kinderen van Cornell.

Wow, Linkin Park's muziek was ook niet mijn ding, maar dit is toch weer vreselijk nieuws.

R.I.P.

Casartelli (moderator)
Kan ik ook een keer een die-zag-ik-drie-weken-geleden-nog plaatsen

Sindsdien meer nog dan daarvoor vooral een antiheld, maar toch...
R.I.P. Chester Bennington

Ooit mijn favoriete band. Al een tijdje uit het oog verloren maar toch, echt schokkend nieuws.

Bizar nieuws. R.I.P. Chester

Gatverdamme kreeg net een appje van mn neefje dat Chester Bennington zelfmoord heeft gepleegd. Weer zo'n onverwacht rotmoment. Tot en met 2008 toch wel gevolgd waar de eerste twee albums toch sentiment waarde hebben met Crawling en Somewhere I belong als favorieten. Veel te jong 41 en een hoop kids die nu geen pa meer hebben. R. I. P.

Rudi1984
Jezus...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:33 uur

geplaatst: vandaag om 10:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.