MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Fats Domino

R.I.P. Fats Domino.

R.I.P. Fats Domino

R.I.P. Fats Domino. Wat hebben wij op je muziek gedanst... heel vroeger!

Altijd gedacht dat Fats onsterfelijk was!

Poeha schreef:
Fats

Een van de laatste der golden oldies.
R.I.P.
"I Found My Freedom"

Laten we ervoor zorgen dat we hem in ieder geval goed quoten:
I found my thrill
On Blueberry Hill.

AdrieMeijer Er zijn blijkbaar 2 versies van Blueberry Hill.

"I found my freedom" - versie - de versie die ook ik het beste ken.

Hij spreekt dat Thrill een beetje raar uit, maar hij zingt echt geen Freedom.

Hilarisch dit, is echt maar een versie, uiteraard met "thrill" (door Fats uitgesproken als "three-all").

Freedom

Sir Spamalot (crew)
R.I.P. Fats Domino, een grote "Dank je" voor een paar onvergetelijke nummers.

AdrieMeijer schreef:
(quote)

Laten we ervoor zorgen dat we hem in ieder geval goed quoten:
I found my thrill
On Blueberry Hill.

Vandaar ook mijn aanhalingstekens. Mijn persoonlijke beleving bij Fats. Ik heb van vroeger uit altijd "Freedom" verstaan. Was even voor mezelf, maar had het misschien beter weg kunnen laten, om deze misverstanden te voorkomen.

Maar goed daar gaat het niet om. De beste man is jammerlijk overleden.

R.I.P. Fats. Nog maar 'ns wat van zijn immer genietbare hits erdoorheen jagen deze avond.

Ik herinner me een interview van Bart Peeters met Fats Domino. Daarin zei Bart, dat Fats de King of Rock and Roll was. Fats echter vond dat Elvis dat was, maar Elvis wees in 1969 naar Fats Domino zeggende, daar zit de echte King of Rock and Roll.
RIP Fats Domino.

Weten ze al hoe het kwam?

Shalalalachen met jou ?

Bizar, ik heb het vandaag nog met mijn ouders over Gert Timmerman gehad. En het is nou niet bepaald iemand over wie ik het dagelijks heb.

RIP Gert, een grootheid in het Nederlandstalige repertoire.

Toch een paar ware klassiekers in zijn repertoire.

R.I.P. Gert

De platen van Gert Timmerman werden in mijn jeugd grijsgedraaid op de radio, vooral Ik Heb Eerbied Voor Jouw Grijze Haren. De onoprechtheid droop er vanaf, maar toch mag ik zijn liedjes nog graag horen.

R.I.P. Gert Timmerman

Mijn schoonvader, in 2012 op 94-jarige leeftijd overleden, ging over zijn nek als hij de naam Gert Timmerman hoorde. Dat was alleen en al vanwege Ik Heb Eerbied Voor Jouw Grijze Haren. En ik vond het bijzonder vermakelijk om de heer Timmerman ter sprake te brengen.

Ik hoop van harte dat voor jou een plekje hebben daarboven, Gert! En doe Bertus de groeten van mij.

johan de witt schreef:
RIP Gert, een grootheid in het Nederlandstalige repertoire.

Serieus?

Boudewijn de Groot... Frank Boeijen... Hazes... ja...

Maar Gert.Timmerman? Triest dat de man heen is gegaan. Zeker als je ziet in welke omstandigheden, dat verdient niemand.

Maar een grootheid in Nederlands repertoire? Niets dan goeds over de doden...maar is te veel eer hoor.... (naar mijn bescheiden mening dan..)

Misschien bedoelde hij het letterlijk. Gert Timmerman was beste een grote man. Overigens stonden Gert en Hermien in Nederland aan de wieg van de eerste stadionconcerten. In 1969 hebben ze het Olympisch Stadion uitverkocht. Meer dan 35.000 mensen zijn toen naar hun show gekomen.

In memoriam John Roffel: Het is mooi geweest, het boek kan dicht - Drenthe - DVHN.nl

Drummer van de band Mooi Wark. Hoewel het niet echt mijn muziek is heb ik ze wel een aantal keren live gezien, je ontkomt er bijna niet aan hier in Drenthe
Het was al een tijdje bekend dat hij longkanker had. R.I.P. voor de man met de perfecte achternaam voor een drummer.

RIP Jack Conrad

heeft meegeschreven aan deze hits van The Babys

en verder

RIP Liam Davison
(Gitarist Mostly Autumn)

Casartelli (moderator)
Inmiddels oud-gitarist, maar onderdeel van een groot deel van de bandgeschiedenis. Geen verdere details bekendgemaakt.

R.I.P. Liam Davison

Op 7 november overleed Paul Buckmaster (71). Hij was cellist, arrangeur, dirigent en componist. Hij heeft gewerkt met een indrukwekkende lijst artiesten: o.a. David Bowie (Spade Oddity), Rolling Stones, Bee Gees, Elton John, Miles Davis, Tears for Fears, Train, Carly Simon , Guns 'n' Roses, Kenny Rogers, Michael Bublé, Bon Jovi, Ben Folds, Heart, Taylor Swift, Live, Counting Crows, Lionel Richie, Stevie Kicks, Celine Dion, Grateful Dead, Blood, Sweat & Tears, Leonard Cohen, Harry Nilsson en zelfs Thijs van Leer.
R.I.P. Paul Buckmaster

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:02 uur

geplaatst: vandaag om 19:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.