Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 23 oktober 2017, 17:15 uur
R.I.P. Martin Eric Ain. Ik was nooit een grote fan van Hellhammer en Celtic Frost, maar ik erken heel goed hun invloed op Metal.
R.I.P. George Young. Wat moet ik hiervan zeggen? De medegrondlegger van het AC/DC geluid maar ook de medeproducer (het team Vanda & Young) van de eerste drie albums van het Australische Rose Tattoo.
R.I.P. George Young. Wat moet ik hiervan zeggen? De medegrondlegger van het AC/DC geluid maar ook de medeproducer (het team Vanda & Young) van de eerste drie albums van het Australische Rose Tattoo.
0
geplaatst: 23 oktober 2017, 22:37 uur
En natuurlijk die leuke single's met Flash and the Pan.
R.I.P. George Young
R.I.P. George Young
0
geplaatst: 24 oktober 2017, 08:08 uur
R.I.P. George Young. Voor mij vooral bekend als producer van AC/DC.
De famillie Young krijgt het de laatste jaren helaas flink voor de kiezen.
De famillie Young krijgt het de laatste jaren helaas flink voor de kiezen.
0
geplaatst: 24 oktober 2017, 18:23 uur
Scott Putesky, oud gitarist bij Marilyn Manson
Scott Putesky, ex-gitarist Marilyn Manson, overleden // Smash Press - smashpress.nl
Scott Putesky, ex-gitarist Marilyn Manson, overleden // Smash Press - smashpress.nl
0
geplaatst: 25 oktober 2017, 16:46 uur
Blueberry Hill zal nooit meer het zelfde zijn.
RIP Fats Domino
RIP Fats Domino
0
geplaatst: 25 oktober 2017, 16:59 uur
RIP Fats, al moet ik bekennen dat ik niet eens wist dat hij nog in leven was.
0
geplaatst: 25 oktober 2017, 17:05 uur
Gelukkig had Radio 5 het fatsoen om vanmiddag een paar nummers van Fats Domino te draaien. Laten we onze oude helden in ere houden.
R.I.P. Fats Domino
R.I.P. Fats Domino
0
geplaatst: 25 oktober 2017, 17:15 uur
En wat voor een held! In 2005 werd al eens gevreesd voor zijn leven maar gelukkig bleek hij Katrina overleefd te hebben.
Toch iemand met zo'n dertig (pre) top 40 hits op zijn.
R.I.P. Fats Domino
Toch iemand met zo'n dertig (pre) top 40 hits op zijn.
R.I.P. Fats Domino
0
geplaatst: 25 oktober 2017, 17:28 uur
Dan toch een koude herfst... gaat hard de laatste weken
RIP Antoine "Fats" Domino Jr.
Twee van zijn hits stonden op een verzamelaar die ik graag luisterde als jochie...
RIP Antoine "Fats" Domino Jr.
Twee van zijn hits stonden op een verzamelaar die ik graag luisterde als jochie...

1
geplaatst: 25 oktober 2017, 17:37 uur
Fats 
Een van de laatste der golden oldies.
R.I.P.
"I Found My Freedom"
Fats Domino, Early Rock ’n’ Roller With a Boogie-Woogie Piano, Is Dead at 89 - The New York Times - nytimes.com

Een van de laatste der golden oldies.
R.I.P.
"I Found My Freedom"
Fats Domino, Early Rock ’n’ Roller With a Boogie-Woogie Piano, Is Dead at 89 - The New York Times - nytimes.com
0
geplaatst: 25 oktober 2017, 17:54 uur
Ja, Fats Domino of te wel "The Fat Man". Ook hij behoort niet meer tot de levenden. Volgens mij was dit een van zijn eerste recordings.
Uit 1949, mijn geboortejaar.
R.I.P. Fats
Uit 1949, mijn geboortejaar.
R.I.P. Fats
0
geplaatst: 25 oktober 2017, 18:30 uur
Rip George Young en Fats Domino.
George Young die te samen met de nederlander Harry van de Berg met de Easybeats de monsterhit Friday on my mind scoorden. Als schrijvers duo Vanda Young hits schreven als Love is in the Air maar ook de band Flash & the Pan vormden. Ze hadden vaak zo n meeslepende ritme in hun nummers zitten. Hij produceerde ook enkele platen van AC/DC waarin zijn broers zaten. En nog meer dus.
Fats Domino, ik was gek op de single Bleuberry Hill die in jaren zeventig opnieuw werd uitgebracht. Kochtte toen een elpee van hem met dit nummer, het bleek een live album van hem te wezen. Deze heb ik letterlijk grijs gedraaid. Lol.
Mijn vader hield van Perry Como en Sinatra etc....maar Fats Domino vond hij ook leuk.
Fats was de brug tussen blank en zwart.
George Young die te samen met de nederlander Harry van de Berg met de Easybeats de monsterhit Friday on my mind scoorden. Als schrijvers duo Vanda Young hits schreven als Love is in the Air maar ook de band Flash & the Pan vormden. Ze hadden vaak zo n meeslepende ritme in hun nummers zitten. Hij produceerde ook enkele platen van AC/DC waarin zijn broers zaten. En nog meer dus.
Fats Domino, ik was gek op de single Bleuberry Hill die in jaren zeventig opnieuw werd uitgebracht. Kochtte toen een elpee van hem met dit nummer, het bleek een live album van hem te wezen. Deze heb ik letterlijk grijs gedraaid. Lol.
Mijn vader hield van Perry Como en Sinatra etc....maar Fats Domino vond hij ook leuk.
Fats was de brug tussen blank en zwart.
0
geplaatst: 25 oktober 2017, 19:38 uur
R.I.P. Fats Domino.
Toch wel een van de pioniers, met een onmiskenbaar eigen zangstijl en toetsenaanslag.
R.I.P. ook George Young, een van de meest bepalende mensen in de Australische muziekscene, vooral als de ene helft van het duo Vanda & Young. De AC/DC- en Easybeats-connecties worden het vaakst genoemd, maar ik steek ook mijn duim omhoog voor de altijd fijne poprock van Flash & the Pan en zijn vele productiewerk voor andere bands van 'down under'.
Bij mij persoonlijk is-ie onsterfelijk als mede-componist (samen met Harry Vanda natuurlijk) van een van de meest electrificerende rocknummers ooit: Evie (parts 1,2 & 3) van Easybeats-zanger Stevie Wright.
Toch wel een van de pioniers, met een onmiskenbaar eigen zangstijl en toetsenaanslag.
R.I.P. ook George Young, een van de meest bepalende mensen in de Australische muziekscene, vooral als de ene helft van het duo Vanda & Young. De AC/DC- en Easybeats-connecties worden het vaakst genoemd, maar ik steek ook mijn duim omhoog voor de altijd fijne poprock van Flash & the Pan en zijn vele productiewerk voor andere bands van 'down under'.
Bij mij persoonlijk is-ie onsterfelijk als mede-componist (samen met Harry Vanda natuurlijk) van een van de meest electrificerende rocknummers ooit: Evie (parts 1,2 & 3) van Easybeats-zanger Stevie Wright.
0
geplaatst: 25 oktober 2017, 19:51 uur
R.I.P Fats Domino
Gezien zijn 89 jaar niet geheel verrassend.
Toch weer een legend minder.
Blueberry Hill forever.
Gezien zijn 89 jaar niet geheel verrassend.
Toch weer een legend minder.
Blueberry Hill forever.
0
geplaatst: 25 oktober 2017, 20:15 uur
R.I.P. Fats Domino
Inderdaad, pionier en grondlegger en daarmee één van de allergrootsten uit zijn tijd.
Inderdaad, pionier en grondlegger en daarmee één van de allergrootsten uit zijn tijd.
0
geplaatst: 25 oktober 2017, 20:15 uur
R.I.P. Fats Domino, het zoveelste slachtoffer van de onverbiddelijke Ramsey Curse ?
1
geplaatst: 25 oktober 2017, 20:23 uur
Rond 1975 werd er op televisie een liveconcert van Fats Domino uitgezonden. Mijn vader kwam de volgende dag thuis met een Best Of of Greatest Hits album. Wat hebben we dat album vaak gedraaid. Toch cool om iets te kunnen draaien wat iedereen in ons gezin leuk vond. Thanks Fats!
0
geplaatst: 25 oktober 2017, 20:23 uur
0
geplaatst: 25 oktober 2017, 20:54 uur
Good old fats, respectabele leeftijd als dooddoener. Weer een oude legende weggevaagd.
RIP
RIP
0
geplaatst: 25 oktober 2017, 21:52 uur
RIP Fats Domino
New Orleans legend die zoveel mooie, swingende en tijdloze muziek maakte. Nog altijd even genietbaar.
Fats, bedankt!
New Orleans legend die zoveel mooie, swingende en tijdloze muziek maakte. Nog altijd even genietbaar.
Fats, bedankt!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.