MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Sir Spamalot (crew)
R.I.P. Martin Eric Ain. Ik was nooit een grote fan van Hellhammer en Celtic Frost, maar ik erken heel goed hun invloed op Metal.

R.I.P. George Young. Wat moet ik hiervan zeggen? De medegrondlegger van het AC/DC geluid maar ook de medeproducer (het team Vanda & Young) van de eerste drie albums van het Australische Rose Tattoo.

En natuurlijk die leuke single's met Flash and the Pan.

R.I.P. George Young

R.I.P. George Young. Voor mij vooral bekend als producer van AC/DC.
De famillie Young krijgt het de laatste jaren helaas flink voor de kiezen.

Blueberry Hill zal nooit meer het zelfde zijn.
RIP Fats Domino

R.I.P. Fats Domino. 89 jaar geworden.

Misterfool
R.I.P Fats Domino

R.I.P.

RIP Fats, al moet ik bekennen dat ik niet eens wist dat hij nog in leven was.

Gelukkig had Radio 5 het fatsoen om vanmiddag een paar nummers van Fats Domino te draaien. Laten we onze oude helden in ere houden.

R.I.P. Fats Domino

En wat voor een held! In 2005 werd al eens gevreesd voor zijn leven maar gelukkig bleek hij Katrina overleefd te hebben.

Toch iemand met zo'n dertig (pre) top 40 hits op zijn.

R.I.P. Fats Domino

Dan toch een koude herfst... gaat hard de laatste weken

RIP Antoine "Fats" Domino Jr.

Twee van zijn hits stonden op een verzamelaar die ik graag luisterde als jochie...

Ja, Fats Domino of te wel "The Fat Man". Ook hij behoort niet meer tot de levenden. Volgens mij was dit een van zijn eerste recordings.

Uit 1949, mijn geboortejaar.

R.I.P. Fats

Eén van de eerste rock'n roll-helden.

R.I.P. Fats Domino

Rip George Young en Fats Domino.
George Young die te samen met de nederlander Harry van de Berg met de Easybeats de monsterhit Friday on my mind scoorden. Als schrijvers duo Vanda Young hits schreven als Love is in the Air maar ook de band Flash & the Pan vormden. Ze hadden vaak zo n meeslepende ritme in hun nummers zitten. Hij produceerde ook enkele platen van AC/DC waarin zijn broers zaten. En nog meer dus.

Fats Domino, ik was gek op de single Bleuberry Hill die in jaren zeventig opnieuw werd uitgebracht. Kochtte toen een elpee van hem met dit nummer, het bleek een live album van hem te wezen. Deze heb ik letterlijk grijs gedraaid. Lol.
Mijn vader hield van Perry Como en Sinatra etc....maar Fats Domino vond hij ook leuk.
Fats was de brug tussen blank en zwart.

RIP voor deze echte grondlegger van de Rock N Roll

R.I.P. Fats Domino.

Toch wel een van de pioniers, met een onmiskenbaar eigen zangstijl en toetsenaanslag.

R.I.P. ook George Young, een van de meest bepalende mensen in de Australische muziekscene, vooral als de ene helft van het duo Vanda & Young. De AC/DC- en Easybeats-connecties worden het vaakst genoemd, maar ik steek ook mijn duim omhoog voor de altijd fijne poprock van Flash & the Pan en zijn vele productiewerk voor andere bands van 'down under'.

Bij mij persoonlijk is-ie onsterfelijk als mede-componist (samen met Harry Vanda natuurlijk) van een van de meest electrificerende rocknummers ooit: Evie (parts 1,2 & 3) van Easybeats-zanger Stevie Wright.

R.I.P Fats Domino

Gezien zijn 89 jaar niet geheel verrassend.
Toch weer een legend minder.
Blueberry Hill forever.

R.I.P. Fats Domino
Inderdaad, pionier en grondlegger en daarmee één van de allergrootsten uit zijn tijd.

R.I.P. Fats Domino, het zoveelste slachtoffer van de onverbiddelijke Ramsey Curse ?

Rond 1975 werd er op televisie een liveconcert van Fats Domino uitgezonden. Mijn vader kwam de volgende dag thuis met een Best Of of Greatest Hits album. Wat hebben we dat album vaak gedraaid. Toch cool om iets te kunnen draaien wat iedereen in ons gezin leuk vond. Thanks Fats!

Rust in vrede ats Domino. Bedankt voor de vrolijke noot.

Gretz schreef:
de onverbiddelijke Ramsey Curse ?

Aaron is een serial killer

Rudi S schreef:
(quote)

Aaron is een serial killer

Dodental is de 20 wel al ruim gepasseerd.

Good old fats, respectabele leeftijd als dooddoener. Weer een oude legende weggevaagd.

RIP

RIP Fats Domino

New Orleans legend die zoveel mooie, swingende en tijdloze muziek maakte. Nog altijd even genietbaar.

Fats, bedankt!

RIP Fats Domino

R.I.P. Fats

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:04 uur

geplaatst: vandaag om 14:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.