MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Yup, ik ken 'm van de credits van een heleboel goede albums, vooral uit de jaren zeventig en in het bijzonder van Elton John. Ik voeg ook graag nog even de strings van Without you van Harry Nilsson en Moonlight Mile van de Stones toe aan de lijst.
Hij bleef tot het laatst actief, deze eeuw bijvoorbeeld ook nog op Drops of Jupiter van Train en op nummers van The Counting Crows. Al zie ik dat Ceasar die ook allemaal al noemt.

Een grote jongen op zijn vakgebied, zoveel is duidelijk: Paul Buckmaster - Wikipedia - en.wikipedia.org

R.I.P. Paul Buckmaster

R.I.P. Paul Buckmaster, arrangeur met een bijzonder indrukwekkend CV maar voor mij vooral de man van de strijkersarrangementen op de vroegste platen van mijn grote jeugdliefde Elton John.

RIP Paul Buckmaster..

verantwoordelijk voor het orkest bij dit nummer

Hans Vermeulen (o.a. Sandy Coast) schijnt te zijn overleden.
Melding van gedaan door z'n vrienden Ferry Maat en Rudy ‘Bennett’ v/d Berg (The Motions).

Ik hoor het net ook
Sandy Coast de eerste band die ik ooit live zag

R.I.P. Hans Vermeulen

dix
Oww ... Hans Vermeulen. Da's toch een bescheiden monument in de Nederpop. Heeft ook veel voor carrières van anderen betekend.

Sandy Coast was een van mijn eerste favoriete bands van Nederlandse bodem.

R.I.P. Hans Vermeulen.

True love that's a wonder, een absolute Nederpop-, wat zeg ik? pópklassieker. R.I.P. Hans Vermeulen.

zaaf
RIP Hans Vermeulen

Hendrik68
Hans Vermeulen. Hierbij 1 van de nummers die na de eerste beluistering nooit meer uit mijn hoofd is verdwenen. Laat dit nummer maar nummer 1 in de top2000 worden. Wat dat betreft overlijdt hij op een prima tijd in het jaar. Rust in vrede Hans.

R.I.P. Hans Vermeulen

Inmiddels op diverse nieuwsmedia bevestigd. Onverwacht en op 70-jarige leeftijd. Dit komt wel hard binnen.
Hij heeft prachtige songs geschreven, natuurlijk eerst en vooral met Sandy Coast, maar ook met zijn soloplaat uit de jaren zeventig en als ontdekker van Anita Meyer, van wie ik haar debuutalbum ook prima vind. En die LP van Rainbow Train herbergt ook enkele parels.
Goeie zanger ook, herkenbare stem met eigen geluid.

Een groot verlies...

R.I.P. Hans Vemeulen

Hans Vermeulen, een van Neerlands grootste artiesten, componist, zanger, producer... True love that's a wonder, prachtig, hij produceerde House for sale van Lucifer, en The alternative way, op de vocalen na helemaal zijn prestatie, nog altijd onverwoestbaar. En de allermooiste, een nummer dat altijd al de rillingen over mijn rug deed lopen, Capital punishment.

sandy coast - capital punishment

R.I.P. Hans Vermeulen

Rust in vree Hans Vermeulen en bedankt voor de fijne songs.

Ik las het op zijn Facebook pagina, R.I.P. Hans. Een van mijn favoriete nummers van Sandy Coast:

R.I.P. Hans Vermeulen.

Onvoorstelbaar veel geschreven en gedaan voor de Nederlandse muziek.
Maar ook dit: True love that's a wonder uit 1971. Het is sinds die tijd nooit meer uit mijn hoofd gegaan, je hoefde niet meer te vragen "hoe ging het ook al weer". Dat is componeren op het allerhoogste niveau.

Dat is geschreven door zijn broer Jan Vermeulen, maar evengoed een fantastische prestatie natuurlijk. Al was het maar omdat het ook huiveringwekkend door Hans gezongen wordt.

Ik kwam een mooie, door Hans zelf geschreven levensloop tegen op zijn eigen website, met veel details over zijn muzikale loopbaan en de hoogtepunten daarvan:
http://www.hansvermeulen.nl/wie%20is%20hans.htm

En een mooi overzichtsartikel van Wouter Bessels, die volgens mij ook wel eens post op deze site:
Plaat voor je kop 96: Hans Vermeulen - coevordenhuisaanhuis.nl - Uit - Blogs
De Nederlandse Paul McCartney, noemt hij hem. Ik vind het niet te vergezocht: Hans Vermeulen was een songsmid van een niveau waarvan Nederland er maar weinig gekend heeft.

Ik ben momenteel eigenlijk wel erg nieuwsgierig naar dat tweede album van Rainbow Train (toen simpelweg The Train geheten), Gentlemen street uit '79. Maar ik geloof niet dat ik het ooit ben tegengekomen op mijn zoektochten. Misschien harder zoeken...

Natuurlijk, triest dat hij ons ontvallen is. Maar hij heeft een mooi en rijk leven gehad. Rijk in de eerste plaats in muzikale zin, en met veel vrienden. Want ja, die belastingschuld heeft hem nog lang achtervolgd, zo te lezen...

R.I.P. Hans Vermeulen

Ik heb ooit alle moed verzameld en een email bericht naar hem gestuurd. Dat was naar aanleiding van de aanschaf van een compilatie-CD met hits van Sandy Coast. Ik had er niet veel verwachtingen van behalve een plichtmatig 'dank voor je bericht etc.' maar had al de volgende dag een alleraardigste bericht terug. Inhoudelijk ook nog aan de persoonlijke kant. We hebben een paar keer wat uitgewisseld en met kerst kreeg ik dat jaar een digitale kerstkaart met een foto van een tuin met twee gebouwen waarop hij naast 'prettige kerstdagen' ook nog pijlen had getekend waarbij stond: 'hier woon ik' en 'hier werk ik'.
Een hele aardige man.
We'll Meet Again!

Treurig einde zeg voor Chuck Mosley, ken hem van de eerste twee albums van Faith No More.

We Care a Lot is zeker wel een classic. R.I.P Chuck Mosley.

Tss, daar gaat mijn held Fred Cole. Sinds 1990 toch wel een keer of 6 live gezien in Vera.
Walking on my grave. De maan sterft voorgoed.

Heb hem ontdekt met The Lollipoppe Shop. You Must Be A Witch helemaal grijsgedraaid. Leek me echt zo'n onverwoestbare rocker. Maar nee

Chuck Mosley ook triest, zo jong nog.

dix
Fred Cole

Dead Moon, ooit op oudejaarsnacht in Berlijn in een kelder mogen zien. Toch een soort White Stripes avant la lettre.

Hendrik68
R.I.P. Ad van Meurs. Ook bekend als The Watchmán. Slechts 64 jaar.
https://www.ed.nl/eindhoven/easy-rider-van-de-peel-ad-van-meurs-overleden~a3514863/

RIP Chuck Mosley

Schrik, Ad van Meurs overleden. Ik had er geen idee van dat het zo slecht met hem ging. Een groot verlies. Ik ben heel blij dat ik hem in februari nog heb zien optreden op het Roots in Heaven Festival in Haarlem.

RIP Ad van Meurs.

Slik, the Watchman, Ad van Meurs. Vaak mogen zien in de jaren 90 en 00. Ambassadeur van de betere folk en blues. Weep on Willow!

Bedankt voor je bijdrage aan de blues/roots/folk muziek in Nederland. Actief als muzikant en als initiatiefnemer van het geweldige ‘Ad van Meurs presenteert’ op maandagavond in Mijnheer Frits.
R.I.P. Ad van Meurs

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:52 uur

geplaatst: vandaag om 14:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.