MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
RIP Fast Eddie Clarke...
Motorhead ex “Fast” Eddie Clarke dead at 67 - Classic Rock - teamrock.com
Niemand meer over van de klassieke bezetting...

Sir Spamalot (crew)
R.I.P. Fast Eddie.

R.I.P. Eddie Clarke

R.I.P Eddie Clarke

R.I.P. Fast Eddie.

R.I.P. Eddie

Dolores O'Riordan, zangeres van The Cranberries, is onverwachts overleden op slechts 46-jarige leeftijd.

Cranberries singer Dolores O'Riordan dies aged 46 - BBC News

R.I.P. Dolores O'Riordan

R.I.P. Dolores

Casartelli (moderator)
wtf

Misterfool
R.I.P Dolores O´Riordan.

(Zombie krijgt nu wel een heel dubbele bijklank )

Ik lees dat ze in mei gediagnosticeerd was met een bipolaire stoornis. Het ging geestelijk dus niet goed met haar, ik weet niet of er een connectie is met haar dood...

Onweerwolf
Whoaah. Damn zeg.

Wat vreselijk.

RIP Dolores

Daar gaan we weer. Rip

OMG! zo jong!!!

Dat is schrikken.

R.I.P. Dolores

R.I.P Dolores. Slechts 46 jaar geworden...?

Beetje over haar geschiedenis gelezen. Niet om vooruit te lopen op iets, maar ze had helemaal geen gemakkelijk leven. Ik had er geen enkel benul van...

R.I.P. Dolores

Mijn vader had No Need to Argue in de kast staan en daar heb ik als prille tiener heel veel naar geluisterd. Ze gaven ook een heel fijne Tiny Desk sessie een aantal jaar terug.

Haar stemgeluid zal ik niet missen, maar veel te jong natuurlijk. Triest. Moeder van kids...

Rip

RIP Dolores tragisch.

Onweerwolf
Het doet mij persoonlijk meer dan de meeste artiesten die recentelijk zijn heengegaan muv Luc de Vos wellicht. Zombie was voor mij een ijkpunt in mijn jeugd. De grootste hit van alle jaren dat ik mijn eigen wekelijkse hitlijst bijhield en nog altijd een persoonlijk top 100 aller tijden nummer. Een volstrekt briljante single mijns inziens.

Maar ook daarna vond ik dat de band erg sterke albums maakte, voornamelijk met weinig fillers, iets waar ik vaak mijn handen aan heb gebrand bij andere bands met 1 a 2 sterke nummers op albums die verder nauwelijks de moeite zijn. 'Bury The Hatchet' heb ik stukgedraaid en 'Roses' vind ik een van de beste albums van het huidige decennium.

Tevens vond ik haar een ontzettend knappe dame om te zien.

Van haar stemgeluid moet je uiteraard houden maar ik vond haar toch wel een van de allerbeste zangeressen aller tijden.

R.I.P. Dolores, zo jong nog maar

Hier opvallende gelijkenissen met OWW. Ik kende Linger al, maar Zombie sloeg in als een bom. Eén van mijn meest gedraaide nummers uit mijn puberteit en een van de grootste hits van mijn persoonlijke hitparade die ik die jaren bijhield. Destijds No Need To Argue helemaal grijsgedraaid, eigenlijk was Cranberries wel een van mijn favoriete bands in die tijd, tot mijn smaak wat alternatiever werd. Maar nog steeds kan ik wel veel van hun muziek genieten. Afgelopen jaar veel naar Dreams geluisterd en ook haar recente werk met D.A.R.K. is mooi en deed me weer realiseren hoe fijn haar stem is:

Al met al een groot schok.

Onweerwolf
Ja, wij zijn dan ook ongeveer even oud Herman, ik word volgende week 39 en jouw 40e komt er dit jaar ook ergens aan als ik het goed heb. We zaten dus precies op hetzelfde moment in onze puberteit.

In mijn ervaring kwamen in het kielzog van Nirvana en Pearl Jam steeds meer alternatieve gitaarbands doorbreken in de mainstream inclusief top 40 hits. Met 'Zombie' werd dat proces vervolmaakt. Het sloeg inderdaad in als een bom.

Het was een instant hit en klassieker. Ik zag destijds de première op een van de muziekzenders en was direct compleet verkocht. Ik weet nog dat ik niet kon geloven wat ik had gehoord. De volgende dag op school had werkelijk iedereen het over 'Zombie' en ik heb toen ook direct de single gekocht en compleet stukgedraaid. Honderden keren heb ik het nummer gehoord. Dat is iets wat vermoedelijk nooit meer zal gebeuren.

Heftig. 46 jaar.

Zo jong nog. Ze had problemen.

Zie berichtje hieronder ook.

https://www.bd.nl/show/zangeres-the-cranberries-plotseling-overleden~a5316cb9/

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:28 uur

geplaatst: vandaag om 18:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.