MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
De singles zijn geweldig, maar met Baby Pop heeft ze ook van de beste Franstalige albums op haar naam staan.

RIP France Gall

Martial
France Gall met haar mooie blonde haren is niet meer .....

weer een maand verder na het overlijden van Johnny Hallyday verliest Frankrijk weer een grote ster
Met Hallyday had ik niet zoveel maar met France Gall wel ,vooral wat mij betreft het werk en de meeste albums ('75- 92) van/met haar toenmalige echtgenoot/Componist Michael Berger waren van goed niveau,ook haar Livealbums klinken vaak sfeervol en goed

Bij de meeste mensen hier in NL is ze vnl bekend als een '60's ster en Winnares van het songfestival in 1965 met het onvergetelijke Poupée de cire, poupée de son (Serge Gainsbourg) ,en is wss voor mij ook het mooiste winnende liedje ooit

Mijn Favoriete album ; Babacar uit '78

R.I.P. France Gall

Een legend met een dwarsfluit is overleden (76 jr)

RIP Ray Thomas

Zijn bekendste zelfgeschreven en gezongen nummer

Ray Thomas, ja die voegde met zijn dwarsfluit toch wel heel wat toe aan het vaak dromerige geluid op die zeven essentiele Moody Blues-platen. En Legend of a mind is inderdaad een prachtige epic.

Met France Gall had ik niet zo veel. Ik ken haar eigenlijk alleen van die feiten die teus opnoemt, plus haar bij mijn weten enige latere Nederlandse hit Il jouait au piano debout. O ja, en haar duetsingle met Elton John, Les aveux. Daar houdt het wel mee op. Wel kan ik me voorstellen dat Frankrijk na Johnny Hallyday opnieuw een icoon verliest.

R.I.P. Ray Thomas

R.I.P. France Gall

R.I.P. France Gall, zangeres van het allerbeste Songfestivalnummer ooit.

Misterfool
R.I.P Ray Thomas.

Naast het voornoemde legend of a Mind, denk ik ook vooral aan die prachtige fluitsolo in Nights in White Satin.

Met grote droefheid verneem ik het verlies van een mijn favoriete Franse zangeressen en Songfestivalartiesten.

Voor mijn plechtige communie kreeg ik van mijn oma een songfestivalcd met daarop ook Poupée De Cire, Poupée De Son. Een tijdje later kocht ik het album Babacar op cd.

Mijn liefde voor de muziek van France Gall is nooit meer gestopt.

R.I.P. France Gall

Vous êtes maintenant dans le paradis blanc avec Michel Berger.

R.I.P. Ray Thomas bedankt voor de mooie fluitsolo in Nights In White Satin

CHIEP (crew)
RIP, Peter van Dam

R.I.P. Ray Thomas.

Wat een zwarte dag , France Gall en nog meer favoriet the Moody Blues , dus Ray Thomas
raakt me ook goed
,76 is een mooie leeftijd ......maar toch

R.I.P.

Oei, Ray Thomas, een (voormalig) lid van een band die al vanaf mijn vroegste jeugd met mij meereist... Hij was zelfs al aanwezig in de oerbezetting van Go now. R.I.P. Ray Thomas.

RIP France Gall. Had ik niet aan zien komen. Toevallig gisteren nog over haar muziek verteld aan mijn vriendin, toen we ergens Ella Elle l'a hoorde. Dat nummer is dik jeugdsentiment, maar tegenwoordig draai ik toch vooral de fijne platen uit de jaren '60 zoals Baby Pop en 1968. Nerfetiti, Laisse Tomber Les Filles en het dubbelzinnige door Serge Gainsbourg geschreven Les Sucettes zijn mijn favoriete nummers.

RIP Ray Thomas...
Moody Blues-oprichter Ray Thomas (76) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
(Als er een hemel bestaat zit ie nou te kletsen met mijn moeder...)

gaucho schreef:
Met France Gall had ik niet zo veel. Ik ken haar eigenlijk alleen van die feiten die teus opnoemt, plus haar bij mijn weten enige latere Nederlandse hit Il jouait au piano debout.

Ella Elle L'a was eind jaren '80 ook nog een klein hitje.

R.I.P. France Gall

zaaf
RIP France Gall dans mon coeur

R.I.P Ray Thomas, Legend of a Mind.

R.I.P France Gall

R.I.P Ray Thomas.

R.I.P Ray Thomas.

R.I.P France Gall

Arrie schreef:
Ella Elle L'a was eind jaren '80 ook nog een klein hitje.

Nu je het zegt, ja. Dat nummer ken ik ook nog wel. Ik had alleen niet meteen door dat het van haar was.

Chris Tsangarides, ik ken zijn naam van de 'credits' van behoorlijk van stevige albums, met name Thin Lizzy en Y&T. Heeft een hoop moois vastgelegd. Zeker niet alleen metal overigens, het staat me bij dat ik zijn naam ook ben tegengekomen op platen van Japan en Brand X.

R.I.P. Chris Tsangarides

R.I.P France Gall

R.I.P Ray Thomas

Ray Thomas, schrijver, fluitist en zanger van een van mijn favoriete songs aller tijden, al sinds de tijd dat de man waarover het lied gaat nog leefde.
kippenvel

dix
Van een uitkijkplatform gedonderd?
Niet goed uitgekeken dus.

Denise LaSalle R.I.P.

Laatst nog een verzamelalbum van gekocht, prima zangeres.

R.I.P.  Mikio Fujioka

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:50 uur

geplaatst: vandaag om 18:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.