Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
3
geplaatst: 19 juni 2018, 19:26 uur
De wandaden die hij heeft begaan rechtvaardigen zijn dood niet maar zijn muziek rechtvaardigt ook zijn wandaden niet. Er sterven in de VS dagelijks bijna 100 mensen door wapengeweld. Dat is voor mij het drama in dit nieuws waar ik even bij stil wil blijven staan.
0
thrm
geplaatst: 19 juni 2018, 23:41 uur
The Real Story of Rapper XXXTentacion | Miami New Times - miaminewtimes.com
Hier mist de wereld niks aan
Hier mist de wereld niks aan
1
zaaf
geplaatst: 20 juni 2018, 06:58 uur
Vroegtijdig overlijden moet blijkbaar vaak tot idiote uitspraken leiden. Ook weer op deze bladzijde. Dank voor jullie portie.
0
geplaatst: 20 juni 2018, 07:15 uur
Klopt. Best smakeloos. Het artikel dat Slowgaze deelde tikt de nagel wel op de kop.
0
geplaatst: 20 juni 2018, 09:03 uur
Slowgaze schreef:
Prima, genuanceerd artikel op Hiphop in je Smoel: Je hoeft niet blij te zijn dat XXXTENTACION dood is, en je hoeft hem ook niet heilig te verklaren.
Prima, genuanceerd artikel op Hiphop in je Smoel: Je hoeft niet blij te zijn dat XXXTENTACION dood is, en je hoeft hem ook niet heilig te verklaren.
Dit ja. RIP
0
geplaatst: 20 juni 2018, 09:30 uur
zaaf schreef:
Vroegtijdig overlijden moet blijkbaar vaak tot idiote uitspraken leiden. Ook weer op deze bladzijde. Dank voor jullie portie.
Dat mes snijdt voor mij wel een beetje aan twee kanten in dit geval. De verheerlijking van een, volgens alle verhalen, zeer manipulatieve extreem gewelddadige vrouwenmishandelaar (bbq-vork wtf) wat de afgelopen dagen op social media gebeurt vind ik ook redelijk hallucinant. Wat dat betreft is dat artikel inderdaad een genuanceerde blik die de moeilijkheid goed verwoordt. Net als de reactie van Kronos hier overigens.Vroegtijdig overlijden moet blijkbaar vaak tot idiote uitspraken leiden. Ook weer op deze bladzijde. Dank voor jullie portie.
6
geplaatst: 20 juni 2018, 09:50 uur
Wat een opmerkelijke correctheid weer. Op het graf van Charles Manson mochten we in dit topic toch ook ongegeneerd pissen, en zijn plaat was stukken beter 

2
geplaatst: 20 juni 2018, 11:55 uur
Ik ben dan zo’n correct figuur, want ik vind het zeker niet normaal om berichten te plaatsen in de strekking dat het goed is dat ie dood is (en ik ben ook zeker niet degene die op Manson’s graf heeft gedanst). Ik vond het muzikaal een interessante jongen, die X, maar daar gaat het niet eens om. Het was ook gewoon een mens. Op internet wordt nu soms haast z’n moord goedgepraat omdat X zelf ook grote fouten heeft gemaakt. Sowieso werd ie daar gewoon voor berecht, maar bovendien vind ik het echt te ver gaan om dan als buitenstaanders lekker te roepen dat die jongen dit heeft verdiend, of dat het goed is dat we van hem af zijn. Bovendien trachtte die jongen wel zijn leven te beteren en een positieve invloed te hebben via zijn muziek en vlogs (maar al was dat niet zo...).
2
geplaatst: 20 juni 2018, 12:00 uur
Arrie schreef:
... Bovendien trachtte die jongen wel zijn leven te beteren en een positieve invloed te hebben via zijn muziek en vlogs.
... Bovendien trachtte die jongen wel zijn leven te beteren en een positieve invloed te hebben via zijn muziek en vlogs.
Dat is de vraag, hier begint al enigszins het heilig verklaren. Als Joran vd Sloot morgen een hiphop-plaat uitbrengt, wordt ie daar dan een beter mens van? Nee toch.
0
geplaatst: 20 juni 2018, 12:05 uur
Dat die jongen constant met vuur speelde is wel duidelijk, dus dat het vroeg of laat uit de hand zou gaan lopen moet voor niemand een verrassing zijn. Desondanks blijft het tragisch, maar muzikaal gezien ben ik niet in rouw. Uiteraard wel veel condoleances voor de mensen die hem wél liefhadden.
3
geplaatst: 20 juni 2018, 12:05 uur
dix schreef:
Dat is de vraag, hier begint het heilig verklaren. Als Jordan vd Sloot morgen een hiphop-plaat uitbrengt, wordt ie daar een beter mens van? Nee toch.
(quote)
Dat is de vraag, hier begint het heilig verklaren. Als Jordan vd Sloot morgen een hiphop-plaat uitbrengt, wordt ie daar een beter mens van? Nee toch.
Hoe is dit heilig verklaren? Ik had die zin weg moeten laten, want als hij die dingen niet had gedaan, had het niks veranderd aan mijn mening.
Ik vind het gewoon treurig dat het als normaal wordt gezien om over iemands lijk te pissen als die persoon foute dingen heeft gedaan, en het als ‘opmerkelijke correctheid’ wordt gezien om daar afkeurend tegenover te staan. Dat betekent niet dat we zijn misdaden hoeven te negeren of goed te praten. Ik sta ook heel negatief tegenover die daden. Maar iemands dood goedkeuren vind ik toch een flinke stap verder gaan, een gevaarlijke stap zelfs.
3
geplaatst: 20 juni 2018, 12:29 uur
Arrie schreef:
Maar iemands dood goedkeuren vind ik toch een flinke stap verder gaan, een gevaarlijke stap zelfs.
Maar iemands dood goedkeuren vind ik toch een flinke stap verder gaan, een gevaarlijke stap zelfs.
Ik lees terug dat er users niet rouwig om zijn dood zijn en dat er users vinden dat de wereld niets aan hem gaat missen, maar ik lees nergens goedkeuring.
0
geplaatst: 20 juni 2018, 12:37 uur
dix schreef:
Ik lees terug dat er users niet rouwig om zijn dood zijn en dat er users vinden dat de wereld niets aan hem gaat missen, maar ik lees nergens goedkeuring.
(quote)
Precies. Ik gun ook niemand een gewelddadige dood, maar als je zelf een gewelddadig leven leidt, dan moet je niet vreemd opkijken als je het een keer je eigen kant op komt.
0
geplaatst: 20 juni 2018, 14:54 uur
Arrie schreef:
Ik vond het muzikaal een interessante jongen, die X, maar daar gaat het niet eens om. Het was ook gewoon een mens. Op internet wordt nu soms haast z’n moord goedgepraat omdat X zelf ook grote fouten heeft gemaakt.
Ik vond het muzikaal een interessante jongen, die X, maar daar gaat het niet eens om. Het was ook gewoon een mens. Op internet wordt nu soms haast z’n moord goedgepraat omdat X zelf ook grote fouten heeft gemaakt.
Een normale reactie vanuit de buik voor veel mensen. Ze zouden dat net zo goed doen bij de dood van andere soortgelijke figuren. Maar omdat deze jongen muziek maakte die jou interesseert vind je het niet normaal.
0
geplaatst: 20 juni 2018, 14:59 uur
Kronos schreef:
Maar omdat deze jongen muziek maakte die jou interesseert vind je het niet normaal.
(quote)
Maar omdat deze jongen muziek maakte die jou interesseert vind je het niet normaal.
Dat is jouw aanname. Daar zit voor mij niet het causale verband in dat jij erin ziet.
0
geplaatst: 20 juni 2018, 15:34 uur
Arrie schreef:
Daar zit voor mij niet het causale verband in dat jij erin ziet.
Daar zit voor mij niet het causale verband in dat jij erin ziet.
Oké. Als dat verband er niet is gaat het wel erg offtopic om nog verder op te reageren.
9
geplaatst: 20 juni 2018, 16:34 uur
Ik heb net met stijgende verbazing de posts op deze pagina gelezen. De uitspraken die sommigen doen staan heel ver af van hoe ik in het leven sta.
In dit geval vind ik het vooral verdrietig dat een 20-jarige zonder reden (een handtasje?) wordt doodgeschoten. Iemand met een vader, een moeder, vrienden en bekenden. Maakt dit hem opeens een goed mens en moeten we de wandaden uit zijn verleden vergeten? Ik denk het niet. Is het relevant om dit te betrekken op zijn gewelddadige dood? Voor mij niet.
In dit geval vind ik het vooral verdrietig dat een 20-jarige zonder reden (een handtasje?) wordt doodgeschoten. Iemand met een vader, een moeder, vrienden en bekenden. Maakt dit hem opeens een goed mens en moeten we de wandaden uit zijn verleden vergeten? Ik denk het niet. Is het relevant om dit te betrekken op zijn gewelddadige dood? Voor mij niet.
1
zaaf
geplaatst: 20 juni 2018, 16:52 uur
Och, zo krampachtig hoeft het voor mij niet. Maar om er een bak stront overheen te gooien... Dat vind ik bij een bewezen en oude psychopaat toch anders dan een onbewezen gewelddadige adolescent.
0
geplaatst: 20 juni 2018, 16:57 uur
zaaf schreef:
Dat vind ik bij een bewezen en oude psychopaat toch anders dan een onbewezen gewelddadige adolescent.
Dat vind ik bij een bewezen en oude psychopaat toch anders dan een onbewezen gewelddadige adolescent.
... maar dat zijn andere argumenten dan dat ie een vader, een moeder en vast ook vrienden heeft. Bovendien was hem maar twintig jaar gegund om te bewijzen dat ie psychopatisch was. Dat bleek te weinig.
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 20 juni 2018, 17:01 uur
thrm schreef:
Ik heb geen enkele bak stront voorbij zien komen
Ik heb geen enkele bak stront voorbij zien komen
Nee, maar ik heb wel het idee dat sommigen graag vanuit hun ivoren toren misplaatste reacties plaatsen in een topic dat is bedoeld voor condoleances. Zoals "Karma" en de vergelijking met Charles Manson (wtf?). Doe dat lekker op Twitter of zo.
0
geplaatst: 20 juni 2018, 17:06 uur
Arrie schreef:
Bovendien trachtte die jongen wel zijn leven te beteren en een positieve invloed te hebben via zijn muziek en vlogs (maar al was dat niet zo...).
Bovendien trachtte die jongen wel zijn leven te beteren en een positieve invloed te hebben via zijn muziek en vlogs (maar al was dat niet zo...).
Nu jij weer, Charlie Manson.
0
thrm
geplaatst: 20 juni 2018, 19:02 uur
panjoe schreef:
Nee, maar ik heb wel het idee dat sommigen graag vanuit hun ivoren toren misplaatste reacties plaatsen in een topic dat is bedoeld voor condoleances. Zoals "Karma" en de vergelijking met Charles Manson (wtf?). Doe dat lekker op Twitter of zo.
(quote)
Ik vind het op mijn beurt misplaatst om uitgebreid te gaan zitten rouwen om zo'n doorgedraaide crimineel. Charlie Manson werd volgens mij alleen maar ingezet om de hypocrisie hiervan met een gechargeerd voorbeeld aan te tonen.
Overigens wil ik ook nog wel even iets zeggen over dat zogenaamde 'leven beteren'. Daar geloof ik helemaal niets van. Als buitenstaander kan je er natuurlijk alleen maar over speculeren maar gezien de feiten geniet hij niet het voordeel van de twijfel. Het klonk mij meer in de oren als een staaltje marketing / image building / damage control. Zoals in het bovenstaand geposte artikel te lezen is was deze jongeman een hardnekkige recidivist en bedreigde hij iedereen die de kant van zijn slachtoffer koos met het achterlangs verkrachten van hun zusjes. Daarnaast is hij de beloofde donaties voor verkrachtingslachtoffers ook nooit nagekomen.
Ik ga heus niet met vlaggen en trommels de straat op dat dit joch vroegtijdig is overleden maar zoals eerder gezegd, met het gedrag wat hij stelselmatig heeft verspreid (en in zekere zin gepromoot) mist de wereld er mijns inziens niets aan.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 20 juni 2018, 19:24 uur
Je snapt er duidelijk helemaal niks van. Ik merk op dat het topic verkeerd wordt gebruikt, namelijk voor moralistische verhandelingen in plaats van condoleances voor een overleden artiest.
Jij reageert daarop met een moralistische verhandeling.
Voor de duidelijkheid, "doe dat lekker op Twitter" was niet alleen om snedig te doen, dat meende ik serieus.
Jij reageert daarop met een moralistische verhandeling.
Voor de duidelijkheid, "doe dat lekker op Twitter" was niet alleen om snedig te doen, dat meende ik serieus.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.