menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
avatar van Masimo
Met die pokemonavatars wordt de discussie er ook niet echt beter op.

thrm
panjoe schreef:
Je snapt er duidelijk helemaal niks van. Ik merk op dat het topic verkeerd wordt gebruikt, namelijk voor moralistische verhandelingen in plaats van condoleances voor een overleden artiest.

Jij reageert daarop met een moralistische verhandeling.

Voor de duidelijkheid, "doe dat lekker op Twitter" was niet alleen om snedig te doen, dat meende ik serieus.


Gecondoleerd met je verlies, panjoe

avatar van Slowgaze
Hé jongens, gaan jullie nu ook al jullie David Bowie-cd's weggooien? Why Talking About Bowie's Sexual Misconduct Matters | HuffPost - huffingtonpost.com

avatar van dix
dix
panjoe schreef:

Nee, maar ik heb wel het idee dat sommigen graag vanuit hun ivoren toren misplaatste reacties plaatsen in een topic dat is bedoeld voor condoleances. Zoals "Karma" en de vergelijking met Charles Manson (wtf?). Doe dat lekker op Twitter of zo.

Nergens heb ik de daden van X vergeleken met die van CM. Ik heb alleen aangehaald dat we hier in het verleden niet altijd met terughoudendheid op overleden artiesten hebben gereageerd. Iedereen kan lezen wat ik daar bedoeld heb, ook jij. Die ivoren toren is natuurlijk helemaal een gotspe.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Volgens mij reageert er niemand nu wel respectvol die dat toen niet deed, dus ik zie de reden niet om Manson erbij te halen als je er verder niets mee wilde zeggen.

avatar van dix
dix
panjoe schreef:
Volgens mij reageert er niemand nu wel respectvol die dat toen niet deed, dus ik zie de reden niet om Manson erbij te halen als je er verder niets mee wilde zeggen.

Er reageerde helemaal niemand respectvol en ook niemand stoorde zich daaraan. Oven opstoken, rot in hell etc... best wel sneu voor de familie en vrienden van CM.

We zijn over X toch echt een stuk aardiger geweest Panjoe, maar heb ik niet helemaal het gevoel dat je dat inziet. Gelukkig komt er vanzelf weer een volgende dode

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Okee, je vergelijkt ze dus wel met elkaar. Ik vind niet dat je de reactie op de dood van een 20-jarige professionele muzikant op deze manier naast die van een stokoude vent die zeker niet bekend stond door zijn muziek kan leggen. Maar deze discussie gaat duidelijk nergens heen, dus I'm out.

avatar van Weirdo Wizzy
Ach...als je ook bekend staat als persoon die vrouwen mishandeld met een bbq-vork en wat al niet meer dan ligt de gun-factor toch een stukje lager, dus kan me de zogenaamd politiek incorrecte reacties wel een beetje voorstellen. Afgezien daarvan zal iedereen met een beetje gezond verstand het wel een treurige zaak vinden dat iemand op klaarlichte dag wordt neergeknald lijkt me.

avatar van dix
dix
Weirdo Wizzy schreef:
... gun-factor ...
Pun intended

avatar van dix
dix
panjoe schreef:
Ik vind niet dat je de reactie op de dood van een 20-jarige professionele muzikant op deze manier naast die van een stokoude vent die zeker niet bekend stond door zijn muziek kan leggen.

Gelukkig zeg je het nu zelf: Hooguit de reacties worden vergeleken, niet de daden. Dat Charles Manson in je platenkast moet ontbreken, vergeef ik je dan maar

avatar van herman
Zand erover dan maar?

avatar van Broem
herman schreef:
Zand erover dan maar?


Of wordt het een crematie

avatar van Masimo
herman schreef:
Zand erover dan maar?
Heeft er iemand een Pidgey?

avatar van Ataloona
Masimo schreef:
(quote)
Heeft er iemand een Pidgey?


Pidgey used gust.
It's not effective!

RichardKoning
Met de dood van XXXTENTACION is de hiphop scène vrijwel (grotendeels) dood verklaard. Deze jongeman was, voor mij althans, dé grote belofte van 2018. Zwanen”zang ”?” is een meesterwerk. Wat een ongekende flow had deze gast.

Zo’n korte carrière verdiende hij niet.

Rust zacht.

RichardKoning
dix schreef:
(quote)

Gelukkig zeg je het nu zelf: Hooguit de reacties worden vergeleken, niet de daden. Dat Charles Manson in je platenkast moet ontbreken, vergeef ik je dan maar

Toch vind/vond ik Charles Manson zangtechnisch een goede folkzanger. Hij is sowieso beter dan Marilyn Manson. Veel beheerster qua voordracht en timbre.

Vooral “Look at Your Game Girl” is top! ?

avatar van Ward
RichardKoning schreef:
Met de dood van XXXTENTACION is de hiphop scène vrijwel (grotendeels) dood verklaard.
Om een genre wat al zo’n 30 jaar meedraait dood te verklaren, omdat 1 jonge, nieuwe rapper is overleden lijkt me een tikkeltje overdreven.

Maarja Avicii bleek ook opeens de nieuwe Mozart te zijn na zijn overlijden ?


bennerd
Holy shit ? RIP.

avatar van nlkink
Met de dood van Vinnie Paul is de metal scene vrijwel (grotendeels) dood verklaard.

avatar van nlkink
But seriously, dat is wel schrikken. Een leeftijdsgenoot. En gisteren was ik nog op de uitvaart van een collega die niet veel ouder was dan mijzelf. Ze mogen dan wel zeggen dat we gemiddeld ouder worden maar ik zie om me heen niet veel bewijs dat dit ook zo is.

avatar van Arrie
Ward schreef:
(quote)

Maarja Avicii bleek ook opeens de nieuwe Mozart te zijn na zijn overlijden ?

Mwah, dat soort uitspraken hoorde ik voor zijn overlijden ook al.

avatar van Johnny Marr
R.I.P. Vinnie Paul. Zag er een gezellige gozer uit.

avatar van Don Cappuccino
Vinnie Paul is toch wel een grote inspiratie voor mij geweest als metaldrummer, vooral aan het begin, toen ik net begon met een dubbelpedaal. Metersdiepe grooves en donderende dubbele basspatronen! R.I.P.

avatar van Poeha
Verder nog niets bekend over zijn dood.
Zijn broer kwam trouwens beroerd aan zijn eind in 2004.

avatar van Onweerwolf
nlkink schreef:
Met de dood van Vinnie Paul is de metal scene vrijwel (grotendeels) dood verklaard.


Kom op zeg.

avatar van Choconas
R.I.P. Vinnie Paul. Toch wel één van de bruutste metaldrummers!

avatar van ASman
nlkink schreef:
Met de dood van Vinnie Paul is de metal scene vrijwel (grotendeels) dood verklaard.


Men moet nu ook niet gaan overdrijven. Ik ben op dit eigenste moment op Graspop en die 50.000 man zijn na het horen van het nieuws (zowat iedere band vermeld het in hun optreden) ook gewoon gebleven.
Daarbij zijn er duizenden en duizenden metal fans die een bloedhekel hebben aan alles wat de beste man ooit heeft uitgebracht in om het even welk project.

Desalniettemin bijzonder jammer.

R.I.P.

avatar van BoyOnHeavenHill
De opmerking van nlkink was slechts een grappige variant op een eerdere opmerking van een gebruiker bij het overlijden van de rapper XXXTentacion, die meteen de doodsverklaring van de hele hiphop-scene tot gevolg zou hebben. nlkinks tweede en welgemeende opmerking maakt wel duidelijk wat hij er werkelijk bij voelt.

Lasers
Xxx is nooit schuldig bevonden voor het slaan van een zwangere vrouw. Aanklacht is ingetrokken en de mevrouw die de aanklacht in eerste instantie heeft gedaan is ook een geval apart.

Hij was geen lievertje maar dat die bij een overval is omgekomen is zuur..

Een van de enige nieuwe "hiphop" artiesten die ik kon waarderen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:10 uur

geplaatst: vandaag om 00:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.