Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 7 juni 2018, 17:14 uur
R.I.P. Ralph Santolla. 51 jaar na een hartaanval...
Former Deicide And Obituary Guitarist Ralph Santolla Dies At 51 - Blabbermouth.net
Former Deicide And Obituary Guitarist Ralph Santolla Dies At 51 - Blabbermouth.net
0
geplaatst: 9 juni 2018, 22:08 uur
Danny Kirwan (oud Fleetwood Mac) is 8 juni overleden, 68 jaar oud. Hij kwam als 18 jarige bij FM, en bleef daar tot in 1972. Vooral na het vertrek van Peter Green, was Kirwan toch wel de leidende factor in FM. Mick Fleetwood heeft zijn dood bekend gemaakt.
RIP Danny Kirwan.
RIP Danny Kirwan.
0
geplaatst: 9 juni 2018, 22:13 uur
R.I.P. Danny Kirwan.
Droevig nieuws van een oudgediende binnen FM.
Geweldig begenadigd gitarist.
Ik vind zijn wat rustigere nummer Dust van het album Bare Trees één van de mooiste die hij in zijn periode bij FM heeft geschreven.
Ook op dit moment buitengewoon toepasselijk.
https://media.hitparade.ch/cover/200/fleetwood_mac-bare_trees_a.jpg
Droevig nieuws van een oudgediende binnen FM.
Geweldig begenadigd gitarist.
Ik vind zijn wat rustigere nummer Dust van het album Bare Trees één van de mooiste die hij in zijn periode bij FM heeft geschreven.
Ook op dit moment buitengewoon toepasselijk.
https://media.hitparade.ch/cover/200/fleetwood_mac-bare_trees_a.jpg
0
geplaatst: 10 juni 2018, 09:08 uur
R.I.P. Danny Kirwan. Helaas ken ik te weinig van hem, maar de paar dingen díé ik ken (Dragonfly, My dream) zijn subliem.
1
geplaatst: 10 juni 2018, 09:59 uur
Een aardig stukje van Rolling Stone bij zijn overlijden:
Danny Kirwan dead at 68
Danny Kirwan dead at 68
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 juni 2018, 10:18 uur
R.I.P. Nick Knox drummer van the Cramps
Legendary Cramps drummer Nick Knox dies at 60 - altpress.com
Legendary Cramps drummer Nick Knox dies at 60 - altpress.com
2
geplaatst: 16 juni 2018, 11:57 uur
Toevallig (?) heeft gisteren nog Smell of Female zijn rondjes op de platendraaier gedraaid... 
60; dat is natuurlijk veels te jong.
R.I.P. Nick Knox

60; dat is natuurlijk veels te jong.
R.I.P. Nick Knox
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 juni 2018, 12:16 uur
Hacker schreef:
Toevallig (?) heeft gisteren nog Smell of Female zijn rondjes op de platendraaier gedraaid...

You Got Good Taste
1
geplaatst: 16 juni 2018, 13:59 uur
R.I.P. Nick Knox, hoop dat hij in de psychobillyhemel zijn oude baas weer vindt...
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 16 juni 2018, 18:23 uur
R.I.P. Matt "Guitar" Murphy
Privacy settings - hln.be
Blues Brothers Guitarist Matt 'Guitar' Murphy Dead at 88 - Rolling Stone - rollingstone.com
Blijft een leuke film met geweldige muziek.
Privacy settings - hln.be
Blues Brothers Guitarist Matt 'Guitar' Murphy Dead at 88 - Rolling Stone - rollingstone.com
Blijft een leuke film met geweldige muziek.
0
geplaatst: 16 juni 2018, 22:58 uur
R.I.P: Matt "Guitar" Murphy
Legendarisch die scene uit de film dat hij toch met de band mee gaat. Aretha Franklin not amused.
Legendarisch die scene uit de film dat hij toch met de band mee gaat. Aretha Franklin not amused.
1
geplaatst: 18 juni 2018, 14:12 uur
Elvis drummer D.J. Fontana is woensdagavond 9.33 VS-tijd gestorven in een ziekenhuis in Nashville. Dat is dus afgelopen 13 juni. Fontana is te horen op platen van Elvis van 1956 t/m 1968. Hij speelde live al met Elvis vanaf eind 1954. Toen Scotty Moore en Bill Black Elvis verlieten eind jaren 50 over het niet nakomen van afspraken door Elvis, bleef Fontana Elvis trouw, omdat Elvis hem die beloftes niet gedaan had. Elvis vroeg Dominic Joseph nog om op tournee te gaan in 1969, maar D.J. verdiende toen goed als sessie muzikant in Nashville en ging niet op het aanbod in. Fontana werd 87 jaar.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 18 juni 2018, 23:55 uur
XXXTentacion Shot Dead | TMZ.com
Aanvoerder van een muzikaal vreselijke stroming, maar daardoor niet minder erg. 20 jaar oud ook pas. R.I.P.
Aanvoerder van een muzikaal vreselijke stroming, maar daardoor niet minder erg. 20 jaar oud ook pas. R.I.P.
0
geplaatst: 19 juni 2018, 00:00 uur
Iemand die genoeg issues privé had, en daar gaat t internet momenteel alweer los over. Een beetje de moraalridder uithangen.
Ongelofelijk triest nieuws. Als artiest vond ik m zeer interessant met een aantal sterke tracks en met zn 20 jaar is dit natuurlijk niet te begrijpen. R.I.P.
Ongelofelijk triest nieuws. Als artiest vond ik m zeer interessant met een aantal sterke tracks en met zn 20 jaar is dit natuurlijk niet te begrijpen. R.I.P.
3
geplaatst: 19 juni 2018, 00:05 uur
Holy shit, ik kreeg net al een bericht van een vriend via de FB-chat. Eerlijk gezegd is X een artiest waarvan ik de kans best groot achtte dat hij vroeg zou overlijden, en dan nog eerder door zelfmoord dan door moord, maar moord verbaast me ook niet eens. Maar nu het daadwerkelijk is gebeurd, vind ik het wel heel heftig. Een artiest waar veel over te zeggen valt, enorm polariserend. Problematisch qua gedrag, muziek die aangrijpend is doordat hij zijn emoties zo blootlegt. En gewoon één van de grootste rappers in de moderne hiphop (qua populariteit). Ik weet nog goed dat ik Look at Me voor het eerst hoorde, dat was wel een ‘wat gebeurt hier nou weer?’-momentje. Vervolgens blijkt ie ook emotionele gitaarliedjes te zingen en Coldplay als een groot voorbeeld te zien. Een fascinerend artiest die we niet snel zullen vergeten. Hij heeft heel foute dingen gedaan, maar dit verdient niemand. 

0
zaaf
geplaatst: 19 juni 2018, 06:31 uur
RIP X 
nieuws dat me aangrijpt. mijn zoon is er best stuk van en mij laat het zeker niet onberoerd.

nieuws dat me aangrijpt. mijn zoon is er best stuk van en mij laat het zeker niet onberoerd.
0
geplaatst: 19 juni 2018, 09:18 uur
Bij XXXTENTACION - ?:
Rip. Een jonge rapper met een turbulent verleden die worstelde met een depressie. Sinds kort maakte hij ook vlogs om andere mensen die ook kampen met neerslachtigheid te steunen en motiveren.
Rip. Een jonge rapper met een turbulent verleden die worstelde met een depressie. Sinds kort maakte hij ook vlogs om andere mensen die ook kampen met neerslachtigheid te steunen en motiveren.
0
geplaatst: 19 juni 2018, 12:29 uur
Als ik dat bericht op NOS.nl zo lees, dan kan ik er niet echt rouwig om zijn. Geweld tegen zwangere vrouwen.
4
geplaatst: 19 juni 2018, 13:53 uur
Prima, genuanceerd artikel op Hiphop in je Smoel: Je hoeft niet blij te zijn dat XXXTENTACION dood is, en je hoeft hem ook niet heilig te verklaren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.