menu

Mijn Updates +
Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
GrafGantz schreef:
(quote)

Waar viel dat te lezen?

Nergens. Volgens de BBC: "The cause of his death is unknown"

The Prodigy's Keith Flint dies aged 49 - BBC News

Jeetje, dat is wel heftig. En, zo als al eerder hier is gesteld, de karavaan van Magere Hein trekt verder maar zijn tempo is momenteel veels te heftig.

GrafGantz schreef:
(quote)

Waar viel dat te lezen?

Liam Howlett op Instagram.

Wat een schok Nooit gedacht dat ie oud zou worden, maar dit nou ook weer niet. Ik zat een half uur voor het nieuws binnenkwam nog hun XL-releases te checken op Discogs.

Eerste plaat van The Prodigy (en zeker de eerste plaathelft) is het beste wat ooit op ravegebied is uitgebracht en daarna wisten ze die scene te ontgroeien met Music For The Jilted Generation (hun beste) en The Fat of the Land en werd Flint meer het gezicht van de groep. Daarna werd het minder, maar die drie platen waren al genoeg om een leven lang op te blijven teren. Hoe vaak ik die nummers niet gehoord heb...

RIP Keith

GrafGantz schreef:
(quote)

Waar viel dat te lezen?

Twitter van Prodigy zelf komt ermee

Op facebook ook:

It is with deepest shock and sadness that we can confirm the death of our brother and best friend Keith Flint. A true pioneer, innovator and legend. He will be forever missed.

We thank you for respecting the privacy of all concerned at this time.

R.I.P. Keith.

Triest nieuws..

Hun tweede heb ik toen 'ie uitkwam veel geluisterd en 'Android' (stond op een Rave The City-mix die ik op cassette had kan ik me herinneren) klinkt anno nu nog steeds geweldig.

Triest bericht, een waar icoon voor mijn generatie. RIP Keith Flint.

Ik heb me altijd afgevraagd of Flint nou zong op alle Prodigy tracks of alleen op het latere werk.

Overigens 1x live gezien in de 90's, toen Firestarter net een hit was, in het donker, toen ze Pinkpop afsloten. Erg vet was dat.

edit: er is ook een opname van:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=mI4dq_ZYg8A

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Hij was ook echt goed live.

17 jaar, laatste band van mijn eerste grote festival. Wat een roes was dat zeg. Heerlijk.

In deze periode klopte alles aan The Prodigy. Geniale composities, een unieke pionierende hybride tussen rock en elektronica, ruimschoots ruig genoeg om een rockfestival te headlinen en de podiumpresentatie van Flint was goud. In een vacuüm één van de beste bands ter wereld.

Same here, Torhout Werchter 1997. Mijn eerste festival en The Prodigy als afsluiting. Geweldig was dat!

Het is weer raak deze week.
Beetje afgehaakt na de 90's maar toch weer shocking

Daar was ik ook bij op Pinkpop.

Waanzinnig was dat, later nog wel eens naar gezocht of het ook uitgezonden was, maar dat wilde The Prodigy toen niet hebben volgens mij, mooi dat er toch nog wat van op youtube staat.

Onweerwolf schreef:
Ik heb me altijd afgevraagd of Flint nou zong op alle Prodigy tracks of alleen op het latere werk.

Volgens Wikipedia: "Oorspronkelijk was hij alleen danser, maar in 1996 zong hij voor Liam het nummer Firestarter in."

RIP Keith Flint, maar hij heeft m.i. wel van een topband een minder goede band (edit: iets minder uitgesproken) gemaakt door te gaan zingen.

Ik denk trouwens ook dat ik wel weet waarom ik de eerdere nummers veel beter vind: Voodoo People, No Good, Out of Space etc zijn lieve nummers. Firestarter, Smack my Bitch up etc zijn agressieve nummers. Ik vind niet altijd per se lieve nummers beter dan agressieve nummers, maar in dit geval wel.

-SprayIt- (moderator)
Zag hem een half jaar geleden op We Are Electric! en het dak ging eraf. Triest. RIP

Poek schreef:
Ik denk trouwens ook dat ik wel weet waarom ik de eerdere nummers veel beter vind: Voodoo People, No Good, Out of Space etc zijn lieve nummers. Firestarter, Smack my Bitch up etc zijn agressieve nummers. Ik vind niet altijd per se lieve nummers beter dan agressieve nummers, maar in dit geval wel.

Interessante analyse, maar op Smack My Bitch Up zingt Flint dan weer niet.

In de jaren ‘90 waren het vooral The Chemical Brothers, Leftfield, Underworld en The Prodigy die me mijn muzikale horizon deden verbreden. Ik was niet de enige rockliefhebber toen.

En dan vandaag het nieuws dat Keith Flint een einde aan zijn leven heeft gemaakt

De beste herinneringen heb ik aan de eerste drie albums. Daarna werd het rap minder, ook al bleef ik de band volgen tot hun meest recente album aan toe.

herman schreef:
(quote)

Interessante analyse, maar op Smack My Bitch Up zingt Flint dan weer niet.

Ah, puur samples dus? Dan bij deze excuses aan Flint: Howlett was net zo schuldig!

Ook 90's... Luke Perry is ook overleden vandaag. Generatiegenoot van Flint dus ook veel te jong.

R.I.P. Luke Perry
De coole Dylan uit 90210...

R.I.P. Keith Flint

vigil schreef:
Ook 90's... Luke Perry is ook overleden vandaag. Generatiegenoot van Flint dus ook veel te jong.

Zo te zien een acteur. Meer voor MoMe, denk ik?

Hij speelde ook in een clip van Twisted Sister.

Jeugdsentiment wel, uit BH90210, een hele populaire serie toen.

Extreem populair, idd Twisted Sister ook een film met Leann Rimes en ik zag dat er ook een liedje over hem gemaakt was

Arrie schreef:
Zo te zien een acteur. Meer voor MoMe, denk ik?

Misschien nog meer TVMeter: R.I.P. voor series

R.I.P. Keith Flint

Ik heb The Prodigy 5 keer live mogen zien en bij ieder optreden werd het dak eraf geblazen. Geweldige liveband. Music for the Jilted Generation draait hier nog een rondje..

R.I.P. ( Mr. Out of Space, Firestarter ) Keith Flint

Zeer onverwacht en veel te jong natuurlijk......

Meerdere keren gezien live, vooral tijdens Creamfields Andalucia in 2011 zeer gedenkwaardig!

Diesel Power, die doordreunende beat, hoeveel snelheidsovertredingen ik daarmee niet gehaald heb.

Weer een bepalend karakter weg

Frenz schreef:
Diesel Power, die doordreunende beat, hoeveel snelheidsovertredingen ik daarmee niet gehaald heb.

Weer een bepalend karakter weg

Hij was in ieder geval niet bepalend voor die track, of je moet hem verwarren met Kool Keith.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:17 uur

geplaatst: vandaag om 07:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.