menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
avatar van Poek
Poek schreef:
RIP Keith Flint, maar hij heeft m.i. wel van een topband een minder goede band (edit: iets minder uitgesproken) gemaakt door te gaan zingen.


Ter compensatie:

https://external-preview.redd.it/u5euyrc1T_IBoZLM0hDPGyeTRnTCpR1GYsSC8XGcjEY.jpg?auto=webp&s=e21cde6dd508a55bc3312521c58a4fe15a40994f

avatar van Johnny Marr


Mooi verhaal van Blunt. R.I.P. Keith Flint. Laten we vooral zijn geweldige vocals op de onderschatte toptrack "Fuel My Fire" niet vergeten.

avatar van herman
Frenz schreef:
Nee, maar het was mijn directe associatie na het bericht van zijn overlijden, wie wat wanneer zong boeit me niet heel erg, tbh Ponty Mython
Met je verkeerde been uit bed gestapt?

avatar van luigifort
Ik heb ook niks met Blunt, maar hulde hoe Keith blijkbaar voor een mens was itt tot die anderen

avatar van Frenz
herman schreef:
(quote)
Met je verkeerde been uit bed gestapt?

Snap dat het zo overkwam, niet zo bedoeld

Ik probeerde een gevoel te verwoorden

avatar van herman
Okay. Hij heeft niets met die track gedaan, maar ik snap het wel. Ik heb gisteren ook Music for the Jilted Generation geluisterd, terwijl Keith daar niet op te horen is.

avatar van GrafGantz
herman schreef:
Okay. Hij heeft niets met die track gedaan, maar ik snap het wel. Ik heb gisteren ook Music for the Jilted Generation geluisterd, terwijl Keith daar niet op te horen is.


Als je heel goed luistert kan je hem horen dansen.

avatar van dix
dix
Wilhelmina Kuttje jr is overleden.

De meeste users zullen nu denken wtf maar en zijn er ook vast wel een paar die eventjes amechtig moeten zuchten

avatar van meneer
dix schreef:
Wilhelmina Kuttje jr is overleden.

De meeste users zullen nu denken wtf maar en zijn er ook vast wel een paar die eventjes amechtig moeten zuchten

Maar natuurlijk !

https://v110.nbc.bibliotheek.nl/thumbnail?width=320&uri=http%3A%2F%2Fdata.bibliotheek.nl%2Fggc%2Fppn%2F053679423&no-cover-image=false&token=dd639696

Het was niks en het werd ook nooit wat.

avatar van aERodynamIC
dix schreef:
Wilhelmina Kuttje jr is overleden.

De meeste users zullen nu denken wtf maar en zijn er ook vast wel een paar die eventjes amechtig moeten zuchten

Zucht......

avatar van vigil
De muze van Wim T. Schippers (voor de erg jonge kijkers, Ernie).

RIP Janine van Elzakker

Beertje Colargol - YouTube

avatar van nlkink
Wilhelmina Kuttje jr. Mooie herinneringen. Ronflonflon met Jacques Plafond, met behalve Wilhelmina Kuttje jr ook Jan Vos en Broekema. Jarenlang vluchtte mijn vriendin het huis uit als Ronflonflon op de radio was richting het stadscentrum en terwijl ik het avondeten maakte genoot ik van wat er allemaal gebeurde tijdens de uitzending. Gouden jaren.

avatar van Mjuman
nlkink schreef:
Wilhelmina Kuttje jr. Mooie herinneringen. Ronflonflon met Jacques Plafond, met behalve Wilhelmina Kuttje jr ook Jan Vos en Broekema. Jarenlang vluchtte mijn vriendin het huis uit als Ronflonflon op de radio was richting het stadscentrum en terwijl ik het avondeten maakte genoot ik van wat er allemaal gebeurde tijdens de uitzending. Gouden jaren.


Mag ik joe kwooten?
de platenkeuze van jaap knasterhuis - YouTube
jaap knasterhuis - YouTube

avatar van bikkel2
En ook Elsje de Wit uit De Lachende Scheerkwast, Op Zoek Naar Jolanda en We Zijn Weer Thuis.

R.I.P Janine van Elzakker.

avatar van Fathead
Hier ttoch ook wel een amechttige zuchtt..

R.i.p.

avatar van zaaf
Ach... Willy... machtig interessant, maar RIP ?


avatar van gaucho
Dat is wel een hele grote, al is het ook van heel lang geleden. Hij heeft meegespeeld op letterlijk honderden hits.

R.I.P. Hal Blaine.

avatar van GrafGantz
Ik wilde het net posten. Dat is inderdaad een heel grote meneer. R.I.P.

avatar van BoyOnHeavenHill
Een gedeeltelijk lijstje, pardon, lijst van de nummers waarop Hal Blaine heeft meegespeeld:

https://https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_recordings_of_songs_Hal_Blaine_has_played_on

Ongelooflijk wat een carrière. R.I.P. Hal Blaine.

avatar van heartofsoul
Al die duizenden liedjes waar Hal Blaine als drummer medewerking aan verleende, hebben mijn leven in niet geringe mate opgevrolijkt. Op NPO Radio 1 werd gesproken over 35.000 songs - laat dat wellicht een beetje overdreven zijn - ik weet het niet - maar het zijn er in ieder geval wel heel veel, zoals bijvoorbeeld "Sheila" van Tommy Roe, dat vervolgens werd gedraaid.

R.I.P. Hal Blaine

Tommy Roe - Sheila - YouTube

Inderdaad briljante drumpartij!

avatar van herman
Sommige mensen zitten 40 per week op kantoor, anderen spelen dan weer 40 uur per week hits in.

Echt bizar op hoeveel bekende nummers deze man heeft gedrumd.

avatar van GrafGantz
Van Wiki:

"Hal Blaine Strikes Again" was a rubber stamp used by Blaine to mark music scores and places where he played. Drummer and author Max Weinberg spotted the stamp in Wembley Arena's dressing room while touring with Bruce Springsteen's E-Street Band. When asked to explain about the stamp Blaine said, "I always stamp my charts. And there's a reason why I started that; it wasn't all ego." The stamp was used for any piece of music Blaine played on. Another drummer, Mike Botts, then with the band Bread, recalled: "Every studio I went to in the late sixties, there was a rubber stamp imprint on the wall of the drum booth that said, 'Hal Blaine strikes again.' Hal was getting so many studio dates he actually had a rubber stamp made. He was everywhere!"



avatar van bikkel2
Legend.

R.I.P: Hal Blaine

catchup
Ach Wilhelmina Kuttje... ik moet altijd even aan haar denken als ik de merkwaardig gefabriekte omroepster hoor in de sprinter van de NS.

avatar van PEN15
Ivm het recentelijke overlijden van Keith Flint, wilde ik wat kwijt over de eerste keren dat ik wat hoorde van the Prodigy. Zo rond het jaar 1990 was er een Rotterdamse piraatzender "fun-house radio" die house, acid, techno muziek draaide, van soms heel onbekende mixes die ze zelf hadden gekopieerd op cassettebandjes. Daar hoorde ik Androids en Alley Cat bijvoorbeeld al. Nou ging het me om het volgende: Ik hoorde die sample Charley Says wel vaker, maar in zijn geheel hoor je dit dus in Alleycat "Charley says, always tell your mummy before you go off somewhere". Kom ik dit fragment tegen waar ze het vandaan hebben en na wat is het, -dertig jaar!- valt dit op zijn plaats, je moet dit echt voor je zien met beeld:



avatar van Arrie
PEN15 schreef:
Ivm het recentelijke overlijden van Keith Flint, wilde ik wat kwijt over de eerste keren dat ik wat hoorde van the Prodigy. Zo rond het jaar 1990 was er een Rotterdamse piraatzender "fun-house radio" die house, acid, techno muziek draaide, van soms heel onbekende mixes die ze zelf hadden gekopieerd op MC's. Daar hoorde ik Android en Alleycat bijvoorbeeld al. Nou ging het me om het volgende: Ik hoorde die sample Charley Says wel vaker, maar in zijn geheel hoor je dit dus in Alleycat "Charley says, always tell your mummy before you go off somewhere". Kom ik dit fragment tegen waar ze het vandaan hebben en na wat is het, -dertig jaar!- valt dit op zijn plaats, je moet dit echt voor je zien met beeld:

(embed)

Haha leuk! Ik wist dat het uit een kinderserie of iets in die trant kwam, maar ik had nooit het daadwerkelijke fragment gezien.

Het nummer heet trouwens geen Alleycat maar Charly, maar ik zie nu dat er een versie is die de Alley Cat Remix wordt genoemd.

avatar van Poles Apart

Vorige week kwamen berichten door die niet hoopgevend waren, hij was er slecht aan toe, binnen the Wrecking Crew zo'n beetje de (band)leider. Er blijven er niet veel meer over van die legendarische groep muzikanten.

Hal heeft trouwens ook nog een paar solo albums gemaakt.



Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:56 uur

geplaatst: vandaag om 00:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.