menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
geplaatst:
https://image.flaticon.com/icons/svg/1384/1384739.svg
A last blast for Ras G, Hij is begonnen aan zijn kosmiche reis

geplaatst:

Aii. De man was 'recentelijk' nog op LGW? als artiest. Zonde.

RIP.

geplaatst:
Dat is schrikken. Bijzonder avontuurlijke beatmaker, veel te vroeg heen. RIP

Ian Gibbons is vandaag overleden. Hij speelde keyboards bij The Kinks van 1979 tot 1996, met een pauze van ruwweg 1990 tot halverwege 1993.
Hij leed al een tijd aan blaaskanker.
RIP Ian.

Ik ken veel artiesten niet (sorry) maar begin steeds meer op m’n moeder te lijken. Die bladerde in de krant altijd meteen naar de overlijdensadvertenties. Merk dat ik dat doe zodra ik mume open. Zomaar een gedachte op een lekkere zomeravond. RIP Ian Gibbons (en vele anderen)

nlkink schreef:
Ian Gibbons is vandaag overleden. Hij speelde keyboards bij The Kinks van 1979 tot 1996, met een pauze van ruwweg 1990 tot halverwege 1993.
Hij leed al een tijd aan blaaskanker.
RIP Ian.

RIP Ian Gibbons

Op dit pareltje speelde hij dus mee, prachtig melancholisch werkje

Don't Forget to Dance, The Kinks 1983 - YouTube

Hal Prince is dood, een hele grote meneer uit het musicalgenre.

...evenals Willem Jan van de Wetering, journalist en schrijver, oprichter van de Hitkrant, en later directeur van Radio Noordzee en artiestenmanager voor de Nederlandse tak van het Carrere-label (o.a. Luv', Babe, Roberto Jacketti & the Scooters). Vast niet de meest geliefde artiesten hier op MuMe, maar evengoed een man die zijn sporen heeft nagelaten in de muziek. Toch in elk geval in het 'hitwezen'.

De laatste jaren schreef hij vooral boeken over het zg. Enneagram, een leer over persoonlijkheidstypen. Op 72-jarige leeftijd overleden in een hospice in Zwolle; hij woonde de laatste jaren van zijn leven in Nieuwleusen en Dedemsvaart.

R.I.P. Willem Jan van de Wetering.

Hitkrant-oprichter Willem Jan van de Wetering (72) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Begin jaren '90 nog even een abonnement gehad, in mijn overgangsfase van de Donald Duck naar OOR.

Heeft in dat opzicht ook zeker zijn sporen nagelaten.

R.I.P.

De naam D.A. Pennebaker, die donderdag op 94-jarige leeftijd overleed, zal niet bij iedereen een belletje doen rinkelen. Zijn werk is echter bekender, zeker onder fans van Bob Dylan. De meesten zullen hem wel kennen van deze foto - het is de man met de hoed en de camera.

https://media.pitchfork.com/photos/5d45fbfe93a6c90008014ffb/2:1/w_790/D.A.%20Pennebaker-GettyImages-74344867.jpg

R.I.P.Bernie Frost
Songwriter voor o.a.Status Quo

Thomas Wouters. De frontman van de Nederlandse Deathmetalband Bodyfarm verloor gisteren de strijd tegen kanker. Slechts 31 jaar oud.

http://wp.livereviewer.com/wp-content/uploads/2013/10/Bodyfarm-GMT1.jpg

Kende hem/hen niet, maar 31....pffffff.

Indeed

David Berman van Silver Jews is vandaag overleden, vermoedelijk zelfmoord. Hij had vorige maand onder de naam Purple Mointains een dijk van een album neergezet.

Songtitels als ‘Darkness and Cold’ en ‘All My Happiness Is Gone’ laten nu wel een éxtra bittere nasmaak achter. We zijn een van de betere songwriters van de laatste jaren verloren

RIP David Berman

Fuck

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=XvUBbROsXBw

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Fuck is inderdaad het juiste woord. Niet te geloven. Een zeer kleine troost is dat hij een fantastisch comeback album achterlaat.

RIP David Berman.

Ik las ergens een interview t.t.v. de release van Purple Mountains dat de dood van z'n moeder er zwaar ingehakt was en hij het er erg moeilijk mee had.

RIP David Berman

RIP David Berman!

Petra Lugtenburg, hier op de site staat ze onder de naam P'etra, en zangeres van de bands Cloud Nine en Siobhan, achtergrondzangeres op Omsk van Nits heeft de strijd tegen kanker verloren. Een erg mooie stem zal nooit meer live klinken...

RIP Petra

Hij geniet vast en zeker weinig bekendheid hier, maar ik wilde toch even memoreren dat Lol Mason is overleden.

Wie? Lol Mason, in elk geval goed voor twee bescheiden popklassiekertjes: 5-7-0-5 van City Boy (de band waarmee hij het meest bekend werd) en Heartache Avenue van the Maisonettes. In beide gevallen als leadzanger en mede-componist. Vooral het laatste nummer vind ik een briljant stukje sixties-pop, maar dan uit de jaren tachtig.

5-7-0-5 werd in Engeland, de VS en Australie een grote hit, maar niet bij ons in Nederland. Opmerkelijk detail is dat het City Boy-nummer Turn on to Jesus hier wel wat radio-aandacht kreeg en zelfs de tipparade haalde. Dit nummer werd later omgewerkt tot 5-7-0-5, omdat de Amerikaanse platenmaatschappij bang was dat mensen aanstoot zouden nemen aan de profane tekst...

R.I.P. Lol Mason - 69 jaar oud geworden, overleden aan een hartaanval.

RIP Lol Mason

Heartache Avenue mag ik nog graag naar luisteren.

cosmic kid (moderator)
Heartache Avenue

Prinses Christina (72) overleden | NOS

Als ze op de begrafenis maar niet gaat zingen...

R.I.P. Peter Fonda

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=MnGzl-OEyGE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

De dood komt dichtbij: twee weken geleden Hitkrant-oprichter Willem Jan van de Wetering en afgelopen week André Groote (74). Allebei mensen uit mijn directe woonomgeving en mensen die ik - voornamelijk beroepshalve - tot mijn netwerk mocht rekenen.

André Groote werd in de jaren tachtig bekend als paragnost voor het Veronica-programma Het Zwarte Gat, maar hij had daarvoor al een muzikale carrière achter de rug in de Nederpop-bands Geebros (met broers Henk en Ben, jaren-zestighit: Henry the horse) en Air Bubble (jaren-zeventighit: Racing car). Ook maakte hij een mooie Nederlandstalige soloplaat.

Ik heb hem een paar keer gesproken en herinner me hem als een zachtaardige man met een mooie zangstem, ook op latere leeftijd. Toen ik in een gesprek mijn bewondering uitsprak voor Air Bubble (mooie samenzang à la The Hollies), brandde hij zelfs nog een CD-R voor me met de singles van Air Bubble, die verder niet of nauwelijks tot het digitale domein zijn doorgedrongen. Een schijfje om te koesteren, zeker nu...

R.I.P. André Groote (74)

Muzikant en Vechtdal FM presentator André Groote overleden - De Swollenaer - deswollenaer.nl

Racing Car van Air Bubble, dat liedje kan ik me nog heel goed herinneren. Het is me ooit gelukt om dat liedje integraal op een cassettebandje op te nemen, in 1976 of daaromtrent al een hele prestatie vanwege het ge-ouwehoer van DJ's. Het tapeje is al lang weg, maar toen het clipje op 192TV voorbij kwam klonk het nog zoals ik het me herinnerde. Jammer dat het succes geen vervolg heeft gekregen.
Ik herkende de beste man wel toen hij zich manifesteerde als paragnost, maar ik ben te nuchter om daar in mee te gaan. Als hij echt goed was in zijn vak, wist hij dat ook.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:24 uur

geplaatst: vandaag om 21:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.