menu

Mijn Updates +
Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
geplaatst:
RIP João Gilberto

Stan Getz & Joao Gilberto - Corcovado (Quiet Nights of Quiet Stars)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=W-YnyZG8fNU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
Godsamme net bezig met INSENSATEZ op gitaar te leren.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=nW6agN1KH8o

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
Bij het grote publiek natuurlijk vooral bekend van The girl from Ipanema met Astrud Gilberto en Stan Getz. R.I.P. João Gilberto.

geplaatst:
Gisteren ook nog een uurtje naar zijn muziek geluisterd. Een slecht nummer heeft hij niet gemaakt. Een hele hele grote.

geplaatst:
herman schreef:
Gisteren ook nog een uurtje naar zijn muziek geluisterd. Een slecht nummer heeft hij niet gemaakt. En hele hele grote.

Bossanova legende. Ik ben benieuwd hoe groot dit nieuws in het huidige Brazilië is.
Zelf draai ik liever een aantal platen van Baden Powell (een virtuoos op gitaar), maar Gilberto is toch, samen met Jobim, wel de belangrijkste grondlegger van de Bossanova.

geplaatst:
In Brazilië is drie dagen rouw afgekondigd, dus het is daar wel heel groot nieuws.

geplaatst:
Wow...
RIP João

geplaatst:
RIP João Gilberto

dix
Fantastisch beroep eigenlijk. Volgens mij zou menig mume-user haar stoeltje graag willen overnemen.

Een heerlijke jazz-cd is "Just Friends" waar tenorsaxofonist Ruud Brink zich laat begeleiden door het Pim Jacobs Trio, naast Pim en Ruud ook Wim Overgaauw op gitaar. Vijf jaar na de release (1990) van deze super-relaxete cd was Ruud Jacobs de enige van de vier die nog in leven was. Ik draai de cd heel vaak en geniet altijd weer van de vakkundige en bescheiden begeleiding van het Pim Jacobs Trio.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:16 uur

geplaatst: vandaag om 09:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.