menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
avatar van judgepaddy
Godsamme net bezig met INSENSATEZ op gitaar te leren.


avatar van BoyOnHeavenHill
Bij het grote publiek natuurlijk vooral bekend van The girl from Ipanema met Astrud Gilberto en Stan Getz. R.I.P. João Gilberto.

avatar van herman
Gisteren ook nog een uurtje naar zijn muziek geluisterd. Een slecht nummer heeft hij niet gemaakt. Een hele hele grote.

avatar van Minneapolis
herman schreef:
Gisteren ook nog een uurtje naar zijn muziek geluisterd. Een slecht nummer heeft hij niet gemaakt. En hele hele grote.

Bossanova legende. Ik ben benieuwd hoe groot dit nieuws in het huidige Brazilië is.
Zelf draai ik liever een aantal platen van Baden Powell (een virtuoos op gitaar), maar Gilberto is toch, samen met Jobim, wel de belangrijkste grondlegger van de Bossanova.

avatar van herman
In Brazilië is drie dagen rouw afgekondigd, dus het is daar wel heel groot nieuws.

avatar van zaaf
Wow...
RIP João

avatar van Alicia
RIP João Gilberto ?

?


avatar van dix
dix
Fantastisch beroep eigenlijk. Volgens mij zou menig mume-user haar stoeltje graag willen overnemen.




avatar van AdrieMeijer
Een heerlijke jazz-cd is "Just Friends" waar tenorsaxofonist Ruud Brink zich laat begeleiden door het Pim Jacobs Trio, naast Pim en Ruud ook Wim Overgaauw op gitaar. Vijf jaar na de release (1990) van deze super-relaxete cd was Ruud Jacobs de enige van de vier die nog in leven was. Ik draai de cd heel vaak en geniet altijd weer van de vakkundige en bescheiden begeleiding van het Pim Jacobs Trio.

avatar van vigil
Arthur (Art) Neville van The Neville Brothers is overleden.

avatar van jeroentjuhh
Art was ook lid vanaf het begin van The Meters,

R.I.P.

avatar van zaaf
RIP Art


avatar van zaaf
Achnee! Een jeugdheld gone... (en wat kut voor Monique)
RIP Rutger

avatar van spinout
Ik hoor hem nog schreeuwen in Blade Runner:"I want more life FUCKER!" terwijl hij de ogen uit zijn creator drukte. Damn, hij zal gemist worden .

avatar van gigage
Van de week Blade Runner nog gekeken met die prachtige muziek van Vangelis.

RIP blind fury

avatar van gaucho
Die zag ik niet aankomen: inderdaad, een jeugdheld voor mensen van mijn generatie.

Jullie noemen Blade Runner, en terecht. Maar qua muziek zal Rutger Hauer voor mij ook altijd verbonden blijven aan Turks Fruit en Soldaat van Oranje. Beide voorzien van prachtige soundtracks - zij het heel verschillende - van Rogier van Otterloo, die ook al niet meer onder ons is...

R.I.P. Rutger Hauer.

avatar van E-Clect-Eddy
RIP Rutger Hauer

"All those moments will be lost in time, like tears in rain"
Roy Batty, Blade Runner

avatar van Alicia
Dag Floris! Dag soldaat van Oranje, Ravn en al die andere mooie personages. Dag Rutger! ❤

avatar van bikkel2
Ai, een fenomeen is niet meer. Dank Rutger Hauer voor alles.

R.I.P.

avatar van musician
R.I.P. Floris.
Jeugdheld en vermoedelijk Nederlands meest bekende internationale acteur.


avatar van devel-hunt
Sommige mensen kunnen eenvoudigweg niet dood, daar zijn ze te groot, te sterk voor. Ze zouden het eeuwige leven hebben. Floris is niet meer. ?



avatar van Cellulord
https://image.flaticon.com/icons/svg/1384/1384739.svg
A last blast for Ras G, Hij is begonnen aan zijn kosmiche reis

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:52 uur

geplaatst: vandaag om 11:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.