menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Peter Fonda

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=MnGzl-OEyGE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

De dood komt dichtbij: twee weken geleden Hitkrant-oprichter Willem Jan van de Wetering en afgelopen week André Groote (74). Allebei mensen uit mijn directe woonomgeving en mensen die ik - voornamelijk beroepshalve - tot mijn netwerk mocht rekenen.

André Groote werd in de jaren tachtig bekend als paragnost voor het Veronica-programma Het Zwarte Gat, maar hij had daarvoor al een muzikale carrière achter de rug in de Nederpop-bands Geebros (met broers Henk en Ben, jaren-zestighit: Henry the horse) en Air Bubble (jaren-zeventighit: Racing car). Ook maakte hij een mooie Nederlandstalige soloplaat.

Ik heb hem een paar keer gesproken en herinner me hem als een zachtaardige man met een mooie zangstem, ook op latere leeftijd. Toen ik in een gesprek mijn bewondering uitsprak voor Air Bubble (mooie samenzang à la The Hollies), brandde hij zelfs nog een CD-R voor me met de singles van Air Bubble, die verder niet of nauwelijks tot het digitale domein zijn doorgedrongen. Een schijfje om te koesteren, zeker nu...

R.I.P. André Groote (74)

Muzikant en Vechtdal FM presentator André Groote overleden - De Swollenaer - deswollenaer.nl

Racing Car van Air Bubble, dat liedje kan ik me nog heel goed herinneren. Het is me ooit gelukt om dat liedje integraal op een cassettebandje op te nemen, in 1976 of daaromtrent al een hele prestatie vanwege het ge-ouwehoer van DJ's. Het tapeje is al lang weg, maar toen het clipje op 192TV voorbij kwam klonk het nog zoals ik het me herinnerde. Jammer dat het succes geen vervolg heeft gekregen.
Ik herkende de beste man wel toen hij zich manifesteerde als paragnost, maar ik ben te nuchter om daar in mee te gaan. Als hij echt goed was in zijn vak, wist hij dat ook.

Triest. Ken ze vooral van Shall We Take a Trip, maar dat is dan gelijk wel een van de fijnste Madchester classics.

herman schreef:
Triest. Ken ze vooral van Shall We Take a Trip, maar dat is dan gelijk wel een van de fijnste Madchester classics.

Classic inderdaad. Ik heb ze ooit ontdekt door het nummer Moody Places, ook een sterk nummer. En Take Five was destijds hun 'VPRO-hitje'.

R.I.P. Neal Casal

Ach, daar schrik ik toch wel van!
R.I.P. Neal Casal.

Ik heb wel een paar solo cd's van hem, hij heeft echt heel aparte roots albums gemaakt.
Zo oud was hij nu ook weer niet (50).

Ja enorm triest. Neal Casal heeft ook een aardig aantal prachtige soloplaten gemaakt, al ruim voordat hij zich bij CRB aansloot.

Zelfmoord zeggen de Amerikaanse media inmiddels.

Nou, nu kunnen we een Cardinals reünie wel vergeten.

Ik dacht, laat ik eens googlen naar Ryan Adams. Zie ik dit op zijn insta staan. Ook niet de eerste in zijn kring die het laatste half jaar overleden is.

Freeway to the Canyon blijft één van de hoogtepunten van het concert uit 2007.

Eergisteren, 1 september, is Edo Zanki overleden. Deze van oorsprong Joegoslavische zanger, toetsenist en producer woonde sinds zijn 5de in Duitsland. En daar was hij een bekende en zeer gewaardeerde muzikant. Hij was ook producer van o.a. Ulla Meinecke en Herbert Grönemeyer. Hij is net niet 67 geworden...

R.I.P. Jimmy Johnson

Pitchfork: R.I.P..

Vond hem altijd een soort van jongere versie van Brian Wilson... Triest nieuws.

Ja dat is triest. Mooie, bijzondere artiest...
Hij kan de rust wel gebruiken.

May true love find 'em in the end.

dix
58 jaar waarvan de helft met schizofrenie.
Dus opgeteld 87, toch een mooie leeftijd.

The Devil and Daniel Johnston

Prachtige docu over hem en z'n ouders en hoe zij met hem leven, zo goed en zo kwaad maar toch heel liefdevol.

R.I.P. Jeff Fenholt , Black Sabbath en Joshua.
Bij Black Sabbath doet hij mee op de CD Star Of India (bootleg) dat zijn de nummers van 7th Star maar dan met andere teksten.

https://www.youtube.com/watch?v=FKW2H0WBqW8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Rust in vrede Daniel Johnston.

Lang geleden dat de dood van een artiest me nog zoveel deed. RIP Daniel Johnston.

RIP Daniel Johnston.
Een aparte verschijning, een speciale persoonlijkheid, een uniek artiest.

R.I.P. Eddy Money (70), van o.m. het fijne 80s hitje Take Me Home Tonight

Da's een bekende hit inderdaad. 70 alweer? Verdorie wat vliegt de tijd.

R.I.P. Eddy

R.I.P. Eddie Money

Nooit beseft dat het Ronnie Spector is de meezingt op Take Me Home Tonight.

Toevallig laatst het clipje met Ronnie Spector (die eerst alleen als schaduw te zien is en in de tweede helft van de clip langzaam tevoorschijn komt) nog bekeken en de Wikibio van Eddie Money gelezen. R.I.P.

https://www.youtube.com/watch?v=3aJvIFK9-xk

En voor wie geen zin heeft naar Wikipedia te surfen:

By the mid-1980s, Eddie Money had reached a low-point in his recording career after several years of drug abuse. Columbia Records still wanted to keep Money on its roster, but restricted his creative control regarding his output.Record producer Richie Zito brought Money the song "Take Me Home Tonight", and Money would recall: "I didn't care for the demo [but] it did have a good catch line. When I heard [a snippet of] 'Be My Baby' in it I said: 'Why can't we get Ronnie Spector to sing it?' [and was told] 'That's impossible.'" Money invited his friend Martha Davis, lead vocalist of the Motels, to sing the lines from "Be My Baby" on "Take Me Home Tonight": Davis encouraged him to try to recruit Spector herself and Money was eventually able to speak on the phone to Spector at her home in northern California: Money - "I could hear clinking and clanking in the background...She said: 'I'm doing the dishes, and I gotta change the kids' bedding. I’m not really in the business anymore, Eddie. Phil Spector and all that, it was a nightmare'...I said 'Ronnie, I got this song that’s truly amazing and it’s a tribute to you. It would be so great if you…did it with me.'" The success of "Take Me Home Tonight" encouraged Spector to resume her singing career, and she released her second solo album, Unfinished Business, in 1987. In 1987 Money would say of "Take Me Home Tonight": "I didn't like the song, but…it helped Ronnie out and it helped me get some of my other material on the album across, so now I'm happy I did it."

Gast
geplaatst: vandaag om 11:16 uur

geplaatst: vandaag om 11:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.