Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 10 december 2019, 13:18 uur
Dat is verdrietig nieuws. Voor degenen zoals ik bij wie die naam niet direct een belletje doet rinkelen: Frederiksson was de zangeres van Roxette en overleed na een lang ziekbed.
0
geplaatst: 10 december 2019, 13:21 uur
RIP Marie Frederiksson
Na heel wat jaren kwakkelen helaas overleden
De 1ste 2 (doorbraak) albums zijn puur jeugdsentiment
Na heel wat jaren kwakkelen helaas overleden

De 1ste 2 (doorbraak) albums zijn puur jeugdsentiment
0
geplaatst: 10 december 2019, 13:22 uur
Treurig nieuws, als tiener (zo rond mijn dertiende) was ik wel fan van Roxette. Look Sharp! heb ik toen nog grijsgedraaid op cassette.
RIP Marie Frederiksson
RIP Marie Frederiksson
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 december 2019, 13:30 uur
Deze zat er al even aan te komen. Ook hier stevig jeugdsentiment. De grootste hits zullen vast nog wel een paar keer gememoreerd worden. Hier waren met name I Remember You (hallo Nationaal Muziekkado 1991), Almost Unreal (toen ik net begon naar de top 40 te luisteren, 1993) en Crash! Boom! Bang! (nog altijd een hoogtepunt in het power balladgenre) essentiële nummers in mijn muzikale reis, zoals we dat hier op MuMe plegen te noemen. Ook wel een band waar het uiterst vaste stramien dat echt elk nummer volgde me voor het eerst opviel. Maar catchy liedjes blijven, ook als hun vertolkers ons ontvallen.
R.I.P. Marie Frederiksson
1
geplaatst: 10 december 2019, 13:38 uur
Triest. Ik weet nog hoe ik als kind de hele tijd The Look in mijn hoofd had. Dat was eigenlijk voor het eerst dat ik zoiets ervoer als een oorwurm, een favoriet liedje van het moment. Ze scoorden al hun grote hits precies tijdens mijn top 40-periode, dus ook hier dik jeugdsentiment.
R.I.P. Marie
R.I.P. Marie
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 december 2019, 14:01 uur
Treurig inderdaad. Roxette had een paar jaar lang de gave om erg knappe popliedjes te schrijven en uit te voeren. Het deed af en toe wat denken aan ABBA, maar ze bleken wel een stuk minder eeuwigheidswaarde te hebben. Voor mij toch wel echt jeugdcement.
Vooral 'Listen to your Heart' mag ik nog graag horen.
Knappe vrouw was het ook, ik hield wel van haar 'Look'.
Vooral 'Listen to your Heart' mag ik nog graag horen.
Knappe vrouw was het ook, ik hield wel van haar 'Look'.
0
geplaatst: 10 december 2019, 14:01 uur
RIP Marie, powervrouw met een prachtige stem. The Look was een van mijn eerste singletjes, wat was ze sexy op die hoes. Ben ze blijven volgen t/m Good Karma en solowerk. Jammer dat ik haar nooit live heb kunnen zien.
0
geplaatst: 10 december 2019, 14:40 uur
Triest nieuws, toch wel een van de prachtigste vrouwen uit de jaren tachtig.
Ze had een geweldige uitstraling.
Man, man, hier schrik ik toch wel van.
Rip Marie Ferderiksson
Ze had een geweldige uitstraling.
Man, man, hier schrik ik toch wel van.
Rip Marie Ferderiksson
0
geplaatst: 10 december 2019, 14:54 uur
Da's een heel verdrietig bericht. Pearls of Passion ooit gekregen toen ik op een project in Stockholm zat. Weet nog dat ze na haar aanvankelijke herstel weer ging touren, oa Bospop aandeed met Roxette (geen kaartje) en vervolgens een terugslag kreeg waardoor ze moest stoppen. Vorig jaar deed 'Roxette' (zonder Marie) Tivoli aan, maar da's niet hetzelfde.
Om Per te citeren: ”Tack Marie, tack för allt” - moet denken aan deze Roxette - Listen To Your Heart (Official Music Video) - YouTube
Om Per te citeren: ”Tack Marie, tack för allt” - moet denken aan deze Roxette - Listen To Your Heart (Official Music Video) - YouTube
0
geplaatst: 10 december 2019, 15:00 uur
Ja ook jeugdsentiment hier. In de jeugdsoos veel gedraaid de liedjes van Roxette. Bijzonder verdrietig dit nieuws.
RIP Marie Ferderiksson
RIP Marie Ferderiksson
0
geplaatst: 10 december 2019, 15:09 uur
Mijn muzikale nachtmerrie uit de late 80's en vroege 90's, Roxette.
Ik werkte bij FRS en werd zo ongeveer doodgeknuppeld met hun muziek. Gek werd ik ervan.
It must have been love is prachtig, maar de rest kan me gestolen worden. Met name door de aanwezigheid van Per.
Haar stem vond ik prachtig, maar de muziek vond ik niks.
Zeer triest hoe deze vrouw heeft geleden in haar nog jonge leven.
RIP.
Ik werkte bij FRS en werd zo ongeveer doodgeknuppeld met hun muziek. Gek werd ik ervan.
It must have been love is prachtig, maar de rest kan me gestolen worden. Met name door de aanwezigheid van Per.
Haar stem vond ik prachtig, maar de muziek vond ik niks.
Zeer triest hoe deze vrouw heeft geleden in haar nog jonge leven.
RIP.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 10 december 2019, 15:33 uur
Triest bericht dat ze de ongelijke strijd uiteindelijk heeft verloren. Ik luisterde vroeger graag naar hun muziek.
0
geplaatst: 10 december 2019, 15:50 uur
Ach, Marie Frederiksson... Ja, ik wist dat ze al lange tijd ziek was, maar haar overlijden komt toch als een schok.
Ook ik schaar me bij de zgn. 'serieuze' muziekliefhebbers die altijd een warm kloppend hart had voor Roxette. Ik heb sowieso een zwak voor goed gemaakte hitparadepop, d.w.z. deunen die niet verouderen, maar de potentie hebben om ook andere generaties aan te spreken.
Roxette grossierde daarin vanaf de eerste (internationale) hit The look. Toen ik dat nummer voor het eerst op de radio hoorde dacht ik even dat het een zeer commercieel klinkende nieuwe single van Prince was. Ook de navolgende hits vond ik goed te pruimen. Af en toe kon de band ook beschaafd rocken. Ik kocht al die singles en later ook verscheidene albums, die evenmin tegenvielen.
Best kans dat het cijfermatig niet klopt (ik vrees dat verscheidene Max Martin-klonen beter verkochten), maar ik beschouw Roxette nog altijd als het op één na meest succesvolle muzikale exportproduct van Zweden. Na Abba natuurlijk, in wier voetspoor het duo naar mijn idee best mocht treden.
Twee van mijn favoriete Roxette-liedjes zijn vandaag zeer toepasselijk: Fading like a flower en Queen of rain...
R.I.P. Marie Frederiksson.
Ook ik schaar me bij de zgn. 'serieuze' muziekliefhebbers die altijd een warm kloppend hart had voor Roxette. Ik heb sowieso een zwak voor goed gemaakte hitparadepop, d.w.z. deunen die niet verouderen, maar de potentie hebben om ook andere generaties aan te spreken.
Roxette grossierde daarin vanaf de eerste (internationale) hit The look. Toen ik dat nummer voor het eerst op de radio hoorde dacht ik even dat het een zeer commercieel klinkende nieuwe single van Prince was. Ook de navolgende hits vond ik goed te pruimen. Af en toe kon de band ook beschaafd rocken. Ik kocht al die singles en later ook verscheidene albums, die evenmin tegenvielen.
Best kans dat het cijfermatig niet klopt (ik vrees dat verscheidene Max Martin-klonen beter verkochten), maar ik beschouw Roxette nog altijd als het op één na meest succesvolle muzikale exportproduct van Zweden. Na Abba natuurlijk, in wier voetspoor het duo naar mijn idee best mocht treden.
Twee van mijn favoriete Roxette-liedjes zijn vandaag zeer toepasselijk: Fading like a flower en Queen of rain...

R.I.P. Marie Frederiksson.
0
geplaatst: 10 december 2019, 15:52 uur
Gisteren toevallig bij de kringloop het album Have A Nice Day meegenomen ,En vanmorgen nog zonder de kennis van nu gedraaid .Vreemd toeval . Roxette had de gave om prima liedjes te schrijven . Naarmate mijn smaak zich ontwikkelde verloor ik ze wat uit het gehoor . Maar ze zakten nooit door de ondergrens. Prima catchy nummers gemaakt. R.I.P. Marie
0
geplaatst: 10 december 2019, 16:56 uur
RIP Marie Frederiksson 
Zeker één van de stemmen op de soundtrack van mijn jeugd.

Zeker één van de stemmen op de soundtrack van mijn jeugd.
0
geplaatst: 10 december 2019, 18:05 uur
Look Sharp! staat nog steeds op het randje van mijn top 10. Niet door de grote hits (Dressed dan weer wel), maar door de minder bekende singles en geweldige albumtracks.
Er is haar niet veel bespaard gebleven, helaas. En nu is het over.
Rust zacht, Marie Frederiksson (61).
Er is haar niet veel bespaard gebleven, helaas. En nu is het over.
Rust zacht, Marie Frederiksson (61).
0
geplaatst: 10 december 2019, 20:32 uur
R.I.P. Marie
Toch wel een iconische band eind jaren`80/90. Ondanks net na mijn tijd; toch veel van meegekregen. Fading Like a Flower in de remix.
Ten tijden van hun single ''Stars'' rond 2002 werd dus bekend dat ze kanker had, blij dat ze destijds genezen werd verklaard en dan nu dus wel definitief geveld......
Al jaren niets meer van beluisterd, maar dat gaat na vanavond veranderen!
Toch wel een iconische band eind jaren`80/90. Ondanks net na mijn tijd; toch veel van meegekregen. Fading Like a Flower in de remix.
Ten tijden van hun single ''Stars'' rond 2002 werd dus bekend dat ze kanker had, blij dat ze destijds genezen werd verklaard en dan nu dus wel definitief geveld......Al jaren niets meer van beluisterd, maar dat gaat na vanavond veranderen!
0
geplaatst: 10 december 2019, 21:49 uur
Niet de enige zo te lezen bij wie het overlijden toch wel aardig wat jeugdsentiment oproept. Weer een ongelijke strijd verloren 

0
geplaatst: 10 december 2019, 23:08 uur
Ook overleden helaas: Bodo Staiger, zanger van Rheingold. Bekend van Der Neue Deutsche Welle klassieker Dreiklangsdimensionen.
Rheingold: Bodo Staiger tot, er sang "Dreiklangsdimensionen" - SPIEGEL ONLINE
Rheingold: Bodo Staiger tot, er sang "Dreiklangsdimensionen" - SPIEGEL ONLINE
0
geplaatst: 10 december 2019, 23:16 uur
Dat ik eind jaren '80 Roxette leuk vond kwam voor een belangrijk deel omdat ik Marie zo'n mooie vrouw vond. Stiekem was ik een beetje verliefd op die mooie dame die Listen to Your Heart zong in de clip. Als Youtube in die tijd had bestaan stond die clip de hele dag op repeat.
De angst kwam rond 2002 toen het trieste nieuws over haar ziekte bekend werd. Uiteindelijk mocht ze niet ouder worden dan 61. Veel te jong, voor een ieder.
R.I.P. Marie!
De angst kwam rond 2002 toen het trieste nieuws over haar ziekte bekend werd. Uiteindelijk mocht ze niet ouder worden dan 61. Veel te jong, voor een ieder.
R.I.P. Marie!

0
geplaatst: 14 december 2019, 10:25 uur
70's rock 'n roll "icoon" Roy Loney is overleden 
Oa. bekend van de Flamin' Groovies, maar heeft ook een paar niet onverdienstelijke soloplaatjes uitgebracht.

Oa. bekend van de Flamin' Groovies, maar heeft ook een paar niet onverdienstelijke soloplaatjes uitgebracht.
0
geplaatst: 14 december 2019, 15:32 uur
0
geplaatst: 19 december 2019, 10:42 uur
Deelder dood. Krijgt nou de tering, godverredomme 
(of zou het weer een hoax zijn?)

(of zou het weer een hoax zijn?)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.