menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Ik ken hem voornamelijk van zijn werk met Cream, wat betekent dat hij als sinds begin jaren zeventig van mijn muzikale radar is verdwenen, op die uitstekende BBM-plaat uit de jaren negentig na. Maar in die betrekkelijk korte periode bewees hij wel dat hij muzikaal net zo hogelijk getalenteerd was als zijn twee bandmaten; en dat wil in dit geval wat zeggen.

Meer als menig ander drummer drukte hij zijn stempel op de muziek van zijn band, terwijl Cream op zichzelf een onmiskenbaar stempel drukte op de popgeschiedenis als geheel. Ze waren (na de Hendrix Experience wellicht) het eerste powerrocktrio dat bewees dat je met zijn drieen, mits getalenteerd genoeg, prima een vol en veelzijdig bandgeluid kon neerzetten.

R.I.P. Ginger Baker.

R.I.P. Ginger Baker...

Geen naam die direct bij me is blijven hangen, maar hij verliet Skynyrd dus kennelijk al voordat het grote succes begon. Maar .38 Special heb ik altijd een aangename band gevonden. Heerlijke no-nonsense Amerikaanse radiorock. Commerciëler en minder 'Southern' dan Lynyrd Skynyrd, maar toch vaak best goed, al konden ze hier in Europa nooit veel potten breken. Per saldo heb ik best aardig wat albums, en ook enkele singles, van .38 Special.

R.I.P. Larry Junstrom.

R.I.P. Ginger Baker. Toch ook even zijn fantastische drumwerk op het album Sunrise on the Sufferbus van Masters of Reality vermelden.

Mogelijk herinneren Le Guess Who?-gangers van vorig jaar zich zijn mooie optreden: helaas is Kadri Gopalnath overleden.

Ach. Hij zat er zo ontspannen bij, vorig jaar in de Grote Zaal van TivoliVredenburg. R.I.P. Kadri Gopalnath.

Darn, Paul Barrere...

Als tweede gitarist (vanaf Sailing shoes) altijd in de schaduw gebleven van Lowell George, maar toch wel een stuwende kracht van Little Feat. Hij is die band ook altijd trouw gebleven, vanaf de reünie in '87 tot de dag van vandaag. Of gisteren, moet ik eigenlijk zeggen...

R.I.P. Paul Barrere.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=yfJGmY9-TBQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

40 jaar na Lowell en de originele drummer Ritchie Hayward is ook al een poosje niet meer.

R.I.P Paul Barrere.

Sir Spamalot (crew)
R.I.P. Timi "Grabber" Hansen. Binnenkort nog eens Don't Break the Oath van Mercyful Fate afspelen.

Mercyful Fate Bassist Timi Hansen Dies After Battle With Cancer - Blabbermouth.net

Timi Hansen, 61 jaar. Kanker. Dat is zeer treurig nieuws.

R.I.P. Kelley Looney (61). Al meer dan 20 jaar de bassist van Steve Earle & the Dukes.

Paula Sleyp is overleden. Als kind vond ik Paula één van de vervelendste personages uit Sesamstraat, maar toch ben ik een beetje treurig vandaag. Ze zong voor Sesamstraat ook een aantal mooie liedjes, zoals het geestige 'Vergeten'.

88 zie ik, tja, daar kun je verder ook niet zo veel van zeggen. In mijn Sesamstraattijd hadden de mensen gewoon alleen een voornaam, dus dat 'oma Paula' herken ik niet zo. Het sentiment dat ze niet het aardigste type was dan weer wel.

Als kind was ik soms een beetje bang van haar. Ze was toch wel een beetje de strenge tante. De generatie van mijn ouders kent haar blijkbaar uit Kapitein Zeppos. Zelf ben ik pas door haar strenge opzicht heen beginnen kijken dankzij haar rol in de serie Wittekerke, als tante Jos. Dat is toch wel waar de Belgen haar het best van kennen, merk ik op sociale media.

https://pitchfork.com/news/white-rings-kendra-malia-dead-at-37/

Damn, had dit nieuws helemaal gemist. Enorm zonde. Bracht met White Rings in 2010 een hele toffe EP uit en kwam met hen vorig jaar terug uit de vergetelheid met een nieuwe plaat. 37 is echt té jong. RIP

Ataloona schreef:
https://pitchfork.com/news/white-rings-kendra-malia-dead-at-37/

Damn, had dit nieuws helemaal gemist. Enorm zonde. Bracht met White Rings in 2010 een hele toffe EP uit en kwam met hen vorig jaar terug uit de vergetelheid met een nieuwe plaat. 37 is echt té jong. RIP

De split met oOoOO is ook erg fantastisch maar dan met name vanwege de bijdrage van oOoOO, wat mij betreft. Genre-hoogtepunt naast King Night van Salem.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:28 uur

geplaatst: vandaag om 19:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.