Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 8 augustus 2009, 04:37 uur
Bedankt voor je muziek en emotie Willy,

You'll be missed
Descanse en Paz

You'll be missed
Descanse en Paz
0
geplaatst: 8 augustus 2009, 23:47 uur
Demasiado Corazon zal voor altijd een favoriet blijven. RIP Willy!
0
geplaatst: 9 augustus 2009, 00:12 uur
Heel toevallig draaide ik afgelopen vrijdag nog Spanish Stroll op m`n werk en zet hem dan altijd wat harder .
Ik wist toen nog niet dat hij overleden was , RIP Willy of Mink .
Ik wist toen nog niet dat hij overleden was , RIP Willy of Mink .
0
geplaatst: 10 augustus 2009, 10:21 uur
Damn, weer een rasmuzikant die ons (veel te vroeg) verlaat. Kan me de televisie-beelden van Torhout/Werchter 1982 nog goed herinneren waar ik z'n band voor het eerst zag (kende Spanish Stroll alleen van de radio) Op het podium leek hij helemaal thuis, strak in het pak, "fout" snorretje, italian shoes. Wat een passie, wat een overgave, wat een emoties..... Gelukkig blijft zijn muziek voortleven, tesamen met die beelden van toen. Rust zacht Mr. Deville
0
Father McKenzie
geplaatst: 10 augustus 2009, 19:24 uur
Ik vernam het overlijden van Willy, tijdens mijn verblijf in Friesland.
Toch ging er meteen een schok door me heen, al was zijn nakende einde al eerder voorspeld, natuurlijk.
Ik had een i-podje mee met een aardig volume aan materiaal van deze eigenwijze singer-songwriter-rocker-poseur.
Ik draaide meteen Mazurka, Hey Joe (die schitterende Mariachi versie), Demasiado Corazon, Spanish Stroll en last but not least Love and Emotion.
Ik was dan ook geëmotioneerd door Willy's muziek. This artist may never be forgotten.
Toch ging er meteen een schok door me heen, al was zijn nakende einde al eerder voorspeld, natuurlijk.
Ik had een i-podje mee met een aardig volume aan materiaal van deze eigenwijze singer-songwriter-rocker-poseur.
Ik draaide meteen Mazurka, Hey Joe (die schitterende Mariachi versie), Demasiado Corazon, Spanish Stroll en last but not least Love and Emotion.
Ik was dan ook geëmotioneerd door Willy's muziek. This artist may never be forgotten.

0
Misterfool
geplaatst: 10 augustus 2009, 23:48 uur
ik had nog nooit van Willy gehoord, ik geef het eerlijk toe. slechts na het bericht over zijn alvleesklierkanker ben ik gaan zoeken naar zijn muziek. wat ik vond overtroefde alle verwachtingen. heerlijk eigenzinnige rockmuziek wat zeker met de hedendaagse pulp op tmf een verademing was. muziek met passie en hart gemaakt. muziek waar zelfs de grootste muziekhater nog eerbied voor zou kunnen hebben. helaas is jouw niet het lange leven gegund. maar je muziek blijft en wij(waar ik nu ook dus bij hoor) trouw luisterpubliek zal jouw muziek in ons hart meedragen waar we ook zullen gaan. respect krijg je van deze rebelse muziekliefhebber. dat je rust moge hebben waar je ook bent.
R.I.P Willy DeVille 1950-2009
R.I.P Willy DeVille 1950-2009
0
Father McKenzie
geplaatst: 11 augustus 2009, 01:23 uur
Misterfool, gezien je jeugdige leeftijd is je dat geheel vergeven. Mochten generatiegenoten van me van deze gigant nog niet gehoord hebben, ik kwam persoonlijk hun water afnijpen, met andere woorden hun ballen tot moes knijpen.
Maar petje EN hoedje af voor jouw ontdekkingstocht naar wat oudere muziek en moge jouw speurtocht een voorbeeld zijn voor vele jongeren.
Bravo!
Maar petje EN hoedje af voor jouw ontdekkingstocht naar wat oudere muziek en moge jouw speurtocht een voorbeeld zijn voor vele jongeren.
Bravo!
0
geplaatst: 11 augustus 2009, 01:44 uur
De 1e CD die ik ooit afspeelde was van Willy DeVille....
Zal toen wel 6 geweest zijn ofzo, maar ik herken alles nog.
Zal toen wel 6 geweest zijn ofzo, maar ik herken alles nog.
0
geplaatst: 13 augustus 2009, 19:30 uur
0
geplaatst: 13 augustus 2009, 19:42 uur
Les Paul, rust maar in vrede. De gitaarklanken zullen vanaf vandaag nog intenser klinken. Goede rilingen bezorgde de instrumenten me al. Dat zou vanaf heden alleen maar meer worden. Dank voor wat u de muziekwereld heeft gegeven.
0
Father McKenzie
geplaatst: 13 augustus 2009, 20:39 uur
Da's een groot verlies inderdaad. Een Les Paul is niet niets. Weet iemand welke bekende gitaristen een LES PAUL bespeelden?
Thks.
Thks.
0
Antonio
geplaatst: 13 augustus 2009, 20:46 uur
Father McKenzie schreef:
Da's een groot verlies inderdaad. Een Les Paul is niet niets. Weet iemand welke bekende gitaristen een LES PAUL bespeelden?
Thks.
Thks.
Eerst George Fullerton (van Fender Guitars) op 4 juli en nu Les Paul.
Jammer, maar een zeer respectabele leeftijd en een (mag ik aannemen) prachtig leven en een uitvinding die de wereld heeft veranderd voor complete volksstammen muziekliefhebbers en gitaristen

In elk geval bespeelde Frank Zappa regelmatig een Les Paul, kijk maar op de voorkant van de 3LP Box ''Shut Up N Play Yer Guitar''.
Verder (zo uit het blote hoofd...) volgens mij Eric Clapton, de gitarist van ZZ Top, Jimmy Page en natuurlijk Les Paul zelf.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 augustus 2009, 20:49 uur
Ik las het ook van Les Paul. Wat betreft de gitaar, ik heb er zelf niet zo'n voorkeur voor, maar het is na de Stratocaster toch duidelijk de populairste gitaar ooit.
Een lijstje van gitaristen die de Les Paul bespeelden (de gitaar dan hè
) :
Slash, Jimmy Page, John Sykes, Jan Akkerman, Jeff Beck, Buckethead, Neil Young, Ace Frehley, Bob Marley, Gary Moore, Mike Oldfield, Eddie van Halen, Zakk Wylde.
Bijna elke professionele gitarist heeft wel een (reserve) Les Paul.
R.I.P.
Een lijstje van gitaristen die de Les Paul bespeelden (de gitaar dan hè
) :Slash, Jimmy Page, John Sykes, Jan Akkerman, Jeff Beck, Buckethead, Neil Young, Ace Frehley, Bob Marley, Gary Moore, Mike Oldfield, Eddie van Halen, Zakk Wylde.
Bijna elke professionele gitarist heeft wel een (reserve) Les Paul.
R.I.P.
0
geplaatst: 13 augustus 2009, 20:57 uur
Father McKenzie schreef:
Thks.
Thks.
Slash, The Edge, die gast van Gorefest, Jimmy Page, Pete Townsend, Ace Frehley, David Gilmour,Steve Lukather, Zakk Wylde.
Nog een heleboel anderen
0
Father McKenzie
geplaatst: 13 augustus 2009, 20:58 uur
@ Antonio; ja, meesterlijk die Shut Up'n Play Yer Guitar en dan die vervolgtitels daarop, haha.
Maar ik wist niet dat hier ook LES PAUL gitaren aangeslagen werden ??
0
Antonio
geplaatst: 13 augustus 2009, 21:11 uur
Father McKenzie schreef:
@ Antonio; ja, meesterlijk die Shut Up'n Play Yer Guitar en dan die vervolgtitels daarop, haha.
Jazeker wel, check het boekwerkje maar...
En niet alleen op SUNPYG, maar ook op de 2CD ''Guitar'' overigens.
Maar goed, back on topic maar weer

0
Antonio
geplaatst: 13 augustus 2009, 21:21 uur
freddze schreef:
Gitarist en gitaarbouwer Les Paul is vandaag in New York op 94-jarige leeftijd overleden.
Gitarist en gitaarbouwer Les Paul is vandaag in New York op 94-jarige leeftijd overleden.
Meer info van Associated Press
En van CNN...
Niet alleen uitvinder van de Les Paul gitaar, maar ook nog eens ontwikkelaar van multitrack-opnametechnieken...
0
Sheplays
geplaatst: 13 augustus 2009, 22:10 uur
R.I.P. Les Paul
You will for always be sitting on top of the world

Eén van de favoriete nummers van mijn ouders. De muziek die ik samen met mijn papje als klein meisje gevoed kreeg
You will for always be sitting on top of the world

Eén van de favoriete nummers van mijn ouders. De muziek die ik samen met mijn papje als klein meisje gevoed kreeg

0
skyline
geplaatst: 13 augustus 2009, 22:17 uur
Ben meer van de Fenders en Micro-frets en vond Yamaha's SG (eigenlijk imitatie van) kwalitatief altijd beter dan Les Pauls, maar dat doet natuurlijk niets af aan de legacy of de persoon van Les Paul zelf. R.I.P.
94 is trouwens nog niet zo slecht.
94 is trouwens nog niet zo slecht.
0
beaster1256
geplaatst: 13 augustus 2009, 23:32 uur
inderdaad RIP willy en nu les paul , als ik hier lees wie er op les pauls soleerden , zeker niet van de minste , zappa , jeff beck en ome neil
ik heb trouwens het gedacht de laatste tijd dat de rockgoden vallen als de vliegen de laatste 2 jaren , als je het bekijkt en je bent zelf 52 jaar en geleefd gelijk een iggy pop zou je bang worden van de toekomst en nu nog die mexicaanse griep overleven in het najaar , amai !
ik heb trouwens het gedacht de laatste tijd dat de rockgoden vallen als de vliegen de laatste 2 jaren , als je het bekijkt en je bent zelf 52 jaar en geleefd gelijk een iggy pop zou je bang worden van de toekomst en nu nog die mexicaanse griep overleven in het najaar , amai !
0
geplaatst: 13 augustus 2009, 23:52 uur
"Hey Mr Jim.I can see the shape you're in, thinkin' that you're such a ladykiller..."
Paradiso - 1977 (8)? - Mink D. leerde de Paradisians The Spanish Stroll. One big melting pot: new wave, latino, bayou - wat een mooie mix. Later muzikaal uit het oog verloren - maar dat concert zal ik niet vergeten. What a man - gevecht verloren, maar Willy rocks on - in our minds ....
Gibson, Les Paul - Les Paul boys stonden meest rechts van me: toonladderfietsers; me Fender man (Precision, Jazz; ook wel Burns) paving the road! 94 ay - tough cookie, say hello to Willy.
Paradiso - 1977 (8)? - Mink D. leerde de Paradisians The Spanish Stroll. One big melting pot: new wave, latino, bayou - wat een mooie mix. Later muzikaal uit het oog verloren - maar dat concert zal ik niet vergeten. What a man - gevecht verloren, maar Willy rocks on - in our minds ....
Gibson, Les Paul - Les Paul boys stonden meest rechts van me: toonladderfietsers; me Fender man (Precision, Jazz; ook wel Burns) paving the road! 94 ay - tough cookie, say hello to Willy.
0
beaster1256
geplaatst: 14 augustus 2009, 01:05 uur
ik heb 2 concerten van willy op dvd een oud van de tijd dat hij nog swingde ( ik denk montreux ) en een dvd van de ietwat latere periode , allebei zeer goed , en by the way , thank god voor live dvd's , zo heb ik zeer veel genoten van live concerten van betreurde artiesten die er niet meer zijn , ik zeg zo maar vlug een paar namen , lennon , cash , doors , hendrix , enz, maar het kan ook puur nostalgie , zo heb ik dvd's van wervelende concerten van talking heads , siouxsie & banshees , ian hunter , jeff beck , clapton ,
ja , hartelijk dank voor live dvd's
en zeggen dat een goeie 30 jaar geleden er een soort rock ' n roll dodenlijst bestond waarvan " men " voorspelde wie er eerst zou sterven in de toekomst , ik herinner me nog op nummer 1 : keith richards en op nummer 2 gevolgd door lou reed , " men " , wie dat ook was ??? zat er nog niet een klein beetje naast , en maar best ook , want beide mannen hebben nog een fantastisch oeuvre opgebouwd !!!!
ja , hartelijk dank voor live dvd's
en zeggen dat een goeie 30 jaar geleden er een soort rock ' n roll dodenlijst bestond waarvan " men " voorspelde wie er eerst zou sterven in de toekomst , ik herinner me nog op nummer 1 : keith richards en op nummer 2 gevolgd door lou reed , " men " , wie dat ook was ??? zat er nog niet een klein beetje naast , en maar best ook , want beide mannen hebben nog een fantastisch oeuvre opgebouwd !!!!
0
Antonio
geplaatst: 14 augustus 2009, 13:37 uur
beaster1256 schreef:
en zeggen dat een goeie 30 jaar geleden er een soort rock ' n roll dodenlijst bestond.
nummer 1: keith richards en nummer 2: lou reed
en zeggen dat een goeie 30 jaar geleden er een soort rock ' n roll dodenlijst bestond.
nummer 1: keith richards en nummer 2: lou reed
Die twee mannen hebben zo'n beetje alle andere grote namen en trends van de afgelopen 45 jaar zien komen en gaan, dat kun je je bijna niet voorstellen.
Zeker Keith lacht iedere criticus (voor zover die nog in leven zijn...) keihard uit !
Zag gister nog een kort interview op de Belgische TV met de zanger van de Simple Minds, die net 50 is en ze vroegen hem naar zijn opvattingen over ouderdom in de vluchtige wereld van de popmuziek.
Volgens hem was het vroeger zeker zo dat vele grote namen vroegtijdig kwamen te vallen, maar dat tegenwoordig dat niet perse meer het geval is.
Er zijn zat artiesten ''op leeftijd'' die vandaag de dag de wereld nog immer verblijden met nieuwe albums en tournee's, zoals een Dylan (68 jaar alweer), Cohen (74 jaar en in september 75), Bowie (62) en The Stones (gezamenlijk 261 jaar oud !!!).
Feit is dat de ''oude garde'' langzaam maar zeker steeds meer zal gaan uitdunnen

0
geplaatst: 14 augustus 2009, 14:56 uur
Ja, toch wel een belangrijke man die Les Paul, heeft de muziek wereld verandert met zijn uitvindingen. Heel veel respect voor hem, voor de lol ik beleeft heb met zijn uitvindingen en dat hij verder in rust moge leven...
0
geplaatst: 14 augustus 2009, 17:55 uur
RIP Les Paul. 1 van de beste en invloedrijkste gitaristen ooit.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.