MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
chevy93 schreef:
(quote)
Eens, dat vind ik wat anders dan "geschokt". Maar goed, ik laat het rusten, mijn woorden worden hier toch verdraaid. Iedereen veel sterkte...

Ben jij dat Jort?
Maar ik begrijp wel dat je niet direct aan geschokt denkt in dit geval, aan de andere kant zal door vele nu niet direct de meeste geschikte woordkeuze gezocht worden als zij ergens door geschokt worden.

Rudi S schreef:
(quote)

Ben jij dat Jort?

R.I.P. Bill Withers

Mooi stuk. Heel herkenbaar voor zover ik stukken over hem gelezen heb de afgelopen jaren. Zijn vertrek draagt wel mooi bij aan zijn legendarische status. Ik ben benieuwd of hij het muzikaal in zich zou hebben om nog lang relevant te blijven. Maar alleen al daarvoor respecteer ik hem, hij deed waar hij zin in had. En dat was duidelijk niet de muziekindustrie.

En toch, als je dan zijn live-optredens terugziet kun je je niet aan de indruk onttrekken dat deze man muziek ademde.

chevy93 schreef:
Mooi stuk. Heel herkenbaar voor zover ik stukken over hem gelezen heb de afgelopen jaren. Zijn vertrek draagt wel mooi bij aan zijn legendarische status. Ik ben benieuwd of hij het muzikaal in zich zou hebben om nog lang relevant te blijven. Maar alleen al daarvoor respecteer ik hem, hij deed waar hij zin in had. En dat was duidelijk niet de muziekindustrie.

En toch, als je dan zijn live-optredens terugziet kun je je niet aan de indruk onttrekken dat deze man muziek ademde.

Ondanks alles hoopte ik lang op een laatste kunstje a la Gil Scott-Heron's I'm new here. Met oude gebroken stem. Misschien wat naïef, maar ik dacht altijd dat de juiste artiest/ producer hem wel zou kunnen verleiden tot zoiets. Maar goed. Het is mooi wat hij heeft gemaakt, en er zijn zelfs nog een paar late albums die ik een 2e of 3e kans wil geven zonder ze naast zijn grote albums te leggen.

Ik heb altijd veel bewondering voor artiesten die (op wat voor vlak ook) compromisloos en eigengereid het ambacht uitvoeren. Bill Withers is zo'n man die zijn eigen keuzes heeft gemaakt en daarbij de wereld een stukje mooier heeft gemaakt...en dat voorlopig nog wel blijft doen.

Ik zet Lean on Me nog maar eens op

Minneapolis schreef:
Ondanks alles hoopte ik lang op een laatste kunstje a la Gil Scott-Heron's I'm new here. Met oude gebroken stem.
Same. En volgens mij had hij het nog gekund ook. Als hij had gewild dus.

Voor de liefhebbers overigens: Still Bill (2009) - MovieMeter.nl

R.I.P.Bill Withers

R.I.P Alex Harvey (en niet die schot, die is al jaren dood. Maar de Amerikaanse songwriter die o.a. Delta Dawn en Reuben James schreef)

zaaf
En To Make My Life Beautiful. Dank daarvoor en RIP Alex Harvey

Ja, mooi nummer is dat, om een of andere reden alleen in Nederland populair lijkt het (heeft zelfs op 268 in de top 2000 gestaan).

RIP Alex Harvey

RIP Honor Blackman

Honor Blackman, James Bond's Pussy Galore, dies aged 94 | Film | The Guardian - theguardian.com

Een iconische Bondgirl.

Everything I've Got

En samengespeeld met Patrick Macnee in De Wrekers.
Kinky Boots

Poek schreef:
Ja, mooi nummer is dat, om een of andere reden alleen in Nederland populair lijkt het (heeft zelfs op 268 in de top 2000 gestaan).

RIP Alex Harvey

Ja heel apart allemaal,de man is vooral hier alleen bekend van To Make My Life Beautiful ,het is eigg een country zanger dacht ik,maar de sound van de synthesizer van dit mooie werkje doet me niet denken aan een country geluid
Blijft een speciaal en favoriet nr voor mij
R.I.P Alex Harvey

Soledad
Helaas de zoveelste jazzartiest die is overleden aan Corona: Onaje Allan Gumbs. Lange tijd de vaste pianist van Woody Shaw. Onlangs toevallig nog 2 platen gekocht waarop hij mee speelt. R.i.p.

RIP John Prine. Ook John Prine is overleden aan Corona/Covid-19.

Afgelopen zomer kocht ik een kaartje voor zijn show, omdat ik hem simpelweg nog een keer wilde zien. Gezien zijn leeftijd en gezondheid achtte ik de kans groot dat dit anders niet meer zou gebeuren. Show 2x uitgesteld en nu overlijd hij aan corona. Toch wel een sneu einde van zo’n legende.

Vreselijk nieuws. RIP John Prine.

Ach, John Prine. Ik zal naar zijn concert gaan met mijn ouders, concert al meerdere keren uitgesteld door gezondheidsredenen. Maar deze man heeft zoveel prachtige, mooie liedjes gemaakt, stuk voor stuk klassiekers.

RIP John Prine

RIP John Prine & Alex Harvey

He bah, de volgende muzikant geveld door het virus. Ik las vorige week al een berichtje dat hij ziek was. Het leek toen beter te gaan, maar helaas is er dus weer een terugval geweest.

R.I.P. John Prine

Vaarwel John Prine

Hendrik68
RIP John Prine. Wat heeft deze man het zwaar te verduren gehad in zijn leven. Altijd krabbelde hij weer op. Dit kon hij er echter niet meer bij hebben.

Man man, wat een bizarre tijd is het toch. R. I. P. John Prine.

R.I.P. John Prine

Dat zat er aan te komen, had ik al begrepen van een bewonderaar. Onlangs kregen we te horen dat hij vanwege een heupprobleem zijn tour had afgebroken en naar de VS was teruggekeerd. En dan ook nog Corona er bovenop. RIP John Prine.

Arbeidsdeskundige
R.I.P. John Prine

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:46 uur

geplaatst: vandaag om 17:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.