MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
En deze mogen we vandaag natuurlijk ook niet vergeten ...

... Ya' know that old trees just grow stronger / And old rivers grow wilder ev'ry day
Old people just grow lonesome ...

R.I.P. Hal Willner

Legendarische producer van werk van oa Lou Reed, Gavin Friday en vele anderen. Ook overleden aan Covid 19...

Ik ken hem verder niet zo heel goed maar alleen al voor
Each Man Kills the Thing He Loves zou hij een standbeeld moeten krijgen

RIP Hal Willner

The final tweet on Willner’s account was in support of another coronavirus sufferer, John Prine. “Sending love to John Prine who is in critical condition with COVID-19,” he wrote. “John is a music giant. His songs are as good as it gets and he’s a spellbinding performer. Send good thoughts his way. ‘I sound like that old guy down the street that doesn’t chase you out of his apple tree.'”

Hendrik68
Prachtig dat ze Hello In There nu op Radio 1 de Top 2000 in willen praten! Was echt in de veronderstelling dat Prine maar op beperkte schaal bekendheid genoot in Nederland, maar hij kwam gisteren toch regelmatig in diverse uitzendingen voorbij. Doet me goed en dat verdient Prine ook.

Bert van de Kamp overleden, ook dat nog. RIP Bert, dank voor je mooie stukken in Oor.

Renoir schreef:
Bert van de Kamp overleden, ook dat nog. RIP Bert, dank voor je mooie stukken in Oor.

Triest, was nog niet zo heel oud. Hoewel ik hem veel gelezen heb in Oor, herinner ik me hem vooral als jury-voorzitter van de Enige Echte Bossche Popquiz. Daar had ie tot een paar jaar terug ook een eigen ronde waarin hij vaak diep in de pophistorie dook. Ik herinner me bijvoorbeeld een ronde met psychedelische pop uit de jaren '60. Voor de fijnproevers en erg moeilijk, maar ook heel leuk en leerzaam.

Via dazzler's OORdelen ook zijn smaak wat beter leren kennen. Vooral de recensies van Metal Box en The Wall uit nota bene dezelfde editie geven wel aan in welke hoek zijn muzikale loyaliteit lag:

Public Image Ltd. - Metal Box (1979)
(afbeelding)

Een in diverse opzichten concessieloos product. Domheid, corruptie en hypocrisie wekken niet minder zijn venijnige en vertoornde reactie op als in de dagen van de Pistols. Johnny Lydon hoef je niets wijs te maken. Hij gaat op bewonderenswaardige wijze zijn eigen weg. Het is even fascinerend als ontroerend, hem daarbij te volgen. Never mind the bollocks, here's PIL.

Bert van de Kamp *****

Pink Floyd - The Wall (1979)
(afbeelding)

Het komt op fraaie wijze de speakers uit, maar het is godsgruwelijk saai en vervelend. Ontelbare echo's van vorig werk, veel onafgemaakte ideeën, weinig vitaliteit, weinig experimenten. We zijn allemaal maar een steentje in de muur. Wat een vermoeide, aftandse beeldspraak. Pink Floyd heeft zich hiermee bijgezet in het graf van de jaren 70.

Bert van de Kamp **

R.I.P.

Bert van de Kamp was naast muziek- ook schaakliefhebber en hij heeft diverse mooie stukken voor New In Chess geschreven.

Bert Van de Kamp - Articles - New In Chess - secure.newinchess.com

RIP Bert van de Kamp

Mooi stukje ook van Tom Engelshoven over Bert zijn herinneringen aan 30 jaar popjournalistiek:

Bert van de Kamp: herinneringen aan 30 jaar popjournalistiek (interview) | OOR

R.I.P.

Arbeidsdeskundige
RIP Bert van de Kamp

dix
Bert ! Veel van lezen. Hij had ook heel vaak gelijk.

Was vanaf begin jaren ‘80 met zijn recensies en stukken in OOR voor mij een leidraad in de muziek. Dank daarvoor.
R.I.P. Bert van de Kamp

Poek schreef:
Bert van de Kamp was naast muziek- ook schaakliefhebber en hij heeft diverse mooie stukken voor New In Chess geschreven.

Bert Van de Kamp - Articles - New In Chess - secure.newinchess.com

RIP Bert van de Kamp

Hij heeft zelfs in Oor een schaakpartij gespeeld tegen Peter Hammill ( twee paardenspel in de nahand, met een nette remise), was jaren '70.
Bert was toch een tijd een van mijn gidse in muziekland

Rudi S schreef:
(quote)

Hij heeft zelfs in Oor een schaakpartij gespeeld tegen Peter Hammill ( twee paardenspel in de nahand, met een nette remise), was jaren '70.
Bert was toch een tijd een van mijn gidse in muziekland

Daar is zelfs bewijs van!

https://3.bp.blogspot.com/-Ui8f8E3mVoA/XA1YtwAJvgI/AAAAAAAANQA/NHMKXCKbpQMEdT6ZNEjSNh_k_Gd6L0uTQCLcBGAs/s640/peter%2Bhammill%2B02.jpg

Hendrik68
Wat Joshua68 zegt. Heeft mij op heel veel sporen gebracht destijds.

Ik heb mijn fascinatie voor Tim Buckley aan hem te danken. Ik heb ooit de stoute schoenen aangetrokken en Bert opgebeld. Ik was zo zenuwachtig dat hij me bijna niet kon verstaan, maar hij stuurde me toch een mooi pakketje fotokopieën van recencies en een interview met Tim Buckley.

cosmic kid (moderator)
Even wat stekeligheden rondom John Prine i.c.m. Top 2000 verwijderd

RIP John Prine

Vandaag een album van Swamp Dogg over de post binnen gekregen. Daarop doet John Prine op twee nummers mee. Die van Swamp Dogg is in maart verschenen. Een goede maand later bezweek Prine aan het Corona Virus. Ik heb zijn debuut album. Schitterende muziek.

Imagine Music
Blackish schreef:
RIP John Prine

Vandaag een album van Swamp Dogg over de post binnen gekregen. Daarop doet John Prine op twee nummers mee. Die van Swamp Dogg is in maart verschenen. Een goede maand later bezweek Prine aan het Corona Virus. Ik heb zijn debuut album. Schitterende muziek.

Mooi debuutalbum. The Missing Years is mijn favoriete Prine album. Ken je die? Anders zeker een aanrader. R.I.P

Louis van Dijk op 78 jarige leeftijd overleden.

Arbeidsdeskundige
R.I.P. Louis van Dijk

Rust in vrede Louis van Dijk.

Dat bericht zat er aan te komen en stemt toch verdrietig. Groot improviserend pianist, zo prachtig samen met Rogier van Otterloo en het Metropole Orkest, deed ook wel dingen puur voor de schnabbel natuurlijk, maar een goudeerlijk mens die zich niet van de wijs liet brengen. De NTR kan die prachtige documentaire van een paar jaar geleden wel herhalen nu. Indrukwekkend. Rust zacht, Louis.

PS. Docu was van omroep Max trouwens.

R.I.P Louis van Dijk

Louis van Dijk

Louis van Dijk

Rust zacht.

R.I.P. Louis van Dijk

Goede herinneringen aan een plaat die ik in de jaren zestig heel vaak heb beluisterd (maar helaas verloren geraakt en nooit vervangen). Jacques Schols op bas en John Engels op drums.

https://img.discogs.com/ImPq8UgjpyAisjKEz2UH3FPqP5I=/fit-in/600x572/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-1574988-1319368253.jpeg.jpg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:22 uur

geplaatst: vandaag om 19:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.