MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Voor de schaak- en Hammill-liefhebbers, het oorspronkelijke artikel in Oor:
https://www.schaaksite.nl/wp-content/uploads/2020/04/B.VanderKamp-P.Hammill.pdf

zaaf
dank Dimitri, de kwaliteit van de partij viel me wat tegen, maar de mortuis nil nisi bene

Soledad
Altsaxofonist Lee Konitz is overleden. Één van de grondleggers van de cooljazz. Speelde samen met ondermeer Chet Baker, Gerry Mulligan en Lennie Tristano.

Ik ben nooit een liefhebber geweest. Maar dat maakt niets uit. R.I.P. meneer Konitz.

Veelzijdig componist en zanger Moraes Moreira - o.m. 1 van de oprichters van Os Novos Baianos - is afgelopen maandag overleden. Hij was een grote naam in Brazilië.

R.I.P.

Lee Konitz. Kom die naam juist de laatste tijd veel tegen, omdat ik me een beetje in de west coast cool jazz aan het verdiepen ben. Maakte ook deel uit van een van de groepen van Miles Davis. Toch wel een grote naam in de jazz weer.... RIP Lee.

Mmm ook niet echt mijn genre (moet tot mijn schaamte bekennen dat ik niet eens wist dat hij nog leefde), maar zeker wel een grote naam inderdaad. RIP Lee Konitz.

Christophe bekend van de Franse hit Aline is overleden.

RIP Christophe. Les Mots Bleus vind ik z’n mooiste.

Ook RIP Matthew Seligman van The Soft Boys.

Arbeidsdeskundige
R.I.P. Christophe. Les Mots Bleus is inderdaad een prachtig nummer. Dat geldt ook voor Daisy. Beide nummers sla ik beduidend hoger aan dan het veel bekendere Aline.

Soledad
En weer twee jazzmuzikanten het gaat hard zo.

R.I.P. Giuseppi Logan en R.I.P. Henry Grimes!

Toegegeven, ik had nog nooit van hem gehoord, maar voor de 'jongere oudere' muziekliefhebbers onder ons heeft-ie toch wel veel betekend:

Oprichter piratenzender Radio Caroline op 79-jarige leeftijd overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

R.I.P. Ronan O'Rahilly

R.I.P. DJ Smos, Antwerpse legende. Ik weet nog hoe hij enkele jaren geleden in Olen nabij de molen de Re-Plant van Floorplans Never Grow Old erin zwierde, maar ik weet vooral nog hoe behulpzaam en enthousiast hij in de Avenue Sneakerstore, toen net verhuisd naar de IJzerenwaag, een paar schoenen voor mij ging halen in de kelder. Damn

35 jarige rapper Fred the Godson is gisteren overleden aan het Corona-virus.

R.I.P.

Rust in vrede Andres.

R.I.P. Dries ‘Andres’ Holten

RA News: Mike Huckaby has died - residentadvisor.net

For decades, Huckaby was a key force in Detroit dance music. As a producer, he carved out a singular brand of hypnotic yet soulful deep house on labels like Harmonie Park, his own Deep Transportation and S Y N T H imprints, and remixes for the likes of Norm Talley, Pole, Model 500, DeepChord and Vladislav Delay.

He first played Tresor in 1997 and was a crucial link between Berlin and Detroit.

Arbeidsdeskundige
R.I.P. Andres

R.I.P. Hamilton Bohannon
Grandioze groovemaster

R.I.P. Hamilton Bohannon

Zijn albums Summertime Groove (1978) en Cut Loose (1978) behoorlijk grijsgedraaid.
(helaas nog steeds niet op Spotify / streaming platforms).

Bohannon - Let's Start The Dance (1978)

Selamat Jalan Dries Holten...

Een 'groovemeister', dat was-ie inderdaad wel. Hamilton Bohannon maakte muziek die het goed deed in de discotheken, niet zozeer voor thuisgebruik. Begonnen als drummer in de band van Stevie Wonder, later bandleider voor Motown en in de jaren zeventig en tachtig succesvol onder eigen naam met een hele reeks discoplaten.

Vooral Let's start the dance en de remix van twee jaar later, getiteld Let's start II dance again, zijn meedogenloze floorfillers. Deze man had het begrepen: The message is in the muuuuusic!

R.I.P. Hamilton Bohannon.

R.I.P. Hamilton Bohannon

Je kunt nog zo'n hekel aan disco hebben, maar als je stil kunt blijven staan op "Let's Start II Dance Again" dan is er echt wat mis volgens mij.

Tony Allen

Legende! Ook nog tot vrij recentelijk actief. R.I.P.

R.I.P.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:39 uur

geplaatst: vandaag om 05:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.