Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 1 mei 2020, 09:18 uur
Vorige week nog een interview met hem gelezen
Ken hem vooral van The Good, The Bad and The Queen. RIP Legend
0
geplaatst: 1 mei 2020, 10:07 uur
Geweldige drummer. Deed nog mee op de laatste plaat van The Good, The Bad & The Queen.
R.I.P Tony Allen
R.I.P Tony Allen
1
geplaatst: 1 mei 2020, 10:57 uur
Ernie schreef:
Ken hem vooral van The Good, The Bad and The Queen. RIP Legend Dan is er nog genoeg te ontdekken...
Ik kende hem vooral van Fela Kuti en een paar solo-albums uit de jaren '70 (vooral Progress is erg goed), toen ik hem live ging zien op Primavera Sound. Daar speelde hij in het theater en dat was echt een schitterend concert. Schreef er zelfs nog een stukje over op MuMe:
De dag begint met Tony Allen in het Auditorium. Tony Allen is de vroegere drummer van Fela Kuti, maakte wat prima soloplaten in de jaren '70 en bracht vorig jaar nog een uitstekend album uit. Dat speelt hij nu op zijn oude (75 jaar oud) dag live en met verve. De band is geweldig en binnen de kortste keren staat de zaal op uit zijn stoel, want stil zitten is er niet meer bij. Geweldig concert, een van mijn hoogtepunten dit jaar.
Was voor mij uiteindelijk het hoogtepunt van dat festival en het album uit die tijd, Film of Life, vind ik nog steeds zijn beste denk ik. Al is de recente plaat met Hugh Masakela (al wat langer geleden overleden) ook de moeite waard. Toen ik die van de week draaide zei ik nog tegen mijn vriendin dat deze man me verbaasde, door op hoge leeftijd nog zo actief te zijn in allerlei projecten waarin hij ook het avontuur (zie samenwerkingen met Jimi Tenor en Moritz von Oswald).
Flea heeft op instagram ook nog een mooi i.m. geschreven: Instagram-bericht van Flea: The epic Tony Allen, one of the greatest drummers to ever walk this earth has left us. What a wildman, with a massive, kind and free heart…
1
geplaatst: 1 mei 2020, 11:48 uur
Graficus Tom Hautekiet is overleden op 50-jarige leeftijd. Toch een grote naam in de Belgische muziek- en theaterwereld. Hij ontwierp oa de affiches van Rock Werchter van de voorbije 20 jaar, het logo van Radio 1 maar ook logo's en cd's van tal van artiesten, producties en culturele bedrijven en verenigingen. Als muzikant was hij oprichter van El Tattoo del Tigre.
0
ohmusica
geplaatst: 1 mei 2020, 12:38 uur
Eeuwige rust voor Tony Allen. Op Spotify staat een bescheiden voorkeurslijstje met nummers van andere artiesten; van verschillende pluimage, het tekent de man:
TONY ALLEN - Favorites Tracks on Spotify - open.spotify.com
TONY ALLEN - Favorites Tracks on Spotify - open.spotify.com
1
geplaatst: 1 mei 2020, 12:46 uur
RIP drumlegende Tony Allen.
Als medebezoeker van Primavera Sound dat jaar kan ik zowel de kwaliteit van het concert beamen, als de enthousiaste reactie van herman. Mooie herinneringen!
Als medebezoeker van Primavera Sound dat jaar kan ik zowel de kwaliteit van het concert beamen, als de enthousiaste reactie van herman. Mooie herinneringen!
0
geplaatst: 1 mei 2020, 13:48 uur
In een redelijk ver verleden hem de show zien stelen toen hij optrad met New Cool Collective. Mooie kennismaking.
0
geplaatst: 1 mei 2020, 17:14 uur
0
geplaatst: 1 mei 2020, 17:40 uur
Weet dat ik bij het verscheiden van Hugh Masakela verschillende clips zag waarop hij meespeelde, fijne drummer RIP
Tony Allen & Hugh Masekela - Jabulani (Rejoice, Here Comes Tony) (Official Audio) - YouTube
Tony Allen & Hugh Masekela - Jabulani (Rejoice, Here Comes Tony) (Official Audio) - YouTube
0
geplaatst: 3 mei 2020, 00:00 uur
R.I.P. Will Theunissen (Frank Boeijen Groep)
Gitarist Will Theunissen (65) overleden - Omroep Gelderland - omroepgelderland.nl
Gitarist Will Theunissen (65) overleden - Omroep Gelderland - omroepgelderland.nl
0
geplaatst: 4 mei 2020, 18:31 uur
R.I.P. Dave Greenfield, toetsenist van The Stranglers. Slachtoffer van Covid-19 en hartproblemen. 
http://www.thestranglers.co.uk

http://www.thestranglers.co.uk
0
geplaatst: 4 mei 2020, 18:34 uur
0
geplaatst: 4 mei 2020, 19:23 uur
Ik lees t ook net 
Corona heeft het bekende orgelgeluid van The Stranglers klein gekregen
RIP Dave Greenfield

Corona heeft het bekende orgelgeluid van The Stranglers klein gekregen
RIP Dave Greenfield
0
geplaatst: 4 mei 2020, 20:05 uur
R.I.P. Dave Greenfield, altijd verliefd gebleven op dat geweldige orgeltje op IV Rattus Norvegicus.
1
geplaatst: 4 mei 2020, 21:03 uur
Dave Greenfield 
Die naam zegt niet iedereen wat, maar dat orgelgeluid herken je uit duizenden. De Manzarek van de punk.

Die naam zegt niet iedereen wat, maar dat orgelgeluid herken je uit duizenden. De Manzarek van de punk.
1
geplaatst: 4 mei 2020, 21:04 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
R.I.P. Dave Greenfield, altijd verliefd gebleven op dat geweldige orgeltje op IV Rattus Norvegicus.
Wilde ik ook al zeggen; niet echt 100% punk, bas en orgel (o.a. Down in the Sewer, Peaches) die een lp maken; hoort in menige collectie The Stranglers - Rattus Norvegicus (1977) straks 'ns draaien. Mooie popkwisvraag: noem drie fameuze 'punk/postpunk'- keyboardisten (er is een vierde, reserve).
R.I.P. Dave Greenfield
0
geplaatst: 4 mei 2020, 21:36 uur
R.I.P. Dave Greenfield.
The Stranglers hebben met zijn prachtige keyboardspel een aparte wending gegeven aan de muziek richting het einde van de jaren '70.
De man inderdaad van het orgeltje op o.a. No more heroes, één van mijn Stranglers favorieten sowieso.
The Stranglers hebben met zijn prachtige keyboardspel een aparte wending gegeven aan de muziek richting het einde van de jaren '70.
De man inderdaad van het orgeltje op o.a. No more heroes, één van mijn Stranglers favorieten sowieso.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.