MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
dix
GrafGantz schreef:

/edit: je weet niet echt wat je wilt, is het niet Dick?

Laat je piepers niet aanbranden, Mich

Phil Spector zijn bijdrage aan de muziek is ontegenzeggelijk. Daarvoor is erkenning op zijn plaats. Toch voelt het voor mij wat ongemakkelijk om hem 'rust in vrede' toe te wensen. Maar dat er een man die een belangrijke bijdrage heeft gedaan in de muziekontwikkeling van ons heen gegaan is, staat vast.

Lachende derde
Een getroebleerd genie is overleden. R.I.P. Phil Spector.

Rust in vrede hil Spector en bedankt voor uw soud.

dix
Gerards Dream schreef:
Rust in vrede hil Spector en bedankt voo uw soud.

Kom op Gerard, een grafrede kan niet staccato.

Gerards Dream schreef:
Rust in vrede hil Spector en bedankt voo uw soud.

dix schreef:
Kom op Gerard, een grafrede kan niet staccato.

En laat die typvauten ook maar achterwege

In het noorden zouden ze zeggen "Het was een aparte", maar we hebben veel moois aan Phil Spector te danken.

kleine man
Rust in vrede, Spector.
De vrouw die je een pistool in haar mond leeggeschoten hebt zal ondertussen ook wel rusten.

Hopelijk in vrede.

Zijn er mensen die je "boef" noemen. Zelfs "mijn favoriete boef".
Walgelijke moordenaar was je. Ik neem mijn woorden terug. Rust maar niet in vrede.

Hoe kunnen mensen vol lof spreken over een moordenaar?

Rot in hell Phil

dix
lennon schreef:
Hoe kunnen mensen vol lof spreken over een moordenaar? Rot in hell Phil

Je hebt anders wel je grootste hit aan hem te danken

Lachende derde
kleine man schreef:
Rust in vrede, Spector.
De vrouw die je een pistool in haar mond leeggeschoten hebt zal ondertussen ook wel rusten.

Hopelijk in vrede.

Zijn er mensen die je "boef" noemen. Zelfs "mijn favoriete boef".
Walgelijke moordenaar was je. Ik neem mijn woorden terug. Rust maar niet in vrede.

Wat hij gedaan heeft is verschrikkelijk. De man was een door drank en drugs verwoest psychiatrisch geval. Je hoeft alleen maar foto's van hem te bekijken om een idee te krijgen van zijn mentale gesteldheid. Dat maakt zijn daad niet minder verschrikkelijk en het is terecht dat hij ervoor gestraft is. In de jaren '60 en '70 heeft hij echter ook baanbrekend productiewerk geleverd. Dat maakt hem geen goed mens. Aan de andere kant: wie zijn wij om te oordelen. De producer wordt hier geëerd - het werk -niet de mens.

Natuurlijk maakte hij zelf geen muziek maar hij sprak wel elke grote muzikant in deze wereld.

RIP Larry King (87 jr)

Dan doe ik het maar:
R.I.P. DB's.

Fijne, vage plek in 030 waar ik op een zondagmiddag om 4 uur toch gewoon heb kunnen kennis maken met Wooden Shjips.

m@rcus schreef:
Dan doe ik het maar:
R.I.P. DB's.

Fijne, vage plek in 030 waar ik op een zondagmiddag om 4 uur toch gewoon heb kunnen kennis maken met Wooden Shjips.

Bron? Bij mijn weten was er een brand (waarbij db's grotendeels bespaard is gebleven) en zit er een projectontwikkelaar met zijn klauwen aan het gebouw maar is er de intentie om door te gaan.

Zou zonde zijn. Ik heb goeie herinneringen aan o.a. Dälek, Shonen Knife en Marissa Nadler daar.

ECHT? Dat is goed nieuws! Dat wist ik niet! Fijn om te horen!

Dan is mijn R.I.P. dus onzorgvuldig. Excuus.

R.I.P. James Purify

Vooral bekend van de 60s soulplaten als I'm Your Puppet en Shake A Tail Feather.

Agh, dat is verdrietig. I'm Your Puppet is een wonderschone soulsong uit de pen van Oldham en Penn.

Amen, I'm your puppet is inderdaad prachtig. R.I.P. James Purify.

Net nog eens geluisterd, mooi inderdaad. RIP James Lee Purify.

Och, R.I.P. James Purify

I'm Your Puppet blijft een prachtsong.

Ik ken dat duo eigenlijk alleen van I'm your puppet, wat ongetwijfeld veruit hun grootste hit was. Maar bij beluistering van die videoclip hierboven constateerde ik dat ik een andere versie ken. Dat nummer was in de jaren zestig al een hit, maar het was pas met de remake uit 1976 dat ze in Nederland de hitlijsten haalden. Die vind ik persoonlijk mooier dan het origineel, maar ik kan me ook voorstellen dat sommige soulliefhebbers juist het omgekeerde vinden. Het origineel heeft meer een Stax-feel, terwijl de remake met veel violen en zoetere vocalen juist een kindje van de jaren zeventig is.

Ik leer nu ook pas dat James Purify die remake opnam met een andere zanger, ene Ben Moore, die voor het gemak de naam van Bobby Purify maar aanhield. Want de echte Bobby (Robert Lee Dickey, een neef van James) was enkele jaren eerder al gestopt met zingen.

R.I.P. James Purify.

Nooit geweten dat er een remake was. Had wel gezien dat het in Nederland later een hit werd, maar er zijn wel meer soulplaten die jaren na uitkomen pas de Nederlandse charts hebben gehaald in de originele versie. Dacht dat dat ook hier wel zo zou zijn.

https://twitter.com/PAN_hq/status/1355429025804595200

SOPHIE, een van de frontrunners van de recentelijke hyperpop/PC Music stroming, is schijnbaar op zeer jonge leeftijd (34) overleden!

Zonde, ze had absoluut nog veel vooruitstrevende muziek in haar mars gehad

aerobag schreef:
https://twitter.com/PAN_hq/status/1355429025804595200

SOPHIE, een van de frontrunners van de recentelijke hyperpop/PC Music stroming, is schijnbaar op zeer jonge leeftijd (34) overleden!

Zonde, ze had absoluut nog veel vooruitstrevende muziek in haar mars gehad

Tweet is weggehaald. Ik zie ook veel berichten erover, maar nog geen bevestiging.

Toevallig is een paar weken geleden nog een Autechre-remix verschenen van Bipp, ik geloof haar eerste single uit 2013. Origineel vond ik toch beter:
SOPHIE - BIPP (Official Stream) - YouTube.

Wat een bizar bericht. Even afwachten maar. Zou wel triest zijn. Erg jong, en zeer getalenteerd.

Ondertussen blijkbaar definitief: Musician SOPHIE has died - News - Mixmag

Hilton Valentine Dies: R&R Hall Of Fame Guitar For The Animals Was 77 – Deadline

Hilton Valentine Dies: Guitarist For The Animals Was 77, Had Memorable Riff On ‘House Of The Rising Sun’

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:08 uur

geplaatst: vandaag om 17:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.