Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 17 januari 2021, 18:51 uur
Phil Spector zijn bijdrage aan de muziek is ontegenzeggelijk. Daarvoor is erkenning op zijn plaats. Toch voelt het voor mij wat ongemakkelijk om hem 'rust in vrede' toe te wensen. Maar dat er een man die een belangrijke bijdrage heeft gedaan in de muziekontwikkeling van ons heen gegaan is, staat vast.
0
Lachende derde
geplaatst: 17 januari 2021, 18:52 uur
Een getroebleerd genie is overleden. R.I.P. Phil Spector.
1
geplaatst: 17 januari 2021, 20:54 uur
Gerards Dream schreef:
Rust in vrede hil Spector en bedankt voo uw soud.
Kom op Gerard, een grafrede kan niet staccato.
0
geplaatst: 17 januari 2021, 20:57 uur
Gerards Dream schreef:
dix schreef:
En laat die typvauten ook maar achterwege
0
geplaatst: 17 januari 2021, 22:07 uur
In het noorden zouden ze zeggen "Het was een aparte", maar we hebben veel moois aan Phil Spector te danken.
0
kleine man
geplaatst: 17 januari 2021, 22:21 uur
Rust in vrede, Spector.
De vrouw die je een pistool in haar mond leeggeschoten hebt zal ondertussen ook wel rusten.
Hopelijk in vrede.
Zijn er mensen die je "boef" noemen. Zelfs "mijn favoriete boef".
Walgelijke moordenaar was je. Ik neem mijn woorden terug. Rust maar niet in vrede.
De vrouw die je een pistool in haar mond leeggeschoten hebt zal ondertussen ook wel rusten.
Hopelijk in vrede.
Walgelijke moordenaar was je. Ik neem mijn woorden terug. Rust maar niet in vrede.
0
geplaatst: 17 januari 2021, 22:54 uur
Hoe kunnen mensen vol lof spreken over een moordenaar?
Rot in hell Phil
Rot in hell Phil
4
geplaatst: 17 januari 2021, 22:57 uur
lennon schreef:
Hoe kunnen mensen vol lof spreken over een moordenaar? Rot in hell Phil
Hoe kunnen mensen vol lof spreken over een moordenaar? Rot in hell Phil
Je hebt anders wel je grootste hit aan hem te danken

1
Lachende derde
geplaatst: 18 januari 2021, 09:36 uur
kleine man schreef:
Rust in vrede, Spector.
Hopelijk in vrede.
Rust in vrede, Spector.
Hopelijk in vrede.
Wat hij gedaan heeft is verschrikkelijk. De man was een door drank en drugs verwoest psychiatrisch geval. Je hoeft alleen maar foto's van hem te bekijken om een idee te krijgen van zijn mentale gesteldheid. Dat maakt zijn daad niet minder verschrikkelijk en het is terecht dat hij ervoor gestraft is. In de jaren '60 en '70 heeft hij echter ook baanbrekend productiewerk geleverd. Dat maakt hem geen goed mens. Aan de andere kant: wie zijn wij om te oordelen. De producer wordt hier geëerd - het werk -niet de mens.
4
geplaatst: 23 januari 2021, 22:46 uur
Natuurlijk maakte hij zelf geen muziek maar hij sprak wel elke grote muzikant in deze wereld.
RIP Larry King (87 jr)
RIP Larry King (87 jr)
0
geplaatst: 24 januari 2021, 09:46 uur
Dan doe ik het maar:
R.I.P. DB's.
Fijne, vage plek in 030 waar ik op een zondagmiddag om 4 uur toch gewoon heb kunnen kennis maken met Wooden Shjips.
R.I.P. DB's.
Fijne, vage plek in 030 waar ik op een zondagmiddag om 4 uur toch gewoon heb kunnen kennis maken met Wooden Shjips.
0
geplaatst: 24 januari 2021, 10:14 uur
m@rcus schreef:
Dan doe ik het maar:
R.I.P. DB's.
Dan doe ik het maar:
R.I.P. DB's.
Bron? Bij mijn weten was er een brand (waarbij db's grotendeels bespaard is gebleven) en zit er een projectontwikkelaar met zijn klauwen aan het gebouw maar is er de intentie om door te gaan.
0
geplaatst: 24 januari 2021, 10:17 uur
Zou zonde zijn. Ik heb goeie herinneringen aan o.a. Dälek, Shonen Knife en Marissa Nadler daar.
0
geplaatst: 24 januari 2021, 10:17 uur
ECHT? Dat is goed nieuws! Dat wist ik niet! Fijn om te horen!
Dan is mijn R.I.P. dus onzorgvuldig. Excuus.
Dan is mijn R.I.P. dus onzorgvuldig. Excuus.
0
geplaatst: 25 januari 2021, 19:17 uur
R.I.P. James Purify 
Vooral bekend van de 60s soulplaten als I'm Your Puppet en Shake A Tail Feather.

Vooral bekend van de 60s soulplaten als I'm Your Puppet en Shake A Tail Feather.
1
geplaatst: 25 januari 2021, 20:09 uur
Agh, dat is verdrietig. I'm Your Puppet is een wonderschone soulsong uit de pen van Oldham en Penn.
0
geplaatst: 25 januari 2021, 22:47 uur
Amen, I'm your puppet is inderdaad prachtig. R.I.P. James Purify.
0
geplaatst: 25 januari 2021, 23:38 uur
Net nog eens geluisterd, mooi inderdaad. RIP James Lee Purify.
0
geplaatst: 26 januari 2021, 01:58 uur
Och, R.I.P. James Purify
I'm Your Puppet blijft een prachtsong.
I'm Your Puppet blijft een prachtsong.
0
geplaatst: 26 januari 2021, 20:11 uur
Ik ken dat duo eigenlijk alleen van I'm your puppet, wat ongetwijfeld veruit hun grootste hit was. Maar bij beluistering van die videoclip hierboven constateerde ik dat ik een andere versie ken. Dat nummer was in de jaren zestig al een hit, maar het was pas met de remake uit 1976 dat ze in Nederland de hitlijsten haalden. Die vind ik persoonlijk mooier dan het origineel, maar ik kan me ook voorstellen dat sommige soulliefhebbers juist het omgekeerde vinden. Het origineel heeft meer een Stax-feel, terwijl de remake met veel violen en zoetere vocalen juist een kindje van de jaren zeventig is.
Ik leer nu ook pas dat James Purify die remake opnam met een andere zanger, ene Ben Moore, die voor het gemak de naam van Bobby Purify maar aanhield. Want de echte Bobby (Robert Lee Dickey, een neef van James) was enkele jaren eerder al gestopt met zingen.
R.I.P. James Purify.
Ik leer nu ook pas dat James Purify die remake opnam met een andere zanger, ene Ben Moore, die voor het gemak de naam van Bobby Purify maar aanhield. Want de echte Bobby (Robert Lee Dickey, een neef van James) was enkele jaren eerder al gestopt met zingen.
R.I.P. James Purify.
0
geplaatst: 26 januari 2021, 23:48 uur
Nooit geweten dat er een remake was. Had wel gezien dat het in Nederland later een hit werd, maar er zijn wel meer soulplaten die jaren na uitkomen pas de Nederlandse charts hebben gehaald in de originele versie. Dacht dat dat ook hier wel zo zou zijn.
0
geplaatst: 30 januari 2021, 11:49 uur
https://twitter.com/PAN_hq/status/1355429025804595200
SOPHIE, een van de frontrunners van de recentelijke hyperpop/PC Music stroming, is schijnbaar op zeer jonge leeftijd (34) overleden!
Zonde, ze had absoluut nog veel vooruitstrevende muziek in haar mars gehad
SOPHIE, een van de frontrunners van de recentelijke hyperpop/PC Music stroming, is schijnbaar op zeer jonge leeftijd (34) overleden!
0
geplaatst: 30 januari 2021, 11:58 uur
aerobag schreef:
Tweet is weggehaald. Ik zie ook veel berichten erover, maar nog geen bevestiging.
Toevallig is een paar weken geleden nog een Autechre-remix verschenen van Bipp, ik geloof haar eerste single uit 2013. Origineel vond ik toch beter:
SOPHIE - BIPP (Official Stream) - YouTube.
0
geplaatst: 30 januari 2021, 12:05 uur
Musician SOPHIE has reportedly died - News - Mixmag
https://twitter.com/PAN_hq/status/1355429025804595200?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1355429025804595200%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fmixmag.net%2Fread%2Fmusician-sophie-reportedly-died-news
34, veel te jong...
https://twitter.com/PAN_hq/status/1355429025804595200?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1355429025804595200%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fmixmag.net%2Fread%2Fmusician-sophie-reportedly-died-news
34, veel te jong...
0
geplaatst: 30 januari 2021, 12:09 uur
Wat een bizar bericht. Even afwachten maar. Zou wel triest zijn. Erg jong, en zeer getalenteerd.
0
geplaatst: 30 januari 2021, 12:16 uur
Ondertussen blijkbaar definitief: Musician SOPHIE has died - News - Mixmag
1
geplaatst: 30 januari 2021, 12:34 uur
Hilton Valentine Dies: R&R Hall Of Fame Guitar For The Animals Was 77 – Deadline
Hilton Valentine Dies: Guitarist For The Animals Was 77, Had Memorable Riff On ‘House Of The Rising Sun’
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.