MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Bizar ongeluk zeg, waardoor hij overleed . Past in de betere horrorfilm

Ja inderdaad de wet van Murphy in zijn ergste vorm...

beaster1256
vandaag tuur van wallendaal overleden rock journalist in belgie , de man had al lang kanker maar wilde zelf beslissen wanneer hij zou sterven , dat is dan gebeurd

rip , tuur , en veel sterkte aan de familie !

Muziekgerelateerd: Evan Chandler, de man die Michael Jackson beschuldigde van misbruik van zijn zoontje Jordan en daarmee $ 20.000.000 opstreek, heeft zichzelf door zijn hoofd geschoten een week of twee terug. Makes you wonder...

Rip Tuur van Wallendaal...

Antonio
lebowski schreef:
Muziekgerelateerd: Evan Chandler, de man die Michael Jackson beschuldigde van misbruik van zijn zoontje Jordan en daarmee $ 20.000.000 opstreek, heeft zichzelf door zijn hoofd geschoten een week of twee terug. Makes you wonder...

Schuldgevoel ?

Zulke aasgieren zou niemand van moeten wakker liggen mijn inziens...

Jammer voor hem dat hij niet langer van al dat geld heeft kunnen genieten.

dix
Antonio schreef:

Schuldgevoel ?
Zulke aasgieren zou niemand van moeten wakker liggen mijn inziens...
Jammer voor hem dat hij niet langer van al dat geld heeft kunnen genieten.

Schuldgevoel naar wie ? Je kunt hiermee alle kanten op speculeren.

Antonio
dix schreef:
(quote)

Schuldgevoel naar wie ? Je kunt hiermee alle kanten op speculeren.

Schuldgevoel over het feit dat hij zijn zoontje als pion heeft misbruikt in het financiele schaakspel tegen Michael Jackson...

Is ook maar gewoon speculatie, maar zo denk ik erover.

dix
Antonio schreef:
Schuldgevoel over het feit dat hij zijn zoontje als pion heeft misbruikt in het financiele schaakspel tegen Michael Jackson....

Of dat ie 'm daar heeft laten logeren ....

Antonio
dix schreef:
(quote)

Of dat ie 'm daar heeft laten logeren ....

In dat geval, misschien was hij wel jaloers dat hij niet is gegaan

Gallow
Zijn zoontje heeft nu toch gezegd dat het allemaal gelogen was, en dat hij het moest zeggen zodat zijn vader lekker geld kon innen.

beaster1256
afschuwelijke sfeer daar , ongelooflijk !

Mark Smith, basgitarist van The Waterboys en gastspeler bij veel andere beroemdheden is gisteren op 19-11 in zijn huis overleden. Hij is 49 jaar geworden. Te jong!!! Unfair!

Naam zegt me niets maar ik heb Mike Scott cs. de afgelopen 15 jaar veelvuldig live mogen aanschouwen dus ik zal hem vast wel eens in actie gezien hebben. Veel te jong inderdaad

Rip Mark Smith, ik heb slechts sinds kort het werk van the Waterboys leren kennen... vandaag leg ik hem nog eens op als ode aan de overleden Mark Smith.

dix
Dacht even dat het over die andere Mark Smith ging ... maar dit is natuurlijk ook triest.

De tekst op de Waterboys-website voelt wat afstandelijk aan:

We're very sorry to inform you all that our friend and colleague, Waterboys bass player Mark Smith, has died unexpectedly at his home in London. We don't yet know the cause of death, but are told Mark was found dead on his sofa and as far as we know, he died peacefully. No foul play is suspected. Mark played on stage with Mike Scott only a few weeks ago at the Groucho Club in London and had been active since then, playing with various bands, musicians and friends around London. We will all miss Mark very much, not just for his fabulous bass playing but for his friendship and his wonderful, dry humour.

Stijn_Slayer
Ik heb hem vorig jaar nog live zien spelen met The Waterboys, vreemde gedachte eigenlijk....

49 is te jong...

beaster1256
r.i.p. mark smith , the waterboys waren een fantastische groep .

Op maandagochtend 23 november is Pim Koopman, o.a. bekend als drummer van Kayak, Diesel en The President geheel onverwacht aan een hartstilstand overleden. Hij is 56 jaar geworden.

Een zeer veelzijdig man is heengegaan. R.I.P.

Ik las het net op het ANP. Dat is écht schrikken, zeg. Ik heb Pim Koopman op veel van zijn muzikale avonturen gevolgd. Ik heb hem met Kayak (waar hij de mede-oprichter van was) verscheidene malen live zien optreden en zelfs één keer met Diesel. Zelfs die twee LP's die hij samen met Okkie Huysdens maakte als The President zijn me dierbaar. Die gaven aardig aan waar hij zich muzikaal in thuisvoelde: goed klinkende, vrij commerciële, op Amerikaanse lees geschoeide poprock.

Zeer veelzijdig was hij inderdaad: behalve een uitstekend drummer en componist (hij schreef o.a. de filmmuziek voor Dr. Vlimmen) ontwikkelde hij zich tot producer van een groot aantal Nederpop-acts. Niet altijd de meest interessante (o.a. Time Bandits, Pussycat en Maywood), maar ik moet hem nageven dat die platen wél altijd perfect klonken.

Bovendien was hij stemacteur, lees ik in het ANP-bericht: hij sprak reclamespotjes en documentaires in en deed mee aan een aantal nagesynchroniseerde Amerikaanse tekenfilms, zoals Barnyard, Happy Feet, Lilo & Stitch en De Drie Musketiers.

Een zeer veelzijdig man, inderdaad. Wat mij betreft een grootheid in de Nederlandse muziekgeschiedenis. 56 jaar is natuurlijk veel te jong.

May he R.I.P.

Ik lees ergens dat hij ook nog eens overleed op de dag van de crematie van de ook niet onbekende Nederpop-muzikant Frank Papendrecht. Ook 56 jaar, ook hartstilstand, bassist van Diesel en The President (en Kadanz, en Urban Heroes, en nog veel meer). Wat een bizar toeval.

Ik hoor het net op radio 2. Dit soort berichten komt toch altijd als een schok, hoewel Pim er al niet echt gezond uitziet op de foto op de site van Kayak. Hoe dan ook: 56 is natuurlijk véél te jong.

Rust in Vrede.

Pim, rust in vrede. Veel Diesel nummers op Radio 2 vandaag, best goed.

(afbeelding)

5 september 1946 - 24 november 1991

18 jaar geleden alweer

zo lang al!! Man, wat gaat de tijd snel...

beaster1256
ja, de tijd vliegt snel , gebruikt hem wel !!!!

trouwens mijn diepste respect voor Pim , kayak was altijd één van mijn favoeriete nl bands

may he rest in peace !

Pim Koopman en Kayak waren met name in hun begin periode vernieuwend en uniek in het symphonische rock genre. Ik vind het heel triest dat zo'n veelzijdig getalenteerd mens veel te vroeg van ons is heen gegaan.

Rip Pim Koopman...

Ja Freddie Mercury een zeer getalenteerd artiest/muziekant maar ook vooral een getalenteerd performer....

Zijn leven was een show en hij zong al The show must go On, in zijn geval gaat de show nog altijd door. We denken aan hem, jammer alleen dat hij niet meer op het podium staat maar nu enkel tevinden is in de coulissen van het eeuwige.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:31 uur

geplaatst: vandaag om 15:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.