MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Als je zelf bijna 56 bent en je hoort dat Pim Koopman plotseling overleden is, iemand met wiens groep groep, Kayak, je bent opgegroeid. Dan ga je beseffen dat het leven heel snel aan je voorbij gaat. Zijn muziek leeft voort, maar er is weer een stukje "jeugd" van me afgenomen. Pim bedankt!!!

Troost je Ad, het grootste deel van je Top 10 bevindt zich blakend rond de zeventig. Voor Pim Koopman en zijn band trouwens niets dan respect, ik denk dat hun albums de tijd goed zullen doorstaan. Dat hij ruste in vrede.

Kayak - N(e)MD; maar toch "Ruthless (met de klemTOON op de tweede lettergreep) Queen" staat wel in marmeren geheugentreden gebeiteld. "another one bites the dust"; peace on you!

Casartelli (moderator)
Mjuman schreef:
Kayak - N(e)MD; maar toch "Ruthless (met de klemTOON op de tweede lettergreep) Queen" staat wel in marmeren geheugentreden gebeiteld. "another one bites the dust"; peace on you!

Jammer dat Pim daar niet bij was... je kunt nu de schade nog inhalen door een willekeurig Dieselnummer de hemel in te prijzen.

Benno
Het is vandaag ook de sterfdag van Albert Collins, waar ik toch ook even bij stil wil staan:

Honey Hush

Sheplays
Pia Beck
(Den Haag, 18 september 1925 - Torremolinos, 26 november 2009)

Sheplays schreef:
Pia Beck
(Den Haag, 18 september 1925 - Torremolinos, 26 november 2009)

Toch een grote naam van ons heengegaan, zeker voor de generatie van mijn vader.

(afbeelding)

Jazzpianiste Pia Beck (84) is in haar huis in Spanje overleden aan hartfalen.
Pia woonde in Torremolinos. De pianiste emigreerde in 1965 naar de Costa del Sol. Tot juni 2009 woonde ze hier samen met haar levenspartner Marga Samsonowski, zij overleed op 1 juni. Pia zette in 2003 een punt achter een glansrijke carrière van 63 jaar.
(van haar website)

Rip Pia Beck

Pia R.I.P.

Sheplays
Ramses Shaffy
(Neuilly-sur-Seine, 29 augustus 1933 - Amsterdam, 1 december 2009)

R.I.P.

wijsneus
Ja, ik las het net op Nu.

Een persoonlijkheid is van ons heengegaan

Dank voor een aantal fantastische songs, Ramses ! R.I.P.

Een groot verllies,.

Ramses - tja, herinner me de laatste keer dat ie zong; herinneringen waren mooi, maar het beeld van een aftakelende grootheer van het Nederlandse chanson deed echt pijn. Sammy kon bijna niet meer omhoog kijken.

Verdomd veel mooie liedjes (veel zwart-wit in mijn hoofd), Shaffy-cantate. R.I.P, Ramses - "Laat me" zong je; nu je verdiende rust!

Ach gut. Maar wel een mooi/intens leven gehad, en gezien z'n levenssstijl een respectabele leeftijd. Niets dan lof

(Mede) verantwoorlijk voor één van de beste Nederlandstalige singles aller tijden:

Pastorale

Ramses R.I.P.

Rust zacht, Ramses.

Een bijzonder persoon is van ons heen gegaan, moge hij rusten in vrede. Ramses Shaffy, bedankt voor de passievolle songs.

dix
binnenkort dus Ramses Graffy

(afbeelding)

Ik zal ook wel eens een keertje sterven
Daar kom ik echt niet onderuit
Ik laat m'n liedjes dan maar zwerven
En verder zoek je 't maar uit

Een grote legende is van ons heengegaan. Een diepe buiging past hier:

RIP Ramses Shaffy

Bij Ramses Shaffy - Ramses (2002):

Vandaag, 1 december 2009, is Ramses Shaffy overleden. Op Radio 2 is vandaag bij Frits Spits tussen 12.00 en 14.00 uur de nodige aandacht besteed aan Shaffy 's overlijden. Vanavond zal ik "Ramses (2002)", bij wijze van eerbetoon, maar weer eens opzoeken en draaien. Bedankt Ramses voor je mooie liedjes, rust in vrede.

Ik hoor het nieuws net pas en ik schrok me dood. Het was te verwachten dat ie rond dit jaar zou overlijden maar toch was dit onverwachts voor mij.

Te jong gestorven voor ons, te laat voor hem. Mooi leven gehad maar op het laatst zoveel pijn geleden denk ik.

Een mooi nieuw leven staat hem te wachten:

R.I.P...

Ruby1966
Dag Ramses...

Ramses Shaffy R.I.P

Nog even een paar prachtige stukjes composities:

En als laatste:

pretfrit
Barstensvol karakter, nederland was eigenlijk te klein voor hem

bedank Ramses

Woorden schieten te kort. Ramses zong , vocht, huilde, bad, lachte, werkte en werd ontzettend bewonderd door mij. Nederland verliest een gigant. Moge hij de rust krijgen, die verdiende na een zeer bewogen leven.

Ramses, we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.

RIP Ramses Shaffy.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:00 uur

geplaatst: vandaag om 19:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.