Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 1 december 2009, 18:32 uur
En zijn laatste optreden, op 26 oktober jongstleden.
Amper nog een stem, enkel charisma.
0
geplaatst: 1 december 2009, 18:53 uur
Bedroefd om het nieuws.
Respect voor deze grootmeester.
Bram Vermeulen, Robert Long en nu Ramses Shaffy.
Vereeuwigd in meer dan 100den liedjes.
Respect voor deze grootmeester.
Bram Vermeulen, Robert Long en nu Ramses Shaffy.
Vereeuwigd in meer dan 100den liedjes.
0
geplaatst: 1 december 2009, 20:08 uur
Ramses eindelijk rust.
Geen B artiesten meer die je steeds maar weg halen uit het verzorgingshuis, waar je genoot van je laatste jaren.
Geen media hypes meer omtrent jouw persoon.
Laat Me...
Ze hebben het helaas nooit begrepen.
R.I.P.
Geen B artiesten meer die je steeds maar weg halen uit het verzorgingshuis, waar je genoot van je laatste jaren.
Geen media hypes meer omtrent jouw persoon.
Laat Me...
Ze hebben het helaas nooit begrepen.
R.I.P.
0
geplaatst: 1 december 2009, 20:15 uur
Een bijzonder mens is heengegaan.
Nederland is een stukje armer geworden.
R.I.P.
Nederland is een stukje armer geworden.
R.I.P.
0
geplaatst: 1 december 2009, 23:27 uur
Deze mag niet ontbreken:
YouTube - Ramses Shaffy: 5 Uur
En zo werd mijn verjaardag toch nog een droevige dag.......
YouTube - Ramses Shaffy: 5 Uur
En zo werd mijn verjaardag toch nog een droevige dag.......

0
geplaatst: 1 december 2009, 23:34 uur
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 december 2009, 09:22 uur
We are very sad to have to tell you that Eric Woolfson passed away in the early hours of this morning after a long and brave battle with cancer. He very much enjoyed seeing all your kind comments and posts on this Facebook page and his family wanted to thank you for your appreciation of his work.
Aldus de familie gisteren op Facebook. Eric Woolfson is 64 geworden.
Aldus de familie gisteren op Facebook. Eric Woolfson is 64 geworden.
0
geplaatst: 3 december 2009, 09:30 uur
Wat een schok - opnieuw een van mijn jeugdhelden die komt te overlijden.
Alan Parsons had de naam, maar Eric Woolfson was natuurlijk evengoed de architect van zijn 'Project'. Hij was de co-writer van veel nummers, speelde keyboards, zette de zanglijnen uit en nam af en toe ook de lead-vocalen voor zijn rekening.
Net zoals Parsons kon ook Woolfson na de 'scheiding' op eigen benen staan, zoals hij bewees met het prachtige concept-album Freudiana uit 1990.
R.I.P. Eric, en dank voor zoveel prachtige muziek.
Alan Parsons Project Co-Writer Eric Woolfson Dies
Eric Woolfson, co-writer with Alan Parsons in the Alan Parsons Project, has passed away from cancer in London. He was 64-years old.
Woolfson co-wrote 10 albums for the Alan Parsons Project from the 1976 debut 'Tales of Mystery and Imagination' through to 1987's 'Gaudi'. He was also keyboard player on the albums and supplied guide vocals to the tracks that were sung by session singers on the albums.
Woolfson got his first job at age 18 with producer Andrew Oldham who signed him as a session player. He started writing for people like Marianne Faithfull, Peter Noone and Marmalade over that time. In the 70s he went into management and signed Carl Douglas who then had a massive hit with 'Kung Fu Fighting'.
In 1975, Woolfson teamed up with record producer Alan Parsons and formed the Alan Parsons Project. He co-wrote the hits 'Eye In The Sky' and 'Don't Answer Me' with Parsons. In more recent years, Woolfson worked in music theatre. His first musical 'Freudiana' about Sigmund Freud premiered on stage in 1990.
Alan Parsons had de naam, maar Eric Woolfson was natuurlijk evengoed de architect van zijn 'Project'. Hij was de co-writer van veel nummers, speelde keyboards, zette de zanglijnen uit en nam af en toe ook de lead-vocalen voor zijn rekening.
Net zoals Parsons kon ook Woolfson na de 'scheiding' op eigen benen staan, zoals hij bewees met het prachtige concept-album Freudiana uit 1990.
R.I.P. Eric, en dank voor zoveel prachtige muziek.
Alan Parsons Project Co-Writer Eric Woolfson Dies
Eric Woolfson, co-writer with Alan Parsons in the Alan Parsons Project, has passed away from cancer in London. He was 64-years old.
Woolfson co-wrote 10 albums for the Alan Parsons Project from the 1976 debut 'Tales of Mystery and Imagination' through to 1987's 'Gaudi'. He was also keyboard player on the albums and supplied guide vocals to the tracks that were sung by session singers on the albums.
Woolfson got his first job at age 18 with producer Andrew Oldham who signed him as a session player. He started writing for people like Marianne Faithfull, Peter Noone and Marmalade over that time. In the 70s he went into management and signed Carl Douglas who then had a massive hit with 'Kung Fu Fighting'.
In 1975, Woolfson teamed up with record producer Alan Parsons and formed the Alan Parsons Project. He co-wrote the hits 'Eye In The Sky' and 'Don't Answer Me' with Parsons. In more recent years, Woolfson worked in music theatre. His first musical 'Freudiana' about Sigmund Freud premiered on stage in 1990.
0
geplaatst: 3 december 2009, 09:52 uur
RIP!Wist iemand dat de man ziek was?
Gisteren nota bene nog naar "I Robot" geluisterd...
0
geplaatst: 3 december 2009, 13:20 uur
Wat een week, eerst Ramses en nu Eric Woolfson, de stuwende kracht achter The Alan Parsons Project. Moge hij ruste in vrede en over ons waken als een Eye in the Sky.
0
Father McKenzie
geplaatst: 3 december 2009, 18:03 uur
Ramses was erg, maar ik lees hier nu voor het eerst dat ook Eric Woolfson niet meer is, inderdaad héél erg!
Voor beiden; rust in vrede.
Voor Ramses;
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
Niet zonder ons...
Voor beiden; rust in vrede.
Voor Ramses;
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
Niet zonder ons...
0
geplaatst: 3 december 2009, 18:14 uur
Marty McFly schreef:
Wist iemand dat de man ziek was?
Wikipedia schreef:
Op 5 mei 2009 werd bekend dat Shaffy aan slokdarmkanker leed.
Op 5 mei 2009 werd bekend dat Shaffy aan slokdarmkanker leed.
0
geplaatst: 3 december 2009, 18:55 uur
Ik geloof dat onze waarde mod twee dingen door elkaar haalt.
0
geplaatst: 3 december 2009, 18:56 uur
Hoed af voor Eric Woolfson.
Jongens, wat een triest jaar qua overlijdens.
Jongens, wat een triest jaar qua overlijdens.
0
geplaatst: 3 december 2009, 19:19 uur
Bij The Alan Parsons Project - Tales of Mystery and Imagination Edgar Allan Poe (1976):
Eric Woolfson, rust in vrede.
Ik wilde, toeval, deze week dit schitterende album weer eens luisteren. (Uiteraard de luxe versie met beide uitgaven, bonustracks bla bla bla....)
Moge jouw muziek voortleven!
Leve The Alan Parsons Project.
Eric Woolfson, rust in vrede.
Ik wilde, toeval, deze week dit schitterende album weer eens luisteren. (Uiteraard de luxe versie met beide uitgaven, bonustracks bla bla bla....)
Moge jouw muziek voortleven!
Leve The Alan Parsons Project.
0
geplaatst: 3 december 2009, 19:33 uur
Dat is schrikken!
ik lees het nu pas. Wederom is een groot musicus heengegaan.
R.I.P.
ik lees het nu pas. Wederom is een groot musicus heengegaan.
R.I.P.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 december 2009, 19:33 uur
Marty McFly schreef:
RIP!
RIP!Wist iemand dat de man ziek was?
Op zijn Facebook-account leefden al wat fans een tijdje mee, dus voor de incrowd was dit kennelijk wel al bekend. Dat die niet zo groot was, blijkt wel uit het feit dat ik dit overlijden verder ook nog niet in reguliere media aangetroffen heb.
0
geplaatst: 3 december 2009, 20:14 uur
Wát? En ik lees het ook nu pas! Waarom geen pagina's op teletekst, ipv al dat andere nieuws?
Ik vind het wereldschokkend nieuws en ongelofelijk oneerlijk vooral. De man had nog jaren meegemoeten, veel te vroeg overleden!
Alleen maar Alan Parsons project en Eric Woolfson solo dan maar, vanavond.
Het wordt trouwens een hele muzikale bedoening, daar boven. Nu weer een top componist.............
Ik vind het wereldschokkend nieuws en ongelofelijk oneerlijk vooral. De man had nog jaren meegemoeten, veel te vroeg overleden!
Alleen maar Alan Parsons project en Eric Woolfson solo dan maar, vanavond.
Het wordt trouwens een hele muzikale bedoening, daar boven. Nu weer een top componist.............
0
geplaatst: 3 december 2009, 20:36 uur
Ik vond het ook al erg vreemd dat dit niet uitgebreid op teletekst en het nieuws kwam. APP is toch legendarisch?
De bandnaam is altijd een verkeerde geweest, in het nadeel van Woolfson. Zonder hem was dit album echt niet, op deze manier, tot stand gekomen.
Toch een wel een brok in mijn keel hoor, deze avond. Een beetje een Freddie gevoel, dat ik in 1991 had....
De bandnaam is altijd een verkeerde geweest, in het nadeel van Woolfson. Zonder hem was dit album echt niet, op deze manier, tot stand gekomen.
Toch een wel een brok in mijn keel hoor, deze avond. Een beetje een Freddie gevoel, dat ik in 1991 had....
0
geplaatst: 3 december 2009, 23:49 uur
Ik las het net op Teletekst en schrok (het staat dus wel op TT). Weer een groot muzikant heengegaan. Rust zacht en ik zal zo je muziek weer eens op zetten...
0
geplaatst: 3 december 2009, 23:54 uur
0
geplaatst: 4 december 2009, 09:43 uur
Nog even over Ramses Shaffy: Vond de bijdrage van Nico Dijkshoorn in DWDD over hem wel mooi!
0
crimsogenerator
geplaatst: 4 december 2009, 09:48 uur
eric woolfson dood. ik schrik me een ongeluk. een van mijn eerste cd was van alan parsons project. en de heer woolfson was de laatste jaren juist zo productief. ik zeg een groot verlies voor de muziekwereld.
rip eric woolfson
rip eric woolfson

0
beaster1256
geplaatst: 4 december 2009, 11:22 uur
ik ben er een tijdje niet geweest maar was geschokt door het overlijden van Ramses Shaffy , voor mij het allergrootste talent ooit van Nederland , wat wij in Belgie hadden met een topgenie in de wereld van chanson en vooral emotie was Ramses voor Nederland
R.I.P. Ramses , je was de allergrootste !
ik ga je nooit vergeten als er over kunst en muziek met een hoge dosis emotie en gevoel wordt gepraat , en zal er altijd heimelings ééntje drinken op jou !
R.I.P. Ramses , je was de allergrootste !
ik ga je nooit vergeten als er over kunst en muziek met een hoge dosis emotie en gevoel wordt gepraat , en zal er altijd heimelings ééntje drinken op jou !
0
geplaatst: 4 december 2009, 12:42 uur
Met Shaffy was ik te laat, Woolfson lees ik nu pas hier....
Was vroeger fervent luisteraar van de A.P.P., vooral het oude werk (Tales...., I Robot en Turn....). Leerde ze kennen via een mixtape van mijn oom waarop ik het prachtige Ammonia Avenue aantrof. Hoewel ik er tegenwoordig nog maar weinig naar luister ben ik wel degelijk geschokt. Ben zeer benieuwd naar Freudiana, nog nooit gehoord. Daar gaat weer een groot componist..
Was vroeger fervent luisteraar van de A.P.P., vooral het oude werk (Tales...., I Robot en Turn....). Leerde ze kennen via een mixtape van mijn oom waarop ik het prachtige Ammonia Avenue aantrof. Hoewel ik er tegenwoordig nog maar weinig naar luister ben ik wel degelijk geschokt. Ben zeer benieuwd naar Freudiana, nog nooit gehoord. Daar gaat weer een groot componist..

0
Antonio
geplaatst: 4 december 2009, 21:54 uur
Ook folk-held Liam Clancy heeft het aardse bestaan gelaten voor wat het is...

edit: Ik kom er net achter dat ook platen-producent Bob Keane is overleden :

Legendary folk singer Liam Clancy has died aged 74.
The actor, singer and musician was the last surviving member of The Clancy Brothers & Tommy Makem, who were credited with bringing Irish traditional music to a world audience in the 1960s.
He died in hospital this afternoon, surrounded by his wife Kim and two of his children, daughters Siobhan and Fiona.
The actor, singer and musician was the last surviving member of The Clancy Brothers & Tommy Makem, who were credited with bringing Irish traditional music to a world audience in the 1960s.
He died in hospital this afternoon, surrounded by his wife Kim and two of his children, daughters Siobhan and Fiona.
edit: Ik kom er net achter dat ook platen-producent Bob Keane is overleden :
Bob Keane, a record producer who discovered Ritchie Valens and helped start the careers of Sam Cooke, the Bobby Fuller Four and Frank Zappa, died in Hollywood, Calif., on Saturday. He was 87.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.