Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
crimsogenerator
geplaatst: 5 december 2009, 12:05 uur
de laatste gaan wel heel veel briljante artiesten dood. 

0
Antonio
geplaatst: 5 december 2009, 16:09 uur
crimsogenerator schreef:
de laatste tijd gaan wel heel veel briljante artiesten dood.
de laatste tijd gaan wel heel veel briljante artiesten dood.
Dat is een feit dat helaas bij het leven hoort, helaas gaan sommige grootheden veel te vroeg...
Er zullen de komende jaren nog wel meer sneuvelen, zeker wat betreft onze favoriete jaren 60 en 70 iconen, want die zijn allen van een leeftijd (eind 60/begin 70) dat het gewoon eens ten einde komt

Anderzijds zijn er genoeg iconen die ons een hoop moois schonken en ondanks hun levensstijl toch een zeer respectabele leeftijd bereikten, zoals een Ramses Shaffy en dan moet je er ook maar gewoon vrede mee hebben mijn inziens...
Gelukkig lopen er nog steeds een aantal grootheden rond op deze aardkloot (en sommige touren ook nog...), zoals een Dylan, Neil Young, McCartney, Roger Waters, Steely Dan, Leonard Cohen en de Stones !
0
geplaatst: 6 december 2009, 11:22 uur
Bij Jack Rose - Kensington Blues (2005):
Gisteren overleden aan een hartaanval... Slechts 38 jaar. Ongelofelijk. Rust in vrede Jack.
Gisteren overleden aan een hartaanval... Slechts 38 jaar. Ongelofelijk. Rust in vrede Jack.
0
Antonio
geplaatst: 6 december 2009, 12:16 uur
heicro schreef:
Gitaarspeler Jack Rose o.a. van het fantastische album Kensington Blues is gisteren op 38 jarige leeftijd aan een hartaanval overleden.
R.I.P.
Gitaarspeler Jack Rose o.a. van het fantastische album Kensington Blues is gisteren op 38 jarige leeftijd aan een hartaanval overleden.
R.I.P.
Ik ken hem niet, maar 38 is natuurlijk echt veel en veel te jong...
0
geplaatst: 6 december 2009, 14:48 uur
R.I.P. 
Inderdaad echt veels te jong, en een fantastische gitarist. Stond echt in het midden van z'n leven. Er kwam nota bene in februari nog een nieuwe cd van hem uit.

Inderdaad echt veels te jong, en een fantastische gitarist. Stond echt in het midden van z'n leven. Er kwam nota bene in februari nog een nieuwe cd van hem uit.
0
crimsogenerator
geplaatst: 6 december 2009, 17:33 uur
net een stukje kensington blues beluisterd.
geweldige muziek.
R.I.P jack rose
geweldige muziek.
R.I.P jack rose
0
Sietse
geplaatst: 6 december 2009, 21:40 uur
Ik las het deze ochtend op internet.
Erg triest.
Net nog eens het album dat ik van hem heb opgezet.
Erg triest.
Net nog eens het album dat ik van hem heb opgezet.
0
geplaatst: 9 december 2009, 09:16 uur
Vandaag precies 29 jaar geleden om 7 uur 's ochtends hoorde ik op de radio dat John Lennon was vermoord.Een dag om nooit te vergeten, Voor mij geldt dat in ieder geval. Die dag was ik ontroostbaar en bijna niet aanspreekbaar. Een enorm litteken in mijn leven. Maar er gaat geen voorbij dat ik wel even aan hem denk. Dus "he stilll lives on" 9 december: I remember.
0
geplaatst: 9 december 2009, 16:50 uur
Het was inderdaad een grote schok en zo zinloos, ik was er ook kapot van.
Ad, amen brother.
Ad, amen brother.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 december 2009, 17:25 uur
Ad, ik vind het vreselijk om een echte Lennon fan als jij te moeten verbeteren. Maar je bent een dagje te laat. 
Natuurlijk wel tragisch.

Natuurlijk wel tragisch.
0
geplaatst: 9 december 2009, 17:29 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ad, ik vind het vreselijk om een echte Lennon fan als jij te moeten verbeteren. Maar je bent een dagje te laat.
Natuurlijk wel tragisch.

Natuurlijk wel tragisch.
Nee Stijn, Ad heeft het niet 100% mis: Lennon werd op 8 dec. 's avonds rond elf uur doodgeschoten. Toen was het in NL al 9 dec, gezien het tijdsverschil van zes uur met New York.
Ik hoorde het om acht uur 's ochtends op de radio - ik werkte toen in een boekenmagazijn (deeltijd) en ik zal het idd nooit vergeten, compleet ongeloof en verslagenheid.
0
geplaatst: 9 december 2009, 17:37 uur
Mjuman schreef:
Nee Stijn, Ad heeft het niet 100% mis: Lennon werd op 8 dec. 's avonds rond elf uur doodgeschoten. Toen was het in NL al 9 dec, gezien het tijdsverschil van zes uur met New York.
Dank je mjuman, je hebt helemaal gelijk. Ik weet idd natuurlijk wel dat hij doodgeschoten is om 11uur 's avond's 8 december, plaatselijke tijd, teruggekomen uit de studio, waar ze aan Walking On Thin Ice hadden gewerkt. Tja dat dat tijdsverschil, daar zit het 'm in.Nee Stijn, Ad heeft het niet 100% mis: Lennon werd op 8 dec. 's avonds rond elf uur doodgeschoten. Toen was het in NL al 9 dec, gezien het tijdsverschil van zes uur met New York.
0
geplaatst: 9 december 2009, 18:41 uur
Dat is idd wel een dag om aan terug te denken, ook al heb ik het niet bewust meegemaakt. Het is toch vreselijk voor een Post Lennon fan.
0
LocoHermano
geplaatst: 9 december 2009, 18:58 uur
Ook op 8 december (ja, weet ik, ben een dag te laat) werd Dimebag Darrell (Pantera) doodgeschoten. Al weer 5 jaar geleden.
0
LocoHermano
geplaatst: 22 december 2009, 22:01 uur
RIP Mick Cocks (leverkanker), gitarist Rose Tattoo.
2 X live mogen aanschouwen.
Tatts forever! Forever tatts!
YouTube - Rose Tattoo Nice Boys( Don't Play R'n'R)
2 X live mogen aanschouwen.
Tatts forever! Forever tatts!
YouTube - Rose Tattoo Nice Boys( Don't Play R'n'R)
0
Father McKenzie
geplaatst: 24 december 2009, 12:09 uur
Even gekeken en proberen te luisteren naar Rose Tattoo, niet mijn ding, maar uiteraard even erg om te jong te sterven, dus Mick Cocks, ik had nog nooit van je gehoord, maar; R.I.P.
0
geplaatst: 25 december 2009, 08:21 uur
Het schijnt dat Vic Chesnutt is overleden, nadat hij enige tijd in coma had gelegen, door een zelfmoord poging.
R.I.P. Vic Chesnutt - consequenceofsound.net
Geen leuk nieuws.
R.I.P. Vic Chesnutt - consequenceofsound.net
Geen leuk nieuws.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.