Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 20 januari 2010, 23:27 uur
Het is nog steeds niet te geloven. Kink FM heeft de laatste 10 jaar mijn muzieksmaak ontwikkeld en bepaald. Kink FM is de zender die elke minuut die ik thuis ben aanstaat. Kink FM is Arjen Grolleman, Arjen Grolleman is Kink FM. Zo wrang als vaak zijn grappen waren, zo wrang is dit nieuws, en daarmee zo ongelooflijk.
Ik hoop dat zijn collega's de zender kunnen doorzetten in de geest van Arjen.
Je hebt mij overtuigd, Arjen! Bedankt daarvoor!
Ik hoop dat zijn collega's de zender kunnen doorzetten in de geest van Arjen.
Er is niets mooier dan mensen overtuigen van jouw muzieksmaak. Het is een roeping.
Je hebt mij overtuigd, Arjen! Bedankt daarvoor!
0
geplaatst: 20 januari 2010, 23:28 uur
rip arjen
wat een kutnieuws zeg. eind november nog te gast met the use of ashes bij arjen en bob in x-rated en het was net als de vorige keren een genoegen naar hilversum af te reizen. onvoorwaardelijke steun, altijd weten waar het over ging. ondanks (of dankzij) dat het vaak nergens over ging was het een genot hem te volgen op twitter en hij had altijd een scherpe reactie klaar als je wat te miepen had. slechter kan het jaar niet beginnen.
wat een kutnieuws zeg. eind november nog te gast met the use of ashes bij arjen en bob in x-rated en het was net als de vorige keren een genoegen naar hilversum af te reizen. onvoorwaardelijke steun, altijd weten waar het over ging. ondanks (of dankzij) dat het vaak nergens over ging was het een genot hem te volgen op twitter en hij had altijd een scherpe reactie klaar als je wat te miepen had. slechter kan het jaar niet beginnen.
0
titan (crew)
geplaatst: 21 januari 2010, 10:22 uur
Ik schrok me vanochtend rot toen ik las dat Arjen Grolleman was overleden. Arjen was een zeer gepassioneerd radiomaker die in alles een grote liefde voor muziek uitstraalde. 37 jaar nog maar, zo oud ben ik verdomme zelf ook.
0
geplaatst: 21 januari 2010, 10:51 uur
Songwriter Werner Theunissen uit Brunssum is overleden. De oprichter van de band Pussycat is vooral bekend door het nummer Mississippi, dat in 1976 een wereldhit werd. Hij schreef meeerdere liedjes voor de band maar het succes van Mississippi werd nooit geëvenaard.
Werner Theunissen overleed als gevolg van hartfalen in een restaurant in Groot-Brittannië. Het is nog niet bekend wanneer de begrafenis is. Eerst moet er toestemming komen om zijn lichaam naar Nederland te brengen.
Bron: L1
Werner Theunissen overleed als gevolg van hartfalen in een restaurant in Groot-Brittannië. Het is nog niet bekend wanneer de begrafenis is. Eerst moet er toestemming komen om zijn lichaam naar Nederland te brengen.
Bron: L1
0
geplaatst: 21 januari 2010, 17:21 uur
Nog even een foto van Arjen ( een hele mooie die ook op de site staat).

"Er is niets mooier dan mensen overtuigen
van jouw muzieksmaak. Het is een roeping."
Mooi gezegd

"Er is niets mooier dan mensen overtuigen
van jouw muzieksmaak. Het is een roeping."
Mooi gezegd
0
geplaatst: 22 januari 2010, 13:30 uur
Ik zet Tears Run Rings van Marc Almond maar weer eens op. Zijn favoriete nummer.
0
geplaatst: 22 januari 2010, 16:13 uur
Uit de mail van Gonzo Circus:
**In Memoriam: Arjen Grolleman (1972-2010)**
Het was zo'n avond in de kroeg waarop Arjen een vurig betoog had unnen afsteken over zijn missie: "Er is niets mooier dan mensen overtuigen van jouw muzieksmaak. Het is een roeping." Deze missie had Arjen gemeen met Gonzo (circus). Toen wij in 2003 een doorstart maakten, was Arjen één van de eersten om ons te steunen. Kink FM had evenmin geld, maar kon ons wel een ruiladvertentie aanbieden. Daarom stond Arjen altijd samen met zijn maatje Bob Rusche "met hun jongensachtige, beetje melancholieke koppen, een boek en een glas wijn" in Gonzo (circus). En sprak Arjen met zijn prachtige stem Gonzo (circus)-spotjes in die op Kink FM werden uitgezonden. En als we vergaten tijdig de tekst in te sturen, maakte hij zelf snel wat. Terug op kantoor bladerden we nog even in een Gonzo (circus) en glimlachten meewarig met de advertentie waarin Arjen en Bob hun programma X-Rated aanprezen. Moest dat niet eens in kleur? En dan nog een snelle blik op het internet voor het slapengaan. Arjen Grolleman plotseling overleden. Dat kan niet waar zijn. Maar het was waar.
Arjen verdiende zijn geld met zijn stem, door onder meer voor commerciële omroepen voice-overs in te spreken. Daar had hij heel veel geld mee kunnen verdienen, maar zijn hart lag bij muziek - obscure, vernieuwende muziek. En ook bij het delen van zijn enthousiasme voor die muziek. Het feit dat hij ondanks de vele financiële verlokkingen - en de niet altijd rooskleurige financiële situatie bij zijn radiostation - toch koos voor zijn hart (en dus voor Kink FM), heeft ons altijd aangegrepen. Arjen gaf ons een warm gevoel, al zagen en spraken wij hem - helaas - veel te weinig. Maar die keren dat we elkaar spraken, bij de voorbereiding van een X-Rated-avond, bij een concert of in de kroeg, bevestigden alleen maar zijn unieke persoonlijkheid.
Tal van onze medewerkers en lezers hebben door Arjen een schat aan nieuwe en boeiende muziek ontdekt, zoals ook Hessel Veldman zich herinnert. En toch, met al zijn muziekkennis en eruditie (waar wij ons vaak heel nietig bij voelden) dook hij elke keer weer enthousiast in de nieuwe Gonzo (Circus). Afgelopen week twitterde hij over in bed de nieuwe editie lezen en hij mailde nog : "Gonzo lezen is verslavend, en dat moet de wereld weten." Hij besloot met: "Alle goeds, Arjen (die al twee keer is weggelopen bij Sunn O))) maar binnenkort gewoon weer gaat)." We zouden elkaar dinsdag a.s. zien bij Sunn O))) en weer eens bijpraten. Maar weglopen bij Sunn O))), neen dat zal nooit meer gebeuren..
Arjen, bedankt voor je steun in moeilijke momenten, je enthousiasme in goede tijden en je blijvende geloof in het bestaansrecht van media die zich inzetten voor experimentele en obscure muziek.
Onze gedachten gaan uit naar Arjens familie, vrienden, collega's bij Kink FM en in het bijzonder naar Bob. Wij wensen hen heel veel sterkte.
Voor de redactie,
(gh)
(rt)
In Memoriam: Arjen Grolleman (1972-2010) : Gonzo (circus) - gonzocircus.com
**In Memoriam: Arjen Grolleman (1972-2010)**
Het was zo'n avond in de kroeg waarop Arjen een vurig betoog had unnen afsteken over zijn missie: "Er is niets mooier dan mensen overtuigen van jouw muzieksmaak. Het is een roeping." Deze missie had Arjen gemeen met Gonzo (circus). Toen wij in 2003 een doorstart maakten, was Arjen één van de eersten om ons te steunen. Kink FM had evenmin geld, maar kon ons wel een ruiladvertentie aanbieden. Daarom stond Arjen altijd samen met zijn maatje Bob Rusche "met hun jongensachtige, beetje melancholieke koppen, een boek en een glas wijn" in Gonzo (circus). En sprak Arjen met zijn prachtige stem Gonzo (circus)-spotjes in die op Kink FM werden uitgezonden. En als we vergaten tijdig de tekst in te sturen, maakte hij zelf snel wat. Terug op kantoor bladerden we nog even in een Gonzo (circus) en glimlachten meewarig met de advertentie waarin Arjen en Bob hun programma X-Rated aanprezen. Moest dat niet eens in kleur? En dan nog een snelle blik op het internet voor het slapengaan. Arjen Grolleman plotseling overleden. Dat kan niet waar zijn. Maar het was waar.
Arjen verdiende zijn geld met zijn stem, door onder meer voor commerciële omroepen voice-overs in te spreken. Daar had hij heel veel geld mee kunnen verdienen, maar zijn hart lag bij muziek - obscure, vernieuwende muziek. En ook bij het delen van zijn enthousiasme voor die muziek. Het feit dat hij ondanks de vele financiële verlokkingen - en de niet altijd rooskleurige financiële situatie bij zijn radiostation - toch koos voor zijn hart (en dus voor Kink FM), heeft ons altijd aangegrepen. Arjen gaf ons een warm gevoel, al zagen en spraken wij hem - helaas - veel te weinig. Maar die keren dat we elkaar spraken, bij de voorbereiding van een X-Rated-avond, bij een concert of in de kroeg, bevestigden alleen maar zijn unieke persoonlijkheid.
Tal van onze medewerkers en lezers hebben door Arjen een schat aan nieuwe en boeiende muziek ontdekt, zoals ook Hessel Veldman zich herinnert. En toch, met al zijn muziekkennis en eruditie (waar wij ons vaak heel nietig bij voelden) dook hij elke keer weer enthousiast in de nieuwe Gonzo (Circus). Afgelopen week twitterde hij over in bed de nieuwe editie lezen en hij mailde nog : "Gonzo lezen is verslavend, en dat moet de wereld weten." Hij besloot met: "Alle goeds, Arjen (die al twee keer is weggelopen bij Sunn O))) maar binnenkort gewoon weer gaat)." We zouden elkaar dinsdag a.s. zien bij Sunn O))) en weer eens bijpraten. Maar weglopen bij Sunn O))), neen dat zal nooit meer gebeuren..
Arjen, bedankt voor je steun in moeilijke momenten, je enthousiasme in goede tijden en je blijvende geloof in het bestaansrecht van media die zich inzetten voor experimentele en obscure muziek.
Onze gedachten gaan uit naar Arjens familie, vrienden, collega's bij Kink FM en in het bijzonder naar Bob. Wij wensen hen heel veel sterkte.
Voor de redactie,
(gh)
(rt)
In Memoriam: Arjen Grolleman (1972-2010) : Gonzo (circus) - gonzocircus.com
0
geplaatst: 22 januari 2010, 18:15 uur
Maandag om 15 uur vindt de crematieplechtigheid plaats.
Parool meldt:
edit: hoor net op Kink dat meerdere stations al meedoen: Radio 2 en 3, Veronica, Radio 10 Gold en nog enkele...
Parool meldt:
Op Twitter worden radiomakers opgeroepen om maandag om 15.00 uur na het journaal als eerste plaat Tears Run Rings van Marc Almond te draaien.
Dat zou een mooi gebaar zijn.edit: hoor net op Kink dat meerdere stations al meedoen: Radio 2 en 3, Veronica, Radio 10 Gold en nog enkele...
0
Harco
geplaatst: 22 januari 2010, 21:33 uur
"Gangsta Bitch" Maker, Rapper Apache Dies | Get The Latest Hip Hop News, Rap News & Hip Hop Album Sales | HipHopDX
Eerst Killa Sha, nu Apache...
Eerst Killa Sha, nu Apache...

0
Harco
geplaatst: 22 januari 2010, 22:01 uur
En ook nog een Robert "Squirrel" Lester van The Chi-Lites.
0
geplaatst: 22 januari 2010, 23:42 uur
Je lacht je suf op die Hiphop DX site. De vijf laatste nieuwsberichten bevatten één dode rapper, één neergeschoten rapper en één net vrijgelaten rapper 

0
geplaatst: 23 januari 2010, 00:26 uur
In ieder geval opvallend, een beetje gangsta wordt niet oud genoeg om ziek te worden 

0
geplaatst: 23 januari 2010, 20:12 uur
0
geplaatst: 24 januari 2010, 20:40 uur
lebowski schreef:
In ieder geval opvallend, een beetje gangsta wordt niet oud genoeg om ziek te worden
Goh, zulke opmerkingen zouden we eens over dode rockartiesten moeten maken, dan zijn de rapen gaar In ieder geval opvallend, een beetje gangsta wordt niet oud genoeg om ziek te worden
.R.I.P. Apache.
0
geplaatst: 24 januari 2010, 20:50 uur
satie schreef:
Songwriter Werner Theunissen uit Brunssum is overleden. De oprichter van de band Pussycat is vooral bekend door het nummer Mississippi, dat in 1976 een wereldhit werd. Hij schreef meeerdere liedjes voor de band maar het succes van Mississippi werd nooit geëvenaard.
Ik ben praktisch nooit iemand tegen het lijf gelopen die het met me eens was, maar ik vind dus dat Pussycat enkele van de beste country- en popsingles van Nederlandse bodem ooit op hun naam hebben staan. En dan bedoel ik niet Missisippi, maar latere (en kleinere) hits als I'll be your woman en My broken souvenirs. De meeste mensen doen die nummers af als ietwat lullige hitparadeliedjes, maar ik vind ze onwaarschijnlijk mooi. Ook nummers als Wet day in september en Doin' la bamba kan ik prima waarderen.
Dat kwam in de eerste plaats door het geweldige timbre van Toni Willé, die zangeres met dat legendarische spleetje tussen haar voortanden, maar ook door Werner Theunissen, die zowat alle Pussycat-hits schreef. Die nummers zaten vaak behoorlijk goed in elkaar, waarbij ik Missisippi per saldo een van hun minste nummers vind (of te vaak gehoord, dat kan ook).
Maar als ik nog éénmaal hulde mag brengen aan de man die daar voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor was, dan doe ik dat graag op deze plaats.Posthume hulde aan een man die een grote en wezenlijke bijdrage leverde aan de Limburgse (en Nederlandse) popcultuur - een bijdrage die maar zelden echt op zijn juiste waarde wordt geschat.
R.I.P. Werner Theunissen.
0
Daily Operator
geplaatst: 24 januari 2010, 21:53 uur
lebowski schreef:
Jonge mensen kunnen ook ziek worden.

0
geplaatst: 26 januari 2010, 19:43 uur
gaucho schreef:
Mooi verhaal gaucho, Mississippi is een guilty pleasure.
Het liefst te consumeren alleen in de auto
.
0
geplaatst: 26 januari 2010, 19:58 uur
0
geplaatst: 29 januari 2010, 06:22 uur
Alistair Hulett - Schotse "politiek geëngageerde" folkie (nee, niet voor PVV-ers), ex-Roaring Jack (Australische folkpunk) en ook bekend van 3 albums met ex-Fairport Convention violist Dave Swarbrick --
Alistair Hulett - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
YouTube - Alistair Hulett and Jimmy Gregory Internationale
Alistair Hulett - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
YouTube - Alistair Hulett and Jimmy Gregory Internationale
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.