MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Die zal niet heel oud geworden zijn.

--

NZ musician Pauly Fuemana of "How Bizarre" fame dies
WELLINGTON
Sun Jan 31, 2010 12:33am EST

WELLINGTON (Reuters) - New Zealand musician Pauly Fuemana, who found international fame with his country's biggest selling record ever, "How Bizarre," died in hospital on Sunday after a short illness, according to media reports.

Music

The 40-year-old recorded under the name OMC, or Otara Millionaires Club, whose 1995 single "How Bizarre" reached No. 1 in eight countries, including Canada, Australia and Ireland. It peaked at No. 4 on the radio chart in the United States.

The deceptively upbeat song -- whose title was inspired by a ubiquitous catchphrase -- revolved around peculiar encounters with policemen and circus performers. But behind the catchy melody and Mariachi horns lurked a darker story, hinting at Fuemana's upbringing in a crime-infested suburb of New Zealand's biggest city.

"I put a lot of hidden stories in there so people could read between the lines and sense it for what it is instead of telling them, 'Yeah, we got pulled over by the cops, and my mate got his head smashed in, and we got arrested, and they found some pot on him,'" Fuemana told Reuters in a 1997 interview.

Fuemana failed to match the success of "How Bizarre," and was declared bankrupt in 2006, losing his house and other assets, including his songwriting royalties.

The Otara Millionaires Club was originally a rap group named for a suburb of Auckland where offshoots of Los Angeles' Crips and Bloods gangs reigned amid fenced-off schools, run-down buildings and curfews. Brandishing machetes, the preferred means of settling gang disputes, the band would throw bottles at fans to hype them up.

When things got too hot, Fuemana quit the group in early 1995, took the name with him and recorded "How Bizarre" as a solo artist under the abbreviated moniker. It was produced and co-written by Alan Jansson .

The follow-up album of the same name, made for just US$25,000, was released worldwide by PolyGram the following year.

After Fuemana's star faded he kept a low profile. He and Jannson reunited in 2007 to release a single "4 All of Us."

Radio New Zealand said Fuemana had been ill for several months and was surrounded by his family and friends when he died in Auckland.

(Writing by Belinda Goldsmith, Editing by Dean Goodman)

NZ musician Pauly Fuemana of How Bizarre fame dies | Reuters

40 jaar.

Pfoeh, het kan verkeren.. Failliet verklaard en royalties kwijt en nu overleden aan een ziekte. RIP Pauly.

Ik zet How Bizarre weer even op..

Moge hij rusten in vrede.

How Bizarre is meteen ook 't enige wat ik van die gast ken, maar dat maakt zijn dood niet minder tragisch. Weer iemand te jong gegaan

Bertus schreef:
How Bizarre is meteen ook 't enige wat ik van die gast ken

Dat geldt voor de meesten van ons, denk ik. Echt een one hit wonder, met een per saldo vrij tragisch leven. Hopelijk vindt hij nu de rust die hij tijdens zijn leven niet kon vinden.

Gisteren online de Marc Almond special ter nagedachtenis aan Arjen Grolleman op Kink.fm nog eens beluisterd: heel bijzonder om in zo'n omstandigheid alleen maar nummers van één van je eigen persoonlijke favorieten te horen (en dus ook van Grolleman).
Het programma zat al in de planning omdat Arjen een groot fan is: triest dat het plan nu eerder werd uitgevoerd om die reden. Marc Almond heeft op zijn eigen site ook een stukje ter nagedachtenis geschreven.
Het openingsnummer van het programma, Unborn Stillborn, bezorgde me toch wel even kippenvel. Ik beluister dat nummer vanaf nu toch wel anders denk ik.

Kink FM | Podcasts Arjen Grolleman - kinkfm.com (electronation uur 1, 2 en 3)

Rip Arjen Grolleman

Sheplays
R.I.P. John Dankworth

RIP. John Dankworth

r.i.p. Doug Fieger van The Knack.

From Bruce Kulick's Twitter

Very saddened by the news that Doug Fieger from the KNACK died this morning from cancer. It was an honor to have him perform on BK3.

Die naam zegt me nog wel wat, ja. The Knack vond ik in 1979 een wéreldband. My Sharona was een fantastische single en die hele LP was sterk. Die heb ik later nog op CD gekocht. Jammer dat het succes zo kortstondig was.

Voor degenen die niet weten over wie we het hebben: u hebt dit nummer vast wel eens gehoord:

En voor de volledigheid nog het complete nieuwsbericht, van de site van Radio Nederland Wereldomroep:

In Californië is zanger en bassist Doug Fieger van de band The Knack overleden. Met de hit My Sharona stond de groep in 1979 zes weken op nummer één in Amerika. Het is daarmee de grootste hit uit dat jaar in de VS.

In de media werd The Knack al snel vergeleken met de Beatles. Maar de band evenaarde nooit het succes van hun eerste hit en hield er een paar keer een aantal jaren mee op.

Zanger Doug Fieger leed al enige tijd aan kanker. Hij is 57 jaar geworden.

Dank je wel voor een aatal prachtnummers, Doug. R.I.P.

Meneer Bungel
Ik ben veel te laat, maar toch:

Rest in peace, Vic Chesnutt...

Von Helsing schreef:
r.i.p. Doug Fieger van The Knack.

From Bruce Kulick's Twitter

Very saddened by the news that Doug Fieger from the KNACK died this morning from cancer. It was an honor to have him perform on BK3.

Shit, ik wist niet eens dat de goede man ziek was... Briljante single dat My Sharona!

Sir Spamalot (crew)
Bob Davidse is overleden (bron: www.nieuwsblad.be)

Oud-presentator en televisiepersoonlijkheid Bob Davidse, alias 'Nonkel Bob', is gisteravond op 89-jarige leeftijd in Antwerpen overleden na een kortstondige ziekte. Dat heeft zijn zoon David Davidse gemeld.

Davidse stierf in het Erasmusziekenhuis, waar hij drie weken geleden werd geopereerd.

Bob Davidse werd op 26 juli 1920 geboren in Berchem (Antwerpen) als Jacobus Henricus Davidse. Hij startte zijn carrière als zanger. Heel wat jonge muzikanten gebruikten zijn zangboekjes om gitaar te leren spelen. In 1944 trouwde hij met Annie Vermeulen, met wie hij een zingend duo vormde.

Van 1955 tot 1985 was hij te zien op de toenmalige NIR en BRT. Hij maakte jeugdprogramma's zoals 'Komt toch eens kijken'. Van toen af ging Bob Davidse door het leven als 'Nonkel Bob'. Hij presenteerde aan de zijde van Paula Semer en Tante Terry.

Davidses bekendste liedje werd 'Vrolijke vrienden'. In totaal nam hij een driehonderdtal liedjes op plaat op, aldus zijn zoon David.

In 1985 ging hij met pensioen. Vorige zomer trad hij nog eens op tijdens 'Antwerpen zingt'.

Father McKenzie
Goh.... ja, ik zag het net ook, kreeg een nieuwsbrief van website Clint.
Bob Davidse, of Nonkel Bob, bij alle Vlamingen tussen 40 en 100 jaar zéér bekend van zijn jeugdprogramma's op de vrt...

Vrolijke vrolijke vrienden
vrolijke vrienden dat zijn wij.....

Hij heeft er onze zwart-wit televisie-jeugd mee gekleurd, helaas de beste brave man is niet meer, hij werd 89, toch een mooie leeftijd, dacht ik....

R.I.P., Bob Davidse!

Respect voor nonkel Bob, de man die menig Vlaming
gitaar leerde spelen ... nauwelijks op te noemen, de artiesten
die door middel van zijn gitaarboekje de akkoorden leerden.

Daarnaast uiteraard een heel fijn televisiemaker voor de jeugd.
Tja, nostalgie ... loop al de hele dag Vrolijke Vrienden te neuriën.

R.I.P Hendrik 'Bull' Verweij.

http://www.nu.nl/binnenland...

tangmaster

Weer een legendarisch persoon uit ons midden.

beaster1256
de man was 100 jaar , en een legende hij heeft radio veronica opgericht waar ik vroeger van 's morgens tot 's avonds naar luisterde

r.i.p. " bull "

Father McKenzie
Nooit van gehoord, maar altijd jammer, uiteraard.
R.I.P. Larry!

Mark Linkous/Sparklehorse heeft zelfmoord gepleegd.

Sparklehorse’s Mark Linkous Takes Own Life : Rolling Stone : Rock and Roll Daily - rollingstone.com

Ironisch net als Vivadixiesubmarinetransmissionplot een van mijn favorietse platen aan het worden is. Onverwacht was het niet echt omdat hij het ook in 1996 had geprobeerd. Maar toch, weer een briljante muzikant minder.

R.I.P Mark

vreselijk
RIP mark

RIP Mark Linkous

Lin
Lees het net, schrik er wel van...

Verschrikkelijk! Hier schrik ik me ook een ongeluk van. Wat een verlies voor de muziek en wat een persoonlijk tragedie! Ik ga mijn Sparklehorsecollectie even apart zetten. Nooit meer een nieuwe Sparklehorse. Ik moet er aan gaan wennen. May he rest in peace and thanks for all, Mark.

Misschien wel, hij was bijna klaar met een nieuw album dus misschien komt die nog uit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:50 uur

geplaatst: vandaag om 16:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.