Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 15 april 2010, 11:56 uur
Er is nog geen bevestiging op de site van de band zelf of van het management, maar we kunnen er wel vanuit gaan dat het waar is. R.I.P. 

0
geplaatst: 15 april 2010, 14:28 uur
In afwachting van de officiële bevestiging een kort In Memoriam.
Peter Steele 1962 - 2010
Het hoogtepunt van de populariteit van Type O Negative viel ongeveer samen met mijn eigen ontdekkingsreis in de rock en metal als jonge puber. Steele ontworstelde zich met Bloody Kisses (1993) en October Rust (1996) aan het imago van de extreemrechtse psychopaat, en werd de geile knuffelbeer van de doomy metal. De jongens in onze kringen zetten hun beste donkere stem op om Black No. 1 hard mee te brullen in de kroeg, en alle rockmeisjes die ik kende gaven luid te kennen Steele een erg lekker ding te vinden. Ik zag ze live op het eveneens ter ziele gegane Dynamo Open Air (in 1997?), waar ze met vertraging een nogal flets optreden speelden.
Alles wat rock was, was goed in die tijd. Ik deed zelfs aan een prijsvraag mee, waarbij ik October Rust won, de single van Love You To Death en een t-shirt. Het shirt heb ik nog lang gedragen, de cd vond ik uiteindelijk niet zoveel aan en gaf ik weg aan een vriend. Die gaf later toe de cd regelmatig op te hebben gezet tijdens sex met zijn vriendin. Nooit meer heb ik de cd kunnen horen zonder onwelkome bijgedachtes. En zo was het toen met Peter Steele: hét sekssymbool voor de mensen met zwarte t-shirts.
De populariteit van de band verminderde in de periode daarna nogal. Jaren later speelden ze nog op Rock Am Ring, waar ik aanwezig was. Zelf was ik toen naar de Smashing Pumpkins of zoiets, maar vrienden vertelden me dat het een slecht optreden was, geteisterd door technische problemen. 'De gitarist,' vertelden ze, 'spreidde zijn anus open voor de camera's.'
Ik zag, ten tijde van October Rust, een interview met Peter Steele op televisie, waarin hij aangaf zich het liefste binnen enkele jaren terug te trekken als kluizenaar met een eigen boerderij en 'misschien een paar cd's.' Of dit financiëel niet mogelijk was, of het podium toch teveel lonkte weet ik niet, maar Type O Negative is nog jaren blijven bestaan. Inmiddels heeft Steele dus blijkbaar wel ons verlaten, veel te jong helaas, vereeuwigd in het sterrenbeeld van de rock 'n' roll als de enorme, brede headbanger die met zijn doordringende groene ogen recht in onze collectieve onderbuik leek te kunnen staren.
Moge hij rusten in vrede.
Peter Steele 1962 - 2010
Het hoogtepunt van de populariteit van Type O Negative viel ongeveer samen met mijn eigen ontdekkingsreis in de rock en metal als jonge puber. Steele ontworstelde zich met Bloody Kisses (1993) en October Rust (1996) aan het imago van de extreemrechtse psychopaat, en werd de geile knuffelbeer van de doomy metal. De jongens in onze kringen zetten hun beste donkere stem op om Black No. 1 hard mee te brullen in de kroeg, en alle rockmeisjes die ik kende gaven luid te kennen Steele een erg lekker ding te vinden. Ik zag ze live op het eveneens ter ziele gegane Dynamo Open Air (in 1997?), waar ze met vertraging een nogal flets optreden speelden.
Alles wat rock was, was goed in die tijd. Ik deed zelfs aan een prijsvraag mee, waarbij ik October Rust won, de single van Love You To Death en een t-shirt. Het shirt heb ik nog lang gedragen, de cd vond ik uiteindelijk niet zoveel aan en gaf ik weg aan een vriend. Die gaf later toe de cd regelmatig op te hebben gezet tijdens sex met zijn vriendin. Nooit meer heb ik de cd kunnen horen zonder onwelkome bijgedachtes. En zo was het toen met Peter Steele: hét sekssymbool voor de mensen met zwarte t-shirts.
De populariteit van de band verminderde in de periode daarna nogal. Jaren later speelden ze nog op Rock Am Ring, waar ik aanwezig was. Zelf was ik toen naar de Smashing Pumpkins of zoiets, maar vrienden vertelden me dat het een slecht optreden was, geteisterd door technische problemen. 'De gitarist,' vertelden ze, 'spreidde zijn anus open voor de camera's.'
Ik zag, ten tijde van October Rust, een interview met Peter Steele op televisie, waarin hij aangaf zich het liefste binnen enkele jaren terug te trekken als kluizenaar met een eigen boerderij en 'misschien een paar cd's.' Of dit financiëel niet mogelijk was, of het podium toch teveel lonkte weet ik niet, maar Type O Negative is nog jaren blijven bestaan. Inmiddels heeft Steele dus blijkbaar wel ons verlaten, veel te jong helaas, vereeuwigd in het sterrenbeeld van de rock 'n' roll als de enorme, brede headbanger die met zijn doordringende groene ogen recht in onze collectieve onderbuik leek te kunnen staren.
Moge hij rusten in vrede.
0
geplaatst: 15 april 2010, 14:37 uur
bennerd schreef:
Er is nog geen bevestiging op de site van de band zelf of van het management, maar we kunnen er wel vanuit gaan dat het waar is. R.I.P.
Gezien de zwarte humor waar Peter en consorten in uitblinken, kan het ook net zo goed een morbide grap of promotiestunt zijn...
De officiele website zegt nog niets.
0
geplaatst: 15 april 2010, 14:52 uur
Volgens de officiele website zal de band en de familie later vandaag met een verklaring komen. Ziet er helaas toch echt naar uit dat hij overleden is.
0
geplaatst: 15 april 2010, 15:03 uur
Stalin schreef:
Gezien de zwarte humor waar Peter en consorten in uitblinken, kan het ook net zo goed een morbide grap of promotiestunt zijn...
Peter Steele heeft het inderdaad in zich meermalen te overlijden.
0
geplaatst: 15 april 2010, 18:17 uur
Peter Steele 
My Girlfriend's Girlfriend was zo ongeveer mijn eerste uitstap in de richting van de wat zwaardere rock (althans zo voelde dat toen). Ik heb dat nummer en het bijbehorende album helemaal grijs gedraaid. Ja, dat komt even hard aan
.

My Girlfriend's Girlfriend was zo ongeveer mijn eerste uitstap in de richting van de wat zwaardere rock (althans zo voelde dat toen). Ik heb dat nummer en het bijbehorende album helemaal grijs gedraaid. Ja, dat komt even hard aan
.
0
geplaatst: 15 april 2010, 19:12 uur
RIP Peter Steele.
"Bloody Kisses" is een steengoede plaat. Merci.
"Bloody Kisses" is een steengoede plaat. Merci.
0
geplaatst: 15 april 2010, 19:22 uur
Hopelijk is het toch een grap, maar is vrees het ergste.
Een icoon was hij! R.I.P. Peter Sleele.
Een icoon was hij! R.I.P. Peter Sleele.

0
geplaatst: 15 april 2010, 20:40 uur
Bij Type O Negative - Dead Again (2007):
Dead again.... This time for real.
R.I.P. Peter Steele
We zien de albums wel weer verschijnen in de rotatielijsten.
Dead again.... This time for real.
R.I.P. Peter Steele
We zien de albums wel weer verschijnen in de rotatielijsten.
0
geplaatst: 15 april 2010, 20:43 uur
Het is nog niet officieel bericht, maar zowel Josh Silver als Kenny Hickey hebben de geruchten dat Peter Steele echt overleden is bevestigd tegenover blabbermouth.com. Doodsoorzaak is nog onbekend. Hij zou al een tijdje behoorlijk ziek zijn, maar niemand weet wat hij had.
Zeggen dat het triest is dat mensen van die leeftijd overlijden, is een open deur natuurlijk, maar Steele was toch wel een markante figuur moet ik zeggen.
Zeggen dat het triest is dat mensen van die leeftijd overlijden, is een open deur natuurlijk, maar Steele was toch wel een markante figuur moet ik zeggen.
0
geplaatst: 15 april 2010, 22:44 uur
0
geplaatst: 15 april 2010, 22:50 uur
Weer een held van deze planeet verdwenen. Het wordt nog druk, daarboven...
0
geplaatst: 15 april 2010, 23:57 uur
Amai, schokkend nieuws, ik ben nogal een grote fan.
Ik denk wel dat het serieus is nu, in 2005 was hij ook al eens dood, maar toen was het enkel een afschrift op hun website.
Ga Jimmy Hendrix maar even uitzetten nu en een mooi album van Type o Negative opzetten.
Ik denk wel dat het serieus is nu, in 2005 was hij ook al eens dood, maar toen was het enkel een afschrift op hun website.
Ga Jimmy Hendrix maar even uitzetten nu en een mooi album van Type o Negative opzetten.
0
geplaatst: 16 april 2010, 08:35 uur
Wat een schok, ooit nog eens met hem gesproken na een optreden in Nighttown. Weer eentje die er tussen uit knijpt. 
RIP Lord Petrus

RIP Lord Petrus
0
geplaatst: 17 april 2010, 00:50 uur
Ik heb hem ook wel eens ontmoet in de Melkweg.. was een sympathieke vent eigenlijk. En een markant figuur in de doorgaans saaie metalwereld met een uniek geluid. Jammer.
0
geplaatst: 17 april 2010, 12:24 uur
Van Peter heb ik altijd gedacht dat hij ''stainless'' was maar hier is dan toch maar weer bewezen dat iedereen gewoon sterfelijk is.
Jammer, vond hem altijd een erg interresant figuur.
Gelukkig wel een paar keer live gezien, kan ik van Johnny Cash verd*mme niet zeggen.
Jammer, vond hem altijd een erg interresant figuur.
Gelukkig wel een paar keer live gezien, kan ik van Johnny Cash verd*mme niet zeggen.
0
geplaatst: 20 april 2010, 11:04 uur
Het gerucht wordt steeds hardnekkiger dat Guru (Gangstarr) overleden is. 
Zo staat ook op het blog van DJ Premier: http://twitter.com/DJPremierBlog
Één van de allergrootste rappers is heengegaan. R.I.P.

Zo staat ook op het blog van DJ Premier: http://twitter.com/DJPremierBlog
Één van de allergrootste rappers is heengegaan. R.I.P.
0
geplaatst: 20 april 2010, 11:10 uur
Wat een vreselijk nieuws. Gang Starr is en zal altijd een legendarisch duo blijven. En net nu iedereen dacht dat het beter ging met Guru. 
Een zwarte dag voor de hiphop.
R.I.P.

Een zwarte dag voor de hiphop.
R.I.P.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.