Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 22 mei 2006, 17:08 uur
Die stem van zaterdag kwam me al niet bekend voor. Van Beusekom is vorig jaar blijkbaar gestopt met het songfestival.
0
geplaatst: 22 mei 2006, 17:16 uur
herman schreef:
Die stem van zaterdag kwam me al niet bekend voor. Van Beusekom is vorig jaar blijkbaar gestopt met het songfestival.
Van Beusekom vond de 50e editie vorig jaar een mooie afsluiting. Een bewust afscheid dus (volgens mij was hij toen niet eens ziek; ik wist sowieso niet dat hij dat was). Hij werd nog wel gevraagd voor de jubileum-uitzending later dat jaar en dat beschouwde hij als een mooi kroontje op zijn werk.
0
geplaatst: 26 mei 2006, 16:13 uur
Goh, das wel triest inderdaad. De eerste bekende reggae-artiest als ik het wel heb. Ik zal al eerbetoon maar weer 'ns 'Israelites' opzetten, R.I.P.
0
geplaatst: 27 mei 2006, 17:04 uur
Jammer. Zag hem vorig jaar nog op Dour en dat was best een leuk optreden. Heerlijk in het gras gelegen en even opgeveerd bij Israelites. Hij zou dit jaar ook weer komen, maar ik begreep dat zijn band nu een eerbetoon voor hem gaat doen.
0
geplaatst: 6 juni 2006, 20:12 uur
Billy Preston, de zanger/keyboardspeler die optrad met de Beatles en de Rolling Stones en ook zelf de nodige hits scoorde, is dinsdag op 59-jarige leeftijd overleden. Preston speelde piano en orgel en zong op klassiekers als Get Back van de Beatles en Can't You Hear Me Knocking van de Stones
0
geplaatst: 6 juni 2006, 22:20 uur
Ik hoor het ook net op het 8 uur journaal. Al een tijd niets meer van gehoord.
Meest prominent met de Stones was hij ook aanwezig op album Black and Blue. Ik heb ook dat singletje nog met Syreeta 'With You I'm Born again'. Prachtig vond ik dat toen.
Eenmaal live gezien, in een klein zaaltje. Een van de beste concerten die ik ooit zag. Dit was een groot artiest.
Meest prominent met de Stones was hij ook aanwezig op album Black and Blue. Ik heb ook dat singletje nog met Syreeta 'With You I'm Born again'. Prachtig vond ik dat toen.
Eenmaal live gezien, in een klein zaaltje. Een van de beste concerten die ik ooit zag. Dit was een groot artiest.
0
geplaatst: 6 juni 2006, 22:29 uur
Ik herinner hem van de film 'Let It be' van the Beatles en natuurlijk van 'the Concert for Bangladesh'...
0
geplaatst: 6 juni 2006, 22:31 uur
Rest in peace Preston....Altijd jammer als je hoort dat artiesten overlijden 

0
geplaatst: 12 juni 2006, 16:58 uur
Componist György Ligeti (83) overleden
ANP
WENEN - Een van de beroemdste hedendaagse componisten, de Oostenrijker György Ligeti, is op 83-jarige leeftijd overleden.
Dat meldde het Oostenrijkse persbureau APA maandag op gezag van Ligeti's muziekuitgever Schott Music. Waar en wanneer de oorspronkelijk uit Hongarije afkomstige Ligeti is gestorven, is niet bekend. Hij leefde de laatste jaren afwisselend in Hamburg en Wenen.
Een van Ligeti's bekendste werken is de opera Le Grand Macabre die in 1978 in première ging. Ligeti werd bij een groot publiek beroemd toen zijn muziek werd gebruikt in de film 2001: A Space Odyssey van regisseur Stanley Kubrick.
ANP
WENEN - Een van de beroemdste hedendaagse componisten, de Oostenrijker György Ligeti, is op 83-jarige leeftijd overleden.
Dat meldde het Oostenrijkse persbureau APA maandag op gezag van Ligeti's muziekuitgever Schott Music. Waar en wanneer de oorspronkelijk uit Hongarije afkomstige Ligeti is gestorven, is niet bekend. Hij leefde de laatste jaren afwisselend in Hamburg en Wenen.
Een van Ligeti's bekendste werken is de opera Le Grand Macabre die in 1978 in première ging. Ligeti werd bij een groot publiek beroemd toen zijn muziek werd gebruikt in de film 2001: A Space Odyssey van regisseur Stanley Kubrick.
0
geplaatst: 12 juni 2006, 17:31 uur
herman schreef:
Waar en wanneer de oorspronkelijk uit Hongarije afkomstige Ligeti is gestorven, is niet bekend.
Waar en wanneer de oorspronkelijk uit Hongarije afkomstige Ligeti is gestorven, is niet bekend.
Op zijn eigen site staat dat hij vandaag is overleden in Wenen.
0
eazyfan
geplaatst: 13 juni 2006, 16:17 uur
Proof (D12) werd neergeknald in een club in detroit.(een paar maanden geleden).
0
geplaatst: 14 juni 2006, 10:43 uur
Joy schreef:
maar issie ook dood?
maar issie ook dood?
Morsdood, al uitgebreid besproken in dit topic. De wereld is weer iets mooier geworden

0
geplaatst: 14 juni 2006, 11:50 uur
lebowski schreef:
Morsdood, al uitgebreid besproken in dit topic. De wereld is weer iets mooier geworden

Waar slaat dat nou weer op?
0
geplaatst: 14 juni 2006, 12:21 uur
ik gun niemand dood, maar wie gewapend over straat gaat maakt de wereld er niet mooier op. En het is inmiddels toch wel duidelijk dat Proof werd neergeknald nadat hijzelf Keith Bender een kogel in zijn hersenpan had gejaagd. Dáár slaat het dus op.
0
geplaatst: 14 juni 2006, 13:00 uur
lebowski schreef:
ik gun niemand dood, maar wie gewapend over straat gaat maakt de wereld er niet mooier op.
ik gun niemand dood, maar wie gewapend over straat gaat maakt de wereld er niet mooier op.
Met die opmerking suggereer je toch echt wat anders. Wat Proof deed is natuurlijk helemaal nooit goed te praten, maar om het daarom maar goed te vinden dat 'ie dood is, gaat me toch echt wat te ver. En als het criterium is of mensen de wereld mooier maken, kan volgens mij een ontzettend groot gedeelte van de mensheid dood neervallen.
0
geplaatst: 14 juni 2006, 13:08 uur
Feit blijft dat gewapende mensen dood kunnen neervallen. Ben ik het mee eens.
0
Toine Rorije
geplaatst: 14 juni 2006, 13:13 uur
Jeanicious schreef:
Feit blijft dat gewapende mensen dood kunnen neervallen.
Feit blijft dat gewapende mensen dood kunnen neervallen.
Ja, zoiets kan natuurlijk altijd wel gebeuren hè

0
geplaatst: 14 juni 2006, 13:25 uur
psychonaatje schreef:
Met die opmerking suggereer je toch echt wat anders. Wat Proof deed is natuurlijk helemaal nooit goed te praten, maar om het daarom maar goed te vinden dat 'ie dood is, gaat me toch echt wat te ver. En als het criterium is of mensen de wereld mooier maken, kan volgens mij een ontzettend groot gedeelte van de mensheid dood neervallen.
(quote)
In slechte buien denk ik ook......criminelen, knal elkaar lekker af.....ruimt lekker op.
0
geplaatst: 14 juni 2006, 16:13 uur
Ja, en mensen die hun eigen kinderen verwaarlozen, mishandelen, misbruiken gewoon castreren/sterriliseren! Of ook afknallen. hehehe.
0
geplaatst: 14 juni 2006, 19:25 uur
Joy schreef:
zonde, ik zag hier wel een zinvolle bloeiende discussie in
zonde, ik zag hier wel een zinvolle bloeiende discussie in
Je had je bijl alweer tevoorschijn gehaald zeker

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.