MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Die stem van zaterdag kwam me al niet bekend voor. Van Beusekom is vorig jaar blijkbaar gestopt met het songfestival.

herman schreef:
Die stem van zaterdag kwam me al niet bekend voor. Van Beusekom is vorig jaar blijkbaar gestopt met het songfestival.

Van Beusekom vond de 50e editie vorig jaar een mooie afsluiting. Een bewust afscheid dus (volgens mij was hij toen niet eens ziek; ik wist sowieso niet dat hij dat was). Hij werd nog wel gevraagd voor de jubileum-uitzending later dat jaar en dat beschouwde hij als een mooi kroontje op zijn werk.

Was een uitstekende plaatjes draaier een gemis..

ja las het net op teletext R.I.P

Goh, das wel triest inderdaad. De eerste bekende reggae-artiest als ik het wel heb. Ik zal al eerbetoon maar weer 'ns 'Israelites' opzetten, R.I.P.

Jammer. Zag hem vorig jaar nog op Dour en dat was best een leuk optreden. Heerlijk in het gras gelegen en even opgeveerd bij Israelites. Hij zou dit jaar ook weer komen, maar ik begreep dat zijn band nu een eerbetoon voor hem gaat doen.

Billy Preston, de zanger/keyboardspeler die optrad met de Beatles en de Rolling Stones en ook zelf de nodige hits scoorde, is dinsdag op 59-jarige leeftijd overleden. Preston speelde piano en orgel en zong op klassiekers als Get Back van de Beatles en Can't You Hear Me Knocking van de Stones

sq
Ik hoor het ook net op het 8 uur journaal. Al een tijd niets meer van gehoord.

Meest prominent met de Stones was hij ook aanwezig op album Black and Blue. Ik heb ook dat singletje nog met Syreeta 'With You I'm Born again'. Prachtig vond ik dat toen.

Eenmaal live gezien, in een klein zaaltje. Een van de beste concerten die ik ooit zag. Dit was een groot artiest.

Ik herinner hem van de film 'Let It be' van the Beatles en natuurlijk van 'the Concert for Bangladesh'...

Rest in peace Preston....Altijd jammer als je hoort dat artiesten overlijden

Componist György Ligeti (83) overleden

ANP

WENEN - Een van de beroemdste hedendaagse componisten, de Oostenrijker György Ligeti, is op 83-jarige leeftijd overleden.

Dat meldde het Oostenrijkse persbureau APA maandag op gezag van Ligeti's muziekuitgever Schott Music. Waar en wanneer de oorspronkelijk uit Hongarije afkomstige Ligeti is gestorven, is niet bekend. Hij leefde de laatste jaren afwisselend in Hamburg en Wenen.

Een van Ligeti's bekendste werken is de opera Le Grand Macabre die in 1978 in première ging. Ligeti werd bij een groot publiek beroemd toen zijn muziek werd gebruikt in de film 2001: A Space Odyssey van regisseur Stanley Kubrick.

herman schreef:
Waar en wanneer de oorspronkelijk uit Hongarije afkomstige Ligeti is gestorven, is niet bekend.

Op zijn eigen site staat dat hij vandaag is overleden in Wenen.

neo
Dit was nu echt een grootmeester

eazyfan
Proof (D12) werd neergeknald in een club in detroit.(een paar maanden geleden).

Joy
maar issie ook dood?

Joy schreef:
maar issie ook dood?

Morsdood, al uitgebreid besproken in dit topic. De wereld is weer iets mooier geworden

lebowski schreef:
Morsdood, al uitgebreid besproken in dit topic. De wereld is weer iets mooier geworden

Waar slaat dat nou weer op?

ik gun niemand dood, maar wie gewapend over straat gaat maakt de wereld er niet mooier op. En het is inmiddels toch wel duidelijk dat Proof werd neergeknald nadat hijzelf Keith Bender een kogel in zijn hersenpan had gejaagd. Dáár slaat het dus op.

lebowski schreef:
ik gun niemand dood, maar wie gewapend over straat gaat maakt de wereld er niet mooier op.

Met die opmerking suggereer je toch echt wat anders. Wat Proof deed is natuurlijk helemaal nooit goed te praten, maar om het daarom maar goed te vinden dat 'ie dood is, gaat me toch echt wat te ver. En als het criterium is of mensen de wereld mooier maken, kan volgens mij een ontzettend groot gedeelte van de mensheid dood neervallen.

Feit blijft dat gewapende mensen dood kunnen neervallen. Ben ik het mee eens.

Toine Rorije
Jeanicious schreef:
Feit blijft dat gewapende mensen dood kunnen neervallen.

Ja, zoiets kan natuurlijk altijd wel gebeuren hè

psychonaatje schreef:
(quote)

Met die opmerking suggereer je toch echt wat anders. Wat Proof deed is natuurlijk helemaal nooit goed te praten, maar om het daarom maar goed te vinden dat 'ie dood is, gaat me toch echt wat te ver. En als het criterium is of mensen de wereld mooier maken, kan volgens mij een ontzettend groot gedeelte van de mensheid dood neervallen.

In slechte buien denk ik ook......criminelen, knal elkaar lekker af.....ruimt lekker op.

Ja, en mensen die hun eigen kinderen verwaarlozen, mishandelen, misbruiken gewoon castreren/sterriliseren! Of ook afknallen. hehehe.

Yak
Oké, nu is het wel weer genoeg geweest.

Joy
zonde, ik zag hier wel een zinvolle bloeiende discussie in

Joy schreef:
zonde, ik zag hier wel een zinvolle bloeiende discussie in

Je had je bijl alweer tevoorschijn gehaald zeker

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:56 uur

geplaatst: vandaag om 10:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.