Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
Benno
geplaatst: 27 juni 2010, 19:37 uur
Dat is wel erg, een grootheid uit de moderne jazz.
R.I.P. Fred Anderson
R.I.P. Fred Anderson
0
geplaatst: 28 juni 2010, 12:58 uur
Ken Brown, gitarist bij The Quarrymen. De groep die uiteindelijk naar The Beatles leidde. Hij is 70 jaar geworden. Hij was bezig met een autobiografie (Some Other Guy) te maken over die tijd. We zullen die waarschijnlijk nooit meer kunnen lezen. R.I.P. Ken!
0
geplaatst: 28 juni 2010, 19:36 uur
Ad Brouwers schreef:
Ken Brown, gitarist bij The Quarrymen. De groep die uiteindelijk naar The Beatles leidde. Hij is 70 jaar geworden. Hij was bezig met een autobiografie (Some Other Guy) te maken over die tijd. We zullen die waarschijnlijk nooit meer kunnen lezen. R.I.P. Ken!
Jammer Ad, ik was je op 17 juni mooi voor

Desalniettemin geen al te prettig nieuws natuurlijk...
0
geplaatst: 29 juni 2010, 00:13 uur
Bill Aucoin, de manager van KISS (1973-1982) is vandaag overleden:
Bill Aucoin, our irreplaceable original manager, mentor and dear friend has died of complications arising from his ongoing battle with prostate cancer. He was instrumental in guiding us from the beginning and without his vision, leadership and unending dedication, we could never have scaled the heights we have reached.
Bill loved life and lived it to the fullest. Words can never convey his impact on us or those close to him.
Over all the years, he never missed an opportunity to be with us at our shows near his home or fly in for special concerts, including our most recent Madison Square Garden show. He had hoped to attend our London show earlier this month but his illness prevented it. He still planned to visit us upon the start of our upcoming US tour.
We loved him, told him and have peace that he knew it.
We will grieve and celebrate all he was and did.
We have lost a part of us.
Gene Simmons & Paul Stanley
Bill Aucoin, our irreplaceable original manager, mentor and dear friend has died of complications arising from his ongoing battle with prostate cancer. He was instrumental in guiding us from the beginning and without his vision, leadership and unending dedication, we could never have scaled the heights we have reached.
Bill loved life and lived it to the fullest. Words can never convey his impact on us or those close to him.
Over all the years, he never missed an opportunity to be with us at our shows near his home or fly in for special concerts, including our most recent Madison Square Garden show. He had hoped to attend our London show earlier this month but his illness prevented it. He still planned to visit us upon the start of our upcoming US tour.
We loved him, told him and have peace that he knew it.
We will grieve and celebrate all he was and did.
We have lost a part of us.
Gene Simmons & Paul Stanley
0
geplaatst: 29 juni 2010, 03:37 uur
Stalin schreef:
Jammer Ad, ik was je op 17 juni mooi voor
Je hebt helemaal gelijk, stalin, maar ik las het pas gisteren en vond het toch wel erg. Ik snap eigenlijk niet dat Beatles fans daarop niet reageerden. Maar ja. een tijdperk gaat zich afsluiten. Helaas!!!!Jammer Ad, ik was je op 17 juni mooi voor

0
Misterfool
geplaatst: 29 juni 2010, 21:57 uur
Ad maak je niet dik, een nieuwe linie beatles fans staat je al op te wachten.
0
geplaatst: 29 juni 2010, 22:54 uur
Von Helsing schreef:
Hou ons op de hoogte wanneer hun grimeur overlijdt.
Ik weet het ... flauw grapje, maar ik had er zin in.
0
LocoHermano
geplaatst: 29 juni 2010, 23:21 uur
dazzler schreef:
Ik weet het ... flauw grapje.
Ik weet het ... flauw grapje.
Zeg dan niks.
RIP Bill Aucoin, thanx for making KISS happen. Deze week hun 70'ies albums maar weer eens onder de naald leggen.
0
geplaatst: 30 juni 2010, 00:51 uur
0
geplaatst: 30 juni 2010, 06:35 uur
Misterfool schreef:
Ad maak je niet dik.
Ik maak me niet dik, beste misterfool. Ik ben de laatste tijd meer dan 20 kilo afgevallen. Prima toch?Ad maak je niet dik.
0
beaster1256
geplaatst: 30 juni 2010, 22:06 uur
gastro bypass adje ?
trouwens dazzler ik vond je grapje wel leuk !
trouwens dazzler ik vond je grapje wel leuk !

0
beaster1256
geplaatst: 5 juli 2010, 20:48 uur
een groot drummer is gestorven door hartstilstand ( 44 jaar ) nl de belgische formatie Urban Trad verliest Michel Morvan
R.I.P. Michel
R.I.P. Michel
0
geplaatst: 8 juli 2010, 11:49 uur
Harvey Fuqua (Louisville, 27 juli 1929 - Detroit, 6 juli 2010) was een Amerikaans doo wop-zanger en rhythm-and-blues-producent.
Fuqua richtte in 1951 de Crazy Sounds op, die zich het jaar nadien The Moonglows noemden. De groep had in 1954 met Sincerely haar grootste hit en werd in 1957 ontbonden. Fuqua ging vervolgens met de groep The Marquees (met Marvin Gaye als leadzanger) onder de naam Harvey & the Moonglows, later als The Moonlighters, plaatopnames te maken. Hij verliet deze groep in 1958 en trok samen met Gaye naar Detroit om er voor Anna Records te gaan werken.
Hij werd producer van onder meer Etta James, Lamont Dozier en Johnny Bristol en richtte in 1961 twee eigen platenmerken op, Tri-Phi en Harvey Records. Hij werkte er met artiesten als The Spinners, Jr. Walker and the All-Stars en Shorty Long. Fuqua kwam via Berry Gordy bij Motown. Fuqua bracht Bristol en The Spinners naar het legendarische R&B-Label en was later producer van Marvin Gaye en Tammi Terrell en van solowerk van de Temptations-zanger David Ruffin. In 1971 ging Fuqua naar RCA Records. Samen met Gaye nam hij in 1982 het album Midnight Love op, dat in de top-10 kwam en de hit Sexual Healing bevatte.
Harvey Fuquas is oomzegger van Charlie Fuqua van de band The Ink Spots en oom van filmregisseur Antoine Fuqua.
Fuqua richtte in 1951 de Crazy Sounds op, die zich het jaar nadien The Moonglows noemden. De groep had in 1954 met Sincerely haar grootste hit en werd in 1957 ontbonden. Fuqua ging vervolgens met de groep The Marquees (met Marvin Gaye als leadzanger) onder de naam Harvey & the Moonglows, later als The Moonlighters, plaatopnames te maken. Hij verliet deze groep in 1958 en trok samen met Gaye naar Detroit om er voor Anna Records te gaan werken.
Hij werd producer van onder meer Etta James, Lamont Dozier en Johnny Bristol en richtte in 1961 twee eigen platenmerken op, Tri-Phi en Harvey Records. Hij werkte er met artiesten als The Spinners, Jr. Walker and the All-Stars en Shorty Long. Fuqua kwam via Berry Gordy bij Motown. Fuqua bracht Bristol en The Spinners naar het legendarische R&B-Label en was later producer van Marvin Gaye en Tammi Terrell en van solowerk van de Temptations-zanger David Ruffin. In 1971 ging Fuqua naar RCA Records. Samen met Gaye nam hij in 1982 het album Midnight Love op, dat in de top-10 kwam en de hit Sexual Healing bevatte.
Harvey Fuquas is oomzegger van Charlie Fuqua van de band The Ink Spots en oom van filmregisseur Antoine Fuqua.
0
geplaatst: 9 juli 2010, 09:12 uur
R.I.P. Harvey Fuqua.
pjh1967 heeft zijn verdiensten als muzikant en producer mooi samengevat. Ik voeg er nog aan toe dat hij de disco-klassieker Step II van Sylvester produceerde - het album met You make me feel mighty real.
pjh1967 heeft zijn verdiensten als muzikant en producer mooi samengevat. Ik voeg er nog aan toe dat hij de disco-klassieker Step II van Sylvester produceerde - het album met You make me feel mighty real.
0
geplaatst: 9 juli 2010, 10:35 uur
T.O. schreef:
RIP, een van de meest excentrieke figuren uit de hiphophoek
RIP, een van de meest excentrieke figuren uit de hiphophoek
R.I.P. Ramellzee, ook vernieuwend graffitti kunstenaar !
0
geplaatst: 9 juli 2010, 11:53 uur
gaucho schreef:
R.I.P. Harvey Fuqua.
pjh1967 heeft zijn verdiensten als muzikant en producer mooi samengevat.
R.I.P. Harvey Fuqua.
pjh1967 heeft zijn verdiensten als muzikant en producer mooi samengevat.
Alle credits gaan naar Wikipedia

0
geplaatst: 9 juli 2010, 21:18 uur
Bij Urban Trad - Elem (2004):
De drummer van de groep, Michel, is op 03/07 overleden aan een hartstilstand. Hij werd 45 jaar oud. Very, very sad...
De drummer van de groep, Michel, is op 03/07 overleden aan een hartstilstand. Hij werd 45 jaar oud. Very, very sad...
0
geplaatst: 12 juli 2010, 13:53 uur
'Oh Happy Day'-Zanger Hawkins (61) overleden
AMSTERDAM - Gospelmuzikant Walter Hawkins is zondag op 61-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van alvleesklierkanker. Hawkins is vooral bekend van de gospelhit 'Oh Happy Day', uit 1967. Walter Hawkins overleed in zijn huis in Californië, maakte zijn broer Edwin Hawkins, ook muzikant, bekend. "Vandaag verloor ik mijn broer, mijn dominee en mijn beste vriend", vertelde hij.
'Oh Happy Day' van The Edwin Hawkins Singers, waar de beide broers deel van uitmaakten, was een van de eerste en grootste gospelhits. Hawkins verliet de groep begin jaren zeventig om de Love Center Church in Oakland op te richten. Daarnaast ging de predikant door met het opnemen van muziek.
Walter Hawkins speelde onder meer samen met Van Morrison, Sylvester en Diahann Carroll en werd negen keer voor een Grammy genomineerd. In 1992 werd Hawkins tot bisschop gewijd.
© Novum
Moge hij rusten in vrede.
AMSTERDAM - Gospelmuzikant Walter Hawkins is zondag op 61-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van alvleesklierkanker. Hawkins is vooral bekend van de gospelhit 'Oh Happy Day', uit 1967. Walter Hawkins overleed in zijn huis in Californië, maakte zijn broer Edwin Hawkins, ook muzikant, bekend. "Vandaag verloor ik mijn broer, mijn dominee en mijn beste vriend", vertelde hij.
'Oh Happy Day' van The Edwin Hawkins Singers, waar de beide broers deel van uitmaakten, was een van de eerste en grootste gospelhits. Hawkins verliet de groep begin jaren zeventig om de Love Center Church in Oakland op te richten. Daarnaast ging de predikant door met het opnemen van muziek.
Walter Hawkins speelde onder meer samen met Van Morrison, Sylvester en Diahann Carroll en werd negen keer voor een Grammy genomineerd. In 1992 werd Hawkins tot bisschop gewijd.
© Novum
Moge hij rusten in vrede.
0
Father McKenzie
geplaatst: 13 juli 2010, 05:46 uur
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/muziek/100712_Hawk
R.I.P. Walter Hawkins!
R.I.P. Walter Hawkins!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.